Agroprop (podziemia) – solucja
Gdy po niej wejdziesz znajdziesz się w niewielkim pomieszczeniu. Możesz tu chwilę odetchnąć. Zbierz amunicję, przygotuj najlepszą broń i zapisz grę.
Gdy przejdziesz przez drzwi znajdziesz się w wielkiej hali. Nagle dookoła zaczną pojawiać się zjawy. Zostaniesz zaatakowany przez Kontrolera. Musisz go jak najszybciej znaleźć. Najlepsza taktyka to podbiec do niego jak najbliżej. Tak by nie mógł używać swoich ataków psionicznych (screen). Z bliska zabicie mutanta nie sprawia większych problemów. Gdy Kontroler padnie martwy zjawy znikną a droga będzie wolna. Przejdź do następnego pokoju. Znajdziesz tam dźwignię dzięki której zalejesz kanały. Uważaj jednak. Będziesz miał minutę na opuszczenie zalewanego obszaru. Przygotuj się więc i przekręć dźwignię.
Natychmiast skieruj się do kraty i biegnij krętymi schodami w dół. Następnie korytarzem w lewo aż do charakterystycznej drabinki (screen). Po drodze spotkasz szczury, ale ignoruj je.
Uwaga!
Z tego co pamiętam na czystej, premierowej wersji gry drabinka była nieco dalej. Dobiegnięcie do niej sprawiało ogromne trudności. Któryś z patchów „przesuwał” wyjście nieco bliżej. Dzięki temu ucieczka jest dziecinnie prosta. Co jednak, gdy grasz bez żadnych poprawek? Najlepiej przed wyprawą do kanałów zostawić trochę sprzętu w bazie i wziąć tylko najpotrzebniejsze rzeczy. Dzięki temu dobiegniesz do drabinki z zapasem kilku sekund. I nie zapomnij zabrać kilku napojów energetycznych.
Zadanie 2: Odszukaj schowek grupy stalkerów
Jeśli grałeś w poprzednią część droga do schowka powinna być ci znana. Idź po schodach i dalej korytarzem. Napotkasz paru bandytów, którzy jednak nie powinni stanowić problemu. Pod koniec korytarza w lewej ścianie będzie widać dziurę. Wskocz do niej i wejdź po drabince. Potem zabierz pendrajwa z wnęki na końcu pomieszczenia.
W drodze powrotnej zostaniesz zaatakowany przez bandytów i poltergeisty. Ci pierwsi są łatwi do pokonania, ale „duszki” sprawiają problemów. Wyglądają jak małe, ogniste obłoczki (screen).
Uważaj na nie, gdyż potrafią strzelać ogniem. Odradzam walkę z nimi. Najlepiej po prostu biec w górę schodów. Utrudnieniem będą skrzynie blokujące drogę. Na samym szczycie szybu będzie drabinka. Wejdź po niej i wreszcie wyjdziesz na światło dzienne. Nie zapomnij odebrać nagrody od Kryłowa. Będziesz mógł też dołączyć do Powinności.
Zleceniodawca: Orest
Oresta znajdziesz na drugim piętrze jednego z budynków kompleksu fabrycznego w centrum mapy. Obóz stalkerów jest nieustannie męczony przez ataki bandytów i mutantów.
Wrogowie urzędują w tunelu niedaleko wejścia na wysypisko. Polecam na nich dobrą broń z lunetą. Zadanie jest banalnie proste i dłuższy opis jest bez sensu. Zabij ich i wróć po nagrodę.
Zadanie 2: Zniszcz norę mutantów
Zleceniodawca: Orest
Tu już będziesz nieco trudniej. Stalkerzy są nieustannie atakowani przez mutantów. Twoim zadaniem jest rozwiązanie tego problemu. Jako, że na miejscu spotkasz ogromną watahę psów plus kilka snorków polecam nieco inną taktykę walki z nimi. Otóż najlepiej wejść na skały i stamtąd strzelać do psów (screen).
Gdy będzie ich coraz mniej spokojnie zejdź na ziemię i zabij te, które zostały. Uważaj, bo przy odrobinie szczęścia pies będzie potrafił wskoczyć na skałę na której się kryjesz. Po zlikwidowaniu mutantów skieruj się do Oresta.
Zadanie 3: Zniszcz oddział bandytów
Zleceniodawca: Orest
Tu już będzie prościej. Orest podejrzewa, że pod agropromem biegnie tunel z wysypiska. I to nim przechodzą bandyci. Naturalnie będziesz musiał zlikwidować wrogów, którzy pomagają swoim kolegom wychodzić z tunelu.
Najlepsza taktyka to obrzucać wrogów granatami. Uważaj, bo bandyci odpowiedzą tym samym. Po skończonej walce możesz być z siebie dumny. Teraz już nic nie zagraża neutralnym stalkerom w Agropromie.
Zleceniodawca: Zadanie samo się aktywuje
Gdy zbliżysz się do bagien niedaleko bazy Stalkerów odbierzesz sygnał SOS od grupy Stalkerów. Musisz im pomóc w przedarciu się przez bagna do Jantaru. Jako, że sam niedługo się tam wybierzesz dobrze jest im pomóc. Po przybyciu na miejsce będziesz świadkiem walki z pijawką. Pomóż kolegom w ubiciu potwora i rusz dalej. Po drodze nic cię nie zaatakuje. Następny wróg to grupka zombiaków przy wyjściu z bagien. Nie lekceważ ich. Potrafią nieźle dowalić.
Po walce odbierz nagrodę.
Zleceniodawca: Pustelnik
Pustelnik przebywający w bazie neutralnych stalkerów zleca ci odnalezienie PDA kolegi. Trup jego kumpla leży w chatce na skraju bagien (czerwona kropka na screenie). Problemy może sprawić same odnalezienie Pustelnika. To też jest na screenie (ten ludzik :)).
Po dotarciu do chatki uważaj na anomalie. Zabierz PDA i szybko stamtąd uciekaj. Przy wyjściu zostaniesz zaatakowany przez Pijawkę (skrypty) więc miej się na baczności.
W końcu po tylu latach przeczytać ten wpis – świetne uczucie :)
Jest 80%, zaraz odpalam
super sprawa, tak trzymać!!11!
SUPER! Nie moge się doczekać! :D
Hell yeah!