Bardzo długi czas ładowania i zapisywania

Regulamin forum
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym gry, prosimy o podawanie treści całego loga błędu.
Lokalizacja logów:
X:\S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha\appdata\logs

Logi tagujemy w [ CODE ][/ CODE ].

Bardzo długi czas ładowania i zapisywania

Postprzez czuper w 15 Cze 2014, 18:22

Witam wszystkich

Przejrzałem forum, widziałem temat podobny do mojego ale niestety porady tam podane nie pomogły.
Gra chodzi mi bardzo dobrze, nie ma ścinek i (odpukać) crashy też. Problem polega na tym że ilekroć próbuję grę załadować czy zapisać to trwa to niemiłosiernie długo. To samo przy próbie naciśnięcia Escape i wyjścia do menu. W zależności od paru sekund do nawet dwóch minut. Rekord padł przy próbie przejścia z kordonu do Wysypiska gdzie na załadowanie nowego poziomu czekałem prawie 15 minut. Da się z tym grać ale niesamowicie to irytuje. Gdzieś wyczytałem że to dlatego że gra jest uruchomiona w trybie zgodności z Win XP. Ja mam Win 7 ale próba uruchomienia LA w trybie zgodności z "siódemką" skutkuje crashem. Pozostaje tylko tryb z Win XP który to prawdopodobnie powoduje te długie ładowania. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją i ją rozwiązał? Grę zainstalowałem nie na partycji systemowej, przeinstalowywałem już 3 razy i ciągle to samo.

Treść loga przy próbie uruchomienia gry w trybie zgodności z Win 7.

Kod: Zaznacz wszystko
* Detected CPU: AMD Athlon(tm) X4 760K Quad Core Processor [AuthenticAMD], F15/M3/S1, 3792.00 mhz, 59-clk 'rdtsc'
* CPU features: RDTSC, MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, SSE4.1, SSE4.2
* CPU threads: 4

Initializing File System...
using fs-ltx fsgame.ltx
FS: 53269 files cached, 7924Kb memory used.
Init FileSystem 2.336538 sec
Lost Alpha 'xrCore' build 5565, May  1 2014

EH: E52F6BF982292D12899856B86928CEA3

Initializing Engine...
Starting INPUT device...
Loading DLL: xrRender_R2.dll
Loading DLL: xrRender_R3.dll
refCount:m_pAdapter 1
Executing config-script "user.ltx"...
[d:\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\appdata\user.ltx] successfully loaded.
Loading DLL: xrRender_R2.dll
Loading DLL: xrGame.dll
! Unable to find Software\GSC Game World\STALKER-SHOC\ in registry
* [win32]: free[4027764 K], reserved[65944 K], committed[100532 K]
* [ D3D ]: textures[0 K]
* [x-ray]: crt heap[17323 K], process heap[17323 K], game lua[0 K], render[0 K]
* [x-ray]: economy: strings[7368 K], smem[0 K]
SOUND: OpenAL: enumerate devices...
SOUND: OpenAL: EnumerationExtension Present
devices Generic Hardware
SOUND: OpenAL: system  default SndDevice name is Głośniki (2 — SB Audigy)
SOUND: OpenAL: All available devices:
1. Generic Software, Spec Version 1.1  eax[2] efx[no] xram[no]
2. Generic Software, Spec Version 1.1  eax[2] efx[no] xram[no]
3. Głośniki (2 — SB Audigy), Spec Version 1.1 (default) eax[4] efx[no] xram[no]
4. Cyfrowy interfejs audio (2 — SB Audigy), Spec Version 1.1  eax[4] efx[no] xram[no]
Executing config-script "d:\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\config\default_controls.ltx"...
[d:\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\config\default_controls.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "user.ltx"...
Executing config-script "d:\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\config\rspec_default.ltx"...
! Unknown command:  ;please
! Unknown command:  ;aa
[d:\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\con] successfully loaded.
Executing config-script "d:\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\config\default_controls.ltx"...
[d:\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\config\default_controls.ltx] successfully loaded.
~ Invalid syntax in call to 'r2_aa_break'
~ Valid arguments: vector3 in range [0.000000e+000,0.000000e+000,0.000000e+000]-[1.000000e+000,1.000000e+000,1.000000e+000]
~ Invalid syntax in call to 'r2_aa_weight'
~ Valid arguments: vector3 in range [0.000000e+000,0.000000e+000,0.000000e+000]-[1.000000e+000,1.000000e+000,1.000000e+000]
[d:\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\appdata\user.ltx] successfully loaded.
SOUND: Selected device is Generic Software
* sound: EAX 2.0 extension: present
* sound: EAX 2.0 deferred: present
* sound : cache: 65537 kb, 4856 lines, 13820 bpl
Starting RENDER device...
* GPU [vendor:1002]-[device:9440]: ATI Radeon HD 4800 Series
* GPU driver: 8.17.10.1129
* CREATE: DeviceREF: 1
* Vertex Processor: PURE HARDWARE
*     Texture memory: 2767 M
*          DDI-level: 9.0
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: unrecognized, 16
* NVAPI is missing.
* Starting rendering as 2-GPU.
* DVB created: 1536K
* DIB created: 512K
! Version conflict in shader 'def_shaders\def_aref'
! Version conflict in shader 'def_shaders\def_aref_v'
! Version conflict in shader 'def_shaders\def_trans'
! Version conflict in shader 'def_shaders\def_trans_v'
! Version conflict in shader 'def_shaders\def_trans_v_tuchi'
! Version conflict in shader 'def_shaders\def_vertex'
! Version conflict in shader 'def_shaders\lod_old'
! Version conflict in shader 'default'
! Version conflict in shader 'effects\lightplanes'
! Renderer doesn't support blender 'effects\shadow_world'
! Version conflict in shader 'effects\watertest-1'
! Version conflict in shader 'la_shaders\ufp_blend'
! Version conflict in shader 'particles\add'
! Version conflict in shader 'particles\alpha_add'
! Version conflict in shader 'particles\blend'
! Version conflict in shader 'particles\blend_hard'
! Version conflict in shader 'particles\dark'
! Version conflict in shader 'particles\set'
! Version conflict in shader 'selflight'
count of .thm files=1034
stack trace:

0023:72E08D99 MMDevAPI.DLL, Ordinal2()
0023:72E04C6A MMDevAPI.DLL, Ordinal3()
0023:72E01674 MMDevAPI.DLL, Ordinal15()
0023:72E0191B MMDevAPI.DLL, Ordinal15()
0023:771964F5 ntdll.dll, RtlTestBit()
0023:771754F4 ntdll.dll, TpCallbackIndependent()
0023:767233CA kernel32.dll, BaseThreadInitThunk()
0023:77169ED2 ntdll.dll, RtlInitializeExceptionChain()
0023:77169EA5 ntdll.dll, RtlInitializeExceptionChain()

Uwagi moderatora:

Logi taguj w [code], poprawiam. - Wheeljack
czuper
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 15 Cze 2014, 17:59
Ostatnio był: 28 Lut 2021, 11:11
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Bardzo długi czas ładowania i zapisywania

Postprzez scigacz1975 w 15 Cze 2014, 18:29

Jeżeli masz dużo przedmiotów w plecaku (im więcej tym gorzej) dzieje się tak w każdej części. Dodatkowo większy rozmiar pliku wymiany pomaga - http://www.forum.stalker.com.pl/forum/v ... f9#p165341, tak samo jak opcja -noprefetch w skrócie do gry - mniejsza ilość danych wczytywanych przy ładowaniu mapy. Odbija się to jednak na płynności bo gra doczytuje potem dane w trakcie rozgrywki.

jak chcesz dodać noprefetch to na skrócie do gry dajesz prawym klawiszem myszki i wybierasz właściwości. Potem w oknie element docelowy dajesz na końcu spację i dopisujesz -noprefetch

Kod: Zaznacz wszystko
"D:\SoC TT2 AA2\bin\XR_3DA.exe" -noprefetch


Edit: z loga wychodzi że masz jakiś konflikt z shaderami i grafiką. Może spróbuj zainstalować starsze albo modowane sterowniki do karty graficznej - np. z tej stronki - http://downloads.guru3d.com/download.php?id=24, ja mam b.dobre doświadczenia ze sterami od NGO
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Bardzo długi czas ładowania i zapisywania

Postprzez czuper w 15 Cze 2014, 19:37

Rozmiar pliku ustawiony jest na 4096-4096 od kilku lat. Skrót Noprefetch jest już dodany, chyba stało się to po patchu. Nadal ładuje tak samo długo niezależnie od tego czy w plecaku coś jest czy nic nie ma. Chyba nie tedy droga.
Interesuje mnie odpowiedź na zasadnicze pytanie. Czy Lost Alpha da się w ogóle uruchomić w trybie zgodności z win 7? Bo może to tylko działa w trybie zgodności z XP?
czuper
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 15 Cze 2014, 17:59
Ostatnio był: 28 Lut 2021, 11:11
Kozaki: 0

Re: Bardzo długi czas ładowania i zapisywania

Postprzez Cromm Cruac w 15 Cze 2014, 19:51

LA nie trzeba uruchamiać na W7 w żadnym trybie zgodności. Uruchom normalnie.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Bardzo długi czas ładowania i zapisywania

Postprzez czuper w 15 Cze 2014, 19:57

Tak chciałem uruchomić na dzień dobry ale był crash za każdym razem. Moge uruchomić tylko i wyłącznie w trybie zgodności z XP. I nie wiem dlaczego.
czuper
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 15 Cze 2014, 17:59
Ostatnio był: 28 Lut 2021, 11:11
Kozaki: 0

Re: Bardzo długi czas ładowania i zapisywania

Postprzez Cromm Cruac w 15 Cze 2014, 20:07

Wszystkie dodatki z instalatora LA zainstalowane? Sterowniki karty grafiki zupdejtowane?
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Bardzo długi czas ładowania i zapisywania

Postprzez czuper w 15 Cze 2014, 20:45

Tak. Po kolei instalowałem te dodatki a stery do grafiki zmieniane były 2 tyg. temu. Znając życie to będzie jakaś pierdoła ale znalezienie tej pierdoły to już inna kwestia :)
czuper
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 15 Cze 2014, 17:59
Ostatnio był: 28 Lut 2021, 11:11
Kozaki: 0

Re: Bardzo długi czas ładowania i zapisywania

Postprzez assire w 15 Cze 2014, 22:52

A odpalasz grę jako admin? Lub pozwalasz jej, by się tak odpalała? Bo jak nie, to jest właśnie tak jak jest ;)
assire
Stalker

Posty: 77
Dołączenie: 01 Sie 2013, 22:31
Ostatnio był: 17 Cze 2017, 19:14
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 8

Re: Bardzo długi czas ładowania i zapisywania

Postprzez czuper w 15 Cze 2014, 23:15

Oczywiście że odpalam jako admin. Nic to nie daje.
czuper
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 15 Cze 2014, 17:59
Ostatnio był: 28 Lut 2021, 11:11
Kozaki: 0

Re: Bardzo długi czas ładowania i zapisywania

Postprzez utak3r w 16 Cze 2014, 09:14

Na moje oko Twój crash jest związany ze sterownikami Audigy. Wpisz w konsoli "snd_device" i zobacz, jakie możliwości wyświetli. Wybierz inną pozycję, niż masz teraz i zrestartuj grę. "Może pomoże"... w patchu zmieniliśmy nieco obsługę dźwięku, powinno być lepiej.
Image

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive czuper.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Bardzo długi czas ładowania i zapisywania

Postprzez czuper w 16 Cze 2014, 12:40

Rozumiem że proponujesz abym odpalił grę w trybie zgodności z XP, poustawiał zmiany w dźwięku i dopiero odpalił w normalnym trybie zgodności?
No dobra spróbuję w ten sposób. Zobaczymy.

EDIT.

Hmm. Ciekawe.
Nie ma znaczenia czy komenda snd_device czy po prostu zmiana w opcjach. Są te same możliwości. Domyślnie mam w dźwieku ustawione Generic Software. Jest jeszcze jedna opcja Generic Software, 2 SB Audigy oraz Cyfrowy Interfejs Audigy. Przy opcji Generic Software nic nie wyskakiwało czyli jak zwykle crash bez komunikatu. Ale gdy ustawiałem te dwa ostatnie i w trybie zgodności próbowałem uruchomić domyślnie to wyskakiwało takie coś:

Engine error. Last line in stack trace:
Ordinal2()+8200 byte(s) C:\Windows\system32\MMDevAPI.DLL

EDIT 2.

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEST. Udało się :E
Utak3r jesteś wielki. Zwróciłeś uwagę na dźwięk i tędy była droga. Otóż wystarczyło w ustawieniach Windowsa zmienić urządzenie domyślne z głośników na cyfrowy interfejs audigy i gra odpaliła bezproblemowo w domyślnym trybie zgodności. Chodzi, hula, hasa i pląsa. Nigdy nie musiałem tej opcji zmieniać do żadnej gry ale widocznie Stalker tak ma. Zwykła pierdoła ale juz jest wszystko ok. Jeszcze raz dzięki. Temat do zamknięcia.
czuper
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 15 Cze 2014, 17:59
Ostatnio był: 28 Lut 2021, 11:11
Kozaki: 0

Re: Bardzo długi czas ładowania i zapisywania

Postprzez glut0 w 12 Sie 2015, 00:29

Witajcie!
Mam problem z LA. Otóz zastosowałem wszystkie powyższe wskazówki (snd_device, odpalane jako admin, tryb zgodności z win7, noprefetch jest, priorytet w menadżerze również) i gra nadal bardzo dlugo się wczytuje.
Wrzucam loga:
Kod: Zaznacz wszystko
* Detected CPU: Intel(R) Pentium(R) CPU B970 @ 2.30GHz [GenuineIntel], F6/M10/S7, 2294.00 mhz, 29-clk 'rdtsc'
* CPU features: RDTSC, MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, SSE4.1, SSE4.2
* CPU threads: 2

Initializing File System...
using fs-ltx fsgame.ltx
FS: 53573 files cached, 8872Kb memory used.
Init FileSystem 2.196118 sec
Lost Alpha 'xrCore' build 5630, Jul  5 2014

EH: F78360ECA441EF3F1ED2D90D25895ECB

Initializing Engine...
Starting INPUT device...
Loading DLL: xrRender_R2.dll
Loading DLL: xrRender_R3.dll
refCount:m_pAdapter 1
Executing config-script "user.ltx"...
[c:\program files (x86)\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\appdata\user.ltx] successfully loaded.
Loading DLL: xrRender_R1.dll
Loading DLL: xrGame.dll
! Unable to find Software\GSC Game World\STALKER-SHOC\ in registry
* [win32]: free[4031472 K], reserved[64632 K], committed[98136 K]
* [ D3D ]: textures[0 K]
* [x-ray]: crt heap[17254 K], process heap[17254 K], game lua[0 K], render[0 K]
* [x-ray]: economy: strings[7381 K], smem[0 K]
SOUND: OpenAL: enumerate devices...
SOUND: OpenAL: EnumerationExtension Present
devices DirectSound Software
SOUND: OpenAL: system  default SndDevice name is DirectSound Software
SOUND: OpenAL: All available devices:
1. DirectSound Software, Spec Version 1.1 (default) eax[0] efx[no] xram[no]
Executing config-script "c:\program files (x86)\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\config\default_controls.ltx"...
[c:\program files (x86)\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\config\default_controls.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "user.ltx"...
Executing config-script "c:\program files (x86)\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\config\rspec_default.ltx"...
! Unknown command:  ;please
! Unknown command:  ;aa
[c:\program files (x86)\s.t.a.l.k.e.r. - los] successfully loaded.
Executing config-script "c:\program files (x86)\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\config\default_controls.ltx"...
[c:\program files (x86)\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\gamedata\config\default_controls.ltx] successfully loaded.
~ Invalid syntax in call to 'r2_aa_break'
~ Valid arguments: vector3 in range [0.000000e+000,0.000000e+000,0.000000e+000]-[1.000000e+000,1.000000e+000,1.000000e+000]
~ Invalid syntax in call to 'r2_aa_weight'
~ Valid arguments: vector3 in range [0.000000e+000,0.000000e+000,0.000000e+000]-[1.000000e+000,1.000000e+000,1.000000e+000]
[c:\program files (x86)\s.t.a.l.k.e.r. - lost alpha\appdata\user.ltx] successfully loaded.
SOUND: Selected device is DirectSound Software
* sound: EAX 2.0 extension: absent
* sound: EAX 2.0 deferred: absent
* sound : cache: 65537 kb, 4856 lines, 13820 bpl
Starting RENDER device...
* GPU [vendor:8086]-[device:106]: Intel(R) HD Graphics
* GPU driver: 9.17.10.3347
* CREATE: DeviceREF: 1
* Vertex Processor: PURE HARDWARE
*     Texture memory: 1687 M
*          DDI-level: 9.0
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: recognized, 32
"O wiele lepiej pakować się w kłopoty z siedmioma prawdziwymy facetami niż z setką popie***eńców".

Pułkownik Charlie A. Beckwith, założyciel Delta Force
Awatar użytkownika
glut0
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 03 Sty 2013, 04:33
Ostatnio był: 23 Sie 2015, 23:26
Miejscowość: Zona
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 2

Następna

Powróć do Pytania i odpowiedzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości