[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha DC?

Przewyższyło oczekiwania
50
44%
No jest dobre, ale szału ni ma
41
36%
LA to kupa
15
13%
Nie mam zdania
7
6%
 
Razem głosów : 113

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez ViS w 09 Cze 2010, 09:56

Obrazków to już się dosyć naoglądałem, teraz chcę moda :E Btw, Czemu na prawie wszystkich screenach jest ciemno i nic nie widać. Mogli by zrobić parę ujęć w blasku słońca :wink:
Wolno mi być dumnym z tego co w narodzie jest wielkie
i choć na wschodzie pozostały tylko kamienne orły, chłodne płyty nagrobne polskich bohaterów, rodacy którym udało się przeżyć prześladowania i nie skapitulować,
wolno mi żywić nadzieję, że czasy Wielkiej Polski jeszcze powrócą...

LEOPOLIS
SEMPER FIDELIS TIBI POLONIAE
Awatar użytkownika
ViS
Tropiciel

Posty: 302
Dołączenie: 15 Lut 2010, 20:19
Ostatnio był: 31 Maj 2017, 22:43
Miejscowość: Dzikie Pola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 22

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Crisu w 09 Cze 2010, 11:11

I tutaj jest właśnie kwestia tego, co mi się niestety nie podoba.
Zachód/wschód słońca i ciemno jak w... Wiecie gdzie.

Cóż, jak żyję 20 lat tak nigdy nie zaobserwowałem by przy zachodzie bądź wschodzie słońca ziemię ogarniała taka ciemność jak na screenach z LA. Rozumiem klimat, rozumiem porę roku, ale to nie prezentuje się zbyt wspaniale, gdy o godzinie 16 czy 17 - czasu Stalkerowego oczywiście - słońce dopiero zaczyna zachodzić, a tu już ciemność.

Z resztą... Ostatni screen. Ten, na którym widnieje wejście do meliny Sidorowicza. Niebo co prawda zachmurzone, ale jasne. Ostatnimi czasy mieliśmy nieciekawą pogodę w Polsce, więc pewnie każdy zaobserwował, że przy takim "deszczowym" zachmurzeniu jest jeszcze bardzo widno. A tutaj... Środek dnia, na niebie jasno, a ziemia praktycznie pogrążona w czerni. Niefajne.
"Дай мне мой респект, не больше не меньше."
Awatar użytkownika
Crisu
Legenda

Posty: 1402
Dołączenie: 05 Paź 2007, 20:16
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 10:51
Kozaki: 47

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez caleb59 w 09 Cze 2010, 11:30

A ja myślę, że to może być sprawka @trojanucha - w końcu macza paluchy w pogodzie i pomaga twórcom LA w osiągnięciu zamierzonego efektu - poza tym screeny to screeny - często bywa tak, że efekt końcowy podczas gameplay'u wygląda znacznie inaczej niż prezentowały to ukazane wcześniej screeny...
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2694
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 04 Paź 2024, 23:32
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Crisu w 09 Cze 2010, 11:37

Mam właśnie taką nadzieję, że outcome wyjdzie znacznie lepiej niż dotychczasowy wip serwowany za pomocą screenów. Hmm, zobrazuję to, co mam na myśli...

Image

Wybaczcie nieciekawą jakość zdjęcia - robione było telefonem, aparat 2mpx.

Anyway... Po lewej stronie pogoda taka, jaka była na prawdę. Deszczowo, pochmurnie, brak słońca.
A jednak jasno, widno i "realistycznie".

Natomiast po prawej stronie ten sam kadr, ale po przeróbce wzorowanej na screenach.
Chyba można powiedzieć, że czegoś takiego w życiu na oczy nie ujrzymy.

- - -

Dlatego mam nadzieję, że będzie to jakoś naprawione.
Dzień to dzień, noc to noc. Ktoś, kto w ekipie LA gmerał w pogodzie powinien to rozgraniczyć...

Klimat klimatem, pogoda w LA to jakby znak rozpoznawczy, jednak jeśli zostania taka... Nie nada.
Używanie latarki/noktowizora w środku słonecznego dnia? Wolne żarty.
"Дай мне мой респект, не больше не меньше."

Za ten post Crisu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Method.
Awatar użytkownika
Crisu
Legenda

Posty: 1402
Dołączenie: 05 Paź 2007, 20:16
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 10:51
Kozaki: 47

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Michu w 09 Cze 2010, 15:13

No i mi tutaj ta druga połówka o wiele bardziej przypadła do gustu, lubię taki mroczniejszy klimat.
w Stalkerze też, ładne te screeny, choć może i czasami mogło by być jaśniej, ale jest ok. Zobaczymy jescze.. ;>

o wiele bardziej wolę w stalkerze ciemny 'przed burzowy' klimat niż taki słoneczny i jasny jak w Zewie przeważnie - to już duży minus do klimatu, którego w ch*j w Cieniu Czarnobyla :D
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1557
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 30 Cze 2024, 22:02
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 131

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez dorian w 09 Cze 2010, 15:31

Michu:
o wiele bardziej wolę w stalkerze ciemny 'przed burzowy' klimat niż taki słoneczny i jasny jak w Zewie przeważnie


Racja. Ja też taki wolę, chociaż bez przesady, trochę słonecznych dni też potrzeba. Ale tylko trochę. Najbardziej podobała mi się pogoda Trojanucha S.W.O 2.2. w Rebalanced. Właśnie w taki piękny i słoneczny dzionek jak przypie*olił ulewny deszcz nagle z czarnymi chmurami, burzą i wszechobecnym półmrokiem, że ledwie co było raptem przez jakiś czas widać to dopiero było..Do tego jeszcze akurat w taką pogodę jacyś desperaci ośmielali się strzelać do mnie..
I to było fajne.
Osobiście mam nadzieję, że w L.A. będzie to odpowiednio zbalansowane, jednak z przewagą właśnie takiej posranej, pochmurnej i mrocznej pogody.
Awatar użytkownika
dorian
Legenda

Posty: 1409
Dołączenie: 11 Lut 2008, 16:02
Ostatnio był: 23 Sie 2024, 17:38
Miejscowość: W-wa
Frakcja: Zombie
Kozaki: 246

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez caleb59 w 09 Cze 2010, 15:41

Tiaa tylko pamiętajcie, że takie efekty były tylko na dynamicznym oświetleniu i full detalach - na statyku tak byś się nie jarał pogodą pana @trojanucha alias "niedoróbka"...
LA od początku nastawione było na statyczne oświetlenie, co wiąże się automatycznie z większym zaangażowaniem twórców w pogodę zgodną z tym trybem - współpraca nawiązana z @trojanuchem alias "niedoróbką" ma zapewne na celu większy support dla pogody w oświetleniu dynamicznym, którego dez0wave oficjalnie nie wspiera i nie zmienia...
Prawda jest taka, że jakby ta współpraca się nie układała domyślam się, że w LA ujrzymy zaadaptowane nowe SWO 3.1 ale to tylko moje domysły - oby nie powtórzył się epic fail @trojanucha alias "niedoróbka" związany z mrokiem i księżycem na niebie w sam środek południa w dzień, a wszystko to przez dynamiczny cykl pogodowy, który został za bardzo przekombinowany przez w/w autora moda...
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2694
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 04 Paź 2024, 23:32
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez djcycu w 09 Cze 2010, 16:00

A ja wolę taki efekt abym wszystko widział i miał wrażenie że jest to prawdziwe spojżenie a nie takie "na niby" byle mroczny klimat miało. Czasem nic przez to nie widać... Jak przeglądam screeny to specjalnie sobie rozjaśniam bo poprostu nic na nich nie widać... Co do pogody to nie zawsze mamy pogodę przed burzową... To nie Max Payne gdzie ciągle pada śnieg albo leje deszcz... Troszkę realizmu :) Naprawdę mod prezentuje się świetnie. Nie powiem nic złego bo w razie "W" sobie monitor rozjaśnię albo gammę ale czemu na siłę muszę to cierpieć? Tak samo zresztą wkurza w nocy... Patrzcie co się w CS dzieje jak jest noc i mamy standardowy noktowizor... Masakra... Nic w dalszym ciągu nie widać... Poza tym śmiech na sali aby używać noktowizora w dzień... Albo latarki. Powinno być jaśniej, i to o wiele. Bardzo podobała mi się jedna z lokacji podczas przejażdżki w nowo wydanej grze KrAZ. Klimat rodowodem jak w Stalkerze, oświetlenie było dostosowane do jesieni w godzinie 17 idealnie. Czemu tak w Stalkerze nie zrobili? Zaznaczam że silnik tamtej gry to Chrome Engine poprawiony lekko przez rosjan. Niebywale wygląda... Poprostu kosmos z niczego. Będę grał to wrzucę screena jako OT.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Fenishi w 14 Cze 2010, 16:26

Co racja to racja. Mroczny klimat można uzyskać poprzez wiele innych zabiegów niż ogólne przyciemnienie grafiki - to przeczy realizmowi... swoją drogą, ciekawe w jak dużym stopniu będzie Lost Alpha realistyczna - bo nie grałem jeszcze w Stalkera z żadnym modem, w którym np. udźwig postaci byłby niższy niż 70 kg, broń i amunicja ważyły więcej, a mutanty padały po mniej niż 3 granatach... myślę, że LA ma największe szanse na naprawienie tych wszystkich oklepanych pierdół i niepotrzebnych udziwnień, że Zona nie będzie cholernym cyrkiem z mutantami - cyborgami i "magicznymi" artefaktami, tylko ukaże cały swój mistycyzm i wszystko to, co na słuch o niej czuje każdy wyjadacz Stalkera :D I popieram wszystkich, którzy we wcześniejszych postach pisali o szybkim i niedokładnym wydaniu moda - bo jak zrobią bubla, to całe nasze wyczekiwanie pójdzie na nic, doznamy załamania i prawdopodobnie żadna ekipa modderska nie zabierze się za równie ambitny projekt... w każdym bądź razie ja mocno trzymam kciuki za całą ekipę i cierpliwie czekam - "niech się dzieje wola boska" :wink:
"Tsurushita kuzuki koyoi de ikutsu...?"
Awatar użytkownika
Fenishi
Tropiciel

Posty: 305
Dołączenie: 28 Maj 2010, 18:49
Ostatnio był: 14 Cze 2016, 18:46
Miejscowość: Zabrze
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez djcycu w 14 Cze 2010, 18:58

Widzę że szukasz na siłę realizmu i to w sumie dobra rzecz :) Ja też lubię kiedy po 1 strzale w gowę stalker pada i tak samo my. Wydłuża to czas rozgrywki bo podchodzimy do sprawy taktycznie. Tak samo z udźwigiem, pieniędzmi i bronią... Tak właśnie dobrze poleciało w Czystym Niebie. Ciężko było się wzbogacić a artefaktów też było niewiele. LA będzie zbliżona do SoC i jeśli nic wiele nie będzie poprawione to się nie obrażę. Poprawka tego będzie wymagała kilku edycji plików i znając życie ktoś się tego podejmie z własnej inicjatywy. Co do cyrku z mutantami to uważam że niekiedy moderzy stawiają na potwory tworząc drugiego "Dooma" a nie zauważają czarnobylskiego tajemniczego świata który zwykle zabijany jest przez przesadyzm. Zona powinna byc pusta, straszna i kiedy w szczerym lesie zobaczymy nawet jednego stalkera ma to dla nas być lekką ulgą aby pohamowac na chwilę emocje. Tak właśnie było w SoC i dlatego najprawdopodobniej wyeliminowano Chimerę, Zombie, Burera i resztę... Właśnie dlatego że nie pasowały zbytnio do klimatu. Były śmieszne i szpeciły a póki co nikt nawet nie zmienił idiotycznej mowy burera. Poza tym jego bieg i wogóle cały wygląd jest tragiczny...
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Fenishi w 14 Cze 2010, 19:10

Tak, na siłę poszukuję realizmu - a w Solyance fajnie zrobili to, że np. po oberwaniu w łapy broń wypada na ziemię. Być może w LA też zobaczymy jakieś ciekawe, oryginalne patenty... a co do Burera to się zgodzę - wygląda jak biegający, brudny krasnal ogrodowy :facepalm: Ale akurat Chimera mi się podoba :D A statystyki mutantów można zmodyfikować we własnym zakresie - ja tak zrobiłem przy Solyance. Tak samo z ciężarem amunicji i broni - noszę góra 10 pudełek, 1 karabin, 1 broń krótką, śpiwór, trochę apteczek, bandaży, żarcia, góra 3 granaty i skrzynka na arty (której ciężar z kolei lekko zmniejszyłem :P ). I gra mi się jakby bardziej realistycznie :E Jeśli chcesz, mogę Ci to wysłać na PW - do testu :wink:
"Tsurushita kuzuki koyoi de ikutsu...?"
Awatar użytkownika
Fenishi
Tropiciel

Posty: 305
Dołączenie: 28 Maj 2010, 18:49
Ostatnio był: 14 Cze 2016, 18:46
Miejscowość: Zabrze
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez KoweK w 14 Cze 2010, 21:31

Burer wcale nie wygląda aż na takiego zabawnego... Po prostu trzeba go umiejscowić w odpowiednich miejscach, najlepiej ciemnych, czyli w podziemiach - wtedy byłby klimat... i jeszcze szafki (takie jak u Sidorowicza) lecące prosto w nas, przez jego telekinetyczne zdolności... miód. :D

Co do realizmu - nie szukajcie go w S.T.A.L.K.E.R.'ze... no proszę was. Jeden strzał i dead? To nie pasuje tutaj. Owszem, realizmu trochę może być etc. ale BEZ PRZESADY - nie róbmy z tego symulatora.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5665
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 05 Paź 2024, 15:02
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości