[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha DC?

Przewyższyło oczekiwania
50
44%
No jest dobre, ale szału ni ma
41
36%
LA to kupa
15
13%
Nie mam zdania
7
6%
 
Razem głosów : 113

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez djcycu w 03 Lis 2009, 23:32

Az mi sie wspomnialo (patrzac na ta gore) jak sie czolgalem w grze Operation Flashpoint :D Rany... mod mnie urzeka jeszcze bardziej... Jest taki zarosniety i mroczny. A ekipa jest na tyle sprawdzona ze jestem pewien ze sie nie zawiedziemy i to dzielo pobije wszystkie mody jakie widzielismy :) Toz to oni jakby nowa gre zrobili :D Doczekac sie nie moge... Pewnie smiejecie ze sie podniecam ale coz... ta gra to jedna z trzech do ktorych tak chetnie wracam :)
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez KoweK w 03 Lis 2009, 23:38

Aktualnie rozmiar moda to 5,2 GB, więc mod już jest większy od gry - to naprawdę imponujące. Poza tym - miało ukazać się FAQ w tamtym miesiącu i nadal go nie ma. W tym miesiącu dowiemy się również, co z premierą...
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Messiah w 03 Lis 2009, 23:51

6 GB? Eee? A to będzie potrzebować stalkera do gry? Ciekawe czy w ogóle będzie działać ;]

Oby premiera jak najszybciej
Awatar użytkownika
Messiah
Tropiciel

Posty: 338
Dołączenie: 20 Sie 2008, 20:44
Ostatnio był: 22 Lip 2013, 23:47
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 3

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez djcycu w 04 Lis 2009, 11:34

Nie no dzialac pewnie bedzie :) tyle ze sciagac sie bedzie tydzien jak nie wiecej... No nic... czekajmy bo jest na co :D
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Messiah w 07 Lis 2009, 14:08

No zależy od neta, u mnie 5GB to jest noc i pół dnia : P, no chyba że dez0wave wykaże się inteligencją i wrzuci to na rapida, skąd KOCHANE LIMITY już zadbają aby się nie ściągało pow. 25 kb/s ;]

Sądząc po ilości zmian, powiem tak:

    Będzie działać u 7% graczy
    Nie będzie potrzebować podstawki do gry
albo
    w ogóle nie wyjdzie

Zobaczymy :p
Ostatnio edytowany przez Messiah, 07 Lis 2009, 14:10, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Messiah
Tropiciel

Posty: 338
Dołączenie: 20 Sie 2008, 20:44
Ostatnio był: 22 Lip 2013, 23:47
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 3

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez KoweK w 07 Lis 2009, 14:09

[*]Będzie działać u 7% graczy

A to niby dlaczego?

[[*]Nie będzie potrzebować podstawki do gry

Będzie. To jest mod, a nie oddzielna gra...

Btw. premiera będzie przesunięta o 2 lub 3 miesiące. :( :( :(
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Messiah w 07 Lis 2009, 14:11

Ano dlatego, że wprowadza tyle zmian, że połowa się posypie


Co do premiery, to wiadomo że się przesunie. Tylko żeby za 2-3 miesiące nie powiedzieli tego samego :D
Awatar użytkownika
Messiah
Tropiciel

Posty: 338
Dołączenie: 20 Sie 2008, 20:44
Ostatnio był: 22 Lip 2013, 23:47
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 3

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez KoweK w 07 Lis 2009, 14:15

Messiah napisał(a):Ano dlatego, że wprowadza tyle zmian, że połowa się posypie

Nie rozumiem. Chodzi Ci o to, że mod będzie miał wysokie wymagania? No niestety rozczaruje Cię, bo ich level designer ma niezłego złoma, a na działanie Lost Alpha nie narzeka. :D
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Messiah w 07 Lis 2009, 14:27

Eee, nie :D

Chodzi mi o to, że będzie tyle zmian, że co chwila będą bugi, trapy, crashe, BSODy, errory, pielgrzymki

No ale pożyjemy, zobaczymy :D może będzie fajnie! (OBY)
Awatar użytkownika
Messiah
Tropiciel

Posty: 338
Dołączenie: 20 Sie 2008, 20:44
Ostatnio był: 22 Lip 2013, 23:47
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 3

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Method w 07 Lis 2009, 14:36

O to się raczej nie musisz martwic, grałeś w Priboy story ? :D
Image
Awatar użytkownika
Method
Weteran

Posty: 561
Dołączenie: 16 Cze 2009, 21:32
Ostatnio był: 29 Mar 2022, 17:55
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 174

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez KoweK w 07 Lis 2009, 14:57

Messiah napisał(a):Chodzi mi o to, że będzie tyle zmian, że co chwila będą bugi, trapy, crashe, BSODy, errory, pielgrzymki

Myślisz, że czemu premiera moda jest tak późno? Właśnie dlatego... dez0 chcą wydać stabilny produkt, aby nie było tak jak z LURKiem, albo tym ruskim modem (Soljanka?).

I ten...

Messiah napisał(a):no chyba że dez0wave wykaże się inteligencją i wrzuci to na rapida, skąd KOCHANE LIMITY już zadbają aby się nie ściągało pow. 25 kb/s ;]

LA będzie udostępnione przez torrenta.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez KoweK w 09 Lis 2009, 10:22

Double post, gdyż jest o całkiem innym temacie.

Póki co wersja angielska, możecie być pewni, że przez kogoś zostanie to przetłumaczone - spróbuję sam, ale zapewne znajdzie się również ktoś inny, lepiej znający angielski.

Q: Will you make LA on CoP engine?
A: No. :)

Q: Don't you want to use any sources from CoP?
A: Maybe some models, textures etc.

Q: What about storyline? Is it ready?
A: Not fully, and it's not yet in game.

Q: What can you say about it?
A: It's secret. In short - it's about Strelok's first travel to center of the Zone.

Q: Can you tell a bit more about your storyline?
A: No. We won't say anything until release.

Q: Don't you need beta-testers?
A: No.

Q: I can't make mods, but want to help you anyway, what can i do?
A: You can donate to us. Everybody who will donate, can send us a character description with name, short bio and equipment list which he would like to see in game. Also donaters will be included in credits. For more info, drop us a pm or email.

Q: I'd like to see my quest in game. Could you ... ?
A: Surely, you can make it yourself after LA release. If you think your idea is so nice, that we MUST incude it - please write us in PM and we will see.

Q: Will you make any secrets?
A: Yes. If you played Priboi Story, you know we like secrets :)

Q: What about physique?
A: It will be "more realystic" with ragdoll implemented from old builds.

Q: Will we be able to kill crows?
A: Yes.

Q: Hand hud will be origin from SoC?
A: Still don't know. We would like to make it more similar to the old style. can make misstakes

Q: Will you replace torchlight?
A: Nope.

Q: Will you remake global map?
A: Yes of course. But let's not talk about it until the release :)

Q: Did you leave any vanilla SoC levels?
A: Nope. :)

Q: How will you make sleeping? Through the sleeping bag or inventory?
A: There will be sleepbags, as its really fast, convenient way, and more realistic than a button. Of course there will be sleepzones, since we liked the idea from CoP.

Q: Will you include Panoramic Mod by Argus?
A: Don't think so. But im sure someone will make addon later.

Q: Will you make pda-chat like in 1935 build?
A: I know nothing, but let it be surprise.

Q: Will you make new guns?
A: Yes. We will add 3 new weapons - P90, PKM and Mosin by Gosuke, and 3 own made little pistols.

Q: Will you make faction wars?
A: No.

Q: Any new factions will be?
A: Sin aka dark stalkers. They are needed for the story.

Q: Will you make wpn-upgrade system like in CS?
A: Something similar.

Q: Will there be detectors to looking for artefacts?
A: Detectors will be, but they will only help to get in the anom zones.

Q: How much LA will "weight"?
A: Around 5-6 GB. If we pack it, it will be much smaller, since we don't need to include all textures from SoC, we could reduce size with a few gigabytes (a few months ago it was around 8-9 GB)

Q: What time of year will be in game?
A: Summer.

Q: What vegetation will we see?
A: Similar to old screens. Green, but the dried levels will contain dried grass, and even if some map has some areas where trees are dead, then grass will be dry around them.

Q: If some new builds appear in the network what will you do?
A: Each build destroys us a little bit, but we spent too much time on the game to simply give up.

Q: Will you make rats?
A: Yes.

Q: Will you return old munats?
A: Yes, but only those, which were left in game.

Q: What kind of patch will be needed?
A: SoC WW 1.0004

Q: Will militaries patrol locs?
A: Close to the edge of the Zone - yes.

Q: Will you make yellow karlito?
A: We tried, but it looked more lol than cool. Don't think so...

Q: What weapon TTX should be waiting for?
A: Ballistic will be close to the real one. But you shouldn't wait for hardcore, because 99% of players want to have fun. Seems it'll be advanced weapons from Priboi Story, but there will be several addons for LA surely after the release.

Q: Will be there blowouts and how will they look?
A: Random blowouts will be, which is default in nowdays mods. You will be able to hide from them in special shelters, which you will see marked on your map as soon as the fun begins. They won't give 100% protection, but you will survive easily. Npc will go to shelter too, if they find one. If not, they will run around in panic, or attack an other selter. Birds will fall down (as in priboi story), animals will go crazy and attack camps... If you go underground, you will get the feeling of the blowout too, which we call "underground blowout". You saw these in Priboi Story already :) Nothing more we can say. It's perfect as is.

Q: What hud will you use?
A: Hud changes all the time. We cant say which will be the last. But there will be option to add beta style, and our own.

Q: Will NPCs be able to avoid anomalies?
A: We use anomaly zones, which was originally an old idea of GSC. They returned it in Clear Sky. We use very similar method. Npc will try to avoid, but everyone can make misstakes, so its highly possible, that some npcs will stuck in the zones, and die :)

Q: Will npc-s avoid hitting dynamic objects?
A: All dynamic spawned object is visible for AI, but why should they e.g. go around a wooden box? They will simply toss it away, like you would do. The dynamic objects are not heavy, so they wont block AI movement (except some doors :)).

Q: Will you use the edited dll from Zenobian mod to be able to use the new zoom for some weapons?
A: Nope.

Q: Will you add cut animations of stalkers?
A: Yep, but only those which suitable for gameplay, and looks acceptable.

Q: Will you leave Sidorovich?
A: Of course, yes.

Q: What kind of textures will be used in Lost Alpha?
A: We will use only the necessary textures for the levels, which is currently near 1 GB. We also use weapon textures and some npc-monster textures from the betas, but thats all. Player will be able to use his favorite texture packs, We wont force anyone to use our favorite. (also with this step, we can spare a lot of unneded GB)

Q: What about weather?
A: We will use sky textures from old builds and unused from vanilla game. User will be able to choose wheather during install, or in game with the sv_setweather command. There will be few presets. (2003,2004,SWO). The 2003 preset will use static skybox for each level. The 2004 preset will use 24hour weathercycle for all levels except undergrounds. The SWO is mostly for DX9 renders. This is a special SWO which will be made for LostAlpha.

Q: Which weapon textures you use?
A: We use textures from old builds and our ones.

Q: What about Russian version of LA?
A: One guy from our team is from Ukraine and he knows russian :)) He will make rus version before release so mod will be released with translation.

Q: What about graphics?
A: Static render was improved & enhanced, but nothing serious. The second one - dynamic - won't be reworked. We will include SWO weather for DX9. For DX8 renders, we will use the old weather cycles. The Dx8 weather wont work fine with DX9, thats why we had to do this change.

Q: Will you use DeadCity from 1935 build?
A: Nope. We use our own which we started in 2008 april and finished in 2009 september. We will include some extras about development stages, and some easter eggs. :)

Q: Which Garbage map we will see?
A: We are using 1935 garbage objects as base, but we had to fix geometry bugs, and added more custom stuff, like vehicle junkyard, more vegetation and many others.

Q: Will you make any new maps, what wasn't in stalker?
A: There will be one surprise map, if we can make it. We don't want to promise it though...

Q: Radar map contains forested areas and the garbage hills too?
A: Both. :) Check our latest screens on Moddb site. :)

Q: Which Yantar map will you use?
A: From 1935 build with lots of changes. First of all, fixed geometry, added water, added new vegetation, added enterable bunkers and a lot more :)

Q: What about Darkscape?
A: One of our best maps. It's huge, maybe too big, but engine can take it easily. We already spoiled the map :) It contains a big mine, several villages, bus station, and long -long roads.

Q: The power plant is now one big location, or you split it?
A: One big location with lots of changes. We are sure, players will like it.

Q: Will we be able to join factions?
A: Can't say anything about these. We are still working on storyline.

Q: Will you add cars?
A: Yep. you will need to buy them at traders. Forget about the randomly spawned working vehicles in game. It's rather unrealistic. If there would be a working car, bandits have already taken it :)

Q: Will you make trunk & gasoline in cars?
A: Yes. we made it long ago during the works on Priboi Story.

Q: Where will you add the faction bases?
A: Work in progress :) Well, as many people already saw in old builds... darkvalley will contain the monolith base, and bandit base. I can't say more :)

Q: Will you return weapon shaking, like in Clear Sky?
A: That's impossible without editing engine source. But who knows...

Q: What about ambient sounds?
A: We use a lot of cut or unused sounds from final game or old builds. They will make some oldschool atmosphere in stalker's world.

Q: What about the main menu. You made new?
A: As in 2005 builds with minor changes, but you can see it in our latest deadcity video on youtube or moddb. :)

Q: Will you make round cursor for weapons?
A: Yep. But if someone don't want to use it, we will include the default "+" cursor too.



Tłumaczenie okaże się na pierwszej stronie tematu, w pierwszym poście.
Źródło
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość