Pierwszy Sniper miał premierę w 2010 roku i chodził na silniku Chrome Engine 4. Tym samym, który napędzał Call of Juarez 2. Niby mapy były duże, ale rozgrywka była niemiłosiernie liniowa i kompletnie nie wykorzystywała potencjału drzemiącego w rozległych i szczegółowych lokacjach. SI było głupie jak but, a liniowość nudziła do porzygania (swoją drogą "nuda -> nudności -> wymioty", pomyślcie o tym
). Do tej pory nie udało mi się tej gierki przejść a przecież nie jest znowu taka długa.
Dwójka miała premierę w 2013, działa na Cry Engine 3 i praktycznie tyle o niej wiem, bo oprócz aktywacji mojej kopii na Steam nawet jej nie tknąłem. A kupiłem edycję specjalną z dodatkowymi skinami, broniami i mapami.
Ostatnio pojawiły się pierwsze informacje o trójce. Najwyraźniej dwójka zarobiła na siebie i CI kuje żelazo póki gorące. W końcu poszli po rozum do głowy i obiecują w dev diary mniej łażenia po sznurku a więcej swobody. Trójka ma działać na silniku dwójki, na trailerach wygląda ładnie. Zamiast dżungli mamy jakieś ruskie klimaty, może być ciekawie o ile się nie okaże że cała gra to jedna mapka niczym MGS: Ground Zeroes.
Tutaj macie oficjalną stronę, na której są wszystkie materiały jakie się dotychczas pojawiły:
http://sniperghostwarrior3.comEDIT:A teraz ciekawostka, którą oprócz tutaj przeczytacie pewnie dopiero w następnym numerze CD Action
Otóż w Sniperze 3 będzie można każdy cel zlikwidować w dowolnym momencie i gra nie wyświetli nam komunikatu "misja zakończona niepowodzeniem, bo nie zabiłeś gościa wtedy kiedy fabuła ci każe". Jak uda ci się załatwić kolesia to fabuła się zmieni. Zmienią się wydarzenia w dalszej części gry. A jeśli zdecydujesz się danego kolesia NIE zabijać tylko poczekać i śledzić jego wirtualne losy, to być może będziesz mógł dowiedzieć się czegoś, co pozwoli ci łatwiej dorwać innego kolesia. A może być i tak, że jeśli zdecydujesz się kolesia oszczędzić i zrezygnować ze złotej okazji do jego zabicia, dowiesz się czegoś ciekawego fabularnie, ale przez to gra będzie teraz trudniejsza.
Czyli nowy Sniper będzie polegał nie tyle na tym żeby decydować JAK eliminować cele, ale KIEDY je eliminować. Będziemy musieli wyczuć kiedy jest najlepszy moment na załatwienie danego celu, żeby ułatwić sobie eliminację celu kolejnego, albo poznać dodatkowe fakty.
(informacja wzięta od relacji takiego jednego jutubera co widział pokaz gry na E3)