BioShock

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

BioShock

Postprzez Touchdown w 14 Maj 2006, 13:11

Image



BioShock jest tworzony przez Irrational Games, autorów m.in. System Shocka 2. Jest okreslany jako "nastepca" SS2, co oznacza, ze pomimo faktu, ze nie jest on jego kontynuacja, ani nie jest z nim w zaden sposób polaczony fabula, to dzieli z nim podobne zalozenia: klimat horroru, osamotnienie, silne elementy RPG, czy w pelni otwarty swiat (czyli jak w oryginalnym SS2, gracz moze przez cala gre podrózowac w ta i z powrotem po calym swiecie gry; nie ma oddzielnych levelów).

Screenshot nr.1

Ekipa tworzaca BioShocka jest praktycznie identyczna, jak ta od SS2.

Jak dotad prace nad gra trwaja 4.5 roku.

BioShock korzysta Unreal Engine 3.0 (poczatkowo zmodyfikowany Vengeance)

Screenshot nr.2

Akcja gry toczy sie w podwodnym miescie o nazwie Rapture. Calosc jest polaczeniem nowoczesnych urzadzen i maszynerii ze stylizowanymi wnetrzami.

Screenshot nr.3
Screenshot nr.4
Screenshot nr.5

Wszystkie bronie sa modyfikowalne. Mozliwe jest stosowanie róznych rodzajów amunicji, co jest o tyle trudne, ze, podobnie jak w SS2, zapasy amunicji beda skape.

Twórcy skupiaja sie przede wszystkim na "emocjonalnym" AI, które bedzie reagowalo w niezwykle wiarygodny sposób, na drugi plan przesunieto wszelkie dzialania grupowe. Przykladem jest interakcja dwóch postaci: Big Daddy i Little Sister. Ten pierwszy to wielki, ciezko uzbrojony osobnik, jeden z trudniejszych do pokonania przeciwników. Drugi, a wlasciwie druga, to mala dziewczynka, która, wbrew normalnemu wygladowi, zajmuje sie "przetwarzaniem" zwlok i zbieraniem surowców. Sa to postacie, które maja swoje wlasne zajecia i nie szukaja zaczepki. Ale jesli gracz (lub ktokolwiek inny) zacznie niepokoic Little Sister, jej "tatus" zareaguje niezwykle stanowczo. Co ciekawe nie musi koniecznie od razu zabijac natreta, a jedynie zapewnic bezpieczenstwo Little Sister. Jest to równiez przyklad na to, ze gracz nie jest pepkiem swiata. Wszystkie postacie w BioShock zyja i maja swoje sprawy, niektóre, poluja, inne, jak powyzszy duet, szukaja surowców. Akcja nie kreci sie wokól gracza.

Screenshot nr.6

Gracz ma dostep do róznorakich implantów (Plasmidów), zwiekszajacych jego mozliwosci. Powracaja równiez niektóre znane z SS2 zdolnosci, jak np. hacking. Mozliwe jest sluchanie nagran poprzednich mieszkanców miasta.

Screenshot nr.7

Zapowiadana jest, obecna równiez w SS2 czy DX, otwartosc rozgrywki. Problemy mozna bedzie rozwiazywac na rózne sposoby.

Screenshot nr.8

BioShock bedzie exclusive'm dla PC i Xbox360.

***************************************************************************

Premiera zapowiedziana jest na rok 2007, mówi sie o pierwszych miesiacach, ale nic jeszcze nie jest pewne. Gra zapowiada sie niezwykle ciekawie, przynajmniej dla mnie. Poza tym zajmuja sie nia goscie z Irrational Games; po System Shocku 2 mam do nich pelne zaufanie. ;)





In a world

beneath the ocean

a paradise was born

then humanity's search for

perfection became

an obsession
Ostatnio edytowany przez Touchdown 02 Paź 2006, 21:44, edytowano w sumie 11 razy
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Reklamy Google

Postprzez ponio11 w 14 Maj 2006, 13:33

Gierka zapowiada sie wysmienicie .Tylko znowu ten sliczny U3 ladnie on wyglada ale ehh wymagania on ma.
Image
;))))
Awatar użytkownika
ponio11
Tropiciel

Posty: 388
Dołączenie: 29 Paź 2005, 15:34
Ostatnio był: 22 Lut 2023, 15:49
Miejscowość: Lubartów (Lubelskie)
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 7

Postprzez ST4LK3R w 14 Maj 2006, 14:09

ponio11 napisał(a):Tylko znowu ten sliczny U3 ladnie on wyglada ale ehh wymagania on ma.


Moze sie myle, ale Vengeance jest modyfikacja silnika Unreal 2, znanego z m.in. UT 2k4, SWAT 4 i Thief: Deadly Shadows...Wiec wymagania nie powinny byc powalajace.No chyba, ze wezma sie za przebudowe kodu pod Next-Gen'y...
Twórca jest Irrational Games? Czyli twórcy wymienionego wyzej SWAT 4 ;) - który byl niezwykle dopracowana pozycja.
Sadze, ze to bedzie dobry nastepca SS2, wypelni niedosyt po Deus Ex:IW i zapelni pewna luke na rynku...Jesli wymagania pozwola mi zagrac w przyzwoitych detalach, to jak nabardziej czekam!!!
AMD FX-8350 @4500 | Gigabyte GA-970A-UD3 | 2x 4GB DDR3 1600 Kingston | Gigabyte GF 660 OC | OCZ Vertex 4 SSD | OCZ ModXStream Pro 600W | Iiyama E2407HDS | Windows 7 Pro.

Canon EOS 550D | LG 4X HD | Fiat Stilo 2007 MultiJet 150 KM.
Awatar użytkownika
ST4LK3R
Retired

Posty: 1309
Dołączenie: 28 Lip 2005, 15:35
Ostatnio był: 17 Sty 2024, 12:18
Miejscowość: Katowice
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Kozaki: 9

Postprzez Touchdown w 14 Maj 2006, 15:27

S.T.4.L.K.3.R. ma racje. Vengeance to zmodyfikowany Unreal Engine 2.5. Wlasciwie to sprawa z enginem BioShock jest podobna jak z enginem DNF, tzn. caly render zostal przebudowany:

Ken Levine napisał(a):The rendering engine and lighting has been completely re-written.


Kilka detali o silniku BioShock:

* zintegrowanie z Havok 3.0
* wykorzystanie Dx9 i Shader Model 3.0, jak równiez support dla Dx10 i Shader Model 4.0
* wsparcie dla procesorów 64-bitowych i wielo-rdzeniowych
* wsparcie dla Visty, Xbox 360 i Ps3
* efekty: HDR, Virtual Displacement Mapping (Parallax Mapping), Soft-Shadows, etc.
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Postprzez ST4LK3R w 14 Maj 2006, 15:47

Touchdown napisał(a):S.T.4.L.K.3.R. ma racje. Vengeance to zmodyfikowany Unreal Engine 2.5. Wlasciwie to sprawa z enginem BioShock jest podobna jak z enginem DNF, tzn. caly render zostal przebudowany:

Ken Levine napisał(a):The rendering engine and lighting has been completely re-written.


Kilka detali o silniku BioShock:

* zintegrowanie z Havok 3.0
* wykorzystanie Dx9 i Shader Model 3.0, jak równiez support dla Dx10 i Shader Model 4.0
* wsparcie dla procesorów 64-bitowych i wielo-rdzeniowych
* wsparcie dla Visty, Xbox 360 i Ps3
* efekty: HDR, Virtual Displacement Mapping (Parallax Mapping), Soft-Shadows, etc.


Czyli engine praktycznie zostal podrasowany do poziomu UE3, choc w rzeczywistosci nim nie jest :) Mnie najbardziej ten Havok 3 interesuje, bo fizyka to ostatnio w grach bajka :) Coraz lepiej im to wychodzi :)
Support SM 4.0, który na rynku jest od ponad pól roku, ale tylko teoretycznie. bo wkroczyl w DX 9l, którego po dzis dzien nikt nie widzial ;)
AMD FX-8350 @4500 | Gigabyte GA-970A-UD3 | 2x 4GB DDR3 1600 Kingston | Gigabyte GF 660 OC | OCZ Vertex 4 SSD | OCZ ModXStream Pro 600W | Iiyama E2407HDS | Windows 7 Pro.

Canon EOS 550D | LG 4X HD | Fiat Stilo 2007 MultiJet 150 KM.
Awatar użytkownika
ST4LK3R
Retired

Posty: 1309
Dołączenie: 28 Lip 2005, 15:35
Ostatnio był: 17 Sty 2024, 12:18
Miejscowość: Katowice
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Kozaki: 9

Postprzez Touchdown w 14 Maj 2006, 21:37

Dla zainteresowanych kilka informacji, moze troche bardziej doglebnych.

* Gra najprawdopodobniej rozgrywa sie okolo 1950 roku.

Screenshot

* Gra zaczyna sie bezposrednio po wypadku samolotowym na srodku oceanu, którego uczestnikiem jest gracz. Nie ma zadnej scenki wprowadzajacej. Po niedlugim czasie na horyzoncie pojawia sie tajemnicza latarnia morska. W niej gracz odnajduje schody, którymi dochodzi do Rapture.

* Podwodne miasto, do którego trafia glówny bohater, Rapture, jest okreslane jako utopia. Jest równiez powiazane z wypadkami genetycznymi. Duza jego czesc jest stylizowana na lata 60 i kontrastuje z technologia.

Rapture - art

* Cala gra opiera sie na dokonywaniu wyborów. Nie tylko trzeba bedzie je podejmowac, ale takze z nimi zyc.

Screenshot

* Twórcy nie chca sie wypowiadac na temat sposobów aplikowania graczom strachu. Twierdza jedynie, ze jednym z takich elementów jest fakt, ze przeciwnikami nie sa potwory czy demony, tylko ludzie, niekoniecznie w pierwotnej postaci, ale zawsze ludzie.

Screenshot

* Praktycznie niemozliwe bedzie stworzenie jednolitej solucji do gry. Wszystko jest zbyt nieprzewidywalne.

* Prezentacja BioShock na E3 uswiadomila wszystkich, ze, mimo iz akcja rozgrywa sie z perspektywy pierwszej osoby, gra zdecydowanie nie jest First Person Shooterem.

Screenshot

* BioShock spotkal sie z bardzo cieplym przyjeciem. Wiekszosc ludzi, którzy ogladali na E3 20 minutowa prezentacje gry, typowalo ja jako najlepsza/jedna z najlepszych gier na tegorocznych targach.

* Ken Levine w czasie jednego z wywiadów zostal zapytany jak przedstawia sie sytuacja ze zlozonoscia gry. Bylo to spowodowane faktem, ze wielu fanów SS2 po uslyszeniu o BioShocku zaczelo sie obawiac, ze bedzie on dla serii Shocków tym samym, czym byl Invisible War dla swiata Deus Ex. Na pytanie, czy BioShock bedzie "mass market friendly" odpowiada:

"Podstawowym powodem, dla którego trzymalismy BioShocka w ukryciu przed wydawcami przez tak dlugo, bylo to, ze chcielismy najpierw gruntownie ustanowic jego osobowosc i wyglad.

Gdybysmy chcieli, moglibysmy stworzyc po prostu shootera umiejscowionego w swiecie BioShock. (...) Jesli wydawca placi od pierwszego dnia, to normalne, ze bedzie chcial rozwijac produkt w takim kierunku, zeby generowal jak najwiekszy zysk. Zeby to osiagnac, departament marketingowy zostaje wciagniety w projekt od samego poczatku. Podczas gdy takie dzialanie sprawdza sie w przypadku Tribes czy SWATa, projekt i zalozenia BioShock niekoniecznie sa czyms, na co przecietny gosc od marketingu by sie od razu rzucil. (...)

Gracze widza te cechy [otwartosc rozgrywki, etc.] od razu i dlatego reakcja na BioShock byla tak otwarta. Ludzie chca grac w takie gry. Chca innowacji. I to wlasnie Irrational chca im dostarczyc."


Screenshot
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Postprzez SzErN w 14 Maj 2006, 22:01

Touchdown napisal:
Gracze widza te cechy [otwartosc rozgrywki, etc.] od razu i dlatego reakcja na BioShock byla tak otwarta. Ludzie chca grac w takie gry. Chca innowacji. I to wlasnie Irrational chca im dostarczyc."


Otwartosc rozgrywki, innowacje, dzieki takim cechom m.in. zainteresowalem sie STALKEREM, oby ta gra nie poszla w jego slady :roll: To co przedstawiles do tej pory Touchdown przedstawia sie bardzo smakowicie, klimat jak najbardziej mi odpowiada i ciesze sie(jak narazie) ze powodem do strachu nie beda jakies przerysowane ocierajace sie o pastisz stworki, których mam juz serdecznie dosyc, lecz ludzie; robi sie ciekawie :D
Awatar użytkownika
SzErN
Tropiciel

Posty: 386
Dołączenie: 11 Lis 2005, 13:56
Ostatnio był: 05 Maj 2009, 23:21
Miejscowość: okolice Kobierzyc woj.Dolnoslaskie
Kozaki: 0

Postprzez ST4LK3R w 15 Maj 2006, 07:17

No wlasnie, byle nie zrobili ciec i uproszczen a'la DE:IW, bo to bedzie kompletna masakra...Szkoda, ze te ostatnie screeny w takiej malej rozdzielczosci, ale juz wiem, ze cos duze nasycenie kolorów jest.Gra wyglada, jak platformówka/przygodówka dla dzieci z podstawówki :P
AMD FX-8350 @4500 | Gigabyte GA-970A-UD3 | 2x 4GB DDR3 1600 Kingston | Gigabyte GF 660 OC | OCZ Vertex 4 SSD | OCZ ModXStream Pro 600W | Iiyama E2407HDS | Windows 7 Pro.

Canon EOS 550D | LG 4X HD | Fiat Stilo 2007 MultiJet 150 KM.
Awatar użytkownika
ST4LK3R
Retired

Posty: 1309
Dołączenie: 28 Lip 2005, 15:35
Ostatnio był: 17 Sty 2024, 12:18
Miejscowość: Katowice
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Kozaki: 9

Postprzez Touchdown w 15 Maj 2006, 19:40

SzErN
Mam nadzieje, ze nie zrozumiales tego zle. Przeciwnikami (lub raczej postaciami, z którymi gracz bedzie mial stycznosc) faktycznie beda ludzie... ale, co widac ze screenów, nie beda to komandosi czy zolnierze, terrorysci, psychopaci, itp. a raczej... hmm... istoty ludzkie. Tylko czesto z wygladem i zachowaniami odbiegajacymi od normy czlowieczenstwa. ;)

S.T.4.L.K.3.R.
Kiedy przeczytalem twój zarzut co do grafiki... to... no... tak... tak jakos wesolo mi sie zrobilo. :) Myslalem, zeby napisac jakas odpowiednia riposte... ale chyba nie ma to wiekszego sensu. :D

Mala poprawka co do tego, co napisalem w poprzednich postach. A napisalem, ze gra jest w produkcji od 3 lat. I to bylo prawda... w pazdzierniku 2004. Zatem dzisiaj mozna sobie dodac do tego jeszcze póltorej roku. Co wazne, jest to czas realnego istnienia projektu (bo sam pomysl pojawil sie juz w 1999, po zakonczeniu prac nad SS2), od tamtej pory twórcy odrzucili co najmniej jeden szkic gry i jedna wersje prototypowa, bo nie byli z niej zadowoleni (jeszcze pod koniec 2004, kiedy po raz pierwszy wspomniano o BioShock, podawano, ze akcja ma miejsce w laboratorium genetycznym, po Drugiej Wojnie Swiatowej).

Na koniec warto wspomniec, ze wydawca gry bedzie Take 2 (który w zeszlym roku wykupil Irrational Games).

Bouncer
Big Daddy
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Postprzez Pabcio w 15 Maj 2006, 22:11

Ten caly Bioshock wyglada interesujaco. Te pancerze (??) wygladaja jak skafandry pletwonurków glebinowych z lat '40 i '50 ubieglego wieku. A podobne klimaty widzialem w... moich snach :P Serio mówie.
Awatar użytkownika
Pabcio
Łowca

Posty: 446
Dołączenie: 21 Maj 2005, 15:00
Ostatnio był: 19 Wrz 2017, 23:11
Kozaki: 2

Postprzez SzErN w 29 Maj 2006, 14:34

http://gry.wp.pl/filtr;1,0;x;gra,26,115 ... ;core.html pierwsza zapowiedz na gry.wp Bez wiekszego polotu, ale czyta sie milo.:D
Awatar użytkownika
SzErN
Tropiciel

Posty: 386
Dołączenie: 11 Lis 2005, 13:56
Ostatnio był: 05 Maj 2009, 23:21
Miejscowość: okolice Kobierzyc woj.Dolnoslaskie
Kozaki: 0

Postprzez Touchdown w 29 Maj 2006, 16:19

Co moge powiedziec, troche namieszali, szczególnie w opisie fabuly (a raczej dodali sobie male conieco). Rapture to miasto-utopia, a nie stacja. Akcja zaczyna sie w 1960, a nie w 1990. Miasto bylo schronieniem od swiatowego zgielku i tu sie zgadza. Ale skad sie wziela "nieliczna" elita? To byly liczne slawy i nie tyle wybrane, co dobrowolnie biorace w tym udzial. Adam to sluz wydzielany przez morskie slimaki odkryte na dnie oceanu (o wlasciwosciach leczacych i "modyfikujacych"), a nie skutek nielegalnych eksperymentów. Mutacje zaczely sie nie z powodu pozadania tej substancji, a w skutek wojny pomiedzy zalozycielem miasta, a Fontainem (postac blizej nieokreslona); wtedy odkryto, ze Adam moze sluzyc do calkowitej przeróbki fizycznych i mentalnych cech. Adam jest pozadany... ale przez zmutowanych mieszkanców Rapture po calej katastrofie (wojnie), a nie przez bogaczy leczacych przy jego pomocy swoje schorzenia.

Ok, moze sie czepiam ;), ale polskie serwisy maja tendencje, do przekrecania faktów (moze to male bledy... ale zawsze bledy).

Co do premiery, to moge powiedziec tylko tyle, ze na 100% nie nastapi ona na poczatku 2007 (w tym miejscu sie juz nie czepiam wp.pl, bo wszedzie podaja taka date). Dlaczego? Proste, gra jest obecnie w stadium Pre-Alpha, czyli najwczesniejszym z najwczesniejszych stadiów, w jakich moze sie znajdowac program. Dokoncza tak rozbudowana gre w kilka miesiecy? Niemozliwe. Moim zdaniem poczatek/srodek 2008 to najwczesniejsza mozliwa opcja.
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Następna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości