Witam. W grze mam już 45 LVL i okrągły milion kasy. Kupione wszystko co się dało. I sporo godzin w grze. To można już coś opowiedzieć o Broniach.
Pistolety i Rewolwery.W grze póki co mamy 5 sztuk broni krótkiej. Broń krótka z racji wielkości mapa nie ma dużego wpływu na rozgrywkę, jest to broń zapasowa i faktycznie się sprawdza. Rajd na przeciwnika wyposażeni w tylko pistolet szybko giniemy.
Tokarev TT-33 - Podstawowa broń jaką dostajemy na starcie. Stosunkowo wolna z małymi obrażeniami. Praktycznie nie używana. Choć gdy w broni głównej zabranie amunicji to warto mieć coś za pasem. Nadaje się na poziom EQ niższy niż 3.
Makarov PM - Poczciwy Pistolet Makarova, odczuwalna większa szybkostrzelność i większe skupienie pocisków w porównaniu do TT33. Ma też większe obrażenia, lecz to nadal broń poboczna. Nadaje się na poziom EQ niższy niż 3.
Fort-17 - 12 nabojowy pistolet z dosyć dobrą szybkostrzelnością i dużym skupieniem pocisków przy bardzo wysokich obrażeniach. Co ciekawe pistolet jest bardzo celny jak celujemy z ramienia da się trafiać daleko oddalonych wrogów. Podstawa każdego wojaka. Nadaje się na poziom EQ niższy niż 5.
Stechkin APS - 20 naboi w magazynku, amunicja przeciwpancerna i pełny automat. Lecz niestety bardzo mocno ją rwie do góry i na boki. Warto strzelać seriami albo pojedynczo. Broń na bliski dystans sprawdza się znakomicie, ale troszkę odstaje na swojej małej celności. Wybór dla weteranów niż dla początkujących strzelców. Nadaje się na poziom EQ niższy niż 5.
Colt Python - Jednym słowem podręczna armata. Broń ma bardzo duże obrażenia, jest bardzo celna, lecz tylko gdy strzelamy pojedynczymi strzałami. Gdy strzelami pocisk po pocisku to rwie broń na boki. Broń idealna dla wprawionych graczy a także dla tych początkujących, nadaje się dla każdego. Nadaje się na poziom EQ niższy niż 6-7.
Pistolety Maszynowe.Póki co dostępne tylko 3 sztuki, po ostatnich aktualizacjach został usunięty PP-19-01 Vityaz, ale mam nadzieję że wróci. Jest to broń bliskiego kontaktu, pojemne magazynki i szybkostrzelność sprawiają że w pomieszczeniach nie mają sobie równych. Tylko mało co dochodzi do bliskiego kontaktu, a strzelanie na średni dystans sprawia już problemy.
PPSh-41 - Podstawowa broń. Małe obrażenia, przeciętny odrzut. Łatwa w kompensowaniu wystrzału. 35 kul w magazynki i wysoka szybkostrzelność rekompensują małe obrażenia. Lecz broń nadaje się tylko na wroga bez pancerzy. Bo strasznie traci wtedy na skuteczności. Nadaje się na poziom EQ niższy niż 3.
UZI - Według mnie broń nie wykorzystuje swojego potencjału przez mało czytelny celownik. Przy przybliżeniu zajmuje znaczną część widocznego pola co znacząco utrudnia celny ostrzał. Lecz na bliski dystans i przy strzale z biodra jest śmiercionośna. Broń nadaje się tylko dla tych co nie mają nic innego. Nadaje się na poziom EQ niższy niż 3.
OTs-02 Kiparis - Znacząco lepszy od UZI, ma pojemniejszy magazynek, większą szybkostrzelność i bardzo przejrzysty celownik. Przy tej broni nie odczuwa się małych obrażeń, przy dodaniu amunicji pancernej bije pod każdym względem UZI. Wybór praktycznie dla każdego gracza. Nadaje się na poziom EQ niższy niż 3.
Izhmash PP-19-01 Vityaz - Jak dla mnie faworyt w każdym calu. Cholernie szybki, celny i niezawodny. Zarówno na bliski jak i średni dystans. Bardzo przejrzysty celownik daje nam przewagę nad wszystkimi PMkami. Nadaje się na poziom EQ niższy niż 5.
Karabinki i Karabiny szturmoweW tej kategorii są 3 bronie. Najbardziej uniwersalne uzbrojenie na polu walki. Broń uniwersalna, nadaje się zarówno na bliski jak i na daleki dystans. Lecz najlepiej sprawdza się na średnich dystansach. Duże obrażenia i umiarkowana szybkostrzelność.
AKM - Poczciwy kałach. Duże obrażeni. Dosyć celna na dystans przy strzelaniu pojedynczo. Na blisko strzelanie seriami. Średnia szybkostrzelność. Niestety bardzo mocno ją rwie, jest praktycznie nie do opanowania w automacie. Broń dla wprawionych strzelców. Da się nią kręcić bardzo dobre wyniki. 1 magazynek starcza czasami na 3-4 wrogów.
AKS-74U - Osobiście mój faworyt w grze. Duża szybkostrzelność i dosyć dobre obrażenia, przy praktycznie zerowym odrzucie sprawia że broń nadaje się zarówno na ściąganie pojedynczymi strzałami snajperów, jak i w walce w pomieszczeniach gdzie walimy full auto. Wielkim plusem jest też mniejsza waga pocisków co daje więcej kulek przy sobie. 50 w paczce.
SKS - Mówiąc krótko "Laserowa Dzida" najlepsza broń w grze. Bardzo duże obrażenia. Bardzo celna, i wysokie skupienie pocisków. Pojedynczymi strzałami da się ściągać snajperów, w walce w zwarciu ma przewagę obrażeń, i celności z biodra. 10 naboi w magazynku starcza na 2 przeciwników. A warto wspomnieć że można przenosić ich 120. Broń dla każdego.
A-545 - Bardzo szybki karabin z dobrą celnością i słabym odrzutem. Lecz rozrzut kul jest dosyć spory. Mimo że celujemy w wroga kule latają na każdą stronę. Idealna na bliski dystans przy strzelaniu z biodra. W nielicznych sytuacjach nadaje się również na średni dystans. Z racji szybkostrzelności wychodzi 1 magazynek na wroga.
Vepr - Duży konkurent AK-74M jak dla mnie obie bronie są bardzo porównywalne. Duże obrażenia i ogromna celność broń zarówno na bliski jak i daleki zasięg. Jedyne co odróżnia Vepra to zamknięty celownik z dosyć dużą ramką. Gdzie na daleki zasięg bardzo przeszkadza to na bliski zasię ułatwia trzymanie wroga na celowniku.
Izhmash AK-74M - Jedyna odczuwalna różnica między veprem to otwarty celownik dzięki któemu mamy większe pole widzenia i lepiej się strzela na bliski zasię. Ale to nadal broń dla każdego.
StrzelbyMimo że w grze mamy dużo strzelb nie mają one większego wpływu na rozgrywkę z racji małego zasięg. Po zastosowaniu specjalnej amunicji zwiększa się nieco zasięg broni, lecz trzeba dokładniej celować. Broń dobra dla początkujących graczy bądź do defensywnego stylu rozgrywki.
Faworytami w tej klasie są. :
TOZ-34 Bardzo celna broń z ogromnymi obrażeniami.
Franchi SPAS-12Pojemny magazynek i duża szybkostrzelność.
Benelli M4 Super 90Obrażenia i celność.
Baikal MP-153 - Jest to 4 strzałowa strzelba samopowtarzalna. Zadaje spore obrażenia na bardzo bliskim dystansie. W średnich dystansach jest już problem z trafieniem. Broń raczej na pierwsze fazy gry, gdzie nie mamy większego wyboru. Szybkostrzelność i mały magazynek sprawia że często ładujemy a to troszkę czasu zajmuje.
Remington 870 "Witness Protection" - Jest to skrócona wersja strzelby. Mały magazynek bo raptem 4 pociski. długi czas przeładowania kolejnego pocisku do komory i dosyć mały zasięg sprawia że bardzo szybko zapominamy że mamy w ogóle tą broń zakupione.
TOZ-34 - Dwururka w układzie BOK (Lufa nad lufą) z dużym zasięgiem. Jest to broń z którą można już ukręcić ładne wyniki. W podstawowej amunicji zabójcza na bliski dystans. Przy zastosowaniu amunicji specjalnej daje radę na średni dystans. Dosyć długi czas przeładowania sprawia że trzeba dobrze celować bo każdy pocisk w tej broni jest na wagę złota.
TOZ-66 Sawn-off - Poczciwa dwururka. Mała, zgrabna, szybka i zabójcza. Zarówno szybkostrzelność jak i przeładowanie trwa bardzo szybko. To z racji małej lufy ma bardzo słaby zasięg. Rekompensuje to fakt że da się ją nosić jako broń boczną. Co sprawia że w ekstremalnych warunkach spełnia swoją rolę znakomicie.
Franchi SPAS-12 - 8 pocisków w magazynku, duża szybkostrzelność i bardzo duża celność. Jednym słowem armata wśród strzelb. Podstawowa amunicja jak zwykle na bliski dystans, przy zastosowaniu specjalnej można razić wroga na naprawdę duże dystansy. Rodzynek wśród strzelb.
Benelli M4 Super 90 - W porównaniu do SPASA ma większe obrażenia, ale niestety mniejszy magazynek co da się odczuć w walce. 6 pocisków to nie 8. Broń porównywalna do spasa zarówno szybkostrzelnością jak i celnością.
Karabiny powtarzalne i samopowtarzalneBroń do rażenia przeciwnika na duży dystans, śmiercionośna i niezawodna. Dla graczy którzy chcą się mierzyć z snajperami lecz też którzy chcą mieć możliwość rażenia celu w mniejszych odległościach.
Faworytami w tej klasie są. :
TOZ-122 Bardzo celna broń z ogromnymi obrażeniami. Przeważnie "One shot, One kill".
Winchester Model 1894Pojemny magazynek, dobra szybkostrzelność i ogromna celność.
Mosin Nagant M38 Carbine - Podstawowy karabin w grze. Mało co zdarza się że zabijamy na 1 strzał. Definitywnie najgorszy karabin. Warto go szybko zmienić.
TOZ-122 - Ta broń to kolejna armata. Zabija w większości przypadków na 1 strzał. Bardzo celna i z przejrzystym celownikiem.. Broń zarówno na długi jak i średni dystans.
Winchester Model 1894 - Jest to klasyczna broń z dolnym naciągiem. Średnia szybkostrzelność i małe obrażenia sprawia ze broń nadaje się do rażenia celów na średni dystans na którym sprawuje się idealnie. 6 pocisków w magazynku nie jednemu uratuje życie. Średnio zabija na 3-4 strzały.
Karabiny snajperskieRemington 700 - Póki co jedyna dostępna snajperka. Spełnia wszystkie funkcje karabinu wyborowego. Zabija na 1 strzał. Dosyć wolne przeładowanie. I średniej jakości przybliżenie. W dobrych rękach śmiercionośna.
Resztę broni dopiszę w miarę aktualizacji gry. Opis broni jest moim odczuciem płynącym z gry.