Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Regulamin forum
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym gry, prosimy o podawanie treści całego loga błędu.
Lokalizacja logów:
X:\S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha\appdata\logs

Logi tagujemy w [ CODE ][/ CODE ].

Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez caleb59 w 12 Lip 2014, 13:01

1. W jednym z domków na terenie Agropromu gdzie jest masa żołnierzy (zadanie od Szczurołapa [Ratcatcher]) pali się ognisko i obok leżą dwa materace/śpiwory i wystarczy się tam pokręcić by można było ujrzeć glitche tekstur i coś nie tak z geometrią - prześwitujące podłogi i ściany etc...

2. Raz zdurniał mi Kret (Mole) po ukończeniu zadania oswobodzenia go i kręcił się w miejscu po zejściu ze schodów na terenie Agropromu - nie było możliwości rozmowy by ruszyć grę dalej i pomógł quickload...

3. Brak animacji biegu dla pistoletu Fort, brak animacji i MOŻLIWOŚCI biegu dla snajperki Dragunova (ponoć tak ma być?) i dlaczego ktoś zdecydował się przywrócić pozycję pistoletu Makarov w dłoni z SoC - poprzednia była moim zdaniem lepsza!

4. Dziwne znaczki w niektórych opisach przedmiotów podczas modyfikacji u Lisa (Fox) w Kordonie...

5. Podczas prowadzenia czatu przez PDA z innymi często mając wiele opcji dialogowych do wybrania nie można kliknąć "See you!" na samym dole by zakończyć rozmowę, jeśli jest ich mniej wtedy działa to normalnie...

6. Na Wysypisku po wyjściu z hangaru Sieryja mając centralnie przed sobą widok na cmentarzysko maszyn gra dostaje tam dziwnego, delikatnego chrupania (to nie są spadki fps) - wystarczy obrócić się w lewo lub prawo i przestać gapić się w tamtym kierunku i problem znika...
* UPDATE! Po ponownym wejściu na lokację Wysypisko i przechodzeniu obok tego miejsca nie było żadnych problemów - wychodzi na to, że był to jakiś jednorazowy memory leak!

Jak znajdę coś jeszcze to będę uzupełniał - to są pizdryki a nie błędy ale sądzę, że warto wspomnieć - jeśli ktoś coś znajdzie to śmiało piszcie!
                 Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2687
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 05 Gru 2023, 00:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 666

Reklamy Google

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez Dżuz w 13 Lip 2014, 10:16

Jednym słowem, jestem zniesmaczony :/

Pobrałem łatkę w nadziei, że pogram znowu, bez większych błędów, nawet od nowa. Daleko nie zaszedłem więc to żaden problem... A tu lipa. Przy wszystkich ustawieniach na maksa udaje się osiągnąć w porywach 15 fps, a przed aktualizacją spokojnie było te średnie 25. Coś nie tak. Nawet wyłączenie cieni traw wiele nie daje, bo przyrost tylko o jakieś 5 klatek :/ Ktoś coś poważnie spier... i powinien za to beknąć :caleb:

"[...]nie spodziewałem się tego na taką skalę i w sumie pie*dolnęło to we mnie tak mocno, że nie mogę skupić myśli do tej pory" :tm: :suchar:
W10 x64 / i5-4670 / MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8GB / 8 GB DDR 3 / SSD Samsung 850 Pro 256GB Image
atikabubu Dżuz to morrofag z 10 letnim stażem Image
Awatar użytkownika
Dżuz
Przewodnik

Posty: 968
Dołączenie: 11 Lut 2011, 19:08
Ostatnio był: 02 Maj 2023, 08:36
Miejscowość: Frogville
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 254

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez korek26 w 13 Lip 2014, 10:29

U mnie pogoda się zawiesiła na zachmurzonym niebie i mam tak i w dzień i w nocy, ciemno w dzień a w nocy nic nie widać . tylko w kordonie na początku gry było słońce. Więc przed paczem było słonecznie cały czas a teraz na odwrót.

A i w dalszej części gry niektórych schowków nie da się przeszukać coś nie tak jest z geometriom mapy.
Awatar użytkownika
korek26
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 02 Maj 2014, 18:43
Ostatnio był: 15 Cze 2020, 19:05
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 1

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez BlackSabre w 13 Lip 2014, 11:57

Jak dla mnie wadą, która nadal nie została naprawiona to brak synchronizacji między widokiem pierwszoosbowym i trzecioosobowym. Do tego w Kordonie, kiedy przejdziemy już drogę pod zawalonym mostem nie da się normalnie chodzić środkiem tej ścieżki. Normalnie tak jakby anomoalia nas wciągała, jedak brak wtedy efektów dźwiękowych i graficznych (to coś miałem jescze przed patchem).
BlackSabre
Kot

Posty: 8
Dołączenie: 12 Cze 2014, 13:39
Ostatnio był: 01 Wrz 2015, 14:40
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez Pilot w 13 Lip 2014, 12:40

BlackSabre:

Ta droga zawsze sprawiała problemy(Przed tym patchem), gdy na nią wejdziesz i zacznie cię spychać to wtedy gdy podskoczysz wyrzuci cię do góry. Domyślnie i tak ta droga ma być nieużywana, bo w końcu dalej jest wojsko, a ja dla klimatu trzymałem się od nich z daleka, zamiast rozwalać mając obrzyna i PMm.

Korek:

A jakie to schowki? Zaznaczone na mapie że to są schowki, czy leżący odłogiem plecak i skrzynka?
Próbowałeś kucnąć Ctrl+Shift? Próbowałeś obejść z drugiej strony?

Dżuz:

Czy to naprawdę muszą być ustawienia na maxa?


+ Ze snajperką i przed Patchem nie dawało się biec, tak samo jak z granatnikiem i Karabinem Gaussa.


Ja tam żadnych błędów(ani Bugtrapów!) nie doświadczyłem, a jestem już w kopalni... Poza tylko tym z białą nivą. Pojazd przy pełnej prędkości szaleje i przy pierwszym przejeździe obok gościa z RPG gra zaczęła niemiłosiernie klatkować i tylko poprzedni zapis pomógł. No i nie podoba minie się ten nowy system otwierania bagażnika... Stary był o wiele lepszy.

Jednym słowem: Lost alpha jest teraz stabilniejsza od Czystego nieba.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 12:12
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez Dżuz w 13 Lip 2014, 13:34

Pilot napisał(a):Dżuz:

Czy to naprawdę muszą być ustawienia na maxa?


Nie po to żech kupywał kompa za prawie 3k, żeby tera' grać na średnich :suchar:

A tak poważnie, to nie chodzi o to czy musi czy nie. Miał wyjść patch i miało być lepiej, a jest gorzej. Więc składam reklamację :caleb:

Ale dość pitolenia. Muszę zwrócić twórcom honor :P Mój poprzedni post był trochę pochopny. Zaraz po zainstalowaniu łatki, rzeczywiście miałem "płynność" na poziomie 10-15 fps. Z rozpaczy i bez nadziei na poprawę, zrobiłem czyszczenie kompa Ccleanerem. I pomogło :E Fpsy wróciły do poziomu ok.22-25 zaraz po wyjściu z bunkra Sidorowicza, a w dalszej części mapy wzrosły do nawet ponad 30. I to ze wszystkimi ustawieniami na maks :caleb: Czyli gorzej nie jest - powiedziałbym nawet, że gra zdaje się działać trochę płynniej, bo nie przycina tak często jak wcześniej :P Tak że chapeau bas :P
W10 x64 / i5-4670 / MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8GB / 8 GB DDR 3 / SSD Samsung 850 Pro 256GB Image
atikabubu Dżuz to morrofag z 10 letnim stażem Image
Awatar użytkownika
Dżuz
Przewodnik

Posty: 968
Dołączenie: 11 Lut 2011, 19:08
Ostatnio był: 02 Maj 2023, 08:36
Miejscowość: Frogville
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 254

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez Mila w 13 Lip 2014, 14:03

No to ja mam problem... Powie mi ktoś łopatologicznie jak ja mam tego pacza ogarnąć? Pobrałem, wypakowałem, zainstalowałem, wypakowałem tym drugim programem dwa pliki... ale jak to ma wyglądać? Brak gejmdaty, wyskakuje error, że nie może otworzyć fsgame.ltx. No krew mnie zalewa. Ja jeszcze zrozumiem, że w nocy nie pograłem, bo nie miałem rozpakowanych dwóch plików, ale teraz to już jestem zielony i zniesmaczony zachowaniem Dezowave... -.-
Awatar użytkownika
Mila
Stalker

Posty: 159
Dołączenie: 28 Cze 2014, 16:30
Ostatnio był: 16 Lut 2019, 20:01
Miejscowość: Siedlce
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 13

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez kaczor_1991 w 13 Lip 2014, 14:11

Stop panie kochany Mila. Jeszcze raz. Są trzy kroki które masz do zrobienia.

1. Odpalasz plik "setup.exe" z folderu "LOST ALPHA v1.3000 DEZOWAVE" i instalujesz grę jak każdą inną.
2. Odpalasz plik "STALKER_LostAlpha_patch_1.3002" i instalujesz go.
3. Odpalasz z pulpitu skrótem "S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha" grę i... grasz w aktualną, upatchowaną wersję.

Nic nie rozpakowujesz ani nie grzebiesz nigdzie. A jak jednak grzebiesz to na własną odpowiedzialność. ;]
Ruch przeciwników pisania maczkiem na forach. Jak chcecie coś ukryć używać spoilerów!!!

Za ten post kaczor_1991 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Mila.
Awatar użytkownika
kaczor_1991
Tropiciel

Posty: 312
Dołączenie: 02 Lis 2010, 12:00
Ostatnio był: 22 Lut 2020, 08:32
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 46

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez Mila w 13 Lip 2014, 15:14

Ah... mój błąd. Przeczytałem, że trzeba wywalić folder gamedaty... i cóż. >.< No, teraz wszystko bangla. Dzięki za pomoc Kaczor, choć i tak poradziłem sobie. Dzięki za rozwianie moich dziwnych teorii. :D :wódka:
Awatar użytkownika
Mila
Stalker

Posty: 159
Dołączenie: 28 Cze 2014, 16:30
Ostatnio był: 16 Lut 2019, 20:01
Miejscowość: Siedlce
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 13

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez caleb59 w 13 Lip 2014, 15:18

Dżuz napisał(a):
Pilot napisał(a):Dżuz:

Czy to naprawdę muszą być ustawienia na maxa?


Nie po to żech kupywał kompa za prawie 3k, żeby tera' grać na średnich :suchar:

A tak poważnie, to nie chodzi o to czy musi czy nie. Miał wyjść patch i miało być lepiej, a jest gorzej. Więc składam reklamację :caleb:

Ale dość pitolenia. Muszę zwrócić twórcom honor :P Mój poprzedni post był trochę pochopny. Zaraz po zainstalowaniu łatki, rzeczywiście miałem "płynność" na poziomie 10-15 fps. Z rozpaczy i bez nadziei na poprawę, zrobiłem czyszczenie kompa Ccleanerem. I pomogło :E Fpsy wróciły do poziomu ok.22-25 zaraz po wyjściu z bunkra Sidorowicza, a w dalszej części mapy wzrosły do nawet ponad 30. I to ze wszystkimi ustawieniami na maks :caleb: Czyli gorzej nie jest - powiedziałbym nawet, że gra zdaje się działać trochę płynniej, bo nie przycina tak często jak wcześniej :P Tak że chapeau bas :P


BAHAHA no zobacz pan a ja za 2k zł i u mnie nawet nie pierdnie na praktycznie pełnych detalach w DX 10.1 - zagadka co nie? :caleb: Rozwiązanie zagadki - i7 ogarnia tak mocno, ze LA stało się płynne - to nie jest magia optymalizacji @u3 czy same zmiany w patchu - po prostu komp pozwolił na płynne granie i tyle - poza tym co pan pieprzysz głodne kawałki - pamiętam przed patchem jak wspominałeś, że na początku działało Ci płynnie, a z biegiem czasu płynność umykała i balansowałeś miedzy 20-30 fps przeważnie...

korek26 napisał(a):U mnie pogoda się zawiesiła na zachmurzonym niebie i mam tak i w dzień i w nocy, ciemno w dzień a w nocy nic nie widać . tylko w kordonie na początku gry było słońce. Więc przed paczem było słonecznie cały czas a teraz na odwrót.

A i w dalszej części gry niektórych schowków nie da się przeszukać coś nie tak jest z geometriom mapy.


Też zauważyłem ten problem - zawieszona pogoda na pochmurnej i to już dosyć długo trwa - zaczęło się od przejścia do Agropromu - teraz jestem w Dolinie Morku i nadal mam taką pogodę a miałem sytuację identyczną jak u Ciebie - w Kordonie i na Wysypisku była zmienna pogoda - raz słonecznie, raz nie - było normalniej - ach ten @Cromm i te jego wygibasy pogodowe! :caleb:

Mila napisał(a):No to ja mam problem... Powie mi ktoś łopatologicznie jak ja mam tego pacza ogarnąć? Pobrałem, wypakowałem, zainstalowałem, wypakowałem tym drugim programem dwa pliki... ale jak to ma wyglądać? Brak gejmdaty, wyskakuje error, że nie może otworzyć fsgame.ltx. No krew mnie zalewa. Ja jeszcze zrozumiem, że w nocy nie pograłem, bo nie miałem rozpakowanych dwóch plików, ale teraz to już jestem zielony i zniesmaczony zachowaniem Dezowave... -.-


Pełno takich samych purków kartoflanych na moddb - współczuję dez0wave czytania i odpowiadania na takie pierdoły... :caleb:

@kaczor_1991 podał wyżej rozwiązanie i łapy precz od plików jak się nie wie co się robi...
                 Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 3070 8GB GDDR6 RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2687
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 05 Gru 2023, 00:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 666

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez Mila w 13 Lip 2014, 15:55

Dobra, pograłem chwilę na nowym save'ie, bo podobno te stare nie działały, to usunąłem. >.< No ale do rzeczy - czy tylko ja mam ten problem, że główny bohater w widoku pierwszoosobowym nie ma nóg? Na poprzednim paczu miał, co cieszyło moje oczy, bo w końcu "nie wisi" w powietrzu, a teraz znowu tego brak. :(
Kolejna rzecz, ale to już dotycząca samej gry. Jak wyłączyć cienie postaci? Wszystko na najniższych, cienie powyłączane, a stalkerzy nadal rzucają cień na ziemię. Trochę irytujące... bo żre mi pamięć.
No i ostatnia sprawa - jak zmniejszyć zasięg widzenia? Wiecie, chodzi o FOV. Mimo, iż mam na minimalnej wartości i tak z ulicy niedaleko bazy kotów, widzę fabrykę, w której mamy odnaleźć jednego z ludzi Sida. Nie mam pojęcia jak to zmniejszyć, bo jak sądzę, trzeba ingerować w plikach gry. :/
Awatar użytkownika
Mila
Stalker

Posty: 159
Dołączenie: 28 Cze 2014, 16:30
Ostatnio był: 16 Lut 2019, 20:01
Miejscowość: Siedlce
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 13

Re: Patch 1.3002 - problemy, błędy...

Postprzez Kacper777 w 13 Lip 2014, 16:29

Zaistalowałem patcha 1.3002, a potem oficjalną polonizację i teraz gdy klikam nowa gra przy wczytywaniu wywala mnie do pulpitu z błędem XRay engine bug trap

Tutaj log
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : no_assert
[error]Function      : CXML_IdToIndex<class CCharacterInfo>::GetById
[error]File          : x:\stalker\xray-svn-trunk\xr_3da\xrgame\xml_str_id_loader.h
[error]Line          : 115
[error]Description   : item [forg_dolg_wounded2] not found!!

Pomocy! :wódka: za pomoc!
Kacper777


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Następna

Powróć do Pytania i odpowiedzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt07 oraz 2 gości