6
lip
Przejdź do komentarzy

Nowa zona twórców serii S.T.A.L.K.E.R.

Gra Areal jest osadzona w uniwersum stworzonym przez Siergieja Tarmaszewa

Twórca świata Areal

Gra Areal powstaje na podstawie serii książek z gatunku fantastyki o tym samym tytule autorstwa Siergieja Tarmaszewa. Pochodzący z Rosji pisarz ma na swoim koncie już sześć autorskich serii literackich głównie o tematyce sci-fi i post-apokalipsy. Cykl Areal ukazuje się w Rosji i krajach WNP od roku 2011 i jest publikowany przez wydawnictwo AST (rus. ACT).

Siergiej Tarmaszew

Dotychczas w ramach tego cyklu literackiego wydano sześć tytułów: Zarażenie (rus. Заражение), Cena chciwości (rus. Цена алчности), Skazani (rus. Обреченные), Wykreśleni z życia (rus. Вычеркнутые из жизни), Państwo w państwie (rus. Государство в Государстве) oraz Umrzyj z godnością (rus. Умри красиво). Zapowiedziano kolejną część serii pt. Areal-7. Głównym bohaterem cyklu jest kapitan Iwan Bieriozow i jego towarzysze broni.

Wprowadzenie do uniwersum

Dnia 27 marca 1991 r. nieznany obiekt z kosmosu poruszający się po niebie z niewiarygodną prędkością, rozpadł się na kawałki w trakcie wchodzenia w atmosferę Ziemi. Jego odłamki spadły na terenie tajgi w republice Komi na terytorium Federacji Rosyjskiej i spowodowały gigantyczne rozładowanie energii, która rozeszła się po całym obszarze katastrofy.

ilustracja do okładki książki Cena chciwości


W ciągu mniej niż minuty strefa rozszerzyła się we wszystkich kierunkach o ponad kilometr i ciągle się rozprzestrzeniała ze stałą prędkością – o metr na dobę. Z każdym upływającym miesiącem wpływ meteorytu na otaczające środowisko rósł nieodwracalnie. Rośliny i zwierzęta zmieniały się w nadzwyczaj agresywne mutanty, pojawiały się tajemnicze i śmiertelnie niebezpieczne anomalie.

ilustracja na okładkę książki Państwo w państwie

Na domiar złego okolicę dotknęła fala niewyjaśnionych zniknięć i to nie tylko miejscowych mieszkańców oraz zwierząt domowych ale także przerzuconych na obszar katastrofy żołnierzy i naukowców. Zaczęły krążyć pogłoski jakoby ludzie którzy zaginęli zmieniają się w bezdusznych wykonawców woli złowieszczego Czarnego Władcy a zmarli powstają z grobów.

ilustracja na okładkę książki Skazani


Tym niemniej odkrycia dokonane przez rosyjskich naukowców na obszarze zony – którą nazwano Areal – znacznie przewyższają wszelkie negatywne następstwa upadku meteorytu. Ponieważ tylko tutaj można wydobyć ropę naftową typu „X” charakteryzującą się nadzwyczajnymi właściwościami oraz znaleźć artefakty przeczące prawom fizyki. Te znaleziska umożliwiają Rosji stać się potęgą świata w niespełna 20 lat i jednocześnie obiektem zazdrości oraz obserwacji przedstawicieli pozostałych krajów. Pomimo bezprecedensowych środków bezpieczeństwa i najwyższego stopnia śmiertelności wewnątrz anomalnej zony, w ten rejon nieustannie przybywają żądni zysku i poznania tajemnic strefy poszukiwacze przygód wszelkiej maści.

ilustracja na okładkę książki Zarażenie


Były żołnierz oddziału Alfa – kapitan Iwan Bieriozow – oddelegowany do rosyjskiej jednostki wojskowej Oddziału Operacji Specjalnych „Areal”, słyszał wiele zadziwiających historii o swoim nowym miejscu służby. Ale realia okazały się o wiele dziwniejsze i bardziej przerażające od najśmielszych oczekiwań. Strefa Areal jest miejscem w którym nie można być pewnym nikogo ani niczego…

Założenia gry Areal

Gra Areal ma być fabularną strzelanką o nieliniowym rozgałęzieniu z otwartym światem gdzie każdy gracz ma wolną rękę w podejmowaniu decyzji. Dostępne będą także różnego rodzaju pojazdy z których gracze będą mogli korzystać.

jeden z pojazdów


Akcja tytułu ma toczyć się w rejonie upadku meteorytu w wyniku którego pojawiły się artefakty zwane Metamorfitami. Ze względu na swoje unikatowe właściwości są one przyczyną nieustającej walki pomiędzy różnymi ludźmi czy organizacjami w obrębie obszaru katastrofy.

artefakty zwane Metamorfitami


Zona podzielona ma być na trzy odrębne strefy: w zielonej od czasu do czasu gracz natrafi na przypadkowe anomalie ale generalnie można w niej spokojnie sobie żyć o nic się zbytnio nie martwiąc; w żółtej będzie znacznie więcej anomalii, które często będą zmieniać swoje położenie a sprzęt elektroniczny oraz pojazdy nie będą działać; z kolei każdy gracz który zawędruje do strefy czerwonej może przeistoczyć się w coś na podobieństwo zombie.

dominująca zieleń w strefie


Dodatkowym atutem gry będzie system symulacji życia X-Life (odpowiednik symulacji życia A-Life, który miał być zaimplementowany w grach serii S.T.A.L.K.E.R. – przyp. red.), który ma sterować wszystkimi żywymi istotami otaczającymi postać gracza. Równie zaawansowany ma być system SI – każdy kolejny przeciwnik ma być bardziej inteligentny i będzie dostosowywać się do stylu gry gracza. Tytuł ma się ukazać na platformy PS4, Xbox One, Wii U, Windows, Mac i Linux.

mroczny odcień strefy


Do stworzenia tej gry członkowie ekipy studia włożyli swoje oszczędności ale ponoć mają także i innych inwestorów. Co ciekawe, do tak ambitnej i skomplikowanej gry jaką niewątpliwie jest Areal, potrzebny jest spory budżet, jednak na platformie Kickstarter próbują zebrać tylko 50 000 USD. Na pytanie dlaczego tak mało odpowiedział założyciel studia West-Games – Eugene Kim:

Za 50 000 USD jesteśmy w stanie pokazać funkcjonalności gry. A dlaczego w różnych krajach, różni specjaliści, różnie zarabiają? To start-up, mamy już fanów, tak naprawdę sami jesteśmy fanami tego co robimy więc nie mamy potrzeby wypłacania sobie wysokich wynagrodzeń. Jedynie czego potrzebujemy to możliwości tworzenia, kreowania, promowania, czynienia świata bardziej ekscytującym miejscem. I dlatego nie zawyżaliśmy naszych wynagrodzeń oraz kosztów i stąd tak skromna suma.

zmrok nad strefą


Dodał także co nieco informacji o samej grze:

Wdrażamy wszystkie te pomysły które chcieliśmy uwzględnić w projekcie S.T.A.L.K.E.R. 2, gra Areal jest doskonałą okazją do tego aby to wszystko zrealizować od zera. Pomysł na projekt Areal narodził się tuż po zamknięciu studia GSC. [...] Czym jest gra Areal? Jest to strzelanka z perspektywy pierwszej osoby ale ponieważ pewne elementy w grze nie współgrały, dodaliśmy także widok z perspektywy trzeciej osoby. Miłośnicy dobrego FPS niech się nie martwią: to będzie hardcorowa strzelanka z prawdziwego zdarzenia. Przełączanie kamery jest potrzebne tylko po to aby pewne elementy gry uczynić bardziej dramatycznymi, tak czy inaczej można tę opcję wyłączyć.

Po wielu próbach i eksperymentach z różnymi silnikami gry, twórcy gry Areal zdecydowali się na stworzenie własnego ale na razie nie chcą ujawniać jego nazwy.

Historia studia West-Games

Na początku grudnia – a dokładnie 9 grudnia 2011 roku – studio GSC Game World zostało zamknięte a deweloperów pracujących nad projektem S.T.A.L.K.E.R. 2 zwolniono. W maju 2012 roku sformowało się studio o nazwie Union Studio składające się z byłych pracowników GSC, którzy mieli rozpocząć pracę nad nowym post-apokaliptycznym projektem. Miała to być klasyczna strzelanka o nazwie Survarium ale część twórców gry nie zgodziła się z założeniami projektu.

zakrwawione wyposażenie w strefie


W rezultacie ekipa rozpadła się na dwa studia, które zajęły się dwoma odrębnymi projektami: w kwietniu 2012 roku Vostok Games rozpoczęło prace nad grą Survarium, z kolei Union Studio zmieniło nazwę na West-Games i w drugim kwartale 2014 zapowiedziało grę Areal.

Ekipa odpowiedzialna za projekt Areal

Na temat trzech kluczowych postaci tego studia pisaliśmy już wcześniej: Eugene Kim jest założycielem studia a niegdyś kierownikiem projektu S.T.A.L.K.E.R.: Online, Siergiej Tarmaszew to doświadczony pisarz i scenarzysta gry Areal a Aleksiej Sytjanow jest legendarnym scenarzystą gier S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, Survarium oraz niedoszłego S.T.A.L.K.E.R. 2.

brodząc po strefie


Pozostali członkowie studia West-Games, którzy zgodzili się na upublicznienie swoich nazwisk, w przeszłości również mieli ogromny wpływ na ostateczny kształt gier serii S.T.A.L.K.E.R. ze studia GSC Game World. Niektórzy z nich także uczestniczyli w pracach nad projektem S.T.A.L.K.E.R. 2. Oto część ekipy: Główny programista gry Areal – Jurij Negrobow – był głównym projektantem gier S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla i S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oraz głównym grafikiem gry S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci; Peter Duszyński ma za sobą pracę w charakterze programisty przy projekcie S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla a także przy projektowaniu gier S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo i S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci; z kolei autor rysunków koncepcyjnych do gry Areal – Aleksiej Mosejczuk – jest także autorem wczesnych concept-artów do projektu Oblivion Lost, który później przeobraził się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

piękno strefy


A skoro już o nich mowa, poniżej komentarz producenta ze studia West-Games – Igora Burjaka – dotyczący publikowania rysunków koncepcyjnych jak i innych materiałów z gier serii S.T.A.L.K.E.R. na stronie Kickstarter projektu Areal:

Pragnę nadmienić, że nie chcemy i nie mamy zamiaru używać żadnych materiałów będących częścią marki S.T.A.L.K.E.R.. Opublikowaliśmy je tylko i wyłącznie po to aby zademonstrować naszą poprzednią pracę oraz poziom jakości a także pokazać tradycje które hołubimy.

szkice do projektu Areal

Źródła:
GTV – Ekskluzywnie: Autorzy S.T.A.L.K.E.R. o konflikcie z Vostok Games, z dnia 1 lipca 2014 roku;
GTV – Ekskluzywnie o grze Areal: czołgi, metamorfity i 20 godzin gameplayu, z dnia 2 lipca 2014 roku;
Oficjalna strona pisarza Siergieja Tarmaszewa;
Spis twórców z instrukcji do gier serii S.T.A.L.K.E.R.;
Strona projektu Areal na platformie Kickstarter.

Nowa zona twórców serii S.T.A.L.K.E.R.5.053

informacje o wpisie:

Glaeken
autor:
Glaeken

ocena wpisu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 5.0/5 (3 votes cast)

4 odpowiedzi do Nowa zona twórców serii S.T.A.L.K.E.R.


Ilja
06.07.2014, 23:55

N.Aaaaaaroe coś chyba musi do nich mieć. Swoją drogą byłoby miło gdyby mogli pokazać przy okazji kickstartera coś oprócz artów…

lehoslav
07.07.2014, 0:05

Czy w danym przypadku tytuł “Заражение” nie powinien być przypadkiem przetłumaczony “Skażenie”?

Glaeken
07.07.2014, 18:19

@lehoslav: nie znamy treści tej książki więc tłumaczenie jest bardzo luźne i nieoficjalne. Równie dobrze może być i Skażenie.

tommy2804
13.07.2014, 19:17

Dobrze się zapowiada ;)


Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
  • Czarnobyl – 1000 mil w Zonie
    Przedstawiamy relację z wyprawy do Zony, którą odbyli nasi użytkownicy - Seek-n-Explore i Lehoslav. Dziękujemy za ciekawe materiały i życzymy powodzenia w [...]
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • Kinot32 « 26 stycznia 2024, 17:44
    Mogli by nawet przesunąć na 2025, i tak by nie robiło różnicy
  • KarwaPL « 21 stycznia 2024, 7:56
    Ciekawe, ciekawe. Wypróbujemy z synem. Pzdr
  • KarwaPL « 17 stycznia 2024, 20:27
    Spodziewałem się tego, ale i tak jest trochę zawiedziony :-)) p.s. Odpalam Gamma zatem
  • KarwaPL « 22 grudnia 2023, 21:11
    Wzajemnie, Stalkerzy
  • KarwaPL « 17 grudnia 2023, 12:03
    W mordę nie mogę się już doczekać :-) p.s. Z Synem dalej gramy w Zew Prypeci
  • S.T.A.L.K.E.R. Anomaly
    Informujemy, że do otwartej Bety trafiła samodzielna modyfikacja o nazwie Anomaly, bazująca na m...