Wysypisko to przerażające miejsce. Zapomnij o tym spokojnym miejscu z pierwszej części. Tutaj trwa prawdziwa wojna. Niedawno odkryto tutaj starą, ale cenną, elektronikę. Bandyci natychmiast zajęli teren i zmusili innych do kopania w radioaktywnym złomie. Kopacze giną od promieniowania, anomalii i mutantów których tu pełno. Nocna wędrówka po Wysypisku to niesamowite wrażenie ;).
Uwaga!
Zaraz po pojawieniu się w lokacji zostaniesz zaczepiony przez bandytów. Masz wybór: albo oddajesz im wszystko co masz, albo giniesz. Dlatego nie zbliżaj się do nich tylko natychmiast uciekaj bokiem. Przy odrobinie szczęścia nawet cię nie drasną.
ZADANIA GŁÓWNE
Zadanie 1: Zasięgnij u Kopaczy informacji o Kle
Po dotarciu na miejsce okaże się, że wspomniani Kopacze nie żyją. Musisz przeszukać zwłoki jednego z nich (screen niżej).
Gdy to zrobisz uaktywni się nagranie głosowe. Kopacze wysłali za Kłem stalkera imieniem Wasian. Na PDA pojawi się jego lokalizacja, więc skieruj się tam.
Zadanie 2: Wydobądź informacje z posłańca Kopaczy
Gdy dotrzesz na miejsce zauważysz, że posłaniec stoi na głazie. Ty też wskocz tam szybko. Po chwili zbiegną się ślepe psy. Po udanej walce zeskocz na ziemię. Wasian poinformuje cię, że Kieł poszedł już do Doliny Mroku. Musisz się udać za nim w pogoń. Ale zanim to zrobisz proponuję zająć się ciekawymi misjami pobocznymi.
ZADANIA POBOCZNE
Zadanie 1: Zabierz stare PDA z obozu Świeżaka
Zleceniodawca: Dziki Napr (Pchli Targ)
Nie powinieneś mieć problemów z trafieniem na miejsce zadania. Już tam byłeś PDA jest w skrzynce (screen). Uważaj, bo gdy wyciągniesz je ze skrytki zaatakuje cię mutant. Rozpraw się z nim i wróc ze znaleziskiem na Pchli Targ. Jeśli chcesz dostać następne zadanie odkup od Napra apteczkę za dwa tysięce.
Zadanie 2: Dostarcz Stringowi dwa tysiące
Zleceniodawca: Dziki Napr
Ruszaj więc do podanej lokalizacji. Niestety na miejscu zostaniesz zaatakowany przez Stringowa i jego kolegów. Rozpraw się z nimi i przeszukaj zwłoki zdrajcy. Potem wróć do Napra. Ten powie ci, że planuje atak na Obóz Koncentracyjny. Jeśli chcesz idź tam i sam rozpraw się z bandytami. Przy okazji znajdziesz kilka cennych artefaktów.
Zadanie 3: Zlikwiduj gościa znanego jako Stringow
Zleceniodawca: Joga (skład)
Problemów ze Stringowem ciąg dalszy. Joga wyznaczy ci spotkanie z nim na przystanku autobusowym. Idź tam i porozmawiaj z celem. Masz dwa wyjścia: albo puścisz go wolno, albo zabijesz. Polecam to drugie, bo gość i tak potem padnie łupem bandytów. Po wykonaniu zadania Joga zleci ci następne.
Zadanie 4: Zlikwiduj przemytnika i Kopaczy
Zleceniodawca: Joga
Kopacze chcą zakupić broń od przemytnika i zaatakować bandytów. Do tego nie możemy naturalnie dopuścić. Ruszaj więc czym prędzej. Po dotarciu do celu okaże się, że Kopacze urządzili sobie piknik (screen). Przerwij im tą sielankę rzucając granat pod nogi. Potem zajmij się niedobitkami. Po skończonej walce Joga ci pogratuluje i wyznaczy kolejne zadanie.
Zadanie 5: Zajmij wraz z bandytami Pchli Targ
Zleceniodawca: Joga
Joga przekaże ci dowodzenie nad oddziałem bandytów. Spotkaj się z nimi i zaatakuj Stalkerów na Pchlim Targu. Walka jest z rodzaju tych łatwiejszych. Kopacze dysponują jedynie pistoletami, więc uporasz się z nimi szybko. Gdy bandyci zatryumfują wracaj szybko do Składu. Odbierz nagrodę i podziękowania od Jogi. Jeśli dobrze pokierujesz rozmową z handlarzem bandytów dostaniesz lepszą nagrodę za wyzwolenie Targu. Jeśli chcesz się przyłączyć do bandytów porozmawiaj z Jogą. Ten ci odpowie, że na razie nie możesz się do nich dołączyć. Gdy otrzymasz pozwolenie ten poinformuje cię o tym przez radio.
Po powrocie z Doliny Mroku (wątek główny)
Po wykonaniu zadania „Odszukaj dowódcę”
Gdy już pomożesz Wolności w rozprawieniu się z Najemnikami, Czechow zdradzi Ci lokalizację Kła.
ZADANIA GŁÓWNE CD
Zadanie 3: Dogoń Kła
Kieł przebywa za Pchlim Targiem w piwnicy. Gdy już tam będziesz musisz podjąć wybór. Otóż w środku zostaniesz napadnięty i okradziony. Są dwa rozwiązania. Albo wywalasz wszystko przed wejściem lub zostawiasz w skrzyni, albo zwyczajnie udajesz, że o niczym nie wiesz. Jak wybrałem to drugie. Gdy już zostaniesz „ogolony” Lebiediew poinformuje cię, że obok ciebie leży PDA kła. Podnieś to, pistolet i detektor. Okazuje się, że znowu musisz odwiedzić stare, dobre piwnice Agropromu. Ruszaj więc tam.
Zadanie 4: Odzyskaj swoje fanty
No dobra, ale co ze skradzionymi rzeczami? Na czystej, premierowej wersji gry odzyskanie rzeczy nie było możliwe. Tak, ja latałem z makarowem rozpaczliwie szukając jakiegoś kombinezonu. Ale wraz z patchami pojawiło się rozwiązanie. Otóż skradzione dobra można odzyskać. Złodzieje siedzą pomiędzy betonowymi blokami przy drodze do Kordonu, niedaleko małych bagien (PDA). Pójdź więc tam, zabij bandytów i weź swoje rzeczy ze skrzynki.
W końcu po tylu latach przeczytać ten wpis – świetne uczucie :)
Jest 80%, zaraz odpalam
super sprawa, tak trzymać!!11!
SUPER! Nie moge się doczekać! :D
Hell yeah!