Modyfikacja ram czasowych gry

Ano widzisz, Szrama, tak to już jest - ciągle tylko pytają i pytają i problemy mają...

Modyfikacja ram czasowych gry

Postprzez Woland w 19 Lut 2013, 20:12

Hearts of Iron I.
Nie podoba mi się to że da się grać tylko w latach 1936-1947.
Czy da się poprzestawiać jakoś lata? Naprzykład 1936-2999?
Albo nawet i kilka lat odjąć i 1930-2999?

Stara to gra. Ewentualnie jak tego nie wie cie to może ktoś wie jak to się robi w HoI II albo w HoI III to bym spróbował zrobić tak samo.

Nie lubię ograniczeń czasowych w grach :E
Woland
Legenda

Posty: 1772
Dołączenie: 26 Sie 2010, 11:18
Ostatnio był: 28 Mar 2019, 00:05
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 10

Reklamy Google

Re: Modyfikacja ram czasowych gry

Postprzez Kudkudak w 19 Lut 2013, 21:41

Woland, odinstaluj tą grę. Ona nie jest dla Ciebie. Naprawdę :caleb:

Uwagi moderatora:

Co ma znaczyć ten wstrętny post? - Soviet
Image
Image Image Image Image Image
Awatar użytkownika
Kudkudak
Legenda

Posty: 1462
Dołączenie: 02 Lis 2011, 18:55
Ostatnio był: 02 Maj 2020, 00:25
Miejscowość: atomizer
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: RPG-7u
Kozaki: 656

Re: Modyfikacja ram czasowych gry

Postprzez Woland w 19 Lut 2013, 22:35

Kudkudak, w czym rzecz? Bo nie rozumiem. Chciałbym sobie zagrać tak jak chcę i już. Po co ten wpis? Nie da się III Rzeszą którą to ja gram w tym czasie zrobić wielu naprawdę wielu rzeczy. Po drugie przy ograniczeniach czasowych działa się pod pewną presją czasu, a tak mogę spokojnie przeczekać mroźną radziecką zimę a ofensywę na froncie wschodnim wznowić na wiosnę. Poza tym bo chcę i już. A więc w takim razie jak to zrobić?
Woland
Legenda

Posty: 1772
Dołączenie: 26 Sie 2010, 11:18
Ostatnio był: 28 Mar 2019, 00:05
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 10

Re: Modyfikacja ram czasowych gry

Postprzez Terminus w 19 Lut 2013, 22:41

To naucz się programować i napisz sobie taką grę w jaką byś chciał zagrać albo zaoferuj 10k $ żeby ktoś Ci zrobił moda do HoI1...
CREDO [łac. Wierzę]
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

Re: Modyfikacja ram czasowych gry

Postprzez Soviet w 19 Lut 2013, 22:42

Ej panowie, tylko ja się mogę nabijać z Wolanda. Konstruktywne porady albo wypad.

Kowunio też może się nabijać.
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 30 Sty 2023, 16:16
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Re: Modyfikacja ram czasowych gry

Postprzez Woland w 20 Lut 2013, 23:23

Terminus, wyluzuj, wzywałem tu ciebie i prosiłem o pomoc? Nie, jak ktoś wie to niech pomoże i tyle.
W grze da się modyfikować różne rzeczy jak choćby warunki wydarzeń (hehehe wymusić "gorzki pokój" po zajęciu jakiegoś jednego nadgranicznego miasta ZSRR np. Lwowa :E )
Albo pozmieniać/dodawać dowódców (ale nie wiem jak zdjęcie dać i która kolumna za co odpowiada).
I tylko chodzi mi gdzie może być ta linijka której ja szukam z czasem gry.


Dobra, co się dowiedziałem od innych oraz szukając:
1. Właściwie o HoI I cicho w necie. Więc pomyślałem by się dowiedzieć o HoI II (wiecie, może coś podobnego wystarczy do zmiany).
2. W HoI II natomiast tam gdzie jest limit czasowy to możliwość zmiany czasu jest w pliku zablokowanym do zmian, a więc zwykły śmiertelnik a tym bardziej taki Woland nie da rady. Istnieje jednak do HoI II mod który likwiduje jakiekolwiek ograniczenia czasowe.
3. A więc jedyna rada- ściągnąć mod. Tylko że tego się raczej nie da gdyż przynajmniej na sztab.com.pl nic nie ma modów do HoI I a i w ogóle cokolwiek o HoI I w porównaniu z HoI II trudno znaleźć.
4. A więc nikt tu nic raczej nie pomoże, przejrzą anglojęzyczne strony jeszcze może jakimś cudem uda mi się trafić na upragniony mod.
Woland
Legenda

Posty: 1772
Dołączenie: 26 Sie 2010, 11:18
Ostatnio był: 28 Mar 2019, 00:05
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 10

Re: Modyfikacja ram czasowych gry

Postprzez Soviet w 20 Lut 2013, 23:32

r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 30 Sty 2023, 16:16
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Re: Modyfikacja ram czasowych gry

Postprzez moso362 w 22 Lut 2013, 00:43

moso362
Stalker

Posty: 62
Dołączenie: 18 Gru 2009, 19:26
Ostatnio był: 29 Lis 2015, 11:07
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 11

Re: Modyfikacja ram czasowych gry

Postprzez Woland w 28 Lut 2013, 21:50

A link do moda i jak zainstalować? Bo tam nie podali. A coś innego jeszcze, ktoś pisał by ręcznie zmienić.
Chodzi o C/Program Files/II wojna światowa/scenarios/Scenario template.dat ?

Ów plik jest w notatniku.
Treść pliku:

Kod: Zaznacz wszystko
header = {
   name = "User Scenario|Scenariusz użytkownika"
    startyear = 1936
    endyear = 1949
}

globaldata = {
    startdate = {
        year = 1936
        month = january
        day = 0
        hour = 0
        }
    enddate = {
        year = 1947
        month = december
        day = 29
        hour = 0
        }
    axis = { id = { type = 15000 id = 1 } participant = { } }
    allies = { id = { type = 15000 id = 3 } participant = { } }
    comintern = { id = { type = 15000 id = 2 } participant = { } }
}

Podmiana z 1947 na 2100 da mi grę do 2100 roku?
A zresztą... sam sprawdzę, co mi szkodzi? Najwyżej zamienię datę na 1947 na nowo i będzie ok :E

Próbowałem. Jak chcę zapisać wyskakuje "Odmowa dostępu".
Woland
Legenda

Posty: 1772
Dołączenie: 26 Sie 2010, 11:18
Ostatnio był: 28 Mar 2019, 00:05
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 10

Re: Modyfikacja ram czasowych gry

Postprzez vandr w 02 Mar 2013, 23:52

Woland, mam nadzieję, że Tobie chodzi jedynie o zmianę daty w jakimś kajecie/notatniku na 2100 a nie całość rozgrywki, elementy w niej zawarte itp?
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 01 Mar 2023, 21:43
Kozaki: 1747

Re: Modyfikacja ram czasowych gry

Postprzez Woland w 05 Mar 2013, 00:59

@Vandr, tylko ramy czasowe. Na razie przynajmniej (chciałem i dowódców oraz polityków ale tego to nie umiem bo tej tabelki nie ogarniam, zmienić ustrój ale nie widzę gdzie (może w plikach krajów?) oraz jak zdjęcie wrzucić, a eventy to tylko jakoś podłapać niektóre kody i pomniejsze eventy może mi się udadzą)
PS: co do ustroju w /scenarios/1936 w pliku germany.inc po otworzeniu notatnikiem tylko wojsko, przemysł infrastruktura itp. oraz technologie.
Co do dowódców tylko zdjęcie już mi pozostało :E
Był kłopot bo komputer otwierał przez OpenOffice.ufx.3.4 a kazałem otworzyć za pomocą notatnika. Teraz tabela w pełni przejrzysta. Nie rozumiem linijki "ID", co tam wprowadzić, i paru innych. ID wygląda jakby numer kolejności w notatniku przy czym kolejność według alfabetu. A zresztą zobaczcie sami:

Kod: Zaznacz wszystko
Name;ID;Country;Rank;Traits;Skill;Experience;Loyalty;Type;Picture;x

Kod: Zaznacz wszystko
von Kluge;290;GER;0;6;4;0;4;0;vonkluge_gunther5_ger;x


ID to chyba alfabetyczna kolejność.

Co do ram czasowych przywróciłem starą zawartość pliku. Nie wiem po co ten plik bo ten to nic nie zmienia.
Wiecie jak obejść blokadę? Wyjmujecie plik, edytujecie, chowacie do folderu. Wszystko działa a jest poza tą blokadą :E

Ale zrobiłem takie coś. Ten sam folder, plik droga do wojny(1936-1947).eug

Kod: Zaznacz wszystko
header = {
   name = "Grand Campaign|Wielka Kampania"
    startyear = 1934
    endyear = 2000

   selectable = {

ENG FRA GER HOL POR ITA SOV SWE TUR JAP CHI POL NOR BEL DEN SCH CUB GRE BUL YUG HUN
ROM AUS CZE IRE EST LAT LIT FIN PER AFG BRA ARG MEX COL VEN PRU ECU URU PAR BOL CHL
NZL CAN AST MAN USA ETH SPR CHC ALB SIA SAU MON GUA COS NIC DOM PHI BHU SAL HAI HON
IRQ LIB LUX NEP OMN PAN SIK SAF TAN TIB YEM
               }

   ENG = {
   }

   FRA = {
   }

   ITA = {
   }

   GER = {
   }

   SOV = {
   }

   JAP = {
   }
   POL = {
   }
   USA = {
   }

}



globaldata = {
    startdate = {
        year = 1934
        month = january
        day = 0
        }
    enddate = {
        year = 2000
        month = january
        day = 0
        }

      allies = {
           id = { type = 15000 id = 1 }
         participant = { ENG IRQ FRA AST NZL CAN SAF NEP BHU YEM OMN }
            }
      axis =    {
           id = { type = 15000 id = 2 }
         participant = { GER }
      }

      comintern =    {
           id = { type = 15000 id = 3 }
         participant = { SOV MON TAN }
      }

   war = {
           id = { type = 9430 id = 1 }
           attackers = {
               id = { type = 9430 id = 2 }
               participant = { ITA }
           }
           defenders = {
                id = { type = 9430 id = 3 }
                  participant = { ETH }
           }
   }
   war = {
           id = { type = 9430 id = 4 }
           attackers = {
               id = { type = 9430 id = 5 }
               participant = { CHC }
           }
           defenders = {
                id = { type = 9430 id = 6 }
                  participant = { CHI }
           }
   }
#   war = {
#           id = { type = 9430 id = 7 }
#           attackers = {
#               id = { type = 9430 id = 8 }
#               participant = { CHI }
#           }
#           defenders = {
#                id = { type = 9430 id = 9 }
#                  participant = { SIK }
#           }
#   }
#   war = {
#           id = { type = 9430 id = 10 }
#           attackers = {
#               id = { type = 9430 id = 11 }
#               participant = { CHC }
#           }
#           defenders = {
#                id = { type = 9430 id = 12 }
#                  participant = { SIK }
#           }
#   }

   worldmarket =
   {
      trade =
      {
           id = { type = 12439 id = 1 }
         country = ger
         from = coal
         to = oil
         price = 1
         amount = 40
      }
      trade =
      {
           id = { type = 12439 id = 2 }
         country = ger
         from = coal
         to = rubber
         price = 3
         amount = 150
      }
      trade =
      {
           id = { type = 12439 id = 6 }
         country = ger
         from = coal
         to = steel
         price = 1
         amount = 80
      }
      trade =
      {
           id = { type = 12439 id = 3 }
         country = swe
         from = steel
         to = coal
         price = 2
         amount = 2
      }
      trade =
      {
           id = { type = 12439 id = 4 }
         country = swe
         from = steel
         to = rubber
         price = 2
         amount = 1
      }
      trade =
      {
           id = { type = 12439 id = 5 }
         country = swe
         from = steel
         to = oil
         price = 2
         amount = 1
      }
      trade = {
            id = { type = 12439 id = 7 }
            country = JAP
            price = 3
            amount = 50
            from = steel
            to = rubber
        }
      trade = {
            id = { type = 12439 id = 8 }
            country = JAP
            price = 3
            amount = 50
            from = coal
            to = rubber
        }

      trade = {
            id = { type = 12439 id = 9 }
            country = JAP
            price = 2
            amount = 120
            from = coal
            to = oil
        }
        trade = {
            id = { type = 12439 id = 10 }
            country = ITA
            price = 1
            amount = 60
            from = coal
            to = steel
        }
        trade = {
            id = { type = 12439 id = 11 }
            country = ITA
            price = 2
            amount = 20
            from = coal
            to = oil
        }
        trade = {
            id = { type = 12439 id = 12 }
            country = ITA
            price = 3
            amount = 40
            from = coal
            to = rubber
        }
        trade = {
            id = { type = 12439 id = 13 }
            country = FIN
            price = 3
            amount = 20
            from = coal
            to = rubber
        }
        trade = {
            id = { type = 12439 id = 14 }
            country = FIN
            price = 2
            amount = 10
            from = steel
            to = oil
        }
   }


    }


# Vp things
include = "scenarios/1936/vp.inc"


# Countries

include = "scenarios/1936/germany.inc"
include = "scenarios/1936/holland.inc"
include = "scenarios/1936/belgium.inc"
include = "scenarios/1936/denmark.inc"
include = "scenarios/1936/uk.inc"
include = "scenarios/1936/ireland.inc"
include = "scenarios/1936/france.inc"
include = "scenarios/1936/poland.inc"
include = "scenarios/1936/italy.inc"
include = "scenarios/1936/swiss.inc"
include = "scenarios/1936/austria.inc"
include = "scenarios/1936/czech.inc"
include = "scenarios/1936/spain.inc"
include = "scenarios/1936/portugal.inc"
include = "scenarios/1936/sweden.inc"
include = "scenarios/1936/norway.inc"
include = "scenarios/1936/finland.inc"
include = "scenarios/1936/estonia.inc"
include = "scenarios/1936/lithuania.inc"
include = "scenarios/1936/latvia.inc"
include = "scenarios/1936/hungary.inc"
include = "scenarios/1936/romania.inc"
include = "scenarios/1936/yugoslavia.inc"
include = "scenarios/1936/greece.inc"
include = "scenarios/1936/bulgaria.inc"
include = "scenarios/1936/turkey.inc"
include = "scenarios/1936/soviet.inc"
include = "scenarios/1936/japan.inc"
include = "scenarios/1936/china.inc"
include = "scenarios/1936/commies.inc"
include = "scenarios/1936/usa.inc"
include = "scenarios/1936/canada.inc"
include = "scenarios/1936/mexico.inc"
include = "scenarios/1936/cuba.inc"
include = "scenarios/1936/brazil.inc"
include = "scenarios/1936/argentina.inc"
include = "scenarios/1936/uruguay.inc"
include = "scenarios/1936/colombia.inc"
include = "scenarios/1936/peru.inc"
include = "scenarios/1936/chile.inc"
include = "scenarios/1936/bolivia.inc"
include = "scenarios/1936/ecuador.inc"
include = "scenarios/1936/paraguay.inc"
include = "scenarios/1936/ethiopia.inc"
include = "scenarios/1936/southafrica.inc"
include = "scenarios/1936/australia.inc"
include = "scenarios/1936/newzealand.inc"
include = "scenarios/1936/siam.inc"
include = "scenarios/1936/persia.inc"
include = "scenarios/1936/venezuela.inc"
include = "scenarios/1936/saudi.inc"
include = "scenarios/1936/mon.inc"
include = "scenarios/1936/phi.inc"
include = "scenarios/1936/dom.inc"
include = "scenarios/1936/gua.inc"
include = "scenarios/1936/cos.inc"
include = "scenarios/1936/nic.inc"
include = "scenarios/1936/afg.inc"
include = "scenarios/1936/alb.inc"
include = "scenarios/1936/man.inc"
include = "scenarios/1936/lux.inc"
include = "scenarios/1936/lib.inc"
include = "scenarios/1936/yem.inc"
include = "scenarios/1936/omn.inc"
include = "scenarios/1936/tan.inc"
include = "scenarios/1936/pan.inc"
include = "scenarios/1936/hai.inc"
include = "scenarios/1936/sal.inc"
include = "scenarios/1936/hon.inc"
include = "scenarios/1936/irq.inc"
include = "scenarios/1936/bhu.inc"
include = "scenarios/1936/nep.inc"
include = "scenarios/1936/tib.inc"
include = "scenarios/1936/sik.inc"

include = "db\events.txt"
include = "db\Spheres_of_influence.txt"
include = "db\AI_free_techs.txt"


Wynik?
Cóż, wpierw wpisałem 1935 w linijda "globaldata" jak radzili w linku od tego jednego gościa oraz także dodatkowo na wszelki wypadek do linijki header.
Gra zaczęła się w 1935. Na tym oknie z wynikami gry było napisane że gra się kończy w 1947 czyli jak zwykle ale spoko, jest ok. W tym linku od tamtego kolesie pisze że to normalne że tak pisze ale gra i tak będzie trwała do roku który jest w plikach. Czyżby to okno to po prostu jeden obrazek był jeśli idzie o ten napis? Dobra, dajmy temu okienku spokój.
Ale pojawia się inny problem, wcześniejsza data. Wpisuję do okna 1934. I co? Niemiła niespodzianka. Gra się zaczyna w 1934 ale jak już się zacząć grze to po pauzie od razu wyskakuje z 1 stycznia 1934 1 stycznia 1935. Oczywiście na nowej grze gram a nie na savie jakimś żeby nie było i wiem że tu to save edytować trzeba jak się chce wprowadzać zmiany już w trakcie gry.

Dowódców już ogarniam jako tako, ministrów już ogarniam jako tako. Tylko te ramy czasowe zostały. I jak po zmianie systemu zmienić też położenie kółka na mapie politycznej? I w czym poza edytorem zmieniać wartości np. wydobycia węgla w prowincji jakiejś?
Tego to nawet pliku gry na to znaleźć nie mogę. Gdybym znalazł to bym wiedział ale nie wiem gdzie to.
Ostatnio podbity przez Woland, 05 Mar 2013, 00:59
Woland
Legenda

Posty: 1772
Dołączenie: 26 Sie 2010, 11:18
Ostatnio był: 28 Mar 2019, 00:05
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 10


Powróć do Problemy

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości