[ANOMALY] Temat Ogólny

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez Provski w 07 Cze 2020, 11:37

Ktoś się orientuje jak rozumieć poziomy pancerza( lvl I-IV) ? Każda amunicja może przebić określony poziom pancerza, ale żaden kombinezon nie ma w opisie podanego poziomu więc ciężko stwierdzić który typ pocisku jest lepszy w danej sytuacji. Tak jak jest teraz to mamy tylko pasek który mniej więcej określa ochronę od pocisków i to tyle.
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 25 Lip 2022, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Reklamy Google

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez Pilot w 07 Cze 2020, 12:29

To pozostałość z Call of Misery i zakładam, że nie wiele się różni w "tierach" pancerzy.
Kurtki i płaszcze mają po I, czyli chronią przed przebiciem za pomocą śrutu.
Pancerze "średnie" jak Świt mają chyba IIIA (gorzej niż III).
Pancerze "ciężkie" między III a IV.
Egzoszkielet V.

Mogą zdarzać się hybrydy jak niektóre pancerze czystego nieba, ich drugi, po kurtce, najsłabszy pancerz ma mniej więcej IIA na torsie.
Buty zazwyczaj zawsze mają IIIA, chyba że jest to pancerz średni i wyżej.
Zazwyczaj tors ma najwyższą ochronę.

Dziwne, bo mógłbym przysiąc, że gdzieś to zawsze było opisane w Anomaly przed tym ostatnim dużym patchem co podbił grafikę itp. Jeśli nie ma tęgo między słownym opisem kombinezonu, a statystykami, to może przenieśli do encyklopedii w PDA, albo trafiasz na pancerze z modów które tego nie opisywały.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 12:12
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez Provski w 07 Cze 2020, 21:39

Tak też myślałem, że uproszczone to bardzo i nie jest to bynajmniej Escape From Tarkov, ale i tak jak na Stalkera to balistyka daje radę.
Pozmieniałem trochę statystyki amunicji i broni, zmieniłem też trochę mnożnik obrażeń tak, żeby używanie różnych broni miało więcej sensu a nie, że z makarowa można bez problemu zabić kogoś w egzoszkielecie. Najtrudniej jest zróżnicować typy amunicji w jednym kalibrze. W sensie, przebijalność na papierze 9x19FMJ i AP jest różna, ale w praktyce przebijają ten sam kombinezon tą samą ilością pocisków czyli u mnie ok. 10-11 (testowałem na egzo). Dziwne jest też to, że nawet jak dam penetrację na zero to i tak można kogoś z tej amunicji zabić praktycznie tak samo szybko co z normalną wartością penetracji. Przy 9x39 i 5.45x39 jest zauważalna różnica ok. 3 pocisków między FMJ a AP.
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 25 Lip 2022, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez Pilot w 08 Cze 2020, 00:31

Akurat to, że z Makarova można kogoś faktycznie zabić nawet w egzoszkielecie nie jest grubymi nićmi szyte. O ile pocisk nie przebija pancerza, to przekazuje siłę, a ta siła oddziałuje na ciało a w nim na organy.

Zakładam, że zwykłe podbijanie obrażeń itp nie wystarczy, bo jakoś ten system balistyczny musi działać w bardziej skomplikowany sposób. Trzeba pamiętać, że jest to ciągle pozostałość po "pozostałości", bo z Misery, gdzie to faktycznie było zaprojektowane, do Call of Misery, a potem do czegoś tam co zmieniło nazwę na Anomaly.

Być może te parametry zmieniają się z dystansem i na przykład nie ma zbyt wielkiej różnicy na kilku metrach itp.

Nie wiem, jedyne co wiem to to, że w oryginalnym Misery to działa bez zarzutu i nawet z modyfikacją TaZ gdzie dodaje pierdyliard broni i amunicji. Pomimo tego wszystko działa jak powinno i zdecydowanie czuć różnicę w strzelaniu z "Birdshot", a w strzelaniu z normalnego śrutu.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 12:12
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez Kret69 w 15 Cze 2020, 15:30

Gram już kilka miesięcy i ciągle ogarniam obsługę - dopiero niedawno zrozumiałem jak używać różnych form kuchenek i przygotowywać posiłki. Można oczywiście trzaskać kasę i płacić za wszystko, ale to zupełnie nie o to chodzi. Głupie rozpalenie ogniska staje się czymś przyjemnym.

To co dla mnie jest niesamowite to że gra mi się wykrzacza znacznie rzadziej niż w Clear Sky.

Irytuje trochę stan zdobywanych broni i kombinezonów, ja rozumiem że jeśli postrzelę przeciwnika z Gaussa w centrum masy i przestrzelę jego broń, pancerz i plecak to stan tychże faktycznie może być 2%. Ale jeśli wejdzie mi strzał w potylicę a zebrane rzeczy ciągle mają wartość ok. 20% to już tego uzasadnienia nie kupuję.

Nadal nie potrafię porządnie zapolować na artefakty - chyba faktycznie trzeba przeczekać emisję tuż obok anomalii i zabijać każdego konkurenta...

Ogólnie - jak dla niezbyt umiejącego w mody casuala to Anomaly to najlepsze co mnie spotkało po trylogii.

Za ten post Kret69 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive mayer99.
Kret69
Kot

Posty: 25
Dołączenie: 25 Lut 2019, 13:42
Ostatnio był: 17 Cze 2020, 15:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 1

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez Pilot w 16 Cze 2020, 21:10

Uzasadnienie jest takie, że gra byłaby za łatwa i już Misery się z tym problem rozprawiło.

Bez tego wystarczy zastrzelić jakiegoś najemnika i praktycznie mieć najlepszą broń do końca gry, tak samo jak pancerz.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 12:12
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez Kret69 w 17 Cze 2020, 20:50

Założenie, że po wprowadzeniu normalnego "loot'u" Anomaly byłaby "za łatwa" nawet na poziomie "easy" to założenie bardzo optymistyczne. ;)

W Kordonie parę razy dostałem kasę za nic nie zrobienie bo questy same sie wypełniły a innym razem wchodzę na plansze a A-life zabija NPC i choćby gnał tam sprintem nie da się zapobiec jego śmierci.


To najlepszy sposób na zarobienie odrobiny pieniędzy nie ruszając się z łóżka (dosłownie) - przesypiasz emisję i idziesz do okienka zainkasować.

Tak mi raz Hip zabiło, ale po którymś loadzie udało mi się dotrzeć do wioski po walce z żołnierzami i jakimś cudem żyła.


Wątek Hip jest znacznie bardziej problematyczny, ona generalnie się pałęta w sposób irytujący i chyba nie można jej w zbyt wielu miejscach zostawić. Wcześniej to był luz bo miała ponoć takie statystyki jak pseudogigant, ale teraz jest dosyć śmiertelna. Natomiast fajnie że wprowadzili ją (chociaż to chyba jeszcze sprzed "Anomaly" postać) i dali jej wątek.

Z czasem to się robi powtarzalne, ale można zagrać zawsze inną frakcja.

Bardzo polecam bo każda ma inny sprzęt na start, inny punkt startowy no i inne relacje z frakcjami. Do tej pory tylko raz próbowałem zagrać Monolitem, klimat trochę jak symulator ISIS (nikt cię nie lubi a ty zabijasz wszystkich - może to dlatego nikt cię nie lubi?).

Józio napisał(a):Polecam wyłączyć helikoptery, bo w Anomaly napie*dalają do wszystkiego co nie jest wojskiem, nawet nie sprowokowane.

Mi w ten sposób zabiły Hip ZANIM w ogóle miałem okazję z nią porozmawiać.
Można je zestrzelić. Tylko nie warto, nie da się ich splądrować.

KOSHI napisał(a): Z opcji szybkiej podroży nie korzystam.

W którymś momencie po prostu nie wyobrażałem już sobie grania bez tej funkcji. Powód jest banalny - każde wczytanie kolejnej mapy to u mnie nawet minuta lub dłużej. "Szybka podróż" skraca czas ładowania mapy bo przejście całej Zony to by było drugie tyle czekania na dogranie map.
Kret69
Kot

Posty: 25
Dołączenie: 25 Lut 2019, 13:42
Ostatnio był: 17 Cze 2020, 15:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 1

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez Pilot w 17 Cze 2020, 22:03

No byłaby za łatwa. Po co te wszystkie słabe i stare bronie, jak możesz szybciutko złapać coś z najwyższej półki i to tanio?

Anomaly wcale nie jest trudna, albo trudniejsza niż Misery, albo upierdliwie trudna jak Dead Air. Ale nawet i te mody padają na pysk, jeśli dobry sprzęt wypadałby w dobrej kondycji.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 12:12
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez Kret69 w 19 Cze 2020, 13:14

Jeszcze jedna rzecz której nie rozumiem - NPCe podczas walki i marszu potrafią bez szwanku przełazić przez anomalie, zwłaszcza te chemiczne. Ty przechodzisz przez taką i tracisz 90% zdrowia, oni normalnie się w niej sadowią i strzelają do ciebie. Nie dzieje się tak zawsze i wszędzie (na przykład grawitacyjne normalnie wciągają).
Kret69
Kot

Posty: 25
Dołączenie: 25 Lut 2019, 13:42
Ostatnio był: 17 Cze 2020, 15:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 1

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez Pilot w 19 Cze 2020, 17:56

W ustawieniach rozgrywki można to przełączyć. "AI dying in Anomalies", czy coś takiego.
Domyślnie jest ustawione na "nie", bo inaczej ważne postacie i kompani pakują się w nie i giną w głupi sposób.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 12:12
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez Kret69 w 20 Cze 2020, 15:00

Szukam tej opcji w ustawieniach, ale nie widzę.

Swoją drogą, czy to nie dziwne? W Anomaly można samodzielnie skonstruować pilnik, detektor Svarog, zestaw do naprawy egzoszkieletów, przyrządzić kilkadziesiąt rodzajów dań w zależności od użytych kuchenek i składników. Można zbudować mniej skomplikowane rzeczy żeby z ich pomocą zbudować bardziej skomplikowane.

Ale bimbru nie można upędzić...
Kret69
Kot

Posty: 25
Dołączenie: 25 Lut 2019, 13:42
Ostatnio był: 17 Cze 2020, 15:39
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 1

Re: [ANOMALY] Temat Ogólny

Postprzez Voldi w 23 Cze 2020, 09:15

AI ginie w anomaliach chyba nie jest zaimplementowana jako opcja do wyboru, ale z tego co pamiętam, można to przełączyć za pomocą komend/edycji plików. Poszukaj na moddb, bo wydaje mi się, że coś mi w tym temacie mignęło.

Jako, że widzę już cały temat dla moda i nawet coś się tutaj dzieje, wrzucam linki do najnowszego wydania spolszczenia, żebyście dawali kozaczki i tu, i w temacie polonizacji :realcaleb: Miłego grania!

https://easyupload.io/xdaib0 [v.0.82]

https://files.fm/u/62w5pjyh [v.0.82]

W tej chwili w trakcie przetłumaczenia są pliki dialogowe z fabuły "Straceńców Zony". Jeśli nie macie ochoty dowiadywać się po polsku, co ze Striełokiem, kim są mroczni stalkerzy i co w Zonie robią żołnierze ONZ, to nie ma żadnego problemu :P Wszystko inne jest już przetłumaczone. Ponadto większość plików została sprawdzona i poprawiona pod kątem błędów rzeczowych i językowych.
Image

Za ten post Voldi otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive NihilusEG.
Awatar użytkownika
Voldi
Ekspert

Posty: 843
Dołączenie: 29 Gru 2011, 11:11
Ostatnio był: 27 Kwi 2023, 17:28
Miejscowość: Kraków/Hajnówka
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 426

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości