Kordon – Solucja
Jeśli grałeś w poprzednią część gry poczujesz się jak w domu. Właściwie to zmieniło się niewiele. Jednak nie jest tu tak spokojnie ja w pierwszej części. Stalkerzy pokłócili się z Wojskiem i odtąd prowadzą wojnę. Można tu również spotkać niewielkie grupki bandytów. Kordon jest zdecydowanie bezpieczniejszy od Bagien.
Znajduje się on na wieżyczce posterunku. Nie próbuj zabić jego operatora. Prędzej sam zginiesz. Przed tobą bardzo trudny moment. Na początek postaraj się dobiegnąć do drzewa. Tam przeczekaj ogień i zapisz grę. Kawałek po lewej od drzewa masz kamienie. Jeśli ci się trafi, że wylądowałeś tam w nocy (jak ja) to masz utrudnione zadanie. Nie widać dalej niż na 10 metrów, ale operator karabinu ma najwidoczniej szósty zmysł. Gdy już dobiegniesz do kamienia kucnij za nim i odpocznij. Koniecznie zapisz stan gry. Przed twoją kryjówką jest następny głaz. Biegnij sprintem do niego i popatrz w lewo (screen).
Pod powalonym drzewem są dwie skrzynki. Rozwal je i przeczołgaj się pod pniem. Spiesz się. W twoją stronę wysłano oddział wojska. Nie próbuj z nimi walczyć. Gdy już będziesz pod drugiej stronie biegnij ile sił w nogach. Wreszcie Sidorowicz pogratuluje ci „urwania się armii”. Dotrzesz do „wioski kotów” którą powinieneś znać z poprzedniej odsłony. Są tam dwie ważne postacie: Sidorowicz i Wilk.
Wilk zleci ci kilka pobocznych misji.
Te zostaw sobie na później i najpierw skieruj swoje kroki do bunkra Sidorowicza. Handlarz posiada interesujące cię informacje, ale nic za darmo. Najpierw musisz dla niego zrobić pewną misję (zdziwiony?). W całym tym zamieszaniu zginęła pewna skrzynka i twoim zadaniem będzie jej odnalezienie. W tym celu musisz pogadać z dowódcą Stalkerów.
Zadanie 2. Spotkaj się ze Stalkerami za nasypem
Wspomniany dowódca urzęduje w starym chlewie za mostem kolejowym. W „jedynce” Wilk zlecał nam oczyszczenie tego terenu z Mięsaczy. Rusz więc tam drogą niedaleko wioski. Gdy zbliżysz się do przystanku autobusowego dostaniesz komunikat. Grupa Stalkerów została zaatakowana przez wojsko. Bądź ostrożny. Armia to nie to samo co Renegaci. Ciężko ich pokonać zwłaszcza gdy ma się starą strzelbę. Mi się poszczęściło i znalazłem kałasznikowa jeszcze na Bagnach, więc będę miał łatwiej. Nie przejmuj się jeśli Stalkerzy zginą. Nie dostaniesz tylko nagrody (niezbyt imponującej). Po rozprawieniu się z kłopotliwym wojskiem rusz w dalszą podróż. Na miejscu porozmawiaj z Ojciem Walerianem. On wprowadzi cię w sytuację.
Po rozmowie z dowódcą dowiesz się, że Stalkerzy przetrzymują wojskowego.
Tylko on wie gdzie jest ukryty towar Sidorowicza. Przesłuchaj go. Niestety nic się od niego nie dowiesz. Wracaj więc do Waleriana. Ten ma pomysł jak złamać opornego żołnierza. Musisz zabić jego podkomendnych, którzy chcą go uwolnić. Stalker poda ci również współrzędne pierwszego z obozów.
Zadanie 3: Zlikwiduj wojskowych przy windzie.
Wspomniana winda jest tuż za nasypem. Pośpiesz się, gdyż Stalkerzy już zaczynają atak i bez ciebie sobie nie poradzą. Atak zacznij od prawej strony. Zabij paru wojskowych, a resztę zajdź od tyłu gdy będą zajęci twoimi sojusznikami. Pierwsza grupka wroga nie przedstawia większego problemu, ale następna będzie trudniejsza do pokonania.
Zadanie 4. Zlikwiduj wojskowych w fabryce
Tutaj masz dwa rozwiązania. Albo wejdziesz głównym wejście od strony windy. Będziesz mógł zajść żołnierzy od tyłu gdy ci będą walczyć ze Stalkerami. Ale będziesz miał trudniej. Możesz też wspomóc atakujących kolegów. Drugi sposób wydaje mi się łatwiejszy. Korzystając z nowego znaleziska jakim jest Ak-74 bez problemu poradzisz sobie z Armią. Po walce przeszukaj zwłoki. Szczególną uwagę zwróć na wyróżniającego się wojskowego (screen).
To Generał Kryłow. Rozpoznasz go po charakterystycznym mundurze. Ma on pendrive’a z danymi na temat ulepszania bronic. Bardzo przydatna rzecz
Wróć do bazy i przesłuchaj dowódcę. Ten wyjawi ci lokalizację towaru.
Są dwa miejsca w których znajdziesz skrzyneczkę. Pierwsza to zabudowania na wprost bazy Stalkerów. Łup jest w budynku po lewej na strychu. Druga to tunel pod drogą niedaleko wioski kotów (screen).
Wróć z towarem do Sidorowicza. Ten powie ci, że poszukiwany człowiek jest na Wysypisku. Możesz tam od razu pójść, ale najpierw radzę pozbierać artefakty i zrobić misje poboczne. Dobrym pomysł wydaje się również dołączenie do Stalkerów i walka z bandytami na wysypisku. Nagroda za ich pokonanie jest całkiem niezła. Ale wybór pozostawiam już tobie.
Zleceniodawca: Wilk
Wspomniany Stalker jest niedaleko wioski. Zadanie jest proste i nie wymagające. Wystarczy zastrzelić psy i po sprawie. Jednak czasem złośliwy bug uniemożliwia skończenie zadania. Psy po prostu nie atakują. A kiedy gracz próbuje sam je sprowokować Stalker ginie z ręki skryptów. Pewnie chodzi o to, że gracz zbyt daleko odchodzi od postaci. Wczytanie gry zwykle naprawia problem.
Zadanie 2: Uratuj brata Wilka z niewoli
Zleceniodawca: Wilk
Ogar, bo tak się nazywa ten Stalker, jest na samym skraju mapy obok tunelu. W jedynce uciekaliśmy tamtędy z Doliny Mroku.
Na wyprawę radzę zabrać jakiś niepotrzebny pistolet. Gdy już będziesz na miejscu rozpraw się z bandytami. Pamiętaj tylko, by nie rzucać granatów. Mogą zabić Ogara. A czasem on ucieka do tunelu i nie można się do niego dostać. Gdy idziesz w jego kierunku gra pyta się o przejście do następnej lokacji i nici z tego. Grając na potrzeby solucji miałem dziwnego buga. Nieco ułatwił mi on grę (znowu :)). Zamiast bandytów spotkałem przyjaznych żołnierzy Wolności. Grałem w CN wiele razy, ale coś takiego zdarzyło mi się pierwszy raz. Tak czy siak uwolnij Ogara. Żeby zabrać go do obozu musisz dać mu broń. Dlatego mówiłem, żebyś wziął niepotrzebny pistolet. Potem wystarczy iść cały czas za Stalkerem i uważać by nie zginął.
Zleceniodawca: Wojskowy spod mostu
Zadanie dosyć nietypowe, bo zleca nam je Wojskowy. Zamieszkuje on pod mostem gdzie (czasem) znajduje się towar Sidorowicza (screen).
Żeby dostać zadanie trzeba odpowiednio pokierować rozmową. Przede wszystkim nie dawaj mu do ręki broni. Będzie próbował cię zabić. Po wybraniu właściwej opcji żołnierz zleci ci odnalezienie PDA kolegi. Na miejscu dowiesz się, że dostanie się do niego jest niemożliwe. Drogę blokuje ci irytujący „teleport”. Rozwiązanie? Idziesz na nasyp kolejowy i wdrapujesz się na most po metalowych elementach. Potem idziesz po belce w stronę charakterystycznego „bąbla” (screen).
I wskakujesz do środka. Może być tak, że w polu działania anomalii będziesz zbyt krótko, więc wczytaj grę i próbuj ponownie. Następnie przeszukaj zwłoki wojaka i wróć do zleceniodawcy.
W końcu po tylu latach przeczytać ten wpis – świetne uczucie :)
Jest 80%, zaraz odpalam
super sprawa, tak trzymać!!11!
SUPER! Nie moge się doczekać! :D
Hell yeah!