“XRay Engine” build 1935

Największa i najbardziej rozbudowana alpha ze wszystkich dostępnych, zwana również “Dream”, czyli marzeniem. Posiada aż 18 poziomów, żyjące A-Life, pełny interfejs, PDA, malutki kawałek fabuły.
Lokacje:
• Kordon (l01_escape)
• Wysypisko (l02_garbage)
• Agroprom (l03_agroprom)
• Dolina Mroku(l04_darkdolina)
• X18 (l04u_darklab)
• Bar/Dzicz (l05_bar_rostok)
• Jantar (l06_yantar)
• Magazyny wojskowe (l07_military)
• Dead City (l08_deadcity)
• Bagna (l09_swamp)
• Czerwony Las/Radary (l10_radar)
• X10 (l10u_radar_bunker)
• Secret Lab (l10u_secret_lab)
• Czarnobyl (l12_stancia)
• Sarkofag elektrownii (l12u_sarcofag)
• Generatory (l13_generators)
• Warlab (l13u_warlab)
NPC:
• Wojsko
• Stalkerzy
• Mutanty
• Handlarze
Dlaczego warto zagrać:
• Jest to największa alpha, jaka się ukazała do tej pory
• Niesamowite poziomy
• Prawdziwe A-Life
• Stare funkcje (PDA)
• Niesamowity klimat
Jest to wersja alpha gry S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl z 18 października 2004 roku oficjalnie opublikowana przez GSC.
-work in progress-
Ten Build posiada wycięte lokacje z oryginalnej gry działające w niedokończonym Systemie A-life, mutanty, środki transportu i wiele innych rzeczy, których nie ujrzymy w finalnej wersji gry.
Jeżeli nie chcemy zacząć na Dead City, które posiada idiotyczny spawn musimy skasować folder savedgames. W folderze znajduje się 7 plików .bat, które uruchamiają alphę. Jeżeli chcemy zaoszczędzić na czasie i nie chcemy tworzyć własnego pliku .bat alphę najlepiej jest uruchomić spod pliku run_alife_all lub run_alife_s
Najpierw pobierz converter.exe. Następnie otwórz notatnik i wklej to:
converter.exe -unpack -2215 gamedata.xp0
pause
Zapisz jako plik *.bat i wklej go do folderu z grą razem z converter exe. Uruchom swój plik *.bat, poczekaj chwilkę, a następnie odwiedź folder gamedata, aby ujrzeć rozpakowaną zawartość.
Nie, lecz jest możliwe zaimplementowanie kilku efektów. Patrz ten wątek.
Alphę instalujemy, jak normalną grę do dowolnego folderu na dysku. Nie instalujemy jej, jak moda np. do Cienia Czarnobyla. To oddzielny program, który nie potrzebuje żadnych plików, prócz tych, które sam posiada.
Zapewne posiadasz dwurdzeniowy procesor (AMD X2/Core 2 Duo, itp.). Rozwiązanie? Wyłącz jedno jądro za pomocą programu CPU CONTROL.
Musisz pobrać ten plik, rozpakować pliki do głównego katalogu z grą, oraz uruchomić plik .bat i stosować się do instrukcji podanych w wierszu poleceń.
Ładowanie save’ów przez konsole w trakcie gry (load nazwa_save’a) jest niemożliwe. Aby załadować save’a, którego stworzyliśmy, musimy:
-otworzyć plik .bat, z którego korzystamy za pomocą notatnika i odnaleźć ciąg server(all/single/alife). all zmieniamy na naszą nazwę save’a (jeśli nie pamiętamy, to wszystko jest w folderze savedgames), zapisujemy i uruchamiamy dany plik .bat.
Tak. Wystarczy otworzyć user_koan.ltx (jeżeli grasz poprzez run_alife_all) i odnaleźć linijki:
snd_volume_eff (wpisać liczbę pomiędzy 0.000 a 1.000)
snd_volume_music (wpisać liczbę pomiędzy 0.000 a 1.000)
3. Pytania dotyczące gry i rozgrywki
Na ekranie gry? Nigdzie. Klawiszologia znajduje się w plikach user.ltx (przypisany do run_w), user_koan.ltx (przypisany do run_alife_all, run_alife_s, run_alife_stohe oraz run_alife_shyshkin), user_chugai.ltx (przypisany do run_alife_chugai), oraz user_lestat.ltx (przypisany do run_alife_lestat). Niestety wszystko jest nieczytelne, więc podam wszystko tutaj:
WSAD – poruszanie się postacią
LPM – strzał
PPM – alternatywny atak, przybliżenie
Spacja – skok
Shift – chód
Lewy ctrl – kucnij
E – użyj/podnieś
Shift + E – podnieś (nie do ekwipunku)
R – przeładowanie broni
L – latarka
I – ekwipunek
P – PDA
M – Mapa w PDA
C – Contacty w PDA
F1 – 1st person view
F2 – 3rd person view
F3 – 3rd person view vol. 2
F6 – quicksave
F7 – quickload
F12 – screenshot (screeny są w folderze [i]screenshots [/i])
1 – nóż
2 – pistolet
3 – broń ciężka
5(?) – granat
6 – śrubka
* – przyspieszenie czasu w grze
/ – zatrzymanie czasu
5 (klawiatura numeryczna) – nagrywanie dema
Tak, przejdź do konsoli (~) i wpisz ‘jump_to_level xxx’, gdzie xxx tam wpisz nazwę level’a np ‘jump_to_level l12_stancia‘. Lista poziomów:
l01_escape
l02_garbage
l03_agroprom
l04_darkdolina
l04u_darklab
l05_bar_rostok
l06_yantar
l07_military
l08_deadcity
l09_swamp
l10_radar
l10u_radar_bunker
l10u_secret_lab
l12_stancia
l12u_sarcofag
l13u_warlab
l13_generators
Otwieramy drzwi, wchodzimy, opcjonalnie możemy zamknąć drzwi, uruchamiamy silnik wciskając LPM i klawiszami WSAD sterujemy pojazdem. Auta posiadają skrzynie biegów, więc aby przyspieszyć (włączyć wyższy bieg) należy wcisnąć Lewy Shift, a żeby zredukować prędkość Lewy Ctrl.
Patrz pkt. 3.1.
Jest to domyślne ustawienie. Jeżeli chcesz to zmienić musisz edytować plik user_koan.ltx (jeżeli grasz poprzez run_alife_all) i odnaleźć g_god on. Zamiast on wpisujemy off. Powodzenia (przyda się).
Oczywiście, wystarczy w user_koan.ltx (jeżeli grasz poprzez run_alife_all) odnaleźc linijkę hud_news_disable 0. 0 zmienić na 1 i gotowe.
Tak, ale jest ona dostępna tylko na trzech poziomach (Cordon, Garbage oraz Agroprom). Jeżeli chcesz włączyć trawę musisz edytować plik user_koan.ltx (jeżeli grasz poprzez run_alife_all) i odnaleźć linijkę rs_details off. off zmieniamy na on i możemy cieszyć się trawą.
Musisz edytować plik user_koan.ltx (jeżeli grasz poprzez run_alife_all) i odnaleźć linijkę vid_mode. Obok wpisz odpowiednią przez ciebie rozdzielczość np. vid mode 1600×1200. UWAGA! Inna (wyższa) rozdzielczość niż 1024×768 nie jest polecana ze względu na to, że w wyższych rozdzielczościach występują błędy z celownikami optycznymi.
Przeciągnij amunicję na poziomy pasek (Belt) w ekwipunku. Screen:

Nie można.
Nie zapominajmy, że to jest alpha. A-life jest niedopracowane. Mutanty atakują każdego, lecz stalkerzy tylko gracza.
Owszem. Wystarczy wejść w ekwipunek (przycisk I). + i – wybieramy czas spania, a przyciskiem REST “uruchamiamy” sen. Uwaga! Bądźcie cierpliwi, bo spanie trochę trwa :) Screen:

W końcu po tylu latach przeczytać ten wpis – świetne uczucie :)
Jest 80%, zaraz odpalam
super sprawa, tak trzymać!!11!
SUPER! Nie moge się doczekać! :D
Hell yeah!