Infinity: The Quest for Earth

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Infinity: The Quest for Earth

Postprzez Touchdown w 10 Gru 2006, 10:15

Image


Nadchodza czasy, w których gry technologicznie dokonuja niewyobrazalnych rzeczy. Gry, w których swiat jest tak otwarty jak to tylko mozliwe. Infinity to Massive Multiplayer Online Game, co juz wiele wyjasnia i chociaz niewiele wiem o samej rozgrywce (która jest na razie wlasciwie tylko na papierze), to i tak dla mnie jest akurat bez znaczenia. Teatrem dzialan jest caly swiat; mówiac caly mam na mysli planety, uklady sloneczne, galaktyki. Oto co ma do powiedzenia pomyslodawca projektu:

"... wszystkie planety sa stworzone w skali i sa realistycznych rozmiarów. Gdybys wyladowal na planecie i zaczal leciec na niskim pulapie z predkoscia samolotu, dotarcie na inny kontynent zajeloby ci wiele godzin. Nigdy nie zobaczylbys tej samej góry dwa razy. Kazda wieksza planeta ma dziesiatki ksiezyców. Kazdy system sloneczny ma wiele planet, a wszystkie sie obracaja i poruszaja po swoich orbitach, dzieki czemu móglbys podziwiac zacmienie lub wschód slonca w czasie rzeczywistym. Wreszcie, galaktyka zawiera miliony, jesli nie miliardy tych systemów slonecznych. Kazdy jest inny."

Strona projektu znajduje sie tutaj. Tutaj równiez mozna poczytac sobie o samej grze, poogladac pare screenshotów i zobaczyc filmiki. Co do tych ostatnich, ja polecam jeden o nazwie Space station and planet landing, który równiez mozna zobaczyc TUTAJ.

Najpierw wrazenie wywarl na mnie Supreme Commander, gdzie kamera moze w ciagu chwili oddalic sie tak, by mozna bylo zobaczyc cala mape, a skala jednostek jest zachowana perfekcyjnie. Potem spadlem z krzesla ogladajac prezentacje Spore, gdzie bez problemu mozna przejsc z widoku first-person do 'satelitarnego' obrazu calej galaktyki. Ale to, co oferuje na tym polu Infinity jest po prostu niesamowite. Czegos takiego jeszcze nie bylo. Skala, która niczym nie ustepuje rzeczywistosci... Nie wiem, na czym ta gra ma polegac i nie chce wiedziec. I tak nie bede w nia gral, ale ta technologia jest warta choc chwili zastanowienia:

Q: Jak wiele systemów slonecznych jest w Infinity?
A: Duzo. Poniewaz sa one generowane dynamicznie, ciezko je policzyc, ale staralem sie zachowac realistyczne liczby. Spodziewajcie sie galaktyki zawierajacej setki miliardów swiatów. Nie bedziecie w stanie odwiedzic ich wszystkich w ciagu calego waszego zycia, nawet gdybyscie poswiecali tylko jedna sekunde na kazdy z nich.
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Reklamy Google

Postprzez Soviet w 10 Gru 2006, 12:55

Zalozenia moze i piekne, ale wyobrazcie sobie ilu graczy potrzeba, zeby takie cos stalo sie grywalne...
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 30 Sty 2023, 16:16
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Postprzez Touchdown w 10 Gru 2006, 15:57

Wlasnie, dlatego mam watpliwosci, czy to w ogóle wypali, ale sama technologia... setki miliardów planet rzeczywistych rozmiarów bez doczytywania... O_O
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Postprzez limak122 w 10 Gru 2006, 16:54

Dlaczego nie bedziesz w nia gral ? Gdyby tylko ograniczyc swiat do 100 ukladów slonecznych zawartych w jakiejs malej czesci galaktyki byloby to grywalne :D Jest jakas grywalna BEta tejze gry?
Awatar użytkownika
limak122
Łowca

Posty: 461
Dołączenie: 05 Lis 2005, 19:49
Ostatnio był: 04 Lis 2014, 14:28
Miejscowość: City17
Kozaki: 1

Postprzez Touchdown w 10 Gru 2006, 17:03

limak122 napisał(a):Dlaczego nie bedziesz w nia gral ? Gdyby tylko ograniczyc swiat do 100 ukladów slonecznych zawartych w jakiejs malej czesci galaktyki byloby to grywalne :D Jest jakas grywalna BEta tejze gry?


Nie bede gral, bo to MMOG. Nie jestem fanem mp, a gier mp only juz w ogóle, a gdy jeszcze trzeba na to poswiecac tyle czasu, jak na WoW, Guild Wars, OGame i inne tego typu gry to juz wymiekam :) (moze to zle okreslenie, powiedzmy, ze nie mam zamiaru tyle czasu poswiecac na gre).

Pierwsza grywalna wersja bedzie (wedlug FAQ) najwczesniej pod koniec 2007...
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Postprzez Soviet w 10 Gru 2006, 17:09

Pewnie Touchdown nie lubi MMORPG albo cos w tym stylu i pewnie dlatego nie bedzie gral :). Co do ograniczenia galaktyki - jesli faktycznie ja ogranicza, to zniszcza to o co naprawde chodzi w tej grze, czyli ogromny swiat. A wtedy najlepszym wyborem bedzie sprawdzone i aktywne EVE Online niz jakis nowy produkt. Jak juz wspominalem, nie wyobrazam sobie by to Infinity bylo grywalne - latasz calymi miesiacami i nie napotykasz zadnych inny graczy. Mozna by zalatwic to jakimis questami, ale jaka musialaby byc ich liczba. A poza tym, czy te planety beda sie generowac razem z zamieszkujacymi je rasami, itp.? Czy te planety beda generowane z góry dla wszystkich graczy, czy osobno dla kazdego, w zaleznosci gdzie poleci?
Chetnie pogralbym w takiego ogromnego spacesima, z losowo generowana mapa a'la Diablo, ale do RPG to sie IMO nie nadaje.
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 30 Sty 2023, 16:16
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Postprzez SzErN w 10 Gru 2006, 17:11

Po czesci problem zaludnienia planet mozna rozwiazac wykorzystujac NPC- ów, którzy w jakims stopniu zlagodziliby uczucie pustki a mogliby byc generowani w momencie, kiedy jakas osoba zblizalaby sie do danego ukladu slonecznego czy tez planety. Reszta nalezalaby juz do twórców i ich pomyslowosci.To, jakie narzedzia zostana udostepnione graczom, srodki transportu (wahadlowce, statki nad swietlne, portale) zadania, mozliwosc kreowania wizerunku planet. Na bank beda czerpac pelnymi garsciami z pomyslów Willa Wrighta (Spore) i mechanizmów rozgrywki z WoW-a.
Awatar użytkownika
SzErN
Tropiciel

Posty: 386
Dołączenie: 11 Lis 2005, 13:56
Ostatnio był: 05 Maj 2009, 23:21
Miejscowość: okolice Kobierzyc woj.Dolnoslaskie
Kozaki: 0

Postprzez Erjot w 10 Gru 2006, 17:18

Widze ze mocno czerpia z konceptów i pomyslów z gry Spore,
tworzenie wszystkiego 'in real-time' proceduralnie itp :)

"..Nie bedziecie w stanie odwiedzic ich wszystkich w ciagu calego waszego zycia, nawet gdybyscie poswiecali tylko jedna sekunde na kazdy z nich...."
To po co tak robia :P

No ale wlasnie w tym kierunku powinny sie rozwijac gry,
Awatar użytkownika
Erjot
Tropiciel

Posty: 299
Dołączenie: 09 Paź 2005, 15:19
Ostatnio był: 27 Sty 2013, 18:15
Miejscowość: Poznan
Kozaki: 0

Postprzez Touchdown w 02 Lut 2007, 21:44

Tak sobie zajrza³em na stronê Infinity i znalaz³em tam ca³kiem sporo update'ów. Mo¿na ¶ci±gn±æ co¶, co nazywa siê Infinity Combat Prototype, co¶ jak oddzielna gra, która ma zaprezentowaæ engine, walkê, itp. itd. Jeszcze nie ¶ci±ga³em, wiêc nie wiem dok³adnie, ale chyba warto rzuciæ okiem.
S± równie¿ rendery wszelakich shipów, jakie s± obecnie w grze i jak widaæ ma³e statki s± naprawdê ma³e, a du¿e, có¿, naprawdê du¿e. :)
Jest te¿ parê innych rzeczy, zainteresowanych odsy³am na stronê projektu (pierwszy post).
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26


Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości