Dead Island

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Dead Island

Postprzez kis104 w 31 Sty 2012, 18:17

W kategoriach gier, jakoś nie zauważyłem kolego, żeby DI zajmowało miejsce wśród FPS'ow :facepalm:
Ta gra to gra akcji, nastawiona na walkę bezpośrednią. Bronie są dobre przedewszystkim przeciwko ludziom. I tak naprawdę tylko.
P.S. Nie wiem czy ktoś o tym wspominał, ale Dead Island, została najlepiej sprzedającą sę Polską grą na zachodze i wgl ;) 3 miliony sprzedanych kopii ; )
Prawdziwy Stalker powinien zrobić w życiu trzy rzeczy:
1.Zabić chimerę.
2.Przetrwać emisję.
3.Wypić 5 kozaków czasie krótszym niż 3 minuty.
Awatar użytkownika
kis104
Łowca

Posty: 425
Dołączenie: 31 Maj 2010, 18:56
Ostatnio był: 12 Paź 2020, 11:22
Miejscowość: Prypeć
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 43

Reklamy Google

Re: Dead Island

Postprzez runa w 17 Lut 2012, 16:33

Ja jestem z tej gry bardzo zadowolona. :E Ale raz myślałam że kompa przez okno wywalę! Miałam maczetę, ulepszoną na maksa! cięło się nią jak po masełku (czysta przyjemność). :D Pewnego pięknego popołudnia postanowiłam ją naprawić. Dobra wszystko fajnie, naprawiona, a potem patrze A JEJ NIE MA! nigdzie, zniknęła. Słowa nie opiszą jak ja wtedy się wk... zdenerwowałam. Mimo wszystko gra jak dla mnie bardzo przyjemna- grywalność i grafika i fabuła- wszystko czego potrzeba.
Logic can take you from A to B, but imagination can take you anywhere.
Awatar użytkownika
runa
Stalker

Posty: 113
Dołączenie: 12 Lut 2012, 13:21
Ostatnio była: 22 Lis 2015, 18:56
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 67

Re: Dead Island

Postprzez Michu w 17 Lut 2012, 18:26

runa napisał(a):Ja jestem z tej gry bardzo zadowolona. :E Ale raz myślałam że kompa przez okno wywalę! Miałam maczetę, ulepszoną na maksa! cięło się nią jak po masełku (czysta przyjemność). :D Pewnego pięknego popołudnia postanowiłam ją naprawić. Dobra wszystko fajnie, naprawiona, a potem patrze A JEJ NIE MA! nigdzie, zniknęła. Słowa nie opiszą jak ja wtedy się wk... zdenerwowałam. Mimo wszystko gra jak dla mnie bardzo przyjemna- grywalność i grafika i fabuła- wszystko czego potrzeba.


Podczas mojej przygody z tą grą, a było to prawie 100 godzin w coopie, straciłem masę naprawdę dobrych bronii, aż mi się przypomniało jak nagle wyleciałem z tekstem "nie ma mojej maczety, tutaj gdzieś rzuciłem.. : //" i szukaliśmy dobre 5 minut... niestety nigdy się nie znalazła, tak samo przepadło wiele innych. Głównym powodem tego wszystkiego było to, że grałem Loganem, specjalistą od broni.. miotanej. :E

Uwagi moderatora:

Po co ten cytat ostatniej wypowiedzi? - xKoweKx
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1556
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 10 Paź 2023, 16:11
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 131

Re: Dead Island

Postprzez runa w 17 Lut 2012, 20:37

No tak :E Ja grałam Xian Mei- Chinką.
Logic can take you from A to B, but imagination can take you anywhere.
Awatar użytkownika
runa
Stalker

Posty: 113
Dołączenie: 12 Lut 2012, 13:21
Ostatnio była: 22 Lis 2015, 18:56
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 67

Re: Dead Island

Postprzez Szpagin w 13 Sie 2012, 23:23

Pamiętam jeszcze pierwsze zapowiedzi Dead Island. Miał być to symulator przetrwania na wyspie ogarniętej tajemniczą epidemią, która zamienia ludzi w żywe trupy. Zapasy miały być ograniczone, więc wykorzystanie otoczenia (głównie elektryczności i ognia) miały mieć kluczowe znaczenie w walce z zombiakami. Cholernie napaliłem się na tą grę.

Minęło parę lat ciszy i Dead Island powróciło z zaświatów. Oglądałem trochę gameplayów i jakoś nie jestem zadowolony z kierunku zmian. Liczyłem na realistyczny symulator, wydano coś, co bardzo przypomina mi Borderlands z bronią białą w roli głównej. Nie zrozumcie mnie źle: bardzo lubię grę Gearboxu (zamówiłem już pre-order "dwójki"), ale nie tego oczekiwałem. Szkoda. Może kupię, jak wersja GOTY stanieje do 50 zł...
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: Dead Island

Postprzez paintball_0 w 13 Sie 2012, 23:38

Po prostu przez te wszystkie lata kiedy Techland bezowocnie dłubał przy gierce, VALVe zrobiło Left 4 Dead i zgarnęło miliony dolarów, fanów, chwałę, sławę, wskrzesiło gatunek zombie w filmach i grach i zamieszało całą popkulturą. Techlandowi pozostało popłakać po kryjomu, że niepotrzebnie cudowali, uprościć to co już mieli i wypuścić w świat.

Zauważyłeś, że to samo stało się z Warhound, czy jak się ta sieciówka nazywała? Miało być tak pięknie, teraz panuje cisza, a wszyscy twórcy FPSów wypuszczają kolejne tytuły z nabijaniem ekspa w roli głównej.

I założę się, że tak samo będzie z Chromem 2. Na rok przed premierą wyjdzie gierka, która ponownie przywróci strzelanki sci-fi do łask, znowu na topie będzie strzelanie do kosmitów w kosmosie. I znowu Techland obudzi się z ręką w nocniku, bo przegapił swoją szansę. :(
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Dead Island

Postprzez KoweK w 14 Sie 2012, 00:16

Nie rozumiem tych porównań z Borderlands. Każdą grę, która ma XP za przeciwników jest czymś podobnym do tego czegoś? Swoją drogą można to wyłączyć.

paintball_0 napisał(a):VALVe zrobiło Left 4 Dead i zgarnęło miliony dolarów, fanów, chwałę, sławę, wskrzesiło gatunek zombie w filmach i grach i zamieszało całą popkulturą.

Uwielbiam Ciebie, bajkopisarzu. :E :E :E Większość kocha Valve za HL. Wskrzeszenia zombie w filmach itp. dzięki jakiejś gierce? Bez komentarza.

Warhound jest już dawno skasowany, Chrome'a 2 zapewne nigdy nie będzie (mało rozpoznawalna marka).
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5642
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 08 Mar 2024, 14:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1470

Re: Dead Island

Postprzez Szpagin w 14 Sie 2012, 00:43

Zbieractwo wzorowane na Diablo (ba, nawet klasa przedmiotu jest oznaczona tymi samymi kolorami). Czterech odmiennych bohaterów, każdy z własnym drzewkiem rozwoju i umiejętnością aktywną. Podobnie zrealizowana struktura zadań. Tyle wyłuskałem z obejrzanych materiałów. Wiem, to wszystko było w wielu innych produkcjach, ale to wszystko w kupie nasuwa jednoznaczne skojarzenia. Już nawet nie mówię o numerkach, to mały, nic nie znaczący detal. Cała gra wygląda na mocno inspirowaną Borderlands.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: Dead Island

Postprzez paintball_0 w 14 Sie 2012, 12:09

xKoweKx napisał(a):
paintball_0 napisał(a):VALVe zrobiło Left 4 Dead i zgarnęło miliony dolarów, fanów, chwałę, sławę, wskrzesiło gatunek zombie w filmach i grach i zamieszało całą popkulturą.

Uwielbiam Ciebie, bajkopisarzu. :E :E :E Większość kocha Valve za HL. Wskrzeszenia zombie w filmach itp. dzięki jakiejś gierce? Bez komentarza.

Warhound jest już dawno skasowany, Chrome'a 2 zapewne nigdy nie będzie (mało rozpoznawalna marka).

Naprawdę? To powiedz mi w którym roku była premiera L4D i w którym roku zaczął się nowy boom na zombie? 28 dni później samo nie uciągnęło by koniunktury. Resident Evil był taką klapą, że nikt nawet nie brał na poważnie scenariusza o zombie i stworach zombie-podobnych. L4D wzoruje się zasadniczo na 28 dni później. Ale dopiero po wielkim sukcesie L4D zaczęły się pojawiać mody z zombie do wszystkich innych gier. Bo VALVe w swoich komentarzach opowiadając o grze wyjaśniła światu dlaczego zombie to idealny pomysł na grę.

Zauważ jak wygląda historia gier Techlandu. Ogłaszają, że robią grę w settingu podobnym do Unreala, tylko bardziej rozległą, nieliniową itp. Co się dzieje? Następuje Unreal the awakening. To zmieniają nieco filozofię rozgrywki, żeby uciec przed marketingowym huraganem. Idą w kierunku Deus Exa. Co się dzieje? Następuje Invisible War. Znowu ucieczka w bardziej bezpieczne strzelanki, w końcu Unreal 2 okazał się niewypałem, więc ryzyko jest niskie. Invisible okazuje się klapą. Techland zostaje w dupie, bo zrobił liniową gierkę uciekając przed nieliniowym konkurentem. Podwójny nokaut. Techland ogłasza trzy nowe projekty: Call of Juarez, Warhound, Dead Island. CoJ jest bezpieczny, bo nikt nie robi westernów. Warhound zostaje w tyle z powodu FarCry (zawsze celują w niszę, zauważyłeś? Tutaj nisza zajęta, idą dalej). Dead Island się wlecze, bo chcą zrobić symulator. Ale to czasy, kiedy nikogo zombie nie interesują, więc się Techland nie spieszy. Stąd cisza w temacie i nacisk na CoJ. Bo zombie w tamtych czasach były settingiem nie rokującym żadnych nadziei na sukces. Popatrz dalej: Więzy krwi zyskują nieoczekiwanego konkurenta- Red Dead Redemption. Ktoś z wyższej ligi zauważył potencjał, wykorzystał go, gra odniosła sukces. Pomimo tego, że to "tylko" GTA na dzikim zachodzie. Dochodzimy do Dead Island. Gra jest w czarnej dupie, mechanika nie działa, pomysł na zombie wydaje się nieopłacalny. Następuje 28 dni później, nadzieje odżywają. Ale zaraz potem VALVe mówi, że robi szczelankę o zombie. Techland celuje w "RPG" ale boi się giganta. Z resztą gra w proszku, i tak nie zdążą z premierą.

Techland ma niewyobrażalnego pecha do gier. Za każdym razem, kiedy wpadną na świetny pomysł, ktoś ich ubiega. Albo za bardzo się guzdrają, albo wycofują, albo stwierdzają, że gatunek nie ma przyszłości i projekt idzie do kosza. Przykład: wspomniany Warhound.

Skąd te wszystkie "bajki"? Z obserwacji rynku, znajomości gier Techlandu i śledzenia ich rozwoju przez pryzmat gier wychodzących w międzyczasie i ich wpływu na wszystkie inne gry. Techland to nie fabryka marzeń, jak EA, BioWare, Bethesda, VALVe, czy id. To zwykła firemka z Polski, zatrudniająca zwykłych polskich pracowników. Więzy odniosły umiarkowany sukces, bo Polaków pilnował Ubisoft. Dead Island odniosło spory sukces pomimo bugów i ogólnego niskobudżetowego wrażenia bo miało wsparcie Deep Silver. Techland twierdzi, że nie chciał się ograniczać tylko do Ubisoftu i chciał spróbować współpracy z innym wydawcą. A mnie to wygląda, jakby Ubi widział, że gra nie jest na tyle wysokiej jakości, żeby ryzykować kasę. Więc Techland poszedł do Deeb Silver, bo w przeszłości przy okazji jakiejś gierki ze sobą współpracowali. Dead Island to przypadkowy hit. Jak DayZ. Trafił w target ślepym trafem.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Dead Island

Postprzez KoweK w 14 Sie 2012, 16:15

paintball_0 napisał(a):Resident Evil był taką klapą, że nikt nawet nie brał na poważnie scenariusza o zombie i stworach zombie-podobnych. L4D wzoruje się zasadniczo na 28 dni później.

Nom. 28 dni później - rok produkcji 2002, Left 4 dead - 2008. Premiera takich filmów to na pewno sprawa gry! A prawdziwy hype na zombie to teraz jest dzięki DayZ, a nie jakiemuś Left 4 Dead. A i zapewniam, że RE jest o wiele bardziej rozpoznawalny.

paintball_0 napisał(a): Dead Island się wlecze, bo chcą zrobić symulator.

To nigdy nie miało być symulatorem, ale zależy, czym dla Ciebie jest to określenie.

Szpagin napisał(a):Wiem, to wszystko było w wielu innych produkcjach,

Ale mimo to trzeba to porównać do całkiem innego Borderlandsa. :E
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5642
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 08 Mar 2024, 14:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1470

Re: Dead Island

Postprzez paintball_0 w 14 Sie 2012, 20:39

Widzisz kowek? Sam dałeś mi argument do ręki, którego wcześniej nie miałem czasu poszukać. ;)

28 dni później to świetny film, który wreszcie pokazuje zombie/zarażonych jako szybkich skurczybyków. Do tej pory zombie były utożsamiane z powolnymi truposzami, których ciężko zabić i które są silne tylko w tłumie. Film miał premierę w 2002. Sześć lat. Sześć lat, w przeciągu których w temacie zombiaków nic się nie ruszyło. A popatrz dalej. Od premiery L4D w przeciągu lat czterech doczekaliśmy się kilku kolejnych filmów o zombie i kilkunastu gier i modów o tej tematyce. Przez sześć lat cisza, potem przez cztery lata istny wysyp żywych trupów! :E Techland mógł to zrobić ale zaprzepaścił sprawę. Osobiście uważam, że i tak nie dałby rady. Nie dlatego, że nie potrafią robić gier. Albo że nie mieli pomysłu na grę. Po prostu nie potrafili jej szybko i sprawnie stworzyć, przez co konkurencja ich ubiegła.

Zombie idealnie rozwiązują wszelkie problemy gameplayowe. Są przeciwnikami idealnymi, co VALVe wyjaśniało w komentarzach do pierwszego L4D i na blogach poświęconych temu tytułowi. Popatrz, nawet taka stawiająca na realizm gra jak Arma dorobiła się moda o zombie, który jest lepszy od podstawki i jednocześnie równie realistyczny!
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Dead Island

Postprzez Soviet w 14 Sie 2012, 20:56

Sugerowanie, że samo L4D jest odpowiedzialne za sukces zombiaków to duuuuuże nadużycie. Po prostu Valve wpasowało się w ogólny trend wznoszący. Przecież wyszło Shaun of the Dead, Zombieland, napisano World War Z i The Walking Dead, już nie mówiąc o grach: Dead Rising, Resident Evil. Left 4 Dead nie było ani oryginalne ani specjalnie ważne w kontekście gatunku zombiakowego (który ssie).

Przeceniasz chyba także moc rynku gier jako takiego. Jakoś mi się nie wyda, żeby Hollywood czerpał z niego inspiracje.

No i porównianie Red Dead Redemption do Więzów Krwi? Proszem ciem :E.
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 30 Sty 2023, 16:16
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości