Re: PYTANIA TECHNICZNE

Regulamin forum
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym gry, prosimy o podawanie treści całego loga błędu.
Lokalizacja logów:
X:\S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha\appdata\logs

Logi tagujemy w [ CODE ][/ CODE ].

Re: PYTANIA TECHNICZNE

Postprzez Plaargath w 07 Sty 2015, 00:47

Post z kwietnia:

Zakładam ten temat z myślą o pytaniach do twórców (i stalkerów grzebiących w plikach), które nie są z gatunku "co zrobić, żeby mi poszło", "gdzie znajdę wintoreza" i tak dalej tylko z pytaniami technicznymi, które będą budować nam pojęcie na temat nowej wersji X-Ray'a i ułatwią robienie modów pod LA.
Zaczynam od dwóch mało wysublimowanych pytań.

1.
Wykrzaczało mi z takim logiem:
Kod: Zaznacz wszystko
LA_DBG:[69935] ABORT ~~> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
$ LA_DBG:[69935] [error]ABORT CALLED:
$ LA_DBG:[69935] [error]From: gamedata\scripts\la_input.script in function 'Bind' (51)
$ LA_DBG:[69935] [error]Line: 72
$ LA_DBG:[69935] [error]Description: InputManager: key [63] is already binded!
$ LA_DBG:[69935] ABORT:
stack traceback:
   d:\stalker\la\gamedata\scripts\la_input.script:72: in function 'Bind'
   d:\stalker\la\gamedata\scripts\la_input.script:129: in function 'bind'
   d:\stalker\la\gamedata\scripts\la_input.script:35: in function 'func'
   d:\stalker\la\gamedata\scripts\la_framework.script:99: in function 'trigger'
   d:\stalker\la\gamedata\scripts\la_framework.script:305: in function 'func'
   d:\stalker\la\gamedata\scripts\la_framework.script:99: in function 'trigger'
   d:\stalker\la\gamedata\scripts\bind_actor.script:75: in function <d:\stalker\la\gamedata\scripts\bind_actor.script:61>

z [email protected] dowiaduję się, że key 63 czyli F5. I tu mam zagwozdkę - bo klawisz w user.ltx nie jest pod nic podbindowany, wywaliłem go też z tych multiplayowych bindów dla pewności. Czyżbyście go na twardo do czegoś podpięli, czy ja czegoś nie widzę? I też bym chciał zapytać - jeśli to kwestia podpinania na twardo - jakie jeszcze klawisze musimy sobie odpuścić?
2.
Pytanie proste i może głupie - czy uruchamianie z parametrem -nointro pozbawi mnie czegoś więcej niż początkowe slajdy i intro w grze?

Z góry dzięki za odpowiedź. Mam też nadzieję, że rozpętamy tu modderski szał pał i świst p*zd. ;)



Widzę, że z szału i świstu nici. Składam to na karb kwietniowego zajoba, jaki panowie twórcy wtedy mieliście.

Temat bumpuję, żeby nowych nie mnożyć, ale pytania mam do Was nowe.
Sporo się od kwietnia zmieniło, obecnie zęby można sobie ostrzyć na LA-DC. I tu mam kilka pytań technicznych. Nie ukrywam, że równie pociągjąca dla mnie w LA poza contentem jest nadzieja, że zmienicie kilka rzeczy w samym silniku. Nie spodziewam się uj wie jakiej rewolucji, nie od dziś wiadomo, jakie założenia projektu macie. Ale też da się przeczytać, że w nim dłubiecie w miejscach, których na początku nie zapowiadaliście.

Ja bym się chciał dowiedzieć:

Co do interfejsu:
1. Czy zmienicie tego pieruna, żeby nie uruchamiał akcji przeładowania broni bez wyraźnego wywołania z klawiatury?
2. Czy (błagam!) zmienicie tego pieruna, żeby nie "pamiętał" z urządzenia wejścia kliknięcia strzału, który był niewykonany, bo broń się jeszcze nie przeładowała?
3. Czy udostępnicie możliwośc podbindowania chociaż jednego czy dwóch klawiszy pod wywołanie customowego skrytpu? (O to naprawdę błagam, obiecuję nawet drugą dotację.)
4. Czy planujecie podział inventory na nazwałbym to kieszenie, podzbiory - albo czy zrobicie furtkę ku temu, by można to było samodzielnie zrobić?

Co do mechaniki biotopu:
5. Czy będziecie pracować (lub udostępnicie łatwiejszą furtkę ku temu) nad interakcją pogody z anomaliami (np. para z deszczu w ogniskach, spalaczach, podwyższony zasięg elektro podczas deszczu itp.)?
6. Czy zrobicie furtkę ku temu, żeby się dało spowodować zaburzenia działania kompasu w HUDzie (np. anomaliami) lub pseudo-termowizji w lornetce?
7. Czy zrobicie furtkę ku temu, by można dodawać oddziałujące na gracza zmienne środowiska typu temperatura definiowane z miejsc na mapie i zależne od pogody?
8. Czy zrobicie furtkę ku temu, by się dało obiektom ponadawać wartości temperatur na potrzeby termowizji?
9. Czy efekt "lampochek" (zbijania żarówek) będzie miał szansę pozostawać na mapie na stałe, czy żarówki będą się magicznie zmieniały same po przejściu przez levelchangera?

Co do slotów:
10. Czy planujecie jakąkolwiek zmianę ilości/działania slotów? Przykładowo furtka do policzalnej ilości śrub (jako itemów mających wagę, przypisanych do slota 6, a nie ogólnego inv'a), jakaś pusta klasa czy dwie broni/urządzeń więcej, żeby się dało potem dodawać pod piątkę i szóstkę? Ewentualnie dodatkowy martwy slot czy dwa pod przyszłe mody?
11. Czy w finalnej wersji pod piątką będzie tak samo, czy będzie można widzieć w invie lornetkę? (Tak, jak nóż zmieniliście.)

I pytanie ogólne:
12. Czy w ogóle jest to w Waszym myśleniu/planach, żeby modyfikować X-Raya w tych kilku momentach, gdzie od zarania się mówi, że "w X-Ray'u to niemożliwe"?

Ja wiem, że te pytania wyglądają jak lista życzeń. Po części i owszem są, wynika to z tego, że niejednokrotnie, a nawet przeważnie, jak próbowałem coś większego skodzić od zera, to trafiałem ostatecznie na mur i wyrok od mądrzejszych typu "tego się w X-Ray'u nie da" albo "to jest funkcja silnika, nie da się" - stąd moje pytania. A jedyna nadzieja na zmienę, to właśnie Wasze ewentualne modyfikacje silnika.
Wiem też, że każda ukryta w tych pytaniach propozycja to potencjalny nakład pracy, dlatego też nie traktujcie tych pytań jako "tata, a dasz jeszcze cukierka, a batonika?!". Głównie pytam, czy zmiany w silniku umożliwią na przykład mi czy innym modderom odwalenie tego następnego kawała roboty tam, gdzie do tej pory się nie dało. Na zasadzie rozluźnienia nieco zakresu tego, co jest na twardo w silniku.

Wiem też, że moje poprzednie pytania odbiły się echem. Jeśli macie jakieś postanowienie typu, że nie gadacie o tym z gawiedzią przed premierą, to dajcie znać wprost, albo jeśli te pytania są dla Was głupie, to poproszę choćby o odpowiedź typu "ić stont". Wiem, że takich też potraficie udzielać.

re: Wheel: sorry mate, nie wiedziałem jak bumpnąć bez pisania nowego posta

Uwagi moderatora:

Ale trzeba było podbić temat i zedytować posta, poprawiam. - Wheeljack
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 25 Paź 2023, 21:53
Kozaki: 234

Reklamy Google

Re: PYTANIA TECHNICZNE

Postprzez utak3r w 10 Sty 2015, 12:08

ić stont :suchar:


Nie umiem ci odpowiedzieć precyzyjnie. Plany to plany, a co z nich wyjdzie to insza inszość...
Jest jednak kilka punktów tutaj, które być może pójdą do realizacji :) W razie czego dam znać.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: PYTANIA TECHNICZNE

Postprzez Plaargath w 10 Sty 2015, 18:30

:D
No, to brzmi obiecująco. Dzięki za odpowiedź. Koniecznie dawaj znać "w razie czego".
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 25 Paź 2023, 21:53
Kozaki: 234


Powróć do Pytania i odpowiedzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt07 oraz 1 gość