Doom

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Doom

Postprzez vandr w 06 Lut 2016, 09:52

Przecie to zamknięte lokacje. Nie powinno być takich jaj
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 01 Mar 2023, 21:43
Kozaki: 1747

Reklamy Google

Re: Doom

Postprzez KoweK w 06 Lut 2016, 19:49

Szagart napisał(a):Lecz po Fallout 4 i kiepskich teksturach w Wolfenie sceptycznie podchodzę do produkcji Bethesda.

A co ma do tego Fallout? To nie jest gra wyprodukowana przez Bethesde... Wolfenstein też nią nie był.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5642
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 08 Mar 2024, 14:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1470

Re: Doom

Postprzez Koma w 06 Lut 2016, 20:29

Bethesda/Zenimax jest tu od marketingu i podejmowania decyzji biznesowych a nie od robienia gier. Od tego mają spółki zależne jak Bethesda Game Studios (Fallout 4), MachineGames (W:TNO/W:TOB) i id Software (silnik id Tech, Doom).

Co do samego Dooma, jestem najarany. To jest czymś, w co chciałem grać od urodzenia. Największą radochę sprawia mi fakt, że Mick Gordon robi do niego ścieżkę dźwiękową. Ten człowiek jest prawdziwym geniuszem.

Za ten post Koma otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Imienny.
Awatar użytkownika
Koma
Stalker

Posty: 61
Dołączenie: 02 Sie 2014, 19:46
Ostatnio był: 23 Sty 2024, 18:43
Miejscowość: München
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 27

Re: Doom

Postprzez Terminus w 06 Lut 2016, 20:38

Tak ad vocem:
ID Software jest własnością ZeniMax, czyli firmy będącą własnością założycieli Bethesdy...więc to nie jest do końca tak, że robi to "ktoś inny" jak było w przypadku np. Fallout New Vegas zrobionego przez niezależnego od ZeniMax Obsidian Ent.
Takiego TES Online teoretycznie też nie robiła Bethesda tylko inny zespół developerski z ZeniMax Online Studios.
ID Software to obecnie tylko jeden z oddziałów korporacji zarządzanej przez ludzi z Bethesdy tak jak choćby Arkane Studios (Dishonored). No właśnie "podejmowanie decyzji biznesowych" oznacza decydowanie o formie produkowanych przez siebie gier np. "zróbmy z Fallouta SiM bo SiMy się dobrze sprzedają i wykastrujmy dialogi bo nasi amerykańscy klienci i tak ich nie czytają" ;-)
CREDO [łac. Wierzę]
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

Re: Doom

Postprzez Imienny w 01 Mar 2016, 18:13

Filmik z ciekawostkami na temat gry (po angielsku) - inny filmik z tej serii pojawił się już w temacie o Mass Effect.


Co do wymagań - Tak się prezentowały w trakcie testów alfa:
http://wymaganiasystemowe.pl/gra/doom-2016 napisał(a):Minimalne
CPU: Intel Core i5 @ 3.3 GHz or better / AMD FX-8350 @ 4.0
RAM: 8 GB RAM
GPU: NVIDIA GeForce GTX 660 (2GB VRAM) / AMD Radeon HD 7870 (2GB VRAM)
OS: 64-bit Windows 7/Windows 8.1
HDD: 6GB HDD space
Sieć: High speed internet connection

Rekomendowane
CPU: Intel Core i7 @ 3.4GHz or better / AMD FX-8350 @ 4.0GHz or better
RAM: 8 GB RAM
GPU: NVIDIA GeForce GTX 780 (3GB or more VRAM) / AMD Radeon R9 280 (3GB or more VRAM)
OS: 64-bit Windows 7/Windows 8.1
HDD: 6GB HDD space
Sieć: High speed internet connection


Wydawca zapewnia, że gra będzie chodziła w 1080p i 60 fps na KAŻDEJ konsoli, na którą wyjdzie (XBOX ONE oraz PS4).
Link (wersja po angielsku) - http://gamerant.com/doom-1080p-60-fps-consoles-008/
Link (wersja po polsku) - http://www.gamezilla.pl/newsy/2016/9/do ... boksie-one

Przyznam się, że ambitnie to brzmi. Chociaż liczę także na usunięcie bolączek id Tech 5 w postaci doczytywania tekstur, na co cierpiał nie tylko niesławny pod względem technicznym Rage, ale i najnowszy Wolfenstein (swoją drogą i tak wygląda cudnie) oraz The Evil Within. Na ten moment gra ląduje w kategorii "Must Have 2016". :D

Spotkał się ktoś może z was z książkami z serii Doom (podobno kilka wyszło :P )
Ostatnio edytowany przez Imienny, 11 Mar 2016, 22:14, edytowano w sumie 1 raz
"-Jesteś tchórz - nagle wyraźne powiedział chłopiec. (..)
-Jak to - tchórz? - zapytał Malanow - Dlaczego mnie obrażasz?
-A ja cię nie obrażam - oznajmił chłopczyk patrząc na mnie badawczo, jak na jakieś niespotykane zwierzę - Ja cię zdefiniowałem..." - Arkadij i Borys Strugaccy "Miliard lat przed końcem świata"
Niektóre moje koncepty: S.T.A.L.K.E.R. Przekleństwo, "Przeklęci Łowcy", Przeklęty, Sieroj Nikołajewicz Bondaruk, Bronie+dodatki, cz. I, S.T.A.L.K.E.R. Początki (w przygotowaniu)
Awatar użytkownika
Imienny
Weteran

Posty: 610
Dołączenie: 28 Sty 2014, 12:37
Ostatnio był: 17 Maj 2023, 21:49
Miejscowość: Warszawa/Tarnobrzeg
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 227

Re: Doom

Postprzez Cromm Cruac w 01 Mar 2016, 19:49

Imienny napisał(a):Wydawca zapewnia, że gra będzie chodziła w 1080p i 60 fps na KAŻDEJ konsoli, na którą wyjdzie (XBOX ONE oraz PS4).

Oh, ależ oczywiście. Rendering w 720p (albo mniejszej) i upscaling do 1080p załatwi sprawę :E
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2541
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Lip 2023, 10:13
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Doom

Postprzez Owitz w 01 Mar 2016, 22:14

Pany ,, pitolenie o Szopenie'' Doom 3 swietną grą był , jest i basta. Zwłaszcza po zaaplikowaniu kilku modów na grafikę nawet dzisiaj gra wygląda obłędnie :) I ma to coś co w obecnych grach gdzieś spie*doliło - KLIMAT. A tera Pany taka ciekawostka :

https://www.youtube.com/watch?v=mCigiEuRvrA

http://www.moddb.com/games/doom2remake/ ... /alpha-v02
Awatar użytkownika
Owitz
Stalker

Posty: 70
Dołączenie: 15 Sie 2008, 11:29
Ostatnio był: 13 Cze 2021, 23:00
Miejscowość: Wadowice
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 18

Re: Doom

Postprzez doomer77 w 02 Mar 2016, 00:38

Nie. Nie, nie, nie.
Graficzna dyskoteka, świecidełka, iskierki, lustra na podłodze i fajerwerki. A gdzie marmur, rdza, stal i posoka? :facepalm:
Dźwiękowo daje radę, nie powiem. Muzyka ok, dźwięki ok, ale reszta mizeria. Żołnierze w oryginale ruszali się wielokrotnie żwawiej, niż to coś na filmiku. Doom to mrok, nieprzyjazne miejsca i niepokój, a tutaj mamy lśniące pomieszczenia, oświetlone jak choinka albo całkowita ciemność.
Pomysł ciekawy, ale póki co to raczej test możliwości, bo z remake'em ma to niewiele wspólnego. Doom nie może się świecić jak wypolerowana stal. On ma się żarzyć jak piekielna lawa.

[Edit] Dla jasności, bo nie wszyscy zrozumieli - odnoszę się do remaku pokazanego przez Owitza, post wyżej.
Ostatnio edytowany przez doomer77, 02 Mar 2016, 21:00, edytowano w sumie 1 raz

Za ten post doomer77 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Imienny.
Awatar użytkownika
doomer77
Tropiciel

Posty: 328
Dołączenie: 08 Sty 2015, 21:03
Ostatnio był: 11 Lis 2022, 11:32
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 69

Re: Doom

Postprzez Omnibus w 02 Mar 2016, 16:03

doomer77 napisał(a):Nie. Nie, nie, nie.
Graficzna dyskoteka, świecidełka, iskierki, lustra na podłodze i fajerwerki. A gdzie marmur, rdza, stal i posoka? :facepalm:
Dźwiękowo daje radę, nie powiem. Muzyka ok, dźwięki ok, ale reszta mizeria. Żołnierze w oryginale ruszali się wielokrotnie żwawiej, niż to coś na filmiku. Doom to mrok, nieprzyjazne miejsca i niepokój, a tutaj mamy lśniące pomieszczenia, oświetlone jak choinka albo całkowita ciemność.
Pomysł ciekawy, ale póki co to raczej test możliwości, bo z remake'em ma to niewiele wspólnego. Doom nie może się świecić jak wypolerowana stal. On ma się żarzyć jak piekielna lawa.

Ale pijesz w tym momencie do nowego DOOMa, czy tego czegoś, co wrzucił kolega post wyżej?

Uwagi moderatora:

Ale całego posta to ty nie cytuj

Za ten post Omnibus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Imienny.
Awatar użytkownika
Omnibus
Łowca

Posty: 536
Dołączenie: 20 Lut 2013, 09:07
Ostatnio był: 01 Mar 2021, 15:28
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 153

Re: Doom

Postprzez Imienny w 13 Mar 2016, 13:42

@doomer77
Trudno się nie zgodzić - koncept wprawdzie wygląda na ciekawy, wstępne wykonanie jest niczego sobie, ale przed twórcą daleka droga. Niemniej szczęścia mogę życzyć, a nóż zaraz potem zajmie się pełną implementacją Biblii Dooma. ;)

Kolejny trailer do DOOM-a (ile on już ich ma tych zapowiedzi :P ). Z innego filmiku wynika, że będzie wersja z polskim lektorem.


Ostatnio, dzięki uprzejmości Omnibusa miałem okazję przetestować Brutal Dooma w wersji v20. I powiem jedno - jest miodnie. Dzięki tej modyfikacji geniusz początku lat 90. XX wieku udanie wszedł do współczesności i daje dużo radochy, którą ciężko uchwycić w niejednej współczesnej grze od Treyarch czy Ubisoft. I mam też nadzieję, że podobną radochę z eksterminowania będzie dawała najnowsza produkcja id Software - pozytywnie wspominam każdą grę, którą mieli okazje współtworzyć.

ps. Modyfikacja byłaby idealna, gdyby tylko w pewnym momencie ktoś nie przesadził ze spawnem i nie dowalił na raz 3 cyberdemonów, kiedy amunicji starczy na górę jednego. Ale i tak miło mi się grało i skończyłem I i II część wraz z dodatkami.

Edit: Udało mi ukończyć grę i o dziwo po napisaniu o tym błędzie już nie wystąpił. Czyżby się przestraszył? :suchar:
Pytanie jednak zostawię, bo jestem ciekawy, co mogło go spowodować.

No i pojawił się problem związany z Brutal Doom (dokładnie wersja 20b, a gra to DOOM: TNT Evilution, czasem także w The Plutonia Experiment) - losowo zdarza się, że podczas próby zapisu wywala do pulpitu. Zgodnie z radą @Omnibusa udało mi się uchwycić loga (w pliku .rar wraz z logiem są jeszcze 3 pliki - local, report i minidump, które, jeśli zaistnieje potrzeba, mogę podesłać):
Kod: Zaznacz wszystko
OS: Windows 8.1 (NT 6.3) Build 9600
   
M_LoadDefaults: Load system defaults.
Using program directory for storage
W_Init: Init WADfiles.
 adding D:/Nowy folder/Nowy folder/gzdoom.pk3, 610 lumps
 adding ./tnt.wad, 3101 lumps
 adding D:/Nowy folder/Nowy folder/brutalv20b.pk3, 8370 lumps
 adding D:/Nowy folder/Nowy folder/brutalv20b.pk3:e2m8.wad, 11 lumps
 adding D:/Nowy folder/Nowy folder/brutalv20b.pk3:e3m8.wad, 11 lumps
 adding D:/Nowy folder/Nowy folder/brutalv20b.pk3:terrain.wad, 260 lumps
I_Init: Setting up machine state.
CPU Speed: 2494 MHz
CPU Vendor ID: GenuineIntel
  Name: Intel(R) Core(TM) i3-3120M CPU @ 2.50GHz
  Family 6, Model 58, Stepping 9
  Features: MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE4.1 SSE4.2
I_InitSound: Initializing FMOD
FMOD Sound System, copyright © Firelight Technologies Pty, Ltd., 1994-2009.
Loaded FMOD version 4.44.60
V_Init: allocate screen.
S_Init: Setting up sound.
ST_Init: Init startup screen.
Checking cmd-line parameters...
S_InitData: Load sound definitions.
G_ParseMapInfo: Load map definitions.
Texman.Init: Init texture manager.
Unknown patch TFOGF0 in texture SLAD10
Unknown patch TFOGI0 in texture SLAD10
Unknown patch TFOGF0 in texture SLAD11
Unknown patch TFOGI0 in texture SLAD11
ParseTeamInfo: Load team definitions.
LoadActors: Load actor definitions.
Attempt to get invalid state See from actor ImpTorso.
Attempt to get invalid state See from actor DeadImp.
Bad hex number: no
Attempt to get invalid state Crouch from actor Nazi.
Script warning, "brutalv20b.pk3:impshield.txt" line 111:
Unknown class name 'DeadImp1'
R_Init: Init Doom refresh subsystem.
DecalLibrary: Load decals.
DistX in slider decal Drops is unsupported
M_Init: Init menus.
P_Init: Init Playloop state.
Unknown flat BRICK22
Unknown flat CEMENTWA
Unknown flat CEMENTBL
Unknown flat CEMENTRE
Unknown flat CAUTION3
Unknown flat A-MOULD
Unknown flat REDCARTO
Unknown flat BLUECART
Unknown flat GREENCART
Unknown flat WHITE
Unknown flat GRAYCART
Unknown flat DNVENT1
Unknown flat VENT1
Unknown flat VENT2
Unknown flat VENT3
Unknown flat METAL10
Unknown flat METAL12
Unknown flat METAL13
Unknown flat METAL14
Unknown flat URDIRT01
Unknown flat DIRT01
Unknown flat DIRT02
Unknown flat DIRT03
Unknown flat DIRT04
Unknown flat DIRT05
Unknown flat DIRT06
Unknown flat DIRT08
Unknown flat DESERT02
Unknown flat DESERT01
Unknown flat DESERT03
Unknown flat WOOD006
Unknown flat DNBLDG03
ParseSBarInfo: Loading default status bar definition.
ParseSBarInfo: Loading custom status bar definition.
D_CheckNetGame: Checking network game status.
player 1 of 1 (1 nodes)

Poniżej natomiast jest plik, który wyskakuje w momencie nieudanej próby zrobienia zapisu:
Image

Próbowałem dojść do tego, co jest nie tak i co powoduje ten błąd (pojawia się także w Freedom: Phase 2, w porównaniu do komunikatu z DOOM-a ma inny kod, czyli zamiast 49C7E5F0 mamy FA25B008) . Mam wrażenie, że w grze są pewne etapy w których nie idzie za żaden skarb zapisać stanu gry bez problemu wywalenia, a czasem błąd ten w ogóle nie występuje.
"-Jesteś tchórz - nagle wyraźne powiedział chłopiec. (..)
-Jak to - tchórz? - zapytał Malanow - Dlaczego mnie obrażasz?
-A ja cię nie obrażam - oznajmił chłopczyk patrząc na mnie badawczo, jak na jakieś niespotykane zwierzę - Ja cię zdefiniowałem..." - Arkadij i Borys Strugaccy "Miliard lat przed końcem świata"
Niektóre moje koncepty: S.T.A.L.K.E.R. Przekleństwo, "Przeklęci Łowcy", Przeklęty, Sieroj Nikołajewicz Bondaruk, Bronie+dodatki, cz. I, S.T.A.L.K.E.R. Początki (w przygotowaniu)
Awatar użytkownika
Imienny
Weteran

Posty: 610
Dołączenie: 28 Sty 2014, 12:37
Ostatnio był: 17 Maj 2023, 21:49
Miejscowość: Warszawa/Tarnobrzeg
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 227

Re: Doom

Postprzez atikabubu w 31 Mar 2016, 17:26

Nom



----

Nom 2

Fiat justitia ruat caelum
W10 x64 / Ryzen 3600 4.2 GHz/ Gigabyte GTX 1070 / 16 GB DDR 4
Pierwszy opek/ LA Persona (Firefox) / Hińskie bajki obejrzane

Za ten post atikabubu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Imienny.
Awatar użytkownika
atikabubu
Very Important Stalker

Posty: 1459
Dołączenie: 23 Lut 2008, 13:10
Ostatnio był: 01 Sty 2024, 01:00
Miejscowość: Zajebista
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 569

Re: Doom

Postprzez Omnibus w 31 Mar 2016, 23:39

:

Image

Za ten post Omnibus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Kudkudak.
Awatar użytkownika
Omnibus
Łowca

Posty: 536
Dołączenie: 20 Lut 2013, 09:07
Ostatnio był: 01 Mar 2021, 15:28
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 153

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości