[SweetFX] efekty postprocessingu dla Lost Alpha UPDATE

[SweetFX] efekty postprocessingu dla Lost Alpha UPDATE

Postprzez mkdante381 w 30 Kwi 2014, 16:25

To nie jest modyfikacja plików gry, w stylu skopiuj odpowiednie pliki do gamedata. To jest zwyczajnie nakładka na renderer DirectX, dodająca różne zarąbiste efekty :E Nie życzę sobie, by mnie ktoś minusował. Jak nie podoba się komuś to niech nie używa lub zrobi sam lepsze ustawienia. Nie jestem moderem, tylko daję gotowca tutaj z ustawieniami by każdy mógł zobaczyć czy warto użyć SweetFx. Wg mnie warto

Opis
SweetFX to zestaw efektów na bazie dobrze znanego postprocessingu. Nie podmienia żadnych plików gry. SweetFX poprawia grafikę w różnoraki sposób np.: ostrzejszy obraz, wypranie z kolorów lub nabranie kolorów grze, antyaliasing SMAA(http://www.iryoku.com/smaa/) używany np przez CryEngine i wiele wiele innych efektów. Sweet FX działa od DirectX 9.0c do 11 w każdej grze. Nie działa niestety na OpenGL, DX8 i starszych DirectX.
Po więcej info odnośnie działania SweetFX odsyłam do wujka google. http://lmgtfy.com/?q=SweetFX+czyli+jak+ulepszy%C4%87+wygl%C4%85d+gier :piesek:

W ustawieniach użyłem SweetFX version: 1.5/Boulotaur2024 Injector. +Chromatic Aberration Shader.:
SMAA ANTIALIASING, LUMASHARPEN, DPX, VIBRANCE i CURVES
By efekty były podobnie jak na skrinach, to zmieniacie koniecznie ustawienia na:

Kod: Zaznacz wszystko
r2_sun_lumscale 1.2
r2_sun_lumscale_amb 1.2
r2_sun_lumscale_hemi 0.7
r2_tonemap on
r2_tonemap_adaptation 10.
r2_tonemap_amount 0.8
r2_tonemap_lowlum 0.25
r2_tonemap_middlegray 0.3


Download
https://www.dropbox.com/s/ahwfb44fsvxw51w/SweetFX_Stalker%20Lost%20Alpha%201.3003.7z?dl=1

Instalacja:
Kopiujemy archiwum do głównego katalogu gry np. J:\S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha. Klikamy prawym klawiszem myszy na archiwum i szukamy w rozwiniętym menu 7zip, następnie klikamy wypakuj tutaj.
Odpalamy grę i cieszymy się nowymi efektami. Efekty włączają się automatycznie przy uruchomieniu gry.

Opis działań klawiszy w czasie gry:
Insert - Włączmy i wyłączamy SweetFX
PrintScreen - Zrzut ekranu to co aktualnie widzimy w tym efekty Sweet FX
HOME - przeładowanie ustawień Sweet FX, gdy np. w czasie gry zmieniliśmy ustawienia w pliku SweetFX_settings.txt
Jak chcemy użyć innego klawisza to zmieniamy ustawienia w pliku SweetFX_settings.txt wiersz 299-301. Spis numerów klawiszy na klawiaturze wisujemy numerek np klawisz 45 to klawisz Insert http://www.cambiaresearch.com/articles/ ... -key-codes

Zmianę i wyłączanie ustawień robimy w pliku SweetFX_settings.txt By wyłączyć efekty które włączyłem, otwieramy plik z ustawieniami SweetFX_settings.txt i przechodzimy do Choose effects . Mamy tam np.
Kod: Zaznacz wszystko
#define USE_DPX 1
. Efekt wyłączamy przez zmianę z 1 na 0, czyli wyłączony. Resztę w
Kod: Zaznacz wszystko
Choose effects
włączamy i wyłączamy tak samo.

UWAGA
Działą z każdą 32 bitową (i wkrótce 64bitową) DirectX 9, 10 or 11 grą lub aplikacją.
Uruchamia się na każdym Windowsie, od Windows 2000 w górę. Zarówno 32-u i 64-o bitowym systemie. Działa z nakładką Steam. Jestem tylko autorem ustawień, Autorem oryginalnego konfigu ustawień, shaderów, dll itd. jest CeeJay.dk
Najnowsza wersja i forum http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=381912
Baza ustawień do gier http://sfx.thelazy.net/games/
SweetFX Configurator http://sweetfx.thelazy.net/
SweetFX z wsparciem dla gier 64bitowych wersja 1.4 http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=4581604
Boulotaur2024.Injector_CeeJay.dk's.1.5.1.Shader+ChromaticAberrationShader z wsparciem 64 bitowych gier również http://ge.tt/4CpDyZt/v/0

:wódka: Widzę że dużo osób pobrało, ale żaden nie da kozaka :wódka: ...

Skriny z gry na DX10.1:

OFF:
Image ON: Image
OFF:
Image ON: Image

Więcej skrinów tutaj:
http://s1313.photobucket.com/user/mkdan ... st%20Alpha
Ostatnio edytowany przez mkdante381 25 Sie 2014, 23:30, edytowano w sumie 14 razy
OS:Windows7 Ultimate 64Bit CPU:Intel(R) Core(TM)2 Extreme CPU X9770 @ 3.20GHz 12MB OC-ed 3.60GHz (Cooler: Spartan 3 PRO HE 1024 + Arctic Silver 5) GPU:Gigabyte AMD Radeon R9 270X OC 2GB DDR5 256 bit Memory:8GB RAM DDR3 G.SKILL 8GB (4x2GB)1333MHz RIP JAWS X CL 7-7-7-21@1400MHz CL 7-7-7-23 PSU:COOLERMASTER GX-650W (780W MAX) 12V-52A 80PLUS Motherboard:Asrock P45R2000-WiFi Socket 775 Case:SILENTIUMPC BRUTUS 410 PURE BLACK BT-410 Audio:SOUND BLASTERX G1 External optic drive:Lite-On eHAU-324 Monitor:IIYAMA XB2483HSU-B1 Mouse:A4Tech evolution X747 Brown Fire Keyboard:TRACER Battle Heroes Squadron Pad:Xbox360 Wireless for PC (and Xbox 360)
Profil Steam:http://steamcommunity.com/id/mkdante381/
Wymuś Youtube na innych stronach tylko w HTML5, nie flash player http://pastebin.com/AS8Xp6BV

Za ten post mkdante381 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive AlianPl.
Awatar użytkownika
mkdante381
Tropiciel

Posty: 261
Dołączenie: 07 Mar 2012, 13:02
Ostatnio był: 16 Sty 2021, 23:40
Miejscowość: Zona
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 43

Reklamy Google

Re: [SweetFX] efekty postprocessingu dla Lost Alpha

Postprzez AlianPl w 30 Kwi 2014, 18:53

Kozak sie panie należy.
Tylko by działało :D bo nie dziala

Panie kolego Compatibility
SweetFX works with almost any 32bit (and hopefully soon 64bit)

U mnie nie działa na 64. Co wiecej poziomy laduja sie teraz 5min z zegarkiem w reku. Pozdro!
Awatar użytkownika
AlianPl
Stalker

Posty: 67
Dołączenie: 07 Wrz 2009, 18:02
Ostatnio był: 22 Lis 2014, 18:08
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 7

Re: [SweetFX] efekty postprocessingu dla Lost Alpha

Postprzez mkdante381 w 30 Kwi 2014, 23:00

Nie pisz mi tutaj bzdur że nie działa na 64bitowym systemie.
SweetFX works with almost any 32bit (and hopefully soon 64bit)

Tu chodzi o to że ma działać na 64 bitowych grach/64bitowym silniku gier wkrótce, a nie że jak ty piszesz, na 64 bitowym systemie będzie działać wkrótce bo teraz nie działa :facepalm: To działa na każdym systemie Windows od Windows 2000 w górę, no chyba że na W8 nie działa, ale to wina MICROSOFT bo dużo rzeczy nie działa na W8, bo to nowy system. Czytaj dokładnie to co kto napisał. Używam Sweet FX w innych grach i orientuje się trochę w tym. Zrobiłeś tak jak napisałem? Mam 64 bitowy system i mi działa, bo musi działać. Bubla nie wrzucam przecież. . Po prostu wrzuć wszystko co jest, do głównego katalogu gry, tak jak widzisz archiwum po otwarciu, w aplikacji 7zip, to przeciągnij do głównego katalogu gry. DZIAŁA na 100%. A propo nie doczytałeś http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=381912 ...
Compatibility
SweetFX works with almost any 32bit (and hopefully soon 64bit) DirectX 9, 10 or 11 game or application.

It runs on all Windows versions from Windows 2000 and up. Both 32bit and 64bit.

Działą z każdą 32 bitową (i wkrótce 64bitową) DirectX 9, 10 or 11 grą lub aplikacją
Uruchamia się na każdym Windowsie, od Windows 2000 w górę. Zarówno 32-u i 64-o bitowym systemie.
OS:Windows7 Ultimate 64Bit CPU:Intel(R) Core(TM)2 Extreme CPU X9770 @ 3.20GHz 12MB OC-ed 3.60GHz (Cooler: Spartan 3 PRO HE 1024 + Arctic Silver 5) GPU:Gigabyte AMD Radeon R9 270X OC 2GB DDR5 256 bit Memory:8GB RAM DDR3 G.SKILL 8GB (4x2GB)1333MHz RIP JAWS X CL 7-7-7-21@1400MHz CL 7-7-7-23 PSU:COOLERMASTER GX-650W (780W MAX) 12V-52A 80PLUS Motherboard:Asrock P45R2000-WiFi Socket 775 Case:SILENTIUMPC BRUTUS 410 PURE BLACK BT-410 Audio:SOUND BLASTERX G1 External optic drive:Lite-On eHAU-324 Monitor:IIYAMA XB2483HSU-B1 Mouse:A4Tech evolution X747 Brown Fire Keyboard:TRACER Battle Heroes Squadron Pad:Xbox360 Wireless for PC (and Xbox 360)
Profil Steam:http://steamcommunity.com/id/mkdante381/
Wymuś Youtube na innych stronach tylko w HTML5, nie flash player http://pastebin.com/AS8Xp6BV
Awatar użytkownika
mkdante381
Tropiciel

Posty: 261
Dołączenie: 07 Mar 2012, 13:02
Ostatnio był: 16 Sty 2021, 23:40
Miejscowość: Zona
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 43

Re: [SweetFX] efekty postprocessingu dla Lost Alpha

Postprzez Per$hing16 w 30 Kwi 2014, 23:23

Bardzo fps'ożerny dodatek, czy nic się nie zmienia?
Racing- Because football, baseball, bowling, & golf only require one ball.
Awatar użytkownika
Per$hing16
Stalker

Posty: 142
Dołączenie: 28 Gru 2008, 16:50
Ostatnio był: 06 Paź 2022, 00:13
Miejscowość: Myślenice
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 19

Re: [SweetFX] efekty postprocessingu dla Lost Alpha

Postprzez mkdante381 w 30 Kwi 2014, 23:49

Zapomniałem dodać katalog SweetFX do archiwum :facepalm: . Link poprawiony.
OS:Windows7 Ultimate 64Bit CPU:Intel(R) Core(TM)2 Extreme CPU X9770 @ 3.20GHz 12MB OC-ed 3.60GHz (Cooler: Spartan 3 PRO HE 1024 + Arctic Silver 5) GPU:Gigabyte AMD Radeon R9 270X OC 2GB DDR5 256 bit Memory:8GB RAM DDR3 G.SKILL 8GB (4x2GB)1333MHz RIP JAWS X CL 7-7-7-21@1400MHz CL 7-7-7-23 PSU:COOLERMASTER GX-650W (780W MAX) 12V-52A 80PLUS Motherboard:Asrock P45R2000-WiFi Socket 775 Case:SILENTIUMPC BRUTUS 410 PURE BLACK BT-410 Audio:SOUND BLASTERX G1 External optic drive:Lite-On eHAU-324 Monitor:IIYAMA XB2483HSU-B1 Mouse:A4Tech evolution X747 Brown Fire Keyboard:TRACER Battle Heroes Squadron Pad:Xbox360 Wireless for PC (and Xbox 360)
Profil Steam:http://steamcommunity.com/id/mkdante381/
Wymuś Youtube na innych stronach tylko w HTML5, nie flash player http://pastebin.com/AS8Xp6BV
Awatar użytkownika
mkdante381
Tropiciel

Posty: 261
Dołączenie: 07 Mar 2012, 13:02
Ostatnio był: 16 Sty 2021, 23:40
Miejscowość: Zona
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 43

Re: [SweetFX] efekty postprocessingu dla Lost Alpha

Postprzez Crisu w 01 Maj 2014, 07:10

Podpisuję się pod pytaniem Pershinga. SweetFX to bajer podobny (choć znacznie bardziej ubogi) do ENB, zatem jeśli chodzi o utratę klatek to na pewno jest ona "jakaś". Nie potrafię opisać jaka, bo zależy to od wersji i wodotrysków, które generowane są przez taką modyfikację graficzną. Drugim powodem jest to, że moje LA działa miejscami tragicznie, dlatego z własnej woli w ciemno raczej nie chcę sprawdzać czy "płynność" spadnie mi o 10 czy 50 fps-ów, stąd podbicie postu Pershinga. ;)
"Дай мне мой респект, не больше не меньше."
Awatar użytkownika
Crisu
Legenda

Posty: 1402
Dołączenie: 05 Paź 2007, 20:16
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 10:51
Kozaki: 47

Re: [SweetFX] efekty postprocessingu dla Lost Alpha

Postprzez mkdante381 w 01 Maj 2014, 08:16

Z SweetFX gra czasem nawet działa stabilniej i jest więcej FPS. U mnie tak właśnie jest. Dałem ustawienia takie co nie zmniejszają znacząco fps. Jest jaśniej nieco, lepsze kolory, saturacja a także moja ulubiona znacząco lepsza ostrość obrazu , no i jest SMAA które jest chyba najlepszym wygładzaniem krawędzi używającym postprocessingu. FXAA od Nvidii jest bardziej zasobożerne i do tego niektóre obiekty świecą. SMAA może być używane z tym co w grze włączymy. Odpalamy np wygł. krawędzi w grze na 2x i widzimy że są małe schodki na obiektach. Wklejamy swoje ustawienia sweeet fx z smaa włączamy grę i już nie ma schodków. A propo smok61 jak mi odejmujesz kozaka i piszesz że
Ten SweetFX jest do dupy
to może wyjaśnisz dlaczego i tu na forum? To jest argument 1-szo klasisty. Ustawienia jak ci się nie podobają to sobie sam zmień. To o to ci chodziło że dałem zrąbany link wcześniej i ci nie działało? Poprawiłem link bo nie dałem folderu SweetFX i teraz powinno działać.
OS:Windows7 Ultimate 64Bit CPU:Intel(R) Core(TM)2 Extreme CPU X9770 @ 3.20GHz 12MB OC-ed 3.60GHz (Cooler: Spartan 3 PRO HE 1024 + Arctic Silver 5) GPU:Gigabyte AMD Radeon R9 270X OC 2GB DDR5 256 bit Memory:8GB RAM DDR3 G.SKILL 8GB (4x2GB)1333MHz RIP JAWS X CL 7-7-7-21@1400MHz CL 7-7-7-23 PSU:COOLERMASTER GX-650W (780W MAX) 12V-52A 80PLUS Motherboard:Asrock P45R2000-WiFi Socket 775 Case:SILENTIUMPC BRUTUS 410 PURE BLACK BT-410 Audio:SOUND BLASTERX G1 External optic drive:Lite-On eHAU-324 Monitor:IIYAMA XB2483HSU-B1 Mouse:A4Tech evolution X747 Brown Fire Keyboard:TRACER Battle Heroes Squadron Pad:Xbox360 Wireless for PC (and Xbox 360)
Profil Steam:http://steamcommunity.com/id/mkdante381/
Wymuś Youtube na innych stronach tylko w HTML5, nie flash player http://pastebin.com/AS8Xp6BV
Awatar użytkownika
mkdante381
Tropiciel

Posty: 261
Dołączenie: 07 Mar 2012, 13:02
Ostatnio był: 16 Sty 2021, 23:40
Miejscowość: Zona
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 43

Re: [SweetFX] efekty postprocessingu dla Lost Alpha

Postprzez AlianPl w 01 Maj 2014, 19:21

mkdante rozumiem spokojnie, i czekam az przestanie to byc WIP, nic nie twierdze, tylko napisałem, że u mnie nie działa. Wole nie kombinować ostatnio zmeczyły mnie cofania windy ;).

Ale gdyby komus tez wywalal bład na starcie i po usunieciu plikow gra ładowała się 5min, usuncie plik user.ltx.

I gicior!

P.s. kozaka nie zabralem zeby nie bylo, bo kto daje i zabiera ten bandyta a nie stalker!
Awatar użytkownika
AlianPl
Stalker

Posty: 67
Dołączenie: 07 Wrz 2009, 18:02
Ostatnio był: 22 Lis 2014, 18:08
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 7

Re: [SweetFX] efekty postprocessingu dla Lost Alpha

Postprzez mkdante381 w 22 Maj 2014, 01:27

Teraz zadziała bo link poprawiłem. Od razu masz ostrzejszy obraz itd tak jak napisałem. W razie czego usuń te pliki co wkleiłeś. Z reszta przeczytaj opis co i jak :wink: ...
OS:Windows7 Ultimate 64Bit CPU:Intel(R) Core(TM)2 Extreme CPU X9770 @ 3.20GHz 12MB OC-ed 3.60GHz (Cooler: Spartan 3 PRO HE 1024 + Arctic Silver 5) GPU:Gigabyte AMD Radeon R9 270X OC 2GB DDR5 256 bit Memory:8GB RAM DDR3 G.SKILL 8GB (4x2GB)1333MHz RIP JAWS X CL 7-7-7-21@1400MHz CL 7-7-7-23 PSU:COOLERMASTER GX-650W (780W MAX) 12V-52A 80PLUS Motherboard:Asrock P45R2000-WiFi Socket 775 Case:SILENTIUMPC BRUTUS 410 PURE BLACK BT-410 Audio:SOUND BLASTERX G1 External optic drive:Lite-On eHAU-324 Monitor:IIYAMA XB2483HSU-B1 Mouse:A4Tech evolution X747 Brown Fire Keyboard:TRACER Battle Heroes Squadron Pad:Xbox360 Wireless for PC (and Xbox 360)
Profil Steam:http://steamcommunity.com/id/mkdante381/
Wymuś Youtube na innych stronach tylko w HTML5, nie flash player http://pastebin.com/AS8Xp6BV
Awatar użytkownika
mkdante381
Tropiciel

Posty: 261
Dołączenie: 07 Mar 2012, 13:02
Ostatnio był: 16 Sty 2021, 23:40
Miejscowość: Zona
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 43

Re: [SweetFX] efekty postprocessingu dla Lost Alpha UPDATE

Postprzez scigacz1975 w 30 Lis 2014, 22:33

Wrzuciłem sobie SFx (ale z CoP) plus ustawienia pod AN 3.1 dla CoP w pliku user.ltx. Wszystko fajnie, tylko drażni mnie jedna rzecz. Pojawiły mi się poprzeczne linie w pewnej odległości od gracza:

Image

na drugim screenie zaznaczyłem które

Image

Pytanie brzmi - co i gdzie edytować żeby się ich pozbyć?
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [SweetFX] efekty postprocessingu dla Lost Alpha UPDATE

Postprzez Cromm Cruac w 02 Gru 2014, 01:57

Te linie pojawiają się w momencie gdy słońce stoi nisko nad horyzontem i świeci niejako wzdłuż powierzchni (kąt padania jest niski). W SoCu można to było niwelować komendą r2_sun_depth_near_bias. Niestety w LA nie widzę żadnego efektu. Przynajmniej na moim starym buildzie. Chyba ta komenda po prostu nie działa.
Ostatnio podbity przez mkdante381, 02 Gru 2014, 01:57
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive scigacz1975.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077


Powróć do Modyfikacje

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości