Gothic

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Gothic

Postprzez Pijawol w 03 Kwi 2012, 09:07

Tzn. Ja właśnie nie chcę przewracać przeciwników, bo to totalna porażka jest. :P

A reputacja u Assasynów już wysoka - niedługo Ishtar, więc dlatego pytam, czy warto mieć mistrza dwóch broni.
Awatar użytkownika
Pijawol
Legenda

Posty: 1277
Dołączenie: 15 Wrz 2010, 16:52
Ostatnio był: 16 Cze 2024, 08:54
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 313

Reklamy Google

Re: Gothic

Postprzez Junx w 03 Kwi 2012, 10:55

Zależy na kogo :P Assasyni używają zatruty ostrzy, więc lepiej będzie Ci blokować ich ciosy żeby nie zostać zatrutym przez ich ostrza, ale też się zdarza że strzelają bronią dystansową i tu jest potrzebna tarcza, więc tak źle i tak nie dobrze :E Być musiał sprawdzić sam ja miałem miecz oraz tarcze i źle nie było :)

:arrowd: To jedziesz na dwa mieczyki i jazda :E
Ostatnio edytowany przez Junx, 03 Kwi 2012, 12:33, edytowano w sumie 1 raz
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 08 Cze 2024, 00:45
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: Gothic

Postprzez Pijawol w 03 Kwi 2012, 11:37

O truciznę to się nie martwię, bo mam wyuczoną odporność na nią. ;)
Awatar użytkownika
Pijawol
Legenda

Posty: 1277
Dołączenie: 15 Wrz 2010, 16:52
Ostatnio był: 16 Cze 2024, 08:54
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 313

Re: Gothic

Postprzez runa w 03 Kwi 2012, 12:35

Szperam sobie, szperam i wpadłam na coś takiego:

Bardzo ciekawy sposób, aby gra całkowicie straciła jakikolwiek sens :E
Logic can take you from A to B, but imagination can take you anywhere.
Awatar użytkownika
runa
Stalker

Posty: 113
Dołączenie: 12 Lut 2012, 13:21
Ostatnio była: 22 Lis 2015, 18:56
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 67

Gothic 2 Nk Soundtrack

Postprzez Kuballa44 w 03 Lip 2012, 13:07

Jak w temacie, potrzebuję soundtracka z gry. Z góry dzięki.
Słowa były niegdyś czarami i do dziś słowo zachowało coś ze swej siły czarodziejskiej. Słowami może człowiek uszczęśliwić lub doprowadzić do rozpaczy, słowami nauczyciel przenosi na uczniów swą wiedzę, słowami mówca porywa słuchaczy, decyduje o ich sądach i rozstrzygnięciach. -Freud.
Awatar użytkownika
Kuballa44
Beta Tester

Posty: 452
Dołączenie: 12 Wrz 2009, 08:21
Ostatnio był: 27 Lut 2022, 17:22
Miejscowość: Prawie że Koszalin.
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 297

Re: Gothic 2 Nk Soundtrack

Postprzez meJKu w 03 Lip 2012, 13:26

Daj adres, a wyślę ci oryginalną płytę z soundtrackiem.

Za ten post meJKu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Kuballa44.
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 681
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 15 Cze 2024, 12:55
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Re: Gothic

Postprzez KoweK w 16 Paź 2012, 23:23

[ https://cdp.pl/forums/forums/4/topics/364 ]

Gothiki od 5 do 15 zł - różne części.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5648
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 10 Cze 2024, 00:46
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1471

Re: Gothic

Postprzez Junx w 06 Lis 2012, 11:25

Widzę, że nikt nie dodał, ale od jakiegoś czasu jest dostępny patch 1.75.14

Opis oraz patch jest w wersji PL:

Kod: Zaznacz wszystko
========================================
Gothic 3 Community Patch v1.75
24.04.2012
========================================

Legenda
"+": Dodana funkcjonalność lub usprawnienie.
"-": Naprawiony błąd, zmiana lub usunięta pozycja.



XIV. Community Patch v1.75.14 (nie do. wersji pełnej)
=====================================================

+ Poprawki wydajności.
+ Dołączono Modkit, jako osobny instalator wraz uproszczoną instrukcją & "CPT tools".
- Poprawiono obliczenia efektów świetlnych związanych z roślinnością.
- Poprawiono efekty odbicia światła ścian w niektórych ruinach.
+ Szerokość menu w grze zależna jest od proporcji rozdzielczości ekranu (można przełączyć parametrem GUI.AutoAspect z poziomu ge3.ini).
+ Zaimplementowano gradientację kolorów.
- Błąd związany z NVIDIA 3D Vision - występują problemy z głębią nieba (można przełączyć parametrem Render.Nvidia3DVisionFix z poziomu ge3.ini).
- Przywrócono "Pancerz orka".
+ Automatyczne zdobywanie łupu ze skrzyń za pomocą PPM może być wyłączone poprzez zmianę parametru QuickLoot z poziomu ge3.ini.



XIV. Community Patch v1.75 (dot. aktualizacji oraz wersji pełnej)
=================================================================

 Środowisko
+ Pamięć podręczna zasobów nie może być zmieniana ręcznie, zamiast tego jest automatycznie wyliczana.
+ Ulepszone automatyczne wykrywanie odpowiednich ustawień graficznych.
+ Za pierwszym uruchomieniem gry używana jest aktualna rozdzielczość ekranu.
+ Usunięto ograniczenie dla formatu obrazu.
+ Usunięto ograniczenie dla częstotliwości odświeżania.
+ Możliwość włączenia napisów przeniesiona do menu dźwięku.
+ Parametr "Render.DisableFocusNames" w ge3.ini wyłącza również wszystkie przewijane komunikaty w grze.
+ Styl czcionki w grze może być teraz ustalony w ge3.ini.
+ Zaktualizowano bibliotekę fmodex.dll do nowszej wersji.
+ Dynamiczne buforowanie shaderów, w celu redukcji przycięć.
- Naprawiono problem z timingami na wielordzeniowych procesorach (możliwa jest regulacja tego w ge3.ini, parametr Timer.ThreadSafe).
+ Jeśli gra nie odnajdzie plików dźwiękowych, wyświetlane są napisy, nawet jeśli w opcjach są one wyłączone.
- Naprawiono błąd z mgłą występujący podczas walki wręcz.
- Naprawiono błąd podczas przeglądania przepisów bez ResultItem.
- Gdy bohater otrzyma tyle doświadczenia, że awansuje na więcej niż następny poziom, ten awans faktycznie się odbędzie.
+ Dla modderów: wspieranych jest wiele typów nowych freepointów. Możesz przypisać pliki info do tych "ghostów".
 
 Grafika
- Naprawiony problem z cieniami, występujący na kartach Radeon 4000 i lepszych.
+ Zwiększona jakość shaderów.
+ Dynamiczne cienie znikają po pewnej odległości.
+ Roślinność może podlegać systemowi dynamicznych cieni (tylko wówczas, gdy jakość cieni ustawiona jest na wartość "bardzo wysoką").
+ Dodano cieniowanie do obliczeń oświetlenia.
- Usunięto wsparcie dla technologii Shader 1.1 oraz 2.0.
+ Poświata, miękka woda water i miękkie cząstki nie mogą być wyłączone.
+ Zaimplementowano efekty poświaty oraz subsurface scatteringu dla BN.
+ Dodano chromatyczną dyspersję dla wody.
- Woda nie będzie unosić się pionowo do góry, gdy uderzy w nią broń.
- Usunięto większość dziur pomiędzy głowami a ciałami BN.
+ Zmieniono tryb obliczeń dla specular light z Blinn-Phong na Phong.
+ Ulepszono wiele shaderów.
- Usunięto exploit związany z piorunami po użyciu zwoju przemiany w zwierzę.
+ Ulepszone szumienie.
+ Ulepszony Bloom/HDR.
- Rozwiązano problem głębia pola i miękkich cząstek, który występował na powierzchni wody.
+ Zaimplementowano FXAA, usunięto wygładzanie krawędzi.
+ Poprawiono, udoskonalono i wprowadzono wiele tekstur.
 
 Animacje
- Poprawiona animacja gargulców i bagiennych topielców.
- Zwierzęta i potwory "padają", gdy bohater użyje na nich "morderstwa".
- Zmniejszono stopień obcinania tarcz podczas trzymania ich w ręce
 
 Dialogi
+ Ulepszono losowość rozmów BN.
- BN nie rozpoczną rozmowy z bohaterem, gdy jest on w trakcie skoku.
+ Pan Pomocny (Story Helper) oferuje możliwość uspokojenia członków negatywnie nastawionej enklawy (tzw. czerwonych BN) - z wyłączeniem Gothy i Adrei - oraz opcje dialogowe związane z redukcją liczby wyzwolonych miast. Wykorzystanie wiąże się z ryzykiem!
+ Instrukcje reżyserskie (informacje o ruchach i gestach postaci podczas wymawiania konkretnej kwestii) zostały przeniesione z tablicy tekstów (stringtable) do plików info.
+ Dla modderów: InfoType=7 zaadaptowane ze Zmierzchu Bogów.
+ Dla modderów: Dodano nowy parametr dla plików info - "SuppressLog".
+ Dla modderów: Nowe komendy informacyjne - "Humanize", "GiveAll", "FailQuest", "JoinPlayer".
+ Dla modderów: Nowy warunek "CondPlayerPartyMember".
 
 Zadania
+ Dla modderów: Nowy typ zadań "13" (zadania z czarami) zaadaptowane z Zmierzchu Bogów.
 
 Interfejs wewnątrz gry
- Poprawione obliczanie wysokości w oknie dziennika zadań.
+ Dla modderów: Dodano możliwość wstawiania opisów zadań (QuestDescription).
 
 Elementy powiązane z ekwipunkiem (handel, łupy, itd.)
+ Liczba pieniędzy u handlarzy nieznacznie wzrosła.
+ Dla modderów: Dodano możliwość nielosowych ekwipunków u handlarzy (gETreasureDistribution_Trade_NotRandom).
+ Dla modderów: Handlarze mogą teraz sprzedawać przedmioty z zadań.
 
 Ekwipunek
+ Bohater nie odkłada kostura czy pochodni gdy je owoc, mięso, rybę lub chleb.
 
 Przedmioty
+ Dla modderów: Dwie nowe komendy "ShowGameMessage" i "AddQuestLog" dodane do tablic skryptów w szablonach przedmiotów.
+ Dla modderów: Nowa własność "FullBody" zawarta w Item_PS.
 
 Rozmieszczenie BN
- BN nie stoją już wewnątrz innych BN podczas rozmowy.
 
 Poruszanie się BN
- Bohater nie może już wpłynąć pod lilię wodną.
- Usunięto niewidzialne barykady ze schodów wieży nad Faring.
- Usunięto wiele możliwych przyczyn ślizgania się BN.
 
 Walka
- Towarzysze bohatera nie będą otrzymywali obrażeń od jego czarów obszarowych.
+ Wojownicy z areny odzyskują przytomność nieco szybciej niż pozostali BN.
- Naprawiono błąd, który powodował, że bohater mógł zostać zaatakowany przez zwierzęta wezwane zaklęciem "przywołanie zwierząt".
- Lodowe golemy mogą używać "lodowej lancy" przy dużej odległości od celu.
- Martwi BN nie mogą być reanimowani przez użycie "Attack" w plikach info.
+ Mumie zadają ciosy nieco wcześniej, szybciej i częściej.
- Zniwelowanie "spamu ataków" od ogrów i strażników świątynnych.
+ BN oglądający walki mogą je komentować także, gdy bohater zadaje ciosy przeciwnikowi.
 
 Nieprzytomność i śmierć
- Poprawiony efekt komend "Kill" i "Defeat" z konsoli stosowanych na zwierzętach i potworach.
- Podpaleni lub zatruci BN zginą tylko wtedy, gdy są wrogo nastawieni do bohatera.
 
 Zachowanie BN
+ Jeśli bohater otwiera skrzynię kluczem, a nie wytrychem, BN nie oskarżają go o kradzież.
- BN z PAL_Pirate reagują na wrogo nastawione zwierzęta i potwory.
 
 Towarzysze
- Zwierzęcy towarzysze nie biorą udziału w walkach innych BN.
- Towarzysz nie będzie już lewitował i ślizgał się w chwili oczekiwania po jego zwolnieniu.
 
 Umiejętności i magia
- Zaklęcie "Wypędzenie zła" nie może być użyte na nieodpowiednich wrogach.
+ Dla modderów: Opis otrzymywanych PZ, PW oraz PM w kapliczkach czerpie informacje z TechAttribValue odpowiedniego pliku info.
 
 Interaktywne obiekty
- Bohater nie może spać, otwierać skrzyń, siadać, ostrzyć broni i ogólnie używać obiektów, gdy trwa walka.
+ Jeśli bohater nie może użyć jakiegoś obiektu, pojawi się komunikat jakiego przedmiotu potrzebuje.
+ Jeśli bohater usiądzie na krześle lub ławce, jego punkty życia są skromnie regenerowane.
+ Dla modderów: Nowy atrybut KeyAmount w Lock-PS skrzyń. Jeśli bohater potrzebuje kilku kluczy (identycznych!) do otwarcia skrzyni, tutaj należy podać ich ilość.
+ Dla modderów: Istnieje możliwość użycia GameEvent, gdy bohater otwiera skrzynię (Interaction.ScriptUseFunc). To wydarzenie (event) może być także zastosowane przy każdym użyciu obiektu. Można to podpiąć także pod używanie kowadeł, osełek, kotłów, ognisk, stołów alchemicznych, złóż, pniaków, orkowych bębnów, beczek z wodą, tronów, krzeseł, ławek, fajek wodnych i pulpitów.
+ Dla modderów: Dwie nowe komendy "ShowGameMessage" i "AddQuestLog" dodane do tablic skryptów w szablonach przedmiotów.

 Kamera
+ Kamera w trybie pierwszoosobowym została przesunięta w górę, aby zapobiec sytuacjom, w którym włosy bohatera ograniczają widoczność.
 
 Sterowanie
- Domyślny klawisz funkcji "weź wszystko" został zmieniony z "Z" na "U".
- Bohater nie wraca automatycznie do pozycji skradania, gdy wcześniej został zmuszony do rozmowy z BN.
- Rozwiązano problem związany z wykonywaniem przez bohatera czynności po tym, jak gracz kliknął przycisk "OK" w samouczku.
- Usunięto możliwość wyjścia do menu głównego podczas rozmowy.
+ Nieprzytomni BN oraz otwarte skrzynie i kufry mogą być ograbiane za pomocą PPM (bez konieczności otwierania).
 
 Zmiany przy włączonym trybie AI:
+ Uczestnicy walk na arenie atakują z większa częstotliwością.
+ Na poziomie trudności "trudny" ruchy uczestników walk na arenie są nieco szybsze.
- Usunięto błąd związany z wykorzystywaniem szybkiego ataku grup zwierząt na poziomie trudności "łatwy".


Download: [1.48 GB]
http://www.gamefront.com/files/21634707 ... t_Full_zip
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 08 Cze 2024, 00:45
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: Gothic

Postprzez paintball_0 w 06 Lis 2012, 17:16

Mam wszystkie "Gotiki" w maksymalnych edycjach rozszerzonych/reżyserskich/kolekcjonerskich/limited-edyszynach. I żadnego jeszcze nie przeszedłem. :E

Seria Gothic jest bliska memu sercu nie dlatego, że lubię w nią grać. Dlatego, że "w tamtych czasach" wszyscy grali w Gothica 2 i wszyscy mówili o Gothicu 2. W dodatku to była jedna z pierwszych gier, które chodziły na moim kompie na zaledwie średnich detalach. W 800x600! :E

G2 zapamiętałem głównie z tego względu, że udawał rzeczywistość. I że ta rzeczywistość jest jednocześnie wciągająca i nierealna. I cholernie trudna!! G2 zdecydowanie przegrywa z Morrowindem, ale że Morrowinda odkryłem w czasach GeForce'a 8800GT 512MB, nie jest to gra, którą nazwałbym "grą mego dzieciństwa".
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Gothic

Postprzez Terminus w 06 Lis 2012, 21:18

Urzekła mnie Twoja historia kupowania gier "bo wszyscy w nie grają".
Morka też nie skończyłeś, że porównujesz go z Gothik-em, którego nie przeszedłeś?

Ja tam lubię obydwie te gry i patrząc z perspektywy czasu nie potrafiłbym ich porównywać, która "lepsza", bo są zupełnie inne. Morek to typowy TES ze wszystkimi zaletami i wadami, Gothic to mieszanka RPG, gry zręcznościowej i przygodówki. Obie miały swój specyficzny "klimat" i obie są ostatnimi udanymi grami ze swoich serii (w mojej subiektywnej ocenie).
CREDO [łac. Wierzę]

Za ten post Terminus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive StalkerCiastek.
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

Re: Gothic

Postprzez StalkerCiastek w 06 Lis 2012, 21:59

Gothic to było coś. Żaden RPG który wyszedł po Nocy Kruka już tam mi się nie spodobał. Nowe RPG może i są fajne, bardziej rozbudowane, świat jest większy i ciekawszy, ale to już nie to samo. Ile to się grało w G2. No i te niezapomniane momenty, jak pierwsza wizyta w Górniczej Dolinie, próba (pierwsza z wielu :E) przedostania się do zamku, czy oczywiście pierwsze spotkanie z Poszukiwaczem. Haha to było ostre. Tak samo szkielety.

Skoro Terminus odniósł się do Morrowinda to i ja muszę. Morek to gra wybitna, ale z początku mnie nie urzekło. Kupiłem z Kolekcji Klasyki podstawkę + te dwa dodatki i całkiem się odbiłem. Doszedłem najdalej do Balmory i przez
2-3 lata gry nie ruszałem nawet. Jakiś czas temu spróbowałem zagrać i... wsiąkłem całkiem. To coś czego nie ma w żadnym innym RPG. Idziesz sobie drogą. Patrzysz: O! Jaskinia! No i wchodzisz z ciekawości. A tu się okazuje, że to pełen pułapek grób wielkiego starożytnego wojownika, a na końcu w jego grobowcu czekają legendarne artefakty. Ja w ten sposób znalazłem egidę jakąś-tam :E. Fajna rzecz. Innym razem wchodzę sobie do jakiś ruin i spotyka mnie jeszcze bardziej zaskakująca rzecz np. gadający posąg. O różnych niespodziankach na "szlaku" już nie wspominając. Super gra. Oblivion jest sporo gorszy. To ganianie od jednej bramy Oblivionu do drugiej, a potem łażenie po Oblivionie i tych głupich wieżach jest nudne i do bani. Zresztą gra jest w ogóle taka cukierkowata. W Skyrima grałem trochę na "kopii zapasowej" w ramach eksperymentu "czy mi pójdzie" i powiem, że jest całkiem dobry. Prawie jak Morrowind. Uwielbiam góry.
LOL

Za ten post StalkerCiastek otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Dżuz.
Awatar użytkownika
StalkerCiastek
Redaktor

Posty: 357
Dołączenie: 27 Cze 2008, 21:17
Ostatnio był: 26 Cze 2014, 17:46
Miejscowość: Gdzieś
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 58

Re: Gothic

Postprzez paintball_0 w 06 Lis 2012, 22:25

Terminus, zawsze jest mi miło, kiedy ktoś pozytywnie ocenia moje posty. :P

Zaślepiony arogancją przeskoczyłeś do konkluzji, że jestem kserobojem i kupiłem je żeby być cool. Gdybym nie uważał Gothica za część mojego dzieciństwa, to bym ich nie kupował. To może być dla ciebie szok, ale niektórzy ludzie kupują tylko te gry, których naprawdę chcą, nie wszystko jak leci, bo akurat promocja. ;)

Morrowind jest lepszy, bo uważam go za lepszą grę. Od strony oprawy góruje Gothic, ale rozgrywka w Morrowindzie jest ciekawsza, bardziej rozbudowana. O ile G1 był w miarę sensowny, bo całą ekonomię i gospodarkę oparto o "król nam dostarcza czego zażądamy", to już gospodarka i ekonomia całej Korinis opierała się na sześciu owcach tego farmera pod murami miasta i bodaj 12 rzepach... Morrowind był zbyt wielki i rozciągnięty, żeby idiotyzmy tego rodzaju aż tak rzucały się w oczy. Co prawda w Morrowindzie w 1/3 gry posiadało się maksymalnie napakowaną postać, jej rozwój i tak był znacznie przyjemniejszy, niż w Gothicach, gdzie dopiero po ukończeniu 80% fabuły mogłem startować do dzika...

Mam Gothica, bo niegdyś grałem w Gothica. Doszedłem do samego finału dwójki i straciłem zapał, kiedy się zorientowałem, że wrócić już nie mogę, a jeszcze wszystkiego na wyspie nie zrobiłem. Jedynką zagrywał się mój brat, przez co zniechęcił mnie do niej dokumentnie. Najzwyczajniej w świecie patrzyłem się jak grał i znałem praktycznie całość na pamięć. ;) Trójki nie ruszyłem, kupiłem dla brata (wielki fan Gothica) i po prostu leży na półce. Ja nigdy w nią nie grałem. ;)

Najmilej w G2 wspominam pracę w straży miejskiej i szkolenie się w kusznictwie. Zawsze lubiłem bronie dystansowe w grach stawiających nacisk na walkę na miecze. ;) Z resztą to samo w Morrowindzie. :P

Za ten post paintball_0 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Ilja.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości