Strefa – Zew Prypeci




“Żegnaj stara Zono!”. Tym razem GSC na dobre wywaliło lokacje z poprzednich dwóch części gry. Teraz map mamy mniej, aczkolwiek są one o wiele, wiele większe. Lokacji tych rzeczywiście jest 5 – ominąłem Podziemia Jupitera oraz X8, ponieważ według mnie nie są warte opisywania.


• Zaton

Lokacja, w której rozpoczynamy grę. Przypomina połączenie Kordonu – przyjazne otoczenie, Skadowsk, oraz Handlarz przypominający Sidorowicza – oraz Bagien z „Czyste Niebo” – ogromny teren, dużo mokradeł i bagien.

Toczy się tutaj konflikt pomiędzy Sułtanem (Bandyci) a Brodaczem (Stalkerzy). Musimy wybrać jedną tych dróg, nie da rady tutaj być neutralnym.


Teren Skadowska składa się przede wszystkim z terenów podmokłych, aczkolwiek spotkamy tutaj parę ciekawych miejsc, które warto odwiedzić, m.in. takich, jak Zakład Utylizacyjny odpadów, gdzie zaatakujemy najemników; Stacja Antenowa Krug, gdzie będziemy wykonywać jedno z najciekawszych zadań w całej grze; Starą Barkę, gdzie urzęduje fanatyk lubiący strzelać do nas na powitanie.

• Jupiter

Po przeniesieniu się na lokację lądujemy w Janowie. Na powitanie zagaduje do nas Azot – tutejszy mechanik, warto go od czasu do czasu odwiedzić. Jupiter to ogromny teren, owocny w przeróżne większe i mniejsze kompleksy, jak Fabryka Jupiter lub Cementownia.

Podobnie, jak w Zatonie mamy tutaj konflikt pomiędzy frakcjami. Wojnę poza stacją kolejową Janów toczy ze sobą Powinność oraz Wolność. Możemy wybrać, dla której frakcji chcemy się przypodobać wykonując odpowiednie zadania.


• Prypeć

Ogromna i wyludniona. Tutaj skończymy swoją przygodę z Zewem. Tak, jak przystało na S.T.A.L.K.E.R.’a w mieście spotkamy masę oddziałów Monolitu. Naszym „domem” będzie tutaj pralnia samoobsługowa, którą zajęli wojskowi – ci sami przywitają nas przy samym wejściu do Prypeci z podziemi.

Nie spotkamy tutaj typowych handlarzy – mamy medyka oraz wojskowego, który za darmo naprawi nam sprzęt, wręczy amunicję, granaty, a nawet kamizelkę kuloodporną.

Mimo, iż przejście w tunelu zostało zburzone – nawet niewiadomo dlaczego – to i tak mamy możliwość powrotu do Zatonu lub Jupitera z racji przewodnika, który przybędzie do pralni po wykonaniu pierwszej misji.

Strefa - Zew Prypeci
4.6515
  • Czarnobyl – 1000 mil w Zonie
    Przedstawiamy relację z wyprawy do Zony, którą odbyli nasi użytkownicy - Seek-n-Explore i Lehoslav. Dziękujemy za ciekawe materiały i życzymy powodzenia w [...]
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • Al Ponczinio « 23 maja 2017, 21:54
    Nie jestem pewny, ale mod ma posiadać osobny luncher, jednakże będzie on potrzebował parę plików z Zewu...
  • mkdante381 « 20 maja 2017, 22:29
    @jedrek777 To modyfikacja Zewu Prypeci a nie Cienia Czarnobyla
  • MajorDiegtiarov « 17 maja 2017, 19:08
    Mi to bardziej wygląda na standalone niż na mod
  • Nuclear Messiah « 17 maja 2017, 15:54
    Słyszałem gdzieś że to będzie Standalone i nie będzie wymagać jakiegokolwiek Stalkera jak podstawki....
  • jedrek777 « 17 maja 2017, 0:08
    Fajnie, ale mam nadzieję, że zadziała na wersji 1.0006, bo przez niego wiele modów mi nie działa ;_;

autor działu:

xKoweKx
xKoweKx
24.01.2010

ocena działu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 4.6/5 (15 votes cast)