[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha DC?

Przewyższyło oczekiwania
50
44%
No jest dobre, ale szału ni ma
41
36%
LA to kupa
15
13%
Nie mam zdania
7
6%
 
Razem głosów : 113

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Fenishi w 03 Maj 2014, 18:49

Czy tylko u mnie coś szwankuje z AI? Mianowice mam za sobą dwie potyczki: z bandytami w opuszczonej fabryce i z wojskowymi pod mostem. Za każdym razem, kiedy wysokościowo obierałem pozycję wyżej od wroga, AI głupieje. Przykładowo: w walce z trepami stanąłem po prawej stronie, na tej stromej górce. Oklepałem wszystkich z takiej wysokości, podczas gdy żaden z nich nawet nie spojrzał w moją stronę. Ponadto jeden z nich uklęknął i wymierzył w moją stronę, ale na kilkunastosekundowym, durnym wlepianiu we mnie wzroku i przyjęciu headshota się skończyło. Nie wspominając już o ich snajperze, który przeszedł obok mnie spacerkiem, jakby nic się wokół niego nie działo. U bandytów podobnie: atakowałem ich z tego pierwszego piętra, gdzie jest ta kratkowana "podłoga". Przechodzili dokładnie pode mną po kilka razy, mierząc we mnie, a żaden z nich nie oddał ani jednego strzału. Co jest grane?
Jeszcze coś podobnego miałem z zombiakami w tunelu prowadzącym przez nasyp kolejowy. Szedłem tym betonowym podwyższeniem, prawą stroną tunelu. Kiedy się obudziły, w ogóle nie zarejestrowały mojej obecności i jeden po drugim wpakowały się w anomalie. Nie wiem, czy taki to był skrypt, ale... coś tu jest nie tak :P
Czy może to wina tego, że gram jeszcze bez patcha? :E

EDIT:

Jeszcze jedna sprawa: drabiny. Oprócz tych oczywistych, które prowadzą do piwnic etc. w domkach, nie można się wspinać na inne. Mam tu na myśli te, które dotąd udało mi się znaleźć. Np. ta na wieży strażniczej trepów czy kilka drabin w opuszczonej fabryce.
"Tsurushita kuzuki koyoi de ikutsu...?"
Awatar użytkownika
Fenishi
Tropiciel

Posty: 305
Dołączenie: 28 Maj 2010, 18:49
Ostatnio był: 14 Cze 2016, 18:46
Miejscowość: Zabrze
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Gizbarus w 03 Maj 2014, 19:00

FeRu i inne koty - nauczcie się w końcu pisać w odpowiednim temacie... Dział "pytania i odpowiedzi" nie jest dla zabawy, ani wyrażania opinii o grze, tylko - NIESPODZIANKA! - zadawania pytań i odpowiedzi! Kto by pomyślał, nie?

A co do twojego pytania - u mnie i kilku osób zadziałało zaniesienie papierów do Pietrienki, a dopiero po tym powrót do X-18 i ściągnięcie pliku. Przycisk powinien wówczas być już aktywny.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez HollowVooDoo w 03 Maj 2014, 19:25

Fenishi napisał(a):Czy może to wina tego, że gram jeszcze bez patcha? :E

Coś ty, przed patchem czy po, jest tak samo. Po męczeniu misery gdzie byle bandyta z pistoletem jest cie w stanie ustrzelić z pagórka na przeciwległym końcu mapy, tutaj to katastrofa. Chodzę między bandytami a z ich strony brak reakcji, dopiero po kilku sekundach ale to i tak strzelają jak gdyby im się nie chciało.
Co do drabin, to żaden bug. Po prostu można się wspinać tylko na te które są modelami, te na tych wieżyczkach są nie interaktywne. Łatwo idzie taką drabkę rozpoznać.
Awatar użytkownika
HollowVooDoo
Tropiciel

Posty: 207
Dołączenie: 20 Lip 2008, 22:09
Ostatnio był: 11 Lip 2021, 21:50
Miejscowość: Zona,Wysypisko
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 9

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez FeRu w 03 Maj 2014, 19:28

Nigdy bym nie pomyślał.....Skoro jest to temat ogólny to raczej logiczne wydaje się że można tu pisac o wszystkim co jest zwiazane z Lost Alpha...nieprawdaż? "Apuścij arużju" Gizbarus,twój słabej jakości sarkazm był zbyteczny,a po drugie wielki dzięki za info :D Flaszka dla ciebie :wódka:
Awatar użytkownika
FeRu
Kot

Posty: 7
Dołączenie: 03 Maj 2014, 15:58
Ostatnio był: 04 Maj 2019, 10:07
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 40

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Asaimp w 03 Maj 2014, 19:35

Taaa... bardzo logiczne, że skoro jest inny temat od A#Q to po co zaśmiecać ten wątek? Wyobraź sobie, jakby każdy tak myślał jak ty. No ale nie no, logiczne, co ja tam wiem.
"Nic nie jest prawdziwe. Wszystko jest dozwolone."
Image
Awatar użytkownika
Asaimp
Stalker

Posty: 130
Dołączenie: 02 Maj 2014, 08:49
Ostatnio był: 16 Sie 2014, 16:05
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 10

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Wiewi0r w 03 Maj 2014, 19:48

Trochę naleciałości z innych części mam, ale:
- trochę boli brak handlarza na Wysypisku;
- brak przewodników w ogóle;
- dlaczemu oferty kupna/sprzedaży można zawierać tylko przez PDA? Trochę nielogiczne jak dla mnie. Chyba, że stalkerzy wszyscy tak pilnują swojej prywatności :P

I podbijam pytanie o intro. ;)
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Lachfe w 03 Maj 2014, 21:32

(Mój pierwszy post)

Lost Alpha jest moim zdaniem S.T.A.L.K.E.R.em marzeń. W moim wypadku patch zniwelował wszystkie błędy jakie dotąd mnie blokowały i mogę się cieszyć grą, powiem jedno: totalne zaskoczenie. Wielkie, wspaniałe, klimatyczne lokacje, wreszcie sensowne misje, kamera zza pleców, klimat - kilotony klimatu. Problem w tym że wyliczanie zalet niewiele daje bo przecież nie oddaje tego czym są zmiany względem SHOCa. Kiedyś myślałem że CS był świetny z powodu bagien które ubóstwiam... ale Lost Alpha ma po prostu masę równie świetnych lokacji - i jakoś całościowe wrażenie z gry jest po prostu czysto stalkerskie. Wreszcie nie czuje że biegam w kółko zbierając broń, teraz wszystko ma sens. Co zaś do minusów no może fajnie było by móc od początku swobodnie się poruszać ale co tam od takich zmian są mody :) No i trochę brak skarbów poukrywanych tu i ówdzie (techniczne błędy pomijam bo wiadomo - z czasem znikną). 10/10

A i tak w ogóle to wspaniale że Lost Alpha wyszła już po trzech częściach S.T.A.L.K.E.R.a gdyż cudownie tak porównywać swoje ulubione miejsca. Wielu narzeka że tamte gry były obcięte względem pierwszych zamysłów (to prawda) ale dało to motywacje do szperania w buildach i tworzenia modów, zaś ostatecznie dzięki Lost Alpha możemy w końcu zagrać w S.T.A.L.K.E.R.a marzeń.
"...dojdę w tym co mam na nogach - a na nogach miałem klapki." ~ Łona opisując utratę pojazdu w darkscape.
Awatar użytkownika
Lachfe
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 03 Maj 2014, 21:15
Ostatnio był: 02 Kwi 2016, 22:46
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez utak3r w 03 Maj 2014, 22:21

Wiewi0r napisał(a):I podbijam pytanie o intro. ;)


Tzn.?
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Omnibus w 03 Maj 2014, 22:56

Na razie jestem w dolinie mroku. Niedaleko, ale już chciałem przekazać moje odczucia co do gry, choćby po to, by mieć porównanie jak już napiszę recenzję po ukończeniu.
Po pierwsze: sztuczna inteligencja (?) i przeciwnicy. Prosto z mostu: horror.Może wsadziliście oprogramowanie etyczne: to by wyjaśniało dlaczego wrogowie czasami mają problem: "Strzelać czy nie strzelać, oto jest pytanie". Ale jak już przemyślą ta sprawe, wypiją herbatki, przygotują się, usiądą wygodnie to jak nie pieprzną! Ale za to strzelać w górę nie potrafią. Żołnierze w agropromie przytulali sie do ścian instytutu z którego dachu ich ostrzeliwałem, kierując kolby w górę (A spróbuj tylko skoczyć na nas ciulu niemyty, to nam się na lufy nabijesz!). Ni wała nie umieli zareagować. Takich rzeczy nazbierało się więcej. Odpornosć zarówno ludzi jak i mutantów jest zerowa. Każdego mutanta zabijam makarowem, padają jak muchy. Chlubnym wyjątkiem sa zombie, te zostały fajowo wykonane. Ludkowie nie lepiej, jeden, dwa strzały celne kałachem, ew. poprawić, bo czasem chcą zażyć odpoczynku, spacerując w jakieś pogodniejsze miejsce. Problem z ukrywaniem się za osłonami... Po prostu leżą i kwiczą. Poziom trudności jest słaby, w zasadzie ginę tylko dlatego, że czasami, jak wyżej wspomniałem, wrogom zdarza się np. telepatycznie ptprzewidzieć, że wyjdę zza tej ściany, więc zawczasu kiierują tam ogień zaporowy i natychmiast mnie mordują. A gram na veteranie. Jak się w takim razie gra na novice? wyrywamy kręgosłupy gołymi rekoma, zestrzeliwujemy śmigłowce igłą? zdmuchujemy CZAES oddechem pijanego mistrza?

Idąc dalej. Alife. dowiedziałem się o nim z pasku ładowania "synchronizacja Alife" (czy jakoś tak). Bo w grze go nie uświadczysz. widziałem jednego samotnego stalkera. I tyle. Może, nie wiem, (jeśli to nie będzie ujmą na honorze )poprosicie innego fachowca, np. smoqa2, który napisał bezsprzecznie bardzo dobrą inteligencję sztuczną na skalę całego świata gry, o pomoc? Bo na dzień dzisiejszy to nie ma żadnego sensu.

Mapy. Są ładne. Są na pewno lepiej rozplanowane od tych z oryginału. Mają swój urok. Ale nie ma na nich niczego poza programowego do roboty. Pamiętam jak w CoP-ie wracałem do każdej lokacji, choćby po to, by sobie popatrzeć z dachu betonowni, czy do domu handlowego w prypeci by postrzelać sobie wewnątrz, nie mówiąc o tym, że kazde z tych miejsc miało jedno, bądź dwie fajne misje poboczne. A tu nic. Tak jak w SoC-u było tak i jest. Zrobiłeś misje w agropromie? Idziesz dalej, bo nie ma potrzeby, ani wewnętrznego impulsu wracać. Nie ma czego eksplorować. Bar został moim zdaniem zrobiony koszmarnie dziwnie, wejście do barmana ukryte jest doskonale. żeby się tam dostać trzeba przejść spory kawałek drogi, bo nie mogliście dać otwartego przejćia 300 metrów na południe od posterunku powinności, mimo iż są tam identyczne wrota, jeno, że zamknięte. A poza tym: Co jest w barze: Arena na której nie da się walczyć, bo u mnie nie spawnują się psy? Bar + pierdyliard hangarów, w których siedzi po 3 powinnościowców, no i baza powinności, w której jeszcze nie byłem.
Zaletą gry jest to, że u mnie chodzi płynnie, czasem zdarzają się ścinki, ale ogólnie nic się nie dzieje. Nawet bugtrapów wielu nie ma! No i coby nie mówić jest ładnie. Tylko pytanko: Jak coś zrobić z tymi pikselowatymi koronami drzew? To strasznie mnie wkurza.
Ogólnie: Razem z paczem wszystko idzie ku lepszemu. Poprawiono sejfy, niekończące się zadania itd. Aczkolwiek poczekajmy na kolejne zadanie w stylu: Pomóz kretowi uwolnić się od żołnierzy. Zawsze jakiś dwóch zostało, przylazło jak z nim rozmawiałem i zastrzeliło nas obu podczas kulturalnej dyskusji. Jednak największy problem jest z wrogami i ich inteligencją. Czyni to grę zbyt łatwą. No i ten zasrany system "życia zony".
PS: Zaimplentowaliście system cichych zabójstw, czy fakt, że w odróźnieniu od oryginału zdołałem wymordować pistoletem wytłumionym całą bazę bandytów wynika po prostu z ich tępoty?
Ostatnio edytowany przez Omnibus 03 Maj 2014, 23:10, edytowano w sumie 2 razy
Awatar użytkownika
Omnibus
Łowca

Posty: 536
Dołączenie: 20 Lut 2013, 09:07
Ostatnio był: 01 Mar 2021, 15:28
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 153

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez utak3r w 03 Maj 2014, 23:05

Omnibus napisał(a):PS: Zaimplentowaliście system cichych zabójstw, czy fakt, że w odróźnieniu od oryginału zdołałem wymordować pistoletem wytłumionym cała bazę bandytów wynika po prostu z ich tępoty?


Po prostu tłumik działa jak tłumik.
Co do AI się nie odniosę, bo nic przy tym nie robiłem. Anyway, dzięki za wypowiedź, przekażę osobie odpowiedzialnej za tę część gry.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez Crisu w 03 Maj 2014, 23:09

Stealth kill, mówicie...?

viewtopic.php?f=129&t=23313 :+:
"Дай мне мой респект, не больше не меньше."
Awatar użytkownika
Crisu
Legenda

Posty: 1402
Dołączenie: 05 Paź 2007, 20:16
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 10:51
Kozaki: 47

Re: [Lost Alpha] by dez0wave - Temat Ogólny

Postprzez rotek1992 w 03 Maj 2014, 23:15

Co do postu Omnibusa:
1. Ja śmigłowiec zestrzeliłem magiem z obokana :D (poziom trudności - stalker)
2. Patche jakby nie patrzeć to na prawdę dużo poprawiły, za to należy się pochwała.
3. Inteligencja botów faktycznie jest dość ograniczona nawet względem oryginału.
4. Mapy jak dla mnie nie są złe, chociaż brakuje mi w nich czegoś przyciągającego. Nie chce mi się zwiedzać każdego zakątka lokacji (w zwykłym stalkerze właziłem wszędzie)

Coś ode mnie:
Ogólnie całemu teamowi Dezowave należą się wielkie brawa i pierdyliard kozaków za całą modyfikacje. Wchodząc do gry, przez pierwszą godzinę mod emanował epickością i zajebistością. Niestety czar prysł po kolejnej godzinie --- frustrujące crashe były wszędzie, mogę powiedzieć, że nie chciało mi się grać. Tutaj z pomocą przyszły patche.
Gdyby nie one to ocena byłaby słaba.
Jak dla mnie mod zasługuje w tym momencie na 8/10 (pomimo początkowych problemów :D)
[Jestem aktualnie po zadaniu z X18]
i5 3570k, HD7950, Asus P8Z68-V Pro, 16GB RAM, EZEX (1TB), AeroCool VP-750
Awatar użytkownika
rotek1992
Stalker

Posty: 51
Dołączenie: 19 Paź 2010, 20:59
Ostatnio był: 10 Cze 2017, 01:27
Miejscowość: Gniewkowo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 4

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości