BioShock jest tworzony przez Irrational Games, autorów m.in. System Shocka 2. Jest okreslany jako "nastepca" SS2, co oznacza, ze pomimo faktu, ze nie jest on jego kontynuacja, ani nie jest z nim w zaden sposób polaczony fabula, to dzieli z nim podobne zalozenia: klimat horroru, osamotnienie, silne elementy RPG, czy w pelni otwarty swiat (czyli jak w oryginalnym SS2, gracz moze przez cala gre podrózowac w ta i z powrotem po calym swiecie gry; nie ma oddzielnych levelów).
Screenshot nr.1Ekipa tworzaca BioShocka jest praktycznie identyczna, jak ta od SS2.
Jak dotad prace nad gra trwaja 4.5 roku.
BioShock korzysta Unreal Engine 3.0 (poczatkowo zmodyfikowany Vengeance)
Screenshot nr.2Akcja gry toczy sie w podwodnym miescie o nazwie Rapture. Calosc jest polaczeniem nowoczesnych urzadzen i maszynerii ze stylizowanymi wnetrzami.
Screenshot nr.3Screenshot nr.4Screenshot nr.5Wszystkie bronie sa modyfikowalne. Mozliwe jest stosowanie róznych rodzajów amunicji, co jest o tyle trudne, ze, podobnie jak w SS2, zapasy amunicji beda skape.
Twórcy skupiaja sie przede wszystkim na "emocjonalnym" AI, które bedzie reagowalo w niezwykle wiarygodny sposób, na drugi plan przesunieto wszelkie dzialania grupowe. Przykladem jest interakcja dwóch postaci: Big Daddy i Little Sister. Ten pierwszy to wielki, ciezko uzbrojony osobnik, jeden z trudniejszych do pokonania przeciwników. Drugi, a wlasciwie druga, to mala dziewczynka, która, wbrew normalnemu wygladowi, zajmuje sie "przetwarzaniem" zwlok i zbieraniem surowców. Sa to postacie, które maja swoje wlasne zajecia i nie szukaja zaczepki. Ale jesli gracz (lub ktokolwiek inny) zacznie niepokoic Little Sister, jej "tatus" zareaguje niezwykle stanowczo. Co ciekawe nie musi koniecznie od razu zabijac natreta, a jedynie zapewnic bezpieczenstwo Little Sister. Jest to równiez przyklad na to, ze gracz nie jest pepkiem swiata. Wszystkie postacie w BioShock zyja i maja swoje sprawy, niektóre, poluja, inne, jak powyzszy duet, szukaja surowców. Akcja nie kreci sie wokól gracza.
Screenshot nr.6Gracz ma dostep do róznorakich implantów (Plasmidów), zwiekszajacych jego mozliwosci. Powracaja równiez niektóre znane z SS2 zdolnosci, jak np. hacking. Mozliwe jest sluchanie nagran poprzednich mieszkanców miasta.
Screenshot nr.7Zapowiadana jest, obecna równiez w SS2 czy DX, otwartosc rozgrywki. Problemy mozna bedzie rozwiazywac na rózne sposoby.
Screenshot nr.8BioShock bedzie exclusive'm dla PC i Xbox360.
***************************************************************************
Premiera zapowiedziana jest na rok 2007, mówi sie o pierwszych miesiacach, ale nic jeszcze nie jest pewne. Gra zapowiada sie niezwykle ciekawie, przynajmniej dla mnie. Poza tym zajmuja sie nia goscie z Irrational Games; po System Shocku 2 mam do nich pelne zaufanie.
In a world
beneath the
oceana
paradise was born
then
humanity's search for
perfection became
an
obsession