stalker.reactor - oficjalna Polska strona gry Stalker: Shadow of Chernobyl
sms, logo, dzwonki
       
   

stalker.reactor serwis informacyjnyforum dyskusyjneartyku�yIRCkontakt

   
   


 


Najwi�ksze i najpopularniejsze targi gier E3 ( Electronic Entertainment Exposition ) odby�y si� ju� po raz 10-ty w Los Angeles, w hali Convention Centre. Jest to ogromna hala podzielona na dwie cz�ci mieszcz�ca setki, a nawet tysi�ce os�b. Targi E3 to wa�ne wydarzenie w historii ka�dej z firm zajmuj�cych si� grami. W tym roku targi przebiega�y naprawd� wyj�tkowo, jak co roku nie zabrak�o na nich pi�knych kobiet, kt�re by�y tylko dodatkami do wspania�ych gier m.in. Stalker :]. Oto kilka zdj��:






Ostatnie 5 zdj�� przedstawia stanowisko prezentacyjne Stalkera, zdj�cia pobrane z E3 Insider tam te� mo�na je znale�� w oryginalnym rozmiarze. Panie hostessy zostawiamy na deser :].

Zacznijmy wi�c! THQ zaprezentowa�o na E3 dwie swoje gry: Stalker: Shadow of Chernobyl, Cossacks 2: Napoleonic Wars, oraz nowy sekretny projekt. Niestety, ale Stalker nie by� g��wnym bohaterem tych targ�w. Nie mia� fajnych hostess, i wielkiego mutanta z gry wisz�cego nad wej�ciem do hali. Ale My wiemy, �e Stalker jest wspania�� gr�, i dlatego te� lecimy dalej!

THQ pokaza�o jeden trailer, i udost�pni�o dwa stanowiska do gry dla uczestnik�w targ�w. Andrew Park z GameSpot podsumowa� prezentacje Stalkera na targach, artyku� zosta� przet�umaczony na j�zyk Polski przez Budyniastego - naszego redaktora, oto i on:

"Z niecierpliwo�ci� czekali�my na informacje na temat gry S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl. Ta gra to ambitny projekt na stworzenie shooter’a, kt�ry b�dzie nas trzyma� przez ca�y czas w napi�ciu. Gra pochodzi od GSC Game World oraz THQ, kt�rzy pojawili si� na targach E3. Jak sama nazwa wskazuje gra b�dzie si� toczy� podczas drugiego fikcyjnego wybuchu, reaktora w Czarnobylu. Wcielisz si� w tytu�owego „Stalker’a”, kt�ry ma na celu zniszczy� mutanty, rz�dowych �o�nierzy oraz wszelkiego rodzaju szumowiny. GSC i THQ wraz z gr� chc� zaprezentowa� wiele innowacji. Mutanty, nowe zjawiska, niebezpieczne tereny ko�o miejsca „incydentu” oraz nowy silnik bazowany na efektach DirectX 9.

Demonstracja, kt�r� ogl�dali�my pokaza�a nam jak odmienne s� poziomy inteligencji przeciwnik�w w grze. Mutanty mog� zaatakowa� swoj� jednostk� z grupy, je�li jest ranna lub nie ma szans na samoobron�. Ujrzeli�my tak�e jak nasz bohater zbli�a si� do potwora, kt�rego tw�rcy nazwali: bloodsucker, kt�ry jest humanoidem posiadaj�cym r�ow� sk�r�. Bloodsucker staje si� gro�ny, gdy do niego podejdziemy, a wtedy atakuje nas z w�ciek�o�ci�. Na szcz�cie posiadamy umiej�tno�� bycia niewidzialnymi wi�c �aden strach spotka� si� z tak� kreatur�. Potwory u�ywaj� przer�nych mocy, aby nas zrani� m.in. moc ataku d�wi�kiem.

Jedn� z nowo�ci pokazanych na E3 to owe potwory z gry. Jednym z takich potwor�w jest Pseudogiant. Jest pot�ny, posiada pot�ne nogi, ramiona oraz mo�e nas przeraci� swoj� postaw�. Kolejnym przeciwnikiem zaprezentowanym na targach by� Burer, kt�ry u�ywa mocy telekinezy i mo�e on porusza� przedmioty.

Jednymi z najgro�niejszych przeciwnik�w s� inni Stalkerzy, kt�rzy lubi� ci�, ale je�li wkroczysz nieproszony na ich teren mo�esz by� surowo potraktowany. Je�li twoje stosunki ze Stalkerami stoj� na przyjaznym poziomie, mo�esz si� z nimi wymienia� przedmiotami itd. tzw.: handel. U�ywasz interfejsu: podnie� - przenie� - porzu�, dzi�ki temu przemieszczasz racje �ywno�ciowe, informacje, amunicj� itp. Takiego interfejsu u�ywasz tak�e je�li kupujesz sprz�t od miejscowych sprzedawc�w na czarnym rynku. Takie osoby mog� Ci tak�e da� szereg przer�nym misji. Ka�de twoje poczynanie w grze ma swoje nast�pstwa. Je�li wykonasz zadanie dla kogo�, a innej osobie si� to nie spodoba, czeka ci� kara. Walcz�c z bardziej inteligentnymi wrogami np.: innymi Stalkerami zauwa�ysz rewelacyjny system AI. Przeciwnicy kryj� si� za murami, pr�buj� Ci� otoczy� itd.

Ju� wspomnieli�my, �e b�dzie walczy� z innymi Stalkerami, mutantami i pozosta�ymi szumowinami, ale tak�e z armi�, kt�ra patroluje teren przy u�yciu pot�nego sprz�tu oraz r�nych pojazd�w, aby zniszczy� takich osobnik�w jak Ty. Spotkasz si� tak�e z niewyt�umaczalnymi dla nauki „zjawiskami”, kt�re wyst�puj� w charakterystycznych terenach. Poziom takich zjawisk b�dziesz m�g� mierzy� przy pomocy radiacyjnego miernika. Niekt�re „zjawiska” pozbawiaj� teren grawitacji, a inne zabijaj�.

Wi�kszo�� scen dotychczas zosta�a prezentowana na starym, ale jeszcze „jarym” renderowaniu Direct’a 8. Sceny z E3 2004 zosta�y pokazane na efektach Direct’a 9, w kt�rego sk�ad wchodzi: dynamiczne o�wietlenie, bump-mapping u�yty do postaci i potwor�w, oraz efekt blur (rozmycie). Te nowe efekty pozwoli�y zaprezentowa� Stalker’a jeszcze od lepszej strony ni� dotychczas. Tw�rcy gry wykonali oko�o 1000 zdj�� teren�w ko�o miejsca akcji czyli reaktora w Czarnobylu, ale tak�e samego raktora. Ten z gry wygl�da niemal, �e identycznie jak ten prawdziwy. Najbardziej zadziwi�y nas p�ynne przej�cia cieni, kt�ry powali�y nas z n�g.

Przedstawiciele THQ potwierdzili, �e publiczna wersja BETA uka�e si� ju� nied�ugo. Gra b�dzie posiada� kilka tryb�w Multiplayer."

Mmm... brzmi jak recenzja gry, a to tylko recenzja trailera, kt�ry mo�ecie pobra� st�d.

Games Spot przeprowadzi� r�wnie� wywiad z przedstawicielem firmy THQ - Peter`em Dille`m, fragmenty wywiadu przet�umaczone na j�zyk Polski przez Budyniastego:

GameSpot: Dwa tygodnie temu przed E3 wprowadzili�cie imponuj�ce liczby na Wall Street. Jaki by� wasz nastr�j przed wkroczeniem na targi E3?

Peter Dille: Bardzo dobre. Ostatni rok by� dla nas po prostu wspania�y. Wystrzelili�my na E3 niczym kula z pistoletu. Mamy wspania�� pass�. Na targach poka�emy wiele rzeczy, kt�rych ludzie z pewno�ci� si� nie spodziewali po nas.

GameSpot: Na przyk�ad...?

Peter Dille: Trzy tytu�y, kt�re wed�ug nas mog� konkurowa� z najlepszymi produktami na targach. S� to: S.T.A.L.K.E.R, Dawn of War oraz Full Spectrum Warrior, oraz kilka innych mniej wa�nych, lecz ciekawych produkt�w.

GameSpot: Co chcecie przekaza� odbiorcom na E3?

Peter Dille: THQ posiada bardzo przewidywaln�, solidn� linie produkt�w, na kt�re mog� liczy� odbiorcy. Taka kolej rzeczy pozwala nam na dostarczenie przewidywalnego, ale �wietnego produktu na rynek gier. Na rynek gier THQ po�wi�ca olbrzymie pieni�dze...

GameSpot: Przewidywalne znaczy... nudne.

Peter Dille: Nie chcemy robi� na E3 typowego szumu, lecz zaprezentowa� kilka rzetelnych produkt�w, a tak�e kilka innych rzeczy, kt�rych si� nie spodziewacie, jak ju� wspomnia�em.

GameSpot: Jak rynek odbiera wasze skupienie na grach PC?

Peter Dille: My�l�, �e s� zadowoleni. THQ to taka firma, kt�ra robi to co powinna robi� i do czego zosta�a stworzona. Handlowcy mog� na nas ubi� spory interes....

GameSpot: Aczkolwiek jest to rynek gier na PC, wielu tw�rc�w si� z niego wycofuje.

Peter Dille: Taki ju� jest ruch na rynku nic na to nie poradzimy. My mamy dobre uk�ady na aktualnym rynku wi�c nie widz� przeszk�d, aby tworzy� gry na t� w�a�nie platform�.

Ten rok b�dzie dla nas wielki, a w�a�ciwie dla naszego oddzia�u zajmuj�cego si� grami na PC’ty. W ostatnim roku kr�lowa�a gra Nemo, kt�ra pozwala�a na zabaw� nie tylko dzieciom, ale ca�ym rodzinom.... Jeste�my z tego dumni. Nasz� „zabaw�” z konsolami planujemy zacz�� gdy przejd� w kolejny etap rozwoju technologicznego.

Niestety, ten wywiad nie ods�ania nam �adnych informacji o Stalkerze. Na ca�ych targach zaprezentowano tylko wy�ej opisane materia�y, osobi�cie liczy�em na co� wi�cej. Miejmy nadziej�, �e mo�e kiedy� wyjdzie Stalker 2, a wtedy na pewno Stalker.Reactor nie ominie miasta Los Angeles i targ�w E3! Na koniec obiecane wcze�niej hostessy :], zapraszam do komentowania relacji, no i kt�ra z Pa� spodoba�a si� Wam najbardziej :]. Mi trio ze zdj�cia nr. 3 :].



klawisz & budyniasty


B��d w po��czeniu z baz� danych.


Dodaj komentarz

Autor:
Email:
Komentarz:
 


   
   

© 2004 Stalker.Reactor // Wszelkie prawa zastrze�one. Kopiowanie oraz publikowanie jakichkolwiek element�w zawartych w tym serwisie bez zgody autora surowo zabronione.