Pokazówka starej wersji silnika XRay, gdy gra nazywała się (tytuł roboczy) Oblivon Lost. Demo rozgrywa się na jednym poziomie, gdzie jesteśmy tylko my (stalkerka!) oraz roboty, które nas atakują. Dostępne są tylko dwa rodzaje broni. Najstarszy build, jaki wpadł w łapy internautów.
Lokalizacja:
• Piramida Azteków (lev5_aztec)
Broń:
• Groza OC-14
• M134 A
NPC:
• roboty HEN
Czy warto zagrać?
Niekoniecznie – brak interfejsu, skryptów i większości dźwięków może odepchnąć. Ale jeśli ktoś chce zobaczyć, jaka była pierwsza koncepcja gry, to myślę, że się nie zawiedzie.
FAQ
Co jest szczególnego w tym buildzie i czym się różni od pozostałych?
Jest to projekt gry S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost z 2002 roku. Build ten, przekompilowany został w GSC i został udostępniony w Internecie anonimowo.
Co w nim takiego ciekawego?
Jest to inna koncepcja gry, zanim akcja przeniesiona została w okolice Czarnobyla. W tej wersji znajdziemy piramidy Majów, wrogie i przyjacielskie roboty – HENy, a wszystko to na jednej planszy. Dostępne bronie to Thunder i M134. Akcja najprawdopodobniej miała rozgrywać się w Kolumbii. Ciekawostką jest fakt, że mieliśmy kierować losem Stalkerki, na dodatek żołnierza…
Co zrobić, gdy build nie chce się odpalić?
Jeżeli w pliku – logu utworzonym przez alphę po próbie odpalenia znajdujemy następujący zestaw linijek informacji skorzystać z poniższej instrukcji.
Fragment logu:
*****
Stack dump: Stack dump:
***** *****
CTempObject::Update() CTempObject:: Update ()
C3DSound::Load() C3DSound:: Load ()
1. Sprawdzić, czy plik weaponchange.wav w katalogu
DATA\SOUNDS\ACTOR\ waży 0 kb. Jeśli tak, przekopiować plik o takiej samej nazwie z DATA\SOUNDS\ACTOR_Remote.
2. Jeżeli build dalej odmawia współpracy ustawić tryb kompatybilności z Windowsem 98/Me pliku rozruchowego run_quality_3.bat.
3. Jeśli w dalszym ciągu build protestuje należy wejść do katalogu DATA\TEXTURES\Groza\, usunąć ShotFlame1.tga, ShotFlame2.tga, ShotFlame3.tga, a pliki copy_shotFlame1.tga, copy_ShotFlame2.tga, copy_ShotFlame3.tga nazwać jak odpowiednio do uprzednio usuniętych plików.
Jak zmienić opcje graficzne i sterowanie?
Wszystkie te dane przechowywane są w pliku user.ltx w głównym katalogu gry. Plik najlepiej edytować notatnikiem. Poniżej spis dostępnych opcji.
bind [dana_akcja] [przycisk] – przyciskowi przypisywana jest funkcja (np. bind fire F1 – strzał za pomocą przycisku F1)
texture_show_mips on – szczegółowe tekstury
vid_mode 1280×1024 – ustala rozdzielczość ekranu (tu: 1280×1024)
vid_bpp 32 – głębia kolorów
rs_ssa_discard 1.00000 - ilość szczegółów (im większa ilość współczynnika, tym mniej szczegółów)
rs_triplebiffer on – buforowanie trójlinearne
rs_detail_density 0.05000 - gęstość trawy
rs_occlusion on – jeżeli gra się dziwnie zachowuje – wyłączyć (zmienić parametr na off)
rs_anisotropic on - filtrowanie anizotropowe
rs_antialias on - antialiasing
cl_act_depth 32 – głębia i jakość renderowanych obrazów
Komendy możliwe do wpisania w konsolę:
g_god on – nieśmiertelność
g_spawn m_friend – przywołuje robota będącego po naszej stronie
g_spawn m_enemy – przywołuje wrogiego robota
Coś jeszcze, wartego wzmianki?
Widać, że alpha przekompilowana została na szybko, byleby pokazać możliwości silnika graficznego – bo tak naprawdę nic więcej w niej nie ma. Brak menu, fabuły – tylko roboty i szczątkowy interface. Nie została także zaimplementowana fizyka, ani system cyklu dobowego.
Gameplay
Screenshoty
Pobierz
W porównaniu z poprzednimi zajawkami to przedstawia totalną kupę jakościową.
Dawajcie już tego STALKERa 2 bo oszaleje!
Będę grał w grę!!!!!
Oh yeah ! Już mam na liście w Steam. DO grudnia szybko zleci ;-)
Biorę przedpremierowo, z pewnością. Choćby za to by podziękować twórcom, że dowiozą mimo wszystkich...