Homeworld

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Homeworld

Postprzez paintball_0 w 08 Mar 2015, 12:04

Nie będę owijał w bawełnę. Za miesiąc, 25 lutego, Gearbox w końcu wypuści Homeworld Remastered, czyli odświeżoną edycję mojej ulubionej gry wszech czasów. Plus, w pudełku znajdą się też oryginalne wydania jedynki i dwójki. Tak więc cztery gry za jedną cenę.

Produkcja wersji remastered (oraz doprowadzenie oryginałów do stanu używalności na współczesnych komputerach) została powierzona ex-pracownikom firmy Relic, studiu Blackbird, które pracowało dotąd nad nieoficjalnym duchowym spadkobiercą Homeworlda, grą o tytule "Hardware- Shipbreakers". Jak rozumiem prace nad nią wstrzymano, żeby zrobić najpierw remaster. Ponadto "Hardware" zostało oficjalnie przemianowane na "Homeworld", tak więc teraz będzie to całkowicie oficjalna kolejna gra w uniwersum!

Jaram się jak jak ściółka leśna w czasie suszy. Nie mogę się doczekać aż któryś polski sklep internetowy ogłosi dystrybucję edycji pudełkowej. A jeszcze lepiej od razu wersji kolekcjonerskiej.

Tutaj macie krótki artykuł o nadchodzącej gierce: http://www.gamespot.com/articles/homewo ... 0-6424858/

A tutaj trailer:


- - -

Minęło 11 dni, mam ugrane około 13h, jestem w 10 misji remasterowanego Homeworlda 1. Sprawdziłem również pozostałe gry pakietu żeby zobaczyć jak to wszystko działa.

Graficznie- fanowski orgazm. Szczególnie jedynka jest ekstatycznie piękna. Każdą jednostkę odwzorowano rewelacyjnie. To co niegdyś było płaskimi teksturami teraz jest odzwierciedlone na trójwymiarowym modelu. Zastosowano wszelkie efekty jakie tylko można użyć na teksturach. Najważniejsze że zachowano umiar i takt. To znaczy nie nawalono jakiegoś gówna ni z gruchy ni z piertruchy i nie zapaćkano bump mappingiem każdej możliwej powierzchni. Szczególnie zachwyciło mnie odwzorowanie jednostek napędowych. W oryginale był to po prostu żółty pasek tekstury z tyłu statku. Teraz, kiedy jednostka się nie porusza, widać wygaszone dysze silników!

Udźwiękowienie- wykorzystano nieskompresowane oryginalne utwory. Ponadto dla potrzeb Homeworlda 2 nagrano jeszcze raz kwestie dialogowe głównej bohaterki, ponieważ voice aktorka która podkładała głos w jedynce była w ciąży kiedy tworzono dwójkę. Jej głos się zmienił. Więc Relic znalazło drugą aktorkę o dość podobnym głosie. Oczywiście reakcja fanów jedynki w dniu premiery dwójki była łatwa do przewidzenia. Fani wpadli w szał. :E Tak więc przy tworzeniu remastera zatrudniono aktorkę z pierwszej części. Jej głos niestety jest nieco inny. Bo wiadomo- od premiery oryginalnej jedynki minęło jakieś 15 lat. Ale fani są w niebo wzięci więc jest gites. :P

Jak się w to gra. Czy tak jak w oryginał? Nie do końca. Dawno nie grałem w Homeworld Classic ale mam wrażenie że ułatwiono niektóre misje. Również SI działa tutaj trochę inaczej. Nie jest już takie bezlitosne i cwane jak w oryginale. Pamiętam że niektóre misje przechodziłem tygodniami próbując różnych podejść i taktyk.

Gameplay nie jest pozbawiony problemów technicznych ale od dnia premiery co kilka dni pojawia się kolejny patch. Dotychczas było ich chyba ze 4. Nie będę się rozpisywał nad konkretnymi problemami bo odniesiecie wrażenie że toto jest niegrywalne. ;) Są to niuanse i drobinki, które staremu fanowi będą się rzucać w oczy ale nowy gracz nawet ich nie zauważy. Na jedynce zajeździłem myszkę, nauczyłem się masy sztuczek, które w remasterze nie zawsze zdają egzamin, bo balans i parametry jedynki są nieco inne. Również specyfika innego silnika powoduje że gra się inaczej.

Szkoda że wersje Classic obu gier nie zostały przystosowane do ekranów panoramicznych i rozdzieczości Full HD. Fajnie, że zostawiono wszystko tak jak było, ale to powoduje, że musiałem sobie skombinować monitor 4:3. Pełen oldschool :E


Jeśli jesteś fanem serii to pewnie już kupiłeś. Jeśli jesteś ciekawy Homeworlda to radzę poczekać na którąś z wyprzedaży Steam i kupić gierkę po cenie niższej niż premierowa. Osobiście uważam, że zawartość na dzień dzisiejszy jest warta koło 70zł, a więc jakieś 16 euro.

Uwagi moderatora:

Tematy się podbija zią. - Wheeljack

Za ten post paintball_0 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Plaargath.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Reklamy Google

Re: Homeworld

Postprzez stefano2015 w 16 Mar 2015, 10:57

Pamiętam jak pierwszy raz grałem w HW. To było jakieś 15 lat temu jeżeli dobrze pamiętam. Dla mnie była to rewolucja w grach 3D. Muszę sprawdzić polecaną odnowioną wersję.
stefano2015
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 12 Mar 2015, 12:12
Ostatnio był: 16 Mar 2015, 11:02
Kozaki: 0

Re: Homeworld

Postprzez paintball_0 w 13 Paź 2015, 09:36

W końcu pojawiły się nowe materiały z Shipbreakers, prequela oryginalnego Homeworlda.

Wygląda na to, że Homeworld: Shipbreakers jest napędzane silnikiem Unity. Na jakiejś prezentacji dwóch dewów ze studia Blackbird opowiada o ich autorskim systemie wirtualnego kamerzysty, który napisali specjalnie do Shipbreakers. Wygląda toto bardzo efektownie, patrząc na pracę kamery na myśl nasuwają się takie tytuły jak Spec Ops: The Line albo nowy MGS! Oczywiście dla mnie gwoździem programu był nowy teaser do gry.



Póki co ze wszystkich znanych mi serwisów o grach materiał pojawił się tylko na Kotaku, tak więc newsa dostajecie prawdopodobnie jako pierwsi w Polsce. Nawet na oficjalnej stronie studia oraz na jutubie nigdzie jeszcze tego nie ma. ;)
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Homeworld

Postprzez lukebuka w 13 Paź 2015, 20:53

Grałem kiedyś w dwójkę przez jakiś czas i bardzo mi się podobało. Co prawda, nie było łatwo zdzierżyć pewnych dziwnych zjawisk, jak np. Rozchodzenie się fali uderzeniowej w próżni, czy dziwny, typowo "ziemski" sposób hamowania statków(przez zwykłe wyłączenie silników, czyli wykorzystując opór powietrza/próżni/czegokolwiek innego), ale poza tym była to bardzo ciekawa gra. ;)
Awatar użytkownika
lukebuka
Tropiciel

Posty: 247
Dołączenie: 09 Gru 2011, 17:21
Ostatnio był: 23 Gru 2017, 20:18
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 44


Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości