PBF w uniwersum Metro - Stacja Zero

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

PBF w uniwersum Metro - Stacja Zero

Postprzez center w 05 Sie 2015, 13:30

Image

Rok 2034.

Cały świat leży w gruzach. Ludzkość niemal w całości zginęła. Promieniowanie sprawia, że na wpół zburzone miasta są niezdatne do życia. A poza ich granicami podobno zaczynają się bezkresne wypalone pustynie i gęstwiny zmutowanych lasów. Ale nikt nie wie na pewno, co tam jest.
Cywilizacja ginie. Pamięć o dawnej wielkości człowieka obrasta w bajki i zmienia się w legendy. Od dnia, w którym ostatni samolot oderwał się od ziemi, minęło ponad dwadzieścia lat. Przeżarte rdzą tory kolejowe prowadzą donikąd. Nieukończone budowy nowego stulecia zamieniły się w ruiny.
W eterze panuje cisza – radiowcy, kiedy po raz tysięczny próbują nastroić się na dawną częstotliwość Nowego Jorku, Paryża, Tokio czy Buenos Aires, słyszą tylko ponure wycie.
Minęło ledwie dwadzieścia lat odkąd to się wydarzyło. Ale człowiek nie jest już panem Ziemi. Stwory zrodzone z promieniowania są znacznie lepiej przystosowane do życia w nowym świecie. Epoka człowieka dobiega kresu.
Tych, którzy nie chcą w to uwierzyć, jest bardzo niewielu – zaledwie kilkadziesiąt tysięcy. Nie wiedzą, czy ktoś jeszcze się uratował, czy też są ostatnimi ludźmi na planecie. Żyją w moskiewskim metrze, największym ze zbudowanych niegdyś schronów przeciwatomowych. W ostatnim schronieniu ludzkości. Wszyscy ci ludzie znaleźli się w metrze tamtego dnia i to uratowało im życie. Hermetyczne zapory chronią ich przed promieniowaniem i potworami z powierzchni, stare filtry oczyszczają powietrze i wodę. Skonstruowane przez majsterkowiczów prądnice produkują prąd elektryczny, w podziemnych gospodarstwach uprawia się grzyby i hoduje świnie. Centralny system władzy już dawno upadł, a stacje przekształciły się
w karłowate państewka. Ich mieszkańców łączy jakaś idea, religia lub po prostu filtry wodne.
To świat, w którym nie ma jutra. Nie ma w nim miejsca na marzenia, plany, nadzieje. Uczucia ustępują tu miejsca instynktom, a najważniejszy z nich każe przeżyć. Za wszelką cenę przeżyć.

Fragment Metro 2034 - Dmitr Glukhovski


Na Centralnej stacji wybiła właśnie piętnasta, kiedy ludzie poczuli, że grunt pod ich nogami i ponad ich głowami zaczyna się ruszać i sypać. Jak się okazało, podobne sygnały nadawały inne stacje, meldując, że coś jest nie tak. O 16 kontakt z większością stacji się urwał. Wszystko za sprawą miejscowych, bardzo silnych wstrząsów, które zawaliły niektóre tunele całkowicie odcinając je z pozostałymi. Żeby tego było mało, graniczne stacje zaatakowały przedziwne stworzenia. Nie były to znane już mutanty, te były inne, bardziej inteligentne i niebywale wytrzymałe. O mały włos i jedna ze stacji zostałaby po prostu wycięta w pień przez te stwory. Obecnie w kontakcie pozostaje 13 stacji, co z pozostałymi nie wiadomo. Czy ktoś na nich przeżył? Nie wiadomo. Obecnie jest zbyt niebezpieczne, aby odkopać którykolwiek tunel. Nikt nie odnalazł też ciał zabitych tajemniczych stworzeń, nikt nie wie jak wyglądają.

Image

Rosja, rok 2035, fikcyjne miasto nad rzeką Ob - Ruskosybirsk, na północy Rosji, na Syberii. 21 lat temu wybuchła wojna, podczas której użyto broni atomowej, co spowodowało ogromne zniszczenia na znanym świecie. Ludzie jednak byli na to przygotowani i posiadali schrony przeciwatomowe pod ziemią. Tak też było w Ruskosybirsku, władze wybudowały schron w metrze miejskim. Kiedy to wszystko się zaczęło, wszyscy udali się do metra aby dać się hermetycznie zamknąć.

***

Stacja Zero to gra tekstowa PBF utrzymana w klimacie Metro 2033 i Metro 2034. Stawiamy na storytelling, a elementy matematyki w grze są praktycznie znikome. Statystyki? Owszem, istnieją, ale są tylko ilustracją dla MG do oceny, która postać jaka jest. System plusów i minusów postaci również. Dodatkowo, taki system ma umożliwić postaciom rozwój, a na wielu forach storytellingowych brakuje tejże możliwości.

Do dyspozycji gracza jest 13 stacji, z czego 3 są tzw. Stacjami-Piekło, na których na dobrą sprawę nie wiadomo co się dzieje. 4 odmienne i różniące się frakcje oraz możliwość pozostania neutralnym powinno dodać grze smaczku, tym bardziej, że między nimi kwitnie dyplomacja. Gra posiada elementy strategii i wcale nie ogranicza gracza w kwestii zostania szychą i stania na czele nawet całej frakcji.

Image

Wszystkich serdecznie zapraszamy!

http://stacja-zero.cba.pl
center
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 04 Sie 2015, 10:38
Ostatnio był: 05 Sie 2015, 14:07
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Reklamy Google

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości