Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Regulamin forum
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym gry, prosimy o podawanie treści całego loga błędu.
Lokalizacja logów:
X:\S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha\appdata\logs

Logi tagujemy w [ CODE ][/ CODE ].

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez Cromm Cruac w 13 Lip 2014, 16:31

@Mila
Po pierwsze usunęliśmy nogi bo był to tylko eksperymentalny ficzer i za dużo było z nim problemów (np. missing bone CTD w walce ze szczurami)
Po drugie FOV to kąt widzenia a tobie chodzi o zasięg. Jeśli już masz ustawiony minimalny vision distance to , żeby go jeszcze zmniejszyć musiałbyś edytować pliki pogody.

@kacpe, a ta oficjalna polonizacja to pod jaką wersję niby jest?
Poczytałbyś, ehem, opis :tm:
Ostatnio edytowany przez Cromm Cruac 13 Lip 2014, 16:35, edytowano w sumie 3 razy
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Reklamy Google

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez Universal w 13 Lip 2014, 16:33

@

I po co instalowałeś to spolszczenie, skoro nie zostało przystosowane do nowej wersji? Mam po angielsku, nie mam takich problemów :caleb:

http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f ... 41#p298666 - jak byk napisane pod "uwaga, ważne", że nie będzie działać.
Język kłamie głosowi, a głos myślom kłamie; myśl z duszy leci bystro, nim się w słowach złamie.

Za ten post Universal otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Gość.
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2613
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 08 Sie 2023, 20:40
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 1051

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez Mila w 13 Lip 2014, 17:01

@Cromm Cruac
Neh, szkoda. Z nogami ładniej wyglądało. :/ Będą jeszcze kiedyś, czy raczej już podarowaliście sobie ten efekt?
Tak, racja... to kąt widzenia. :facepalm: Niby tak, ale to i tak jest dziwne - nie wiem jak tam twórcy zamierzyli - ale w oryginałach, zasięg był świetnie zmniejszony i na prawdę był wysoki skok w FPS'ach. Nie mówię, że tu jest źle, bo chyba w Kordonie tak mi muli w niektórych miejscach, ale jak na moje, to zasięg widoczności zbyt wysoki na najniższym stopniu.
Awatar użytkownika
Mila
Stalker

Posty: 159
Dołączenie: 28 Cze 2014, 16:30
Ostatnio był: 16 Lut 2019, 20:01
Miejscowość: Siedlce
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 13

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez Kacper777 w 13 Lip 2014, 17:04

@ Universal
Dzięki. Usunąłem folder gamedata, który pojawił mi się w katalogu po instalacji spolszczenia i teraz gra chodzi normalnie i pisze, że mam wersję 1.3002 ale baz oficjalnej polonizacji.

@ Cromm Cruac

Oficjalną polonizację mam pobraną ze stalker.pl

Grę spatchowałem do wersji 1.3002 bo w wersji 1.3000+oficjalna polonizacja przy wczytywaniu shaderów przy wczytywaniu Wielkiej Odlewni Metali (szedłem z dokumentami do Baru) wywalało mnie do pulpitu z błędem XRay Engine. Dokładniej napisałem o tym w temacie XRay Engine. Tutaj link

viewtopic.php?f=129&t=23747&p=298858&hilit=XRay+engine#p298858
Kacper777


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez Cromm Cruac w 13 Lip 2014, 18:35

Ty chyba jakiś niekumaty jesteś. Pod jaką wersję LA została zrobiona oficjalna polonizacja? Pod 1.3001. To co się dziwisz, że 1.3000 + polonizacja się wysypuje a pod 1.3002 też nie chodzi.
Nie mówiąc już o tym, że wspomniany przez ciebie błąd został w 1.3001 naprawiony i jakbyś wszystko poprawnie zainstalował to byś problemu nie miał.
Następnym razem to ty, ehem, czytaj opisy bo stoi w nich jak wół:
Trikster napisał(a):Przedstawiam Wam polonizację gry S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha dostosowaną do patcha 1.3001.

Cromm Cruac napisał(a):Mody pod 1.30013 w tym polonizacja nie będzie działać dopóki autorzy nie zrobią ich kompatybilnych.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez Pangia w 13 Lip 2014, 20:24

caleb59 napisał(a):3. Brak animacji biegu dla pistoletu Fort

Zapewne ktoś się zagapił, edytując config, lub…
brak animacji i MOŻLIWOŚCI biegu dla snajperki Dragunova (ponoć tak ma być?)

Pilot napisał(a):+ Ze snajperką i przed Patchem nie dawało się biec, tak samo jak z granatnikiem i Karabinem Gaussa.

…model nie ma animacji sprintu. Tak, jak to było w SoC-u.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez korek26 w 13 Lip 2014, 21:01

Korek:

A jakie to schowki? Zaznaczone na mapie że to są schowki, czy leżący odłogiem plecak i skrzynka?
Próbowałeś kucnąć Ctrl+Shift? Próbowałeś obejść z drugiej strony?

Są to schowki otrzymane z pda pokonanych przeciwników , 1 to czajnik w kinie i skrzynia w dead city i parę jeszcze.
Próbowałem wszystkich sztuczek i nie ma opcji
Awatar użytkownika
korek26
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 02 Maj 2014, 18:43
Ostatnio był: 15 Cze 2020, 19:05
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 1

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez caleb59 w 13 Lip 2014, 22:57

korek26 napisał(a):U mnie pogoda się zawiesiła na zachmurzonym niebie i mam tak i w dzień i w nocy, ciemno w dzień a w nocy nic nie widać . tylko w kordonie na początku gry było słońce. Więc przed paczem było słonecznie cały czas a teraz na odwrót.

A i w dalszej części gry niektórych schowków nie da się przeszukać coś nie tak jest z geometriom mapy.


Pograłem znowu kilka godzin i non stop taka sama pochmurna pogoda niezależnie od lokacji i pory dnia - system pogodowy musiał się "zawiesić" w moim wypadku w momencie przejścia pierwszy raz z Wysypiska na Agroprom - od tamtej pory mam cały czas pochmurnie i nic się nie zmienia - wcześniej w Kordonie i na Wysypisku była zmienna pogoda - raz słonecznie, raz pochmurnie etc...

Oczywiście DX 10.1... :caleb:
                 Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2687
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 05 Gru 2023, 00:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 666

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez Dżuz w 13 Lip 2014, 22:57

caleb59 napisał(a):BAHAHA no zobacz pan a ja za 2k zł i u mnie nawet nie pierdnie na praktycznie pełnych detalach w DX 10.1 - zagadka co nie? :caleb:


Żadna zagadka, a cena kompa nie ma nic do rzeczy - pisałem to w konwencji żartu :wink:

No i druga sprawa, czyli słowo klucz: praktycznie. Czy może lepiej prawie... He? :E

U mnie LA działa nie na prawie/praktycznie pełnych detalach, tylko na pełnych, w rozdzielczości 1920x1080 :P

caleb59 napisał(a):[...]poza tym co pan pieprzysz głodne kawałki - pamiętam przed patchem jak wspominałeś, że na początku działało Ci płynnie, a z biegiem czasu płynność umykała i balansowałeś miedzy 20-30 fps przeważnie...


Nom, nie przeczę. Chyba nawet w którymś moim wpisie jest o tym wzmianka. Ale co to ma do rzeczy? Gra potrafiła wystartować nawet z 60 fps. Dopiero po jakimś czasie rozkminiłem, że dzieje się tak wtedy gdy słońce nie napier... jak oszalałe :E Zaś przy pełnym słoneczku na czarnobylskim nieboskłonie, bywało różnie. Było i 35-40 fps, a bywało i 20. Bo też nie oszukujmy się - na wszystko ma wpływ to w której części mapy się znajdujemy. Tak czy siak, nigdy nie było sytuacji, że nie dało się grać. A spadki płynności to zaczynały się po jakichś trzech godzinach ciągłego grania - co w sumie rzadko się zdarzało, bo na poprzedniej wersji gry, CTD potrafiły zdarzać się co paręnaście minut :E I zdarzało się nawet, że fpsy spadały do 18-20 i nie chciały już skoczyć wiele wyżej, ale nigdy nie było tak, żebym mordował się przy 10-15 klatkach na sekundę jak dziś rano.
I zaraz się pewnie zacznie pitolenie, że 30 fps to nie jest płynność. Nie zamierzam się tu o to kłócić, bo dla mnie 30 klatek na sekundę w zupełności wystarcza, a nawet przy 20 można spokojnie grać. Dopiero poniżej 15 zaczynam klasyfikować rozgrywkę jako niemożliwą. Chociaż... jak się dobrze zaprze to i w czougi można grać przy 10 fps :E

Podsumowując powiem, że gra zdaje się działać ociupinkę płynniej niż było to wcześniej. Szału nie ma, ale odnoszę wrażenie, że w poszczególnych fragmentach np. Kordonu, wcześniej miałem mniej fps.

P.S.
A jak sobie wyłączę cienie traw, to też mam 50 fps i żadnego i7 mi nie potrzeba :E Ale bez tego efektu gra wygląda dla mnie zbyt płasko, więc pocinam z włączonym :P
W10 x64 / i5-4670 / MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8GB / 8 GB DDR 3 / SSD Samsung 850 Pro 256GB Image
atikabubu Dżuz to morrofag z 10 letnim stażem Image
Awatar użytkownika
Dżuz
Przewodnik

Posty: 968
Dołączenie: 11 Lut 2011, 19:08
Ostatnio był: 02 Maj 2023, 08:36
Miejscowość: Frogville
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 254

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez caleb59 w 14 Lip 2014, 00:02

Chyba Ty i Twój Morrowind! :suchar: A cienie trawy to się nie liczą bo to i tak każdy wyłącza...

Odnośnie problemu z zapętloną pogodą sięgnąłem rady u źródła i...

dezodor napisał(a):quote from vintar: "problem was that people stay in cordon long enough for blowout condition to be met, but then before blowout they change level to garbage and all of a sudden the condition isnt met and the weather just keeps staying at preblow expecting a blowout"

he just fixed it, its rare, but could happen. until the next patch, just change render mode, restart game, then change it back again so weather will refresh.


Tak więc będzie naprawione z nowym patchem, a póki co trza zmienić render z dynamika na statyk, restart gry i z powrotem na dynamik... :caleb:

:arrowu: Po sprawdzeniu wygląda na to, że NIE DZIAŁA i pogoda jest nadal zabugowana... :facepalm:
:arrowu: Kazał pan - musiał sam! :caleb: Okazało się, że trzeba ZAGRAĆ na statyku, zrobić save, zmienić na dynamika i wczytać save i DOPIERO pogoda raczyła się odbugować!
-------------------
Dziś włączam sobie LA a tu wywala za każdym razem okienko "Wpisz cd-key" - mało nie je*łem pod stół! :E
Oczywiście kliknąłem "Anuluj" i można było grać dalej ale tak się dzieje przy każdym uruchomieniu gry...

Image
-------------------
Będzie reedycja patcha i mniemam, że coś tak ekstra po cichu poprawią dodatkowo, np. tę pogodę jak już zapowiedziano wcześniej...

dezodor napisał(a):will re-release the patch soon. seems the updated xrcompress skipped some files, and seems like the avi file which the game wants to play is not working for everyone properly, so we remove it from the game.
                 Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2687
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 05 Gru 2023, 00:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 666

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez Cromm Cruac w 15 Lip 2014, 14:40

A nie sciągnąłeś jakiejś rozszerzonej wersji xVida skądś, kiedyś? Albo jakiegoś sharewarowego codec-packa? Bo mi to wygląda na jego ekran rejestracyjny.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez apg2312 w 15 Lip 2014, 15:09

No i jednak mam problem z patchem. Po uwolnieniu Lisa ten wraca do wioski, i pracuje jako mechanik.
Ale przy próbie naprawy/modernizacji następuje CTD z logiem :
Kod: Zaznacz wszystko
$ LA_DBG:[253665] smart_terrain:smart terrain idle timer [pri_mono_general3idle] has interval of [4]
$ LA_DBG:[253665] smart_terrain:ST name = [pri_mono_general3] has population of [nil] and is NOT available
$ LA_DBG:[253665] smart_terrain:smart terrain timer [pri_mono_general4stay] has interval of [6]
$ LA_DBG:[258425] ABORT ~~> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
$ LA_DBG:[258425] [error]ABORT CALLED:
$ LA_DBG:[258425] [error]From: gamedata\scripts\ui_repair_wnd.script in function 'GetShortName' (991)
$ LA_DBG:[258425] [error]Line: 1003
$ LA_DBG:[258425] [error]Description: upgrade weapon error, section missing from config = wpn_vintorez_m4
$ LA_DBG:[258425] ABORT:
stack traceback

Co dziwne, wcale nie mam tego modyfikowanego Vintoreza.
I have no right to ask this of any of you... but will you follow me...one last time ?
Awatar użytkownika
apg2312
Tropiciel

Posty: 322
Dołączenie: 28 Wrz 2009, 21:41
Ostatnio był: 18 Wrz 2019, 08:49
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 76

PoprzedniaNastępna

Powróć do Pytania i odpowiedzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości