[Fix dźwięk+surround] HW Audio OpenAL, EAX, HRTF LA DC

[Fix dźwięk+surround] HW Audio OpenAL, EAX, HRTF LA DC

Postprzez mkdante381 w 18 Lip 2014, 01:38

Przedstawiam nowe(stare) DLL do Stalker LA, dzięki któremu będzie działać, w pełni sprzętowy dźwięk(Sound acceleration) wykorzystujący OpenAl, a nie pseudo DLL, które jest w tym patchu(btw to w 1.3002 i 1.3003, te DLL OpenAl są z forum GSC, a nie od Dezo...). Akceleracja dźwięku(Sound acceleration) zadziała na każdej k. dźwiękoweji z moim fixem, ale EAX tylko na odpowiedniej k. dźwiękowej, która to obsługuje.

Instrukcja i Download:
Zainstalujce najnowsze sterowniki do k. dźwiękowej :arrow: Odinstalujcie stary OpenAl(w programy i funkcje widziany jest jako oalinst albo OpenAl) :arrow: restart kompa :arrow: Zainstalujcie najnowszy OpenAl 2.1.0.0. Najnowszy bo ta wersja co jest w instalatorze LA, powoduje problemy na Windows 7 i 8 (i jest starsza):
Najnowszy OpenAL:
https://www.dropbox.com/s/itnjxv98s4aj6 ... 10.7z?dl=1
Klikamy setup i next...

Potrzebny najnowszy 7zip:
http://www.7-zip.org/
Obecnie najnowsze wersje, bezpośrednie linki:
Windows 32-bit x86 http://www.7-zip.org/a/7z1604.msi
Windows 64-bit x64 http://www.7-zip.org/a/7z1604-x64.msi


Po zainstalowaniu OpenAl, wszystkie dll z archiwum Fixa:
OpenAL i EAX fix v3:
https://www.dropbox.com/s/f6kv0fee7r9yg ... v3.7z?dl=1
wklejacie do katalogu bins i zastępujecie pliki.

Po skopiowaniu DLL z mojego fixa, w menu LA wybierzcie k.dźwiękową, tą najlepszą jak macie więcej, włączcie EAX i Sound acceleration :arrow: zatwierdzcie :arrow: Wyłączcie grę :arrow: Włączcie z powrotem grę i już wszystko powinno hulać.
Max ustawienia jak chcecie to wklepcie w konsoli:
snd_acceleration on
snd_cache_size 32
snd_efx on
snd_targets 32

Uwaga!:
Jeśli twoja karta dźwiękowa nie obsługuje EAX, to go wyłącz w opcjach gry, bo będziesz słyszał za duże echo itd., lub nie będziesz słyszał żadnych zmian, ponieważ k. dźwiekowa tego nie obsłuży, więc lepiej wyłączyć.

Akceleracja zadziała na każdej k. dźwiękowej(ale EAX już nie na każdej), więc Sound acceleration w opcjach gry zostawcie włączone, bo to sprawia że tylko k. dźwiękowa oblicza dźwięk(a nie CPU) i korzystnie odciąża procesor CPU.

Dlaczego mój fix?:
Pliki z patcha 1.3002 wymuszają DirectSound, poprzez konwersje OpenAl na DirectSound. A dokładniej to DirectSound Software od Windows Visty w górę, na XP prawdopodobnie DirectSound Hardware. EAX i sprzętowy dźwięk(sound acceleration) nie działają bo wszystko oblicza procesor CPU. Po drugie na Direct Sound Software nie zadziała w ogóle żaden EAX, a akceleracja dźwięku, odbywa się software'owo przez CPU.
Włączenie EAX i Akceleracji dźwięku bez mojego fixa nic nie da, bo i tak są wyłączone z plikami od Dezowave i żadna zmiana w ustawieniach gry nie pomoże. Z moim fixem nie ma takich problemów.

Z DLL z patcha 1.3002 mamy bez akceleracji sprzętowej i bez EAX:
:

Image
i
Image


Dowód że działa bo mamy Generic Hardware, obsługę EAX pokazuje poprawnie przy k. dzwiękowej itd.:
Image
i
Image

Jeśli chcecie sprawdzić czy wasza, k. dźwiękowa obsługuje minimum EAX3 to wypakujcie i odpalcie ALCapsViewer32.exe dla 32 bitowego Windows lub dla analogicznie do 64 bitowego systemu ALCapsViewer64.exe z tego pobranego archiwum
https://www.dropbox.com/s/b2vjrppgstied ... r.zip?dl=1
Ukaże się lista obsługiwanych pierdół w waszej k. dźwiękowej:
Image


Surround, Stereo, HRTF i inne(Uwaga EAX nie będzie działać!)
Ściągamy OpenAL Soft https://www.dropbox.com/s/1o8x4fb3dllam ... in.7z?dl=1
i wypakowujemy zawartość do %AppData%\openal

Potrzebujemy 32-bit DLL, kopiujemy plik z folderu bin\Win32
Dla 32-bit Windows, Win32 DLL będzie to typowo system32 folder.
Dla 64-bit Windows, Win32 DLL będzie to typowo SysWOW64 folder.
Dla 64-bit Windows, zalecam też skopiowanie Win64 DLL, pliku z bin\Win64 do folderu system32
Tworzymy skrót z %AppData%\openal od alsoft-config.exe, uruchamiamy i ustawiamy preferencje wedle potrzeb
Image
Image





Uwaga:
Uwaga dowiedziałem się niestety że wszystkie S.T.A.L.K.E.R.-y, łącznie z LA nie obsługują dźwięku Surround(czyli głośniki niepełnozkaresowe), bo to jest wina złej implementacji OpenAl. Musicie wybrać głośniki pełnozakresowe(np 2.0, 4.0, 5.0) albo słuchawki. Surround nie zadziała z tym moim fixem lub będą kłopoty z dźwiękiem np. 2.1, 5.1 itd. itp. Do surround użyjcie tych plików co macie z grą.
Sprawdźcie czy macie aby ustawione poprawnie na głośniki pełnozakresowe w opcjach k. dźwiękowej lub na słuchawki, co kto woli. :arrowd:
Windows7 instrukcja konfig. głośników:
:

Biała ikonka głośnika :arrow: prawym myszy i wybieramy Dźwięki :arrow: karta Dźwięk :arrow: aktywne głośniki lub słuchawki z danej k. dźwiękowej :arrow: konfiguruj i wybieracie konfigurację dla głośników:Wybieracie stereo, czy co tam macie zależnie co podłączone :arrow: Dalej :arrow: Wybieracie czy
Głośniki są satelitarne,czyli z subwofferem np 2.1, ale nie zadziała wam Surround, no to by nie było kłopotów z dźwiękiem to używacie głośników pełnozakresowych i wybieracie opcje głośniki pełnozakresowe(bez osobnego subwoffera, takie jak w Wieży Hi-FI czyli 2.0). Jak macie głośniki pełnozakresowe np 2.0 lub słuchawki to zaznaczacie odpowiednio w opcjach, a jak nie to odznaczacie, że macie satelitarne z subwofferem :arrowu: .
Dodatkowo sprawdźcie, czy nie macie poprzestawiane czegoś w ustawieniach menedżera k. dźwiękowej czyli np. Realtek HD Audio czy co tam macie :piesek:
Konfiguracja głośników w menedżerze k. dźwiękowej w Windows tak jak podałem i menedżerze programu do k. dźwiękowej np. Realtek musi być taka sama. Jeśli w menedżerze Realtek macie na 5.1 a w konfig. Windows na 2.0 to będzie na 100% chrzęst w głośnikach lub ine problemy.

Mała rada w kwesti ściągania plików:
:

Zawsze jak ściągacie cokolwiek, to czasem plik może być zablokowany i być tylko do odczytu. Klikacie wtedy na pliku prawym klawiszem myszy i wybieramy właściwości i jeśli jest on tylko do odczytu(np. jak ściągacie przez utorrent) to odznaczamy tą opcję. Jak jest zablokowany to klikamy odblokuj, to usunie zapisane informacje strefy bezpieczeństwa w Alternate Data Stream pobieranego pliku. Jak tego nie zrobicie to potem są różne cuda z poprawnym działaniem. Czasem akceleratory pobierania robią to za nas ;)


Napiszcie tu czy wam działa na głośnikach pełno-zakresowych lub słuchawkach. Na pewno jest lepszy dźwięk z EAX :)
Ostatnio edytowany przez mkdante381 10 Sty 2018, 15:15, edytowano w sumie 33 razy
OS:Windows7 Ultimate 64Bit CPU:Intel(R) Core(TM)2 Extreme CPU X9770 @ 3.20GHz 12MB OC-ed 3.60GHz (Cooler: Spartan 3 PRO HE 1024 + Arctic Silver 5) GPU:Gigabyte AMD Radeon R9 270X OC 2GB DDR5 256 bit Memory:8GB RAM DDR3 G.SKILL 8GB (4x2GB)1333MHz RIP JAWS X CL 7-7-7-21@1400MHz CL 7-7-7-23 PSU:COOLERMASTER GX-650W (780W MAX) 12V-52A 80PLUS Motherboard:Asrock P45R2000-WiFi Socket 775 Case:SILENTIUMPC BRUTUS 410 PURE BLACK BT-410 Audio:SOUND BLASTERX G1 External optic drive:Lite-On eHAU-324 Monitor:IIYAMA XB2483HSU-B1 Mouse:A4Tech evolution X747 Brown Fire Keyboard:TRACER Battle Heroes Squadron Pad:Xbox360 Wireless for PC (and Xbox 360)
Profil Steam:http://steamcommunity.com/id/mkdante381/
Wymuś Youtube na innych stronach tylko w HTML5, nie flash player http://pastebin.com/AS8Xp6BV

Za ten post mkdante381 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Fenix.
Awatar użytkownika
mkdante381
Tropiciel

Posty: 261
Dołączenie: 07 Mar 2012, 13:02
Ostatnio był: 16 Sty 2021, 23:40
Miejscowość: Zona
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 43

Reklamy Google

Re: [Fix]Fix na sprzętowe audio i EAX. Potrzebni testerzy te

Postprzez najemnik Adam w 18 Lip 2014, 15:56

Mam mały problem z twoim fix'em, a mianowicie gdy próbuję wczytać zapis gry to gra się zawiesza przy wczytywaniu, bez jakiejkolwiek informacji o błędzie. Masz jakieś pomysły co do tego problemu?
najemnik Adam
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 10 Mar 2010, 22:08
Ostatnio był: 03 Wrz 2014, 20:39
Miejscowość: Prypeć
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 0

Re: [Fix]Fix na sprzętowe audio i EAX. Potrzebni testerzy te

Postprzez atikabubu w 18 Lip 2014, 16:38

U mnie różnicy brak, a do tego przy ładowaniu sejwa i pierwszym wczytaniu menu mam wkur...rzający chrzęst z głośników. :caleb:
Fiat justitia ruat caelum
W10 x64 / Ryzen 3600 4.2 GHz/ Gigabyte GTX 1070 / 16 GB DDR 4
Pierwszy opek/ LA Persona (Firefox) / Hińskie bajki obejrzane
Awatar użytkownika
atikabubu
Very Important Stalker

Posty: 1459
Dołączenie: 23 Lut 2008, 13:10
Ostatnio był: 10 Cze 2024, 14:24
Miejscowość: Zajebista
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 569

Re: [Fix]Fix na sprzętowe audio i EAX. Potrzebni testerzy te

Postprzez mkdante381 w 14 Paź 2014, 13:33

@atikabubu o jaki chrzęst ci chodzi, tego z menu jak ta muzyczka chodzi? To wina tej muzyczki, bo w uj trzeszczy :caleb: Jaką masz k. dźwiękową?
Różnica musi być bo testowałem to i mi działa, to i innym musi też...
W grze wejdźcie przykładowo, tam gdzie jest Wilk w Kordonie po schodach, ogólnie do takich pomieszczeń, co są grube ściany i słychać zauważalną różnice. Z EAX jest echo, dźwięk się rozchodzi inaczej na zewnątrz i wewnątrz itd. itp :wink:
OS:Windows7 Ultimate 64Bit CPU:Intel(R) Core(TM)2 Extreme CPU X9770 @ 3.20GHz 12MB OC-ed 3.60GHz (Cooler: Spartan 3 PRO HE 1024 + Arctic Silver 5) GPU:Gigabyte AMD Radeon R9 270X OC 2GB DDR5 256 bit Memory:8GB RAM DDR3 G.SKILL 8GB (4x2GB)1333MHz RIP JAWS X CL 7-7-7-21@1400MHz CL 7-7-7-23 PSU:COOLERMASTER GX-650W (780W MAX) 12V-52A 80PLUS Motherboard:Asrock P45R2000-WiFi Socket 775 Case:SILENTIUMPC BRUTUS 410 PURE BLACK BT-410 Audio:SOUND BLASTERX G1 External optic drive:Lite-On eHAU-324 Monitor:IIYAMA XB2483HSU-B1 Mouse:A4Tech evolution X747 Brown Fire Keyboard:TRACER Battle Heroes Squadron Pad:Xbox360 Wireless for PC (and Xbox 360)
Profil Steam:http://steamcommunity.com/id/mkdante381/
Wymuś Youtube na innych stronach tylko w HTML5, nie flash player http://pastebin.com/AS8Xp6BV
Awatar użytkownika
mkdante381
Tropiciel

Posty: 261
Dołączenie: 07 Mar 2012, 13:02
Ostatnio był: 16 Sty 2021, 23:40
Miejscowość: Zona
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 43

Re: [Fix]Fix na sprzętowe audio i EAX. Potrzebni testerzy te

Postprzez utak3r w 05 Sty 2015, 11:55

mkdante381 napisał(a):mi działa, to i innym musi też...

Nie musi. Ty masz dobrą kartę dźwiękową. Nie każdy taką ma. A gra musi działać na każdej karcie dźwiękowej...
Ostatnio podbity przez mkdante381, 05 Sty 2015, 11:55
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376


Powróć do Modyfikacje

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości