[MINI-MOD] Utrudniacz AI

[MINI-MOD] Utrudniacz AI

Postprzez trojanuch w 28 Kwi 2014, 20:16

Dobra to będę pierwszy :)

Zrobiłem ten tweak w jakieś 10 sekund także proszę nie spodziewać się jakiegokolwiek głębszego balansu czy nawet w 100% poprawnego działania (np. że coś się nie zepsuje w questach) - nie mniej moda można zawsze odinstalować i zloadować save-a w którym ewentualna 'problematyczna' postać jest jeszcze off-line (czyli dalej niż 150 metrów od nas) - wówczas potencjalne problemy powinny się naprawić.

Mini-mod jak sama nazwa wskazuje powoduje:
- znaczne poprawienie percepcji NPC (również w nocy)
- znaczne zwiększenie celności
- znaczne skrócenie bazowych czasów reakcji
w efekcie boty robią się trudniejsze.

Co do Lost Alphy ogólnie to proponuję przestać traktować ją już jako 'moda' a zacząć jako kolejną pełnoprawną cześć Stalkera i zamiast jęczeć na problemy - brać się do solidnej modderskiej pracy (czego niniejszym daję przykład).

Team odwalił kawał zajebistej roboty - gratulacje chłopaki :)

Teraz do rzeczy:

---------------------------------

LOST ALPHA More Difficult AI v0.1
by trojanuch

---------------------------------

------
Link:
------
https://www.mediafire.com/?gv59yydgjbpnz72

-------------
Instalacja:
-------------
1. Skopiuj 'gamedata' z paczki moda do folderu instalacji LA
2. Nadpisz wszystkie pliki (robiąć uprzednio kopie vanillowych)
3. Moda można dodawać / wywalać bez konieczności rozpoczynania nowej gry

(oczywiście instalujemy w 100% na własną odpowiedzialność i zgłaszając ewentualne problemy gdziekolwiek indziej pisać że korzystamy z tego wielce nieprzetestowanego tweaku)

---------
Image
Crazy Misery Brewer

Za ten post trojanuch otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Trikster, atikabubu, Adik, Wiewi0r, Kalashnikov, utak3r, Plaargath, Lukass1613, impulse_101, Decimus76.
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Reklamy Google

Re: [MINI-MOD] Utrudniacz AI

Postprzez milus3013 w 28 Kwi 2014, 21:04

Że odwalili to prawda :D ale zostało jeszcze duużo do poprawienia...tylko czy to ludzie będą poprawiac czy może twórcy będą jak w misery wydawał łatki ?
wie ktoś :E
amd phenom II x4 925 , 4gb ram , palit geforce gts 450 512mb , win7 x64
Awatar użytkownika
milus3013
Kot

Posty: 38
Dołączenie: 23 Gru 2012, 12:30
Ostatnio był: 18 Wrz 2015, 11:05
Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 0

Re: [MINI-MOD] Utrudniacz AI

Postprzez Kalashnikov w 28 Kwi 2014, 21:10

@up,
Ja tam nie wiem co będzie dalej w Misery i nie obchodzą mnie łatki do tego moda. Zaś co do LA to jak widać moderzy biorą się do roboty i już trochę poprawiają tę świetną "pełnoprawną cześć Stalkera" ;)
Image Image Image
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Stalker

Posty: 173
Dołączenie: 15 Maj 2013, 19:59
Ostatnio był: 25 Sty 2019, 19:42
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 14

Re: [MINI-MOD] Utrudniacz AI

Postprzez utak3r w 28 Kwi 2014, 21:17

trojanuch napisał(a):- znaczne poprawienie percepcji NPC (również w nocy)
- znaczne zwiększenie celności
- znaczne skrócenie bazowych czasów reakcji
w efekcie boty robią się trudniejsze.


...i zaraz zacznie się narzekanie, że eNPeCe "walą headshoty z kilometra" (podczas, gdy tak naprawdę strzelał z kilkudziesięciu metrów) :E co ja się tego nasłuchałem przy utAMKu...

Anyway, dzięki wielkie, może zapoczątkujesz falę modów do LA :D
:wódka:
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [MINI-MOD] Utrudniacz AI

Postprzez Crisu w 28 Kwi 2014, 21:31

Modyfikacja AI mogłaby również uśmiechnąć się do kwestii zabijania nożem - próbowałem podkraść się do bandyty stojącego do mnie tyłem. Nieruchomo, zwyczajnie status idle. Nikt mnie nie widział, nie mógł go zatem nikt ostrzec. Ctrl+Shift nie zdały egzaminu: ilekroć wczytywałem zapis, za każdym razem typek odwracał się do mnie, gdy byłem jakieś półtora metra od niego, a sęk w tym, że nóż nie tnie z takiej odległości, a sam bandyta nie mógł mnie usłyszeć, ani tym bardziej zobaczyć.

Dlatego jeśli jest możliwość usprawnienia tej kwestii, to wdzięczny byłbym z pewnością nie tylko ja. ;)
"Дай мне мой респект, не больше не меньше."
Awatar użytkownika
Crisu
Legenda

Posty: 1402
Dołączenie: 05 Paź 2007, 20:16
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 10:51
Kozaki: 47

Re: [MINI-MOD] Utrudniacz AI

Postprzez Wiewi0r w 28 Kwi 2014, 21:32

Nie chcę zakładać nowego tematu, bo też mi chodzi o taki mały fix - gdzie i co trzeba zedytować, by przedłużyć czas questów pobocznych (z jednego dnia na kilka)?
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: [MINI-MOD] Utrudniacz AI

Postprzez Plaargath w 28 Kwi 2014, 22:48

@Wiewi0r
W pliku %\gamedata\config\misc\task_manager.ltx szukasz wpisów "time = 86400". To jest w sekundach, zmieniasz, na ile chcesz.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.

Za ten post Plaargath otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Wiewi0r.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 03 Kwi 2022, 22:03
Kozaki: 234

Re: [MINI-MOD] Utrudniacz AI

Postprzez smoq2 w 04 Maj 2014, 01:34

Jeżeli chodzi o AI, to jest tu masę rzeczy do poprawy...

Dopiero co zacząłem grać w LA (o dziwo jakoś nie miałem chęci ściągać w dzień releasu), lecz już po 2-3 potyczkach stwierdzam, że AI walki jest po prostu skopane.

Sytuacja:

W pokoju stoi 2 bandytów, wychylam się przez drzwi i strzelam jednemu w głowę. Biedak pada, ale jego kumpel nie reaguje. Strzelam ignorantowi w brzuch. Wzdrygnął się, ale dalej nie reaguje. Postanawiam zbadać sytuację i podchodzę bliżej. Nagle wcześniej obojętny na śmieć kolegi i kulę w brzuchu ignorant się skapnął, że trzeba się ruszyć - wyłączyłem grę.

Mając doświadczenie w stalkowym AI, wiem że czasami dzieją się różne rzeczy w tej dziedzinie, ale to wygląda na solidne niedopracowanie. :(

Zastanawiam się nad zrobieniem szeregu skryptów usprawniających - najwyżej kilka dni pracy. Problem w tym, że LA jest cholernie niestabilne i pewnie będzie jeszcze patchowane. Nie wiem czy zabierać się za to już teraz, czy poczekać.
Ostatnio edytowany przez smoq2, 04 Maj 2014, 12:36, edytowano w sumie 1 raz
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [MINI-MOD] Utrudniacz AI

Postprzez Crisu w 04 Maj 2014, 08:01

Poczekaj z tymi skryptami, jeśli chcesz wydać je "oficjalnie", albo napisz zaplanowaną powieść dla AI i podrzuć ją ruskim by także dodali swoje trzy grosze usprawniając sztuczną inteligencję. Nie no, z tymi ruskimi oczywiście śmieję, ale jeśli troszkę pomyśleć to napisanie kilku profilaktycznych skryptów nie zaszkodzi. Ja jednak bym czekał.

Ledwo wydali pierwszego patcha (który i tak nie naprawia wielu błędów wymienionych w changelogu), a już była mowa o następnym, po instalacji którego będzie trzeba zaczynać grę od nowa i na to nie ma zmiłuj, zatem z tytułu "niugejma" można domyślać się, że być może chwycą się za dodanie kilku - efektywnych w skutkach - linijek dla AI, choć za bardzo nie chce mi się w to wierzyć.

AI w Losta Alpha ssie z połykiem, no niestety.

Całą bazę Bandytów można wyciąć bronią bez tłumika, robiąc cholerny hałas jak startujący w Scanii Ropasiak, przy czym żaden obecny tam delikwent nawet nie kiwnie palcem, by sprawdzić co to za burdel się dzieje tuż przed jego twarzą. To trochę smutne, bo w wielu miejscach rozgrywka podczas "walk" przypomina bardziej rzeźnię czynioną przez gracza lub stukanie na strzelnicy do nieruchomych celów, niż faktyczną walkę.

Bardzo ładnie zostało to rozwiązane w CoP-owym "Misery" (z wyjątkiem przesadzonych granatów posyłanych przez NPC), ale... No właśnie: Lost Alpha to nie Misery.
"Дай мне мой респект, не больше не меньше."
Awatar użytkownika
Crisu
Legenda

Posty: 1402
Dołączenie: 05 Paź 2007, 20:16
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 10:51
Kozaki: 47

Re: [MINI-MOD] Utrudniacz AI

Postprzez utak3r w 05 Maj 2014, 09:49

smoq2 napisał(a):Nie wiem czy zabierać się za to już teraz, czy poczekać.


Myślę, że jeszcze poczekaj trochę, zanim się mniej więcej pliki ustabilizują.

Crisu napisał(a):Lost Alpha to nie Misery.


Oczywiście, że nie. Nigdy nią nie miała być i nigdy nie będzie - z założenia.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376


Powróć do Modyfikacje

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości