Bardzo podobne do 1114, z niewielkimi różnicami. Pierwsze, co się rzuca w oczy to inny klimat gry – jest jaśniej i przyjemniej, nie jest tak szaro i ponuro. Odwiedzimy ukończony Agroprom, który do 2007 roku prawie w ogóle się nie zmienił. Jedyne wrogie jednostki to wojsko. Możemy również pojeździć autem, albo raczej… nim się stać. Usunięto “miniguna”, który był w poprzednich alphach, dodano natomiast lornetkę. Interfejsu, fizyki i wielu innych elementów nadal brak.
Lokacje:
• Kordon (level1_game, level1_car)
• Agroprom (level2_game, level2_car)
NPC:
• Żołnierze
• Zombie (można spawnować)
Dlaczego warto zagrać:
• Ciekawie wyglądający Kordon
• “Dobre” (w porównaniu do poprzednich buildów) AI
• Jazda autem
FAQ
Co to jest?
Kolejny stary build z 28.09.02 r. Było to technologiczne demo przeznaczone dla dziennikarzy do wstępnego zapoznania się z grą, lecz w pewnym momencie zostało umieszczone w Internecie.
Co w nim takiego ciekawego?
Po raz kolejny (jak w 1114) dostępne 2 poziomy – Agroprom i Kordon (ten w 6 różnych wariantach!). Możliwe jest także jeżdżenie samochodem (osobne pliki i poziomy – postać “jest” wtedy samochodem). Fizyka pozostawia wiele do życzenia – Niva potrafi koziołkować przy ostrych zakrętach.
Jak zachowuje się sztuczna inteligencja?
Nijak – prawie jej nie ma. Programiści dopiero zaczynali ją pisać.
Co z potworami, anomaliami, zadaniami i postaciami związanymi z fabułą?
Nie ma prawie nic z wyżej wymienionych, w tym buildzie nie ma nawet inventory.
Jakie bronie są dostępne?
AK74, HPSA, LR300, PM, FN2000, Fort i lornetka.
Co robić, gdy alpha odmawia współpracy?
1. Ściągnąć i uruchomić program 3DAnalyzer. W programie wybrać jeden z sześciu plików rozruchowych .bat z katalogu alphy. W okienku zaznaczyć “Force SW TnL” i uruchomić przyciskiem “Run”.
2. Ściągnąć i uruchomić program Riva Turner. Aby build działał zachodzi potrzeba wyłączenia Vertex i Pixer Shader. W tym celu należy wejść w: Driver Settings -> Custimize -> DirectDraw and Direct 3d … -> Shaders -> Override Pixel (również i Vertex) Shader version -> disable shaders -> Apply -> OK. Operację powtarzamy raz jeszcze, lecz tym razem bez opcji override i na końcu restartujemy program.
Jak polepszyć grafikę?
Ustawienia znajdują się w pliku user.ltx. Dostępne parametry do modyfikacji:
vid_mode 512×384/640×480/800×600/1024×768/1280×1024/1600×1200 – rozdzielczość
vid_bpp 32 – głębia kolorów
texture_show_mips 1/0 – włącza/wyłącza szczegółowe tekstury
rs_ssa_discard 1.00000 – ilość szczegółów (im większa ilość współczynnika, tym mniej szczegółów)
rs_triplebuffer 1/0 – włącza/wyłącza buforowanie trójlinearne
rs_detail_density 0.05000 – gęstość trawy
rs_occlusion 1 – jeżeli gra się dziwnie zachowuje – wyłączyć (zmienić parametr na 0)
rs_occ_reject 0.00100 - ???
rs_anisotropic 1/0 – włącza/wyłącza filtrowanie anizotropowe
rs_antialias 1/0 – włącza/wyłącza antialiasing
cl_act_depth 32 – głębia i jakość renderowanych obrazów
rs_sh_blur 2 – blur
Porady:
1. Nieśmiertelność – w konsoli wpisać “g_god 1″ (bez cudzysłowów).
2. Jeśli chcemy pooglądać dema danych poziomów (o ile są dostępne):
- uruchamiamy któryś z plików * demo *. bat;
- w konsoli wpisujemy koleno: “hud_draw 0″, “hud_weapon 0″, “hud_crosshair 0″.
- w konsoli wpisujemy demo_play demo.
3. Klawiszologia:
- ~ – konsola;
- 1 … 6 – bronie;
- B – lornetka;
- W,S,A,D – sterowanie postacią;
- ESC + dwa razy Enter – wyjście;
- Spacja - skok;
- P - naprawa;
- R – przeładowanie broni;
- Lewy Shift – bieg.
Jest jakiś inny sposób na odpalenia alphy gdy występują problemy z grafiką?
Należy edytować pliki rozruchowe .bat i dodać paramert -gpu_sw.
Screenshoty
Pobierz
W końcu po tylu latach przeczytać ten wpis – świetne uczucie :)
Jest 80%, zaraz odpalam
super sprawa, tak trzymać!!11!
SUPER! Nie moge się doczekać! :D
Hell yeah!