Pierwszy build alphy na nowej koncepcji gry, która rozgrywa się w Czarnobylu. Dość specyficzny, szary klimat. Jako przeciwników spotkamy tutaj zombie, szczury i wojsko. Możemy również pobiegać po mapach bez przeciwników (mamy wtedy mniejsze prawdopodobieństwo Bug Trap’a). Mamy dostępne dwie mapy we wczesnej fazie rozwoju, które są dostępne w oryginalnej grze. Jak poprzednia alpha i ta również została pozbawiona interfejsu, skryptów, fizyki i wielu rzeczy…
Lokacje:
• Kordon (escape_koanyvrot)
• Agroprom (lest_zakat)
NPC:
• Zombie
• Żołnierze
• Szczury
• Roboty (można spawnować)
Dlaczego warto zagrać:
• szary, odmienny klimat
• poziom Kordonu
FAQ
Co to jest?
Prawdopodobnie najbardziej znany build gry z 19.05.02 r. Plotka głosi, że wyciekł, gdy jeden z developerów umieścił pliki na pewnym forum dla innego developera. Oboje nie wzieli pod uwagę, że forum może być przeglądane przez osoby trzecie…
Co znajdziemy wewnątrz?
Niezbyt wiele – 2 poziomy znane z Cienia Czarnobyla – Kordon (escape_koanyvrot) i Agroprom (lest) w różnych wariantach (z AI i bez). Jest to pierwsza alpha, w której pojawia się nowa koncepcja gry, a akcja zostaje przeniesiona w okolice Czarnobyla. W stosunku do 1098 powiększyła się liczba broni, teraz mamy do dyspozycji: HPSA, AK47, FP2000, LR300, M123, Protecta, M16. Spotykamy również mutanty – szczury, zombie – oraz wojskowych. Jest także możliwość zespawnowania HENów z 1098. Poziom sztucznej inteligencji wzrósł, lecz w dalszym ciągu nie zachwyca. :)
Komendy konsoli:
ai_debug 1/0 – pokazuje tory ruchów NPC zaprogramowane przez sztuczną inteligencję
g_god on/off – nieśmiertelność
g_spawn – spawnowanie (m_rat_e – szczur; m_zomby_e – zombi; m_soldier_e – żołnierz, m_crow_e – kruk; m_hen_e – HEN, robot)
snd_freq – jakość dźwięku (w kHz)
snd_model – typ dźwięku
snd_occlusion – dźwięk przestrzenny
Zmiany graficzne możemy uzyskać edytując plik user.ltx. Poniżej podstawowe parametry:
vid_bpp 16/25/32 – głębia kolorów
vid_mode 512×384/640×480/800×600/1024×768/1280×1024/1600×1200 – rozdzielczość
vid_reset – ???
rs_fullscreen 1/0 – gra w oknie lub na pełnym ekranie
rs_gamma (wartości od 0.000 do 5.000) – jasność
hud_draw 1/0 – pokazuje/ukrywa HUD
hud_fov (wartości od 0.000 do 1.000) – przezroczystość HUDu
hud_weapon 1/0 – pokazuje/ukrywa HUD broni
bind – przypisuje przyciskom funkcje
rs_anisotropic 1/0 – włącza/wyłącza filtrowanie anizotropowe
rs_antialias 1/0 – włącza/wyłącza antialiasing
rs_stats 1/0 – pokazuje/ukrywa ilość FPS i współrzędne
rs_triplebuffer 1/0 – buforowanie trójlinearne
texture_show_mips 1/0 – włącza/wyłącza szczegółowe tekstury
server – uruchamia serwer
ph_gravity (wartości od 1.000 do 100.000) – wartość siły grawitacji
Co zrobić, gdy build nie chce się włączyć?
Ustawić tryb kompatybilności z Windowsem 98/Me. Jeśli dalej nie działa – nie ma na to rady.
Screenshoty
Pobierz
W końcu po tylu latach przeczytać ten wpis – świetne uczucie :)
Jest 80%, zaraz odpalam
super sprawa, tak trzymać!!11!
SUPER! Nie moge się doczekać! :D
Hell yeah!