Doom

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Doom

Postprzez KoweK w 20 Maj 2015, 20:20

Trójka była jedną z lepszych strzelanin w 2004. Co tam było nieudanego?
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack

Za ten post KoweK otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Owitz.
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5672
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 03 Lis 2024, 03:26
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1476

Reklamy Google

Re: Doom

Postprzez Tajemniczy w 20 Maj 2015, 21:05

Pewno mu chodziło o to że mocno "przewidywalna" była. No bo i trochę racja, po pierwszym "przejściu" gry następnym razem idzie się praktycznie na pewniaka bo już wiesz że tam za tymi drzwiami wyskoczy jakiś mutant, a za tymi skrzynkami będzie siedział zombie i tak będzie zawsze.
Awatar użytkownika
Tajemniczy
Monolit

Posty: 2188
Dołączenie: 13 Sie 2010, 20:48
Ostatnio był: 14 Cze 2021, 19:41
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 517

Re: Doom

Postprzez Darth ReX w 20 Maj 2015, 21:06

To, że Doom 3 miał pozamiatać rynek, a okazał się tak naprawdę tylko dobry. Horror z tego był średni, gra bazowała na jumpscare'ach. Była ładna, ale w tym samym roku wyszedł Far Cry i chwilę później Half Life 2. Multiplayer był wybrakowany, a i singiel też nie zachwycał tak, jak miał.
To, że gra była jedną z lepszych strzelanin wcale nie oznacza, że była to jakaś mocno udana produkcja.
|| Ryzen 5 3600 3,6GHz | 32GB DDR4 RAM | XFX Radeon RX 580 8GB | Windows 10 Pro x64 ||
Awatar użytkownika
Darth ReX
Redaktor

Posty: 2051
Dołączenie: 08 Lut 2008, 17:27
Ostatnio był: 03 Lis 2024, 00:20
Kozaki: 224

Re: Doom

Postprzez doomer77 w 20 Maj 2015, 22:33

Tak jak koledzy napisali - nie była zła, ale nawet podchodząc do zapowiedzi mocno sceptycznie, była rozczarowująca. RoE był nieco lepszy.
Graficznie ok, ale sterylne i niemal identyczne korytarze w bazie nużyły. Nawet ich zarastanie jelitami zachwycało tylko w dwóch pierwszych pomieszczeniach. Przewidywalna, schematyczna, przeciwnicy prości i co mnie najbardziej wkurzało - wszystkie modele jakby nadmuchane.
O klimacie nie będę wspominał, bo z 1 i 2 przecież nie da się tego porównać.
Awatar użytkownika
doomer77
Tropiciel

Posty: 342
Dołączenie: 08 Sty 2015, 21:03
Ostatnio był: 08 Paź 2024, 20:01
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 71

Re: Doom

Postprzez paintball_0 w 21 Maj 2015, 15:02

Co tam było nieudanego? W pewnym momencie produkcji Dooma 3 ktoś się zorientował, że gra niemiłosiernie pusta. Przemierzasz te korytarze i nikogo nie spotykasz bo temo gry zostało skrojone na horror a nie grę akcji. Twórcy postanowili więc nawtykać przeciwników gdzie się da, żeby gra zyskała trochę akcji. Dlatego co kilka kroków przed tobą albo za tobą teleportuje się jakiś demon. Żeby coś w tej grze się wreszcie zaczęło dziać.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Doom

Postprzez Kudkudak w 08 Cze 2015, 15:17

:stare:

A tak serio, to eksterminacja zombie i kolejnych hord demonów jeszcze nigdy nie była tak dobra. Ten mod wskrzesił archaika i odwalono kawał porządnej roboty, jeśli ktoś potrafi przeżyć tą tragiczną grafikę (chociaż sprity w brutalu są wykonane mistrzowsko i z dbałością o szczegóły :E ), będzie galaktycznie zachwycony. No bo jak tu się obłąkańczo nie uśmiechnąć, gdy po wypruciu jelit zombiakom można pozbawić jednego z nich głowy a następnie cisnąć ją w nadchodzące impy? Jak tu się dobrze nie bawić, gdy dubeltówka jest rzeczywiście dubeltówką i pozostawia w ciałach postrzępione, krwawe otwory, przez które możemy sobie podziwiać otaczający nas świat? Do tego dochodzi tryb akimbo, po prostu miód.
Image
Image Image Image Image Image
Awatar użytkownika
Kudkudak
Legenda

Posty: 1462
Dołączenie: 02 Lis 2011, 18:55
Ostatnio był: 02 Maj 2020, 00:25
Miejscowość: atomizer
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: RPG-7u
Kozaki: 656

Re: Doom

Postprzez vandr w 08 Cze 2015, 15:43

Co potrzeba do odpalenia tego? Pograłbyk.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: Doom

Postprzez atikabubu w 15 Cze 2015, 06:35

Poszukaj u wujków pełnej wersji Dooma pierwszego, Ultimate Doom a najlepiej Dooma 2, bo dwururka. :bj: Na dobrą sprawę potrzebny jest ci sam .WAD z niego.
Ściąg najnowszą wersję GZDoom http://devbuilds.drdteam.org/gzdoom/ i wrzuć do jakiegoś folderu, a potem do tego samego folderu WAD Dooma i pk3 Brutala. Ażeby odpalić ten kombajn, to albo odpalasz grę z linii komend ło tak

Kod: Zaznacz wszystko
gzdoom.exe brutalv20.pk3

albo w explorerze przeciągasz pk3 z brutala na exe GZDooma. Potem wybierasz swojego Dooma z menu i wio kasztanka. :caleb:
No, jeszcze są opcje Brutala w klawiszologii i ogólne. :caleb:

EDIT

OGIEŃ KU*RWA!
Fiat justitia ruat caelum
W10 x64 / Ryzen 3600 4.2 GHz/ Gigabyte GTX 1070 / 16 GB DDR 4
Pierwszy opek/ LA Persona (Firefox) / Hińskie bajki obejrzane
Awatar użytkownika
atikabubu
Very Important Stalker

Posty: 1459
Dołączenie: 23 Lut 2008, 13:10
Ostatnio był: 02 Lis 2024, 22:58
Miejscowość: Zajebista
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 569

Re: Doom

Postprzez paintball_0 w 15 Cze 2015, 10:59

Doom. Miało być "meh", wyszło "yeah!".

Niby nie ma co opisywać tego, co wszyscy i tak widzą, ale chciałbym zwrócić waszą uwagę na wszystko to co poprawiono względem poprzednika i co zrobiono w końcu tak jak trzeba.

Levele są mroczne, ale nie są ciemne jak murzyńska rzyć. Widzisz co się dzieje na ekranie a mimo to masz wrażenie "mroczności". Bardzo dobrze to zagrali. Korytarze nie są ciasne, jest masa aren które nie sprawiają wrażenia areny, jest olbrzymia swoboda ruchu bo wreszcie jest gdzie się ruszać. Swoboda poruszania się w FPSie to słowo-klucz. Robienie gry, w której wpadasz w kocioł- z tyłu napierają, z przodu stoją, z góry sieką halabardami- nadaje się co najwyżej do gier w stylu Dragon Age, gdzie i tak walisz mieczem bastardowym we wszystkie strony i im więcej gadów cię otacza tym lepiej dla ciebie. W grze FPS takie coś jest bez sensu.

Z powodu masy różnorodnych animacji gra sprawia wrażenie realistycznej (tak, tak, dobrze czytacie). Bo realizm w FPSie nie na tym polega co się twórcom (i graczom) symulatorów wydaje. Realizm w FPSie polega na tym co ty chciałbyś robić będąc na miejscu sterowanej postaci, będąc w danym settingu i mając do dyspozycji siłę wyobraźni zamiast mięśni. ;)
Niemiłosiernie podoba mi się, że pokazano w jaki sposób bohater ma pełne pole widzenia mając hełm na głowie. Jednocześnie najprawdopodobniej nigdy nie dostaniemy odpowiedzi na pytanie w jaki sposób bohater może nosić 20 pukawek na plecach. Plus amunicja, apteczki i pancerze.
Ale, ale. Apteczki. Gracz ma pasek zdrowia, który odnawia za pomocą apteczek. Rzygam już tym "krwawym oddechem".

Gra jest cudownie efektowna i uroczo, abstrakcyjnie krwawa niczym ze starych dobrych filmów akcji z lat osiemdziesiątych. Przyjemnie się patrzy na te wszystkie finiszery. Również te zadawane graczowi. No i piła łańcuchowa. :P

Jest tryb single player a więc jest fabuła. Na ekranie nie było o tym słowa ale na pewno jest jakaś fabuła. Musi być. Po tym co zobaczyliśmy w The New Order wierzę że nowy Doom będzie fantastycznym singleplayerowym doświadczeniem i wspaniałym wskrzeszeniem serii.

O multi powiem tylko tyle, że fajnie że jest i być może sobie w niego zagram. Fajnie prezentuje się edytor poziomów. Wygląda na prosty w użyciu. Ciekawe na ile przyciągnie zdolnych moderów i maperów.

Jestem nahajpowany na nowego Dooma. Pokazuje jak wiele wniosków id wyciągnęło z RAGE i The New Order. Mam nadzieję, że gra sprosta moim oczekiwaniom.
Ostatnio edytowany przez paintball_0, 15 Cze 2015, 12:03, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Doom

Postprzez KoweK w 15 Cze 2015, 11:12

Wygląda jak klasyczny Doom w nowej oprawie. W sumie to podoba mi się w jaką stronę poszli.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5672
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 03 Lis 2024, 03:26
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1476

Re: Doom

Postprzez meJKu w 15 Cze 2015, 11:31

Tym się zainteresować, a nie jakimś fallałtem. Jedyne co mi się nie podoba to czucie broni, a w zasadzie jego brak. Wrażenie jakby strzelało się z wiatrówki. Strzelba wielka jak armata, a czucia wystrzału i zadanych obrażeń zero.
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 681
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 02 Lis 2024, 23:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Re: Doom

Postprzez vandr w 15 Cze 2015, 19:09

Ale będę naku*wiał, ło jezusicku. <wielkieoczy>
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość