Ekwipunek – Zew Prypeci

ekwipunek-logo

Apteczki, leki czy jedzenie – jeżeli chcemy przetrwać w Zonie, nie możemy o nich zapomnieć. Nasz ekwipunek to nie tylko one, to także masa innych przydatnych lub mniej przydatnych rzeczy. Jeżeli wybierasz się w głąb Zony, dobrze jest zapoznać się z tym opisem. Każdy item ma swoje niepowtarzalne właściwości, tutaj postaram się je bardziej przybliżyć:



Menu ekwipunku (kliknij, aby powiększyć)

Menu ekwipunku (kliknij, aby powiększyć)

1A. Pasek szybkiego dostępu. Wystarczy że przerzucimy na niego dany przedmiot z ekwipunku, a ukaże się on nam w lewym dolnym rogu ekranu, punkt 1B. – Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy użyć go natychmiastowo klikając w odpowiedni klawisz, domyślnie: F1, F2, F3 oraz F4.



2. Sloty na broń, pancerz, hełm/maskę i detektor. Nowością jest to, że w obydwu slotach możemy nosić dowolną broń, np. dwa pistolety czy chociażby karabin szturmowy i snajperski.



3. Główne menu ekwipunku, zawartość naszego plecaka. Nosimy tam resztę niezbędnych rzeczy, domyślna pojemność to 50kg. Leków czy innych rzeczy możemy używać również po dwukrotnym kliknięciu na nie. By włączyć deskrypcję przedmiotu, stajemy na nim kursorem.



4. Sloty na artefakty. Na screenie widać dwa wolne oraz 3 zablokowane. Ich ilość zależy od danego pancerza, ale również można je odblokować modyfikacjami u technika.



5. Stan zdrowia bohatera. Znany każdemu pasek HP oraz dwie ikonki: krwawienie, napromieniowanie. Intensywność zależy od koloru, zaczynając od zielonego przechodząc przez pomarańczowy i kończąc na czerwonym.



6. Stan ochrony postaci na różne czynniki. Zwiększany lub zmniejszany przez masę rzeczy takich jak: stan kombinezonu, zażyte leki etc.


A. Głód. Jego zaspokajanie (+), bądź zwiększenie (-).



B. Krwawienie. Bandaże pomagają w zatrzymaniu krwawienia, a leki – wspomagają krzepnięcie krwi.



C. Napromieniowanie. Jego redukcja (-) bądź też zwiększenie odporności (+).



D. Zwiększanie odporności na ataki PSI oraz samo jego oddziaływanie na nasz mózg.



E. Regeneracja zdrowia postaci.



F. Siła postaci. Efektem jest zwiększenie limitu kilogramów które możemy nosić.



G. Wytrzymałość. Możliwość dłuższego biegania bez męczenia się.



H. Całkowita ochrona przed blowoutem, czyli tak zwanym “Zwarciem”.



I. Ochrona przed szkodliwym działaniem oparów chemicznych.
czasWszystkie przedmioty których używamy posiadają swój czas przez który działają, od kilkunastu sekund do kilku minut.

Medycyna

Apteczka

Apteczka


Jednorazowy zestaw medyczny ogólnego zastosowania. Służy on do leczenia rozmaitych obrażeń – ran, stłuczeń, zwykłych i chemicznych oparzeń, a także różnych typów trucizn. Ceniony przez stalkerów.

Cena: 300
regeneracja zdrowia +100
krwawienie+5
czas10 sekund



Apteczka wojskowa

Apteczka Wojskowa


Specjalistyczny zestaw medyczny, zapewniający pierwszą pomoc rannym w walce. Zawiera on środki wspomagające krzepnięcie krwi oparte na menadionie, antybiotyki i immunostymulanty, a także narzędzia służące do usuwania pocisków i odłamków z ciała. Apteczka ta jest wydawana personelowi wojskowemu jako standardowe wyposażenie. Niekiedy jest także używana przez siły Powinności.

Cena: 650
regeneracja zdrowia +200
krwawienie +20
czas 5 sekund


Apteczka naukowców

Apteczka Naukowców


Zestaw medyczny zaprojektowany z myślą o użyciu w Zonie. Zawiera on materiały służące do leczenia ran, a także do ochrony przed zatruciem promieniowaniem i redukcji stopnia napromieniowania organizmu. W odróżnieniu od innych apteczek, zawiera wikasol, batilol i nafazolinę.



regeneracja zdrowia Stalkerzy owych apteczek nie posiadają, jednak często dostajemy je za jakieś misje, najczęściej u jajogłowych.

Cena: 800
regeneracja zdrowia +100
krwawienie +5
napromieniowane -10
czas 10 sekund


bandaże

Bandaż


Normalny bandaż elastyczny służący do tamowania krwawienia i ochrony przed zakażeniem ran. W przypadku zwykłego krwawienia, bandaż należy nałożyć bezpośrednio na ranę. Aby powstrzymać krwawienie tętnicze, należy szybko obwiązać bandaż dookoła rany.

Cena: 80
krwawienie +20
czas 5 sekund


antyrady

Antyrady


Oparte na meksaminie leki przeciwpromienne są często spotykane w Zonie. Po użyciu lekarstwo powoduje skurcz obwodowych naczyń krwionośnych i deprywację tlenową, co pozwala na leczenie i ochronę przed promieniowaniem. Nie ma ono silnych skutków ubocznych, ale wiadomo o odosobnionych przypadkach lekkich nudności, zawrotów głowy, skurczy i bólu brzucha.

Cena: 250
napromieniowane -10
czas10 sekund





radioprotektor

Radioprotektor


Radioprotektor B190, znany też pod nazwą indralina, wchodzi w skład apteczek wydawanych personelowi elektrowni jądrowych. Jest on używany w Zonie zamiast silnie toksycznego hydrochlorku cystaminy PC1, którego częste użycie może spowodować śmierć. Osłabia wpływ promieniowania gamma na żywą tkankę. Najlepiej przyjąć go przed wystawieniem na działanie promieniowania, ponieważ efekty nie są natychmiastowe. Efekty działania tego lekarstwa są długotrwałe.



regeneracja zdrowia Najczęściej w skrytkach oraz szeroko dostępny u naukowców i medyków, czasami u pojedynczych stalkerów.

Cena: 300
napromieniowane +150
czas60 sekund





Antidotum


Antytoksyna IP2 to złożone lekarstwo, w skład którego wchodzą różne rodzaje antidotów, w tym metoklopramid, tiamina, ryboksyna i inne substancje. Lek wprowadza do krwiobiegu szereg antybiotyków, których zadaniem jest neutralizacja naturalnych trucizn, a także pochłaniacze trucizn syntetycznych. IP2 nie jest szczególnie popularne w Zonie, ponieważ większość stalkerów woli polegać na masce przeciwgazowej i kombinezonie ochronnym. Są jednak tacy, którzy przechowują ukryte opakowanie tego antidotum. Efekty działania tego lekarstwa są długotrwałe.

Cena: 300
+150
czas60 sekund





psiblock

Bloker Psioniczny


Lekarstwo, które blokuje lawinowy natłok impulsów nerwowych. Użycie go wywołuje krótkotrwałą utratę wszelkich emocji. Używane wyłącznie w Zonie w celu przeciwdziałania polom psionicznym obecnym w anomaliach. Efekty działania tego lekarstwa są długotrwałe.



regeneracja zdrowia Tylko u naukowców oraz medyków, czasami w schowkach.

Cena: 550
psi block +150
czas60 sekund





perwinkle

Barwinek


Ukraińskie Wikasolum – sztuczny odpowiednik witaminy K. Głównym zadaniem tego lekarstwa jest zwiększanie tempa krzepnięcia krwi. Jest bardzo poszukiwany przez stalkerów, którzy chcą, aby wolno gojące się rany zadawane przez mutanty zasklepiały się szybciej. Efekty działania tego lekarstwa są długotrwałe.

Cena: 550
krwawienie +30
czas20 sekund





anabolik

Antybiotyk


Ekperymentalny lek stworzony przez prof. Oziorskiego dla zespołów badawczych pracujących w Zonie. Jego głównym składnikiem jest tetrodotoksyna, zwana potocznie „proszkiem zombi”, powodująca całkowite wstrzymanie działania centralnego układu nerwowego, co umożliwia przeżycie emisji bez osłony. Lek nie był testowany klinicznie, dlatego też jego skuteczność i skutki uboczne pozostają nieznane.



regeneracja zdrowia Bardzo rzadki lek którego nie da się kupić, jednak pojedyncze sztuki możemy znaleźć w lab. X8 oraz w jednej z jaskiń w Zatonie.

Cena: 1000
blowoutCałkowite uodpornienie
czasKilka minut





herkules

Herkules


Główny składnik tego środka to anaboliczny androgen, sztuczny steryd, którego skład przypomina testosteron. Jest on często używany przez stalkerów podczas dłuższych wypraw, aby zmniejszyć zmęczenie mięśni. Znacząco zwiększa udźwig. Efekty działania tego lekarstwa są długotrwałe.

Cena: 200
waga +20kg
czas300 sekund (5 minut)





Żywność

chleb

Chleb


W Zonie nigdy nie stwierdzono obecności piekarzy, ale ten bochenek chleba nie jest skażony ani radioaktywny. Wprost przeciwnie, wygląda na świeży i smakowity. Przynajmniej na razie nie pojawiły się żadne zażalenia.

Cena: 10
regeneracja zdrowia+20
glod+6
czas5 sekund





kielbasa

Kiełbasa


Na dobre i na złe, ta kiełbasa – mieszanka kurczaka i sojowego substytutu – często stanowi śniadanie, obiad i kolację stalkera w jednym. Może być przechowywana przez długi czas ze względu na wysoką zawartość konserwantów.

Cena: 70
regeneracja zdrowia+20
glod+10
czas5 sekund





Konserwa


Przypuszczalnie ta konserwa została zrabowana przez stalkerów z wojskowego składu racji żywnościowych. Ciężko być pewnym, ponieważ na puszce brakuje etykiety. Niemniej jednak powinna nadal nadawać się do zjedzenia, oczywiście jeśli wierzyć podanej dacie przydatności do spożycia.

Cena: 40
regeneracja zdrowia+20
glod+10
czas5 sekund





Napój energetyczny


Często używany przez stalkerów wyruszających na dłuższe wyprawy, w trakcie których nie można pozwolić sobie na odpoczynek. Napój zawiera łatwostrawne węglowodany, a także substancje powodujące wydzielanie adrenaliny do krwiobiegu.

Cena: 50
+10
czas60 sekund





Wódka


Produkt firmy GSC. Wchodzi bez zagryzki i znacznie zmniejsza skutki promieniowania. Należy pić ją z umiarem.

Cena: 40
-5
-2
czas5 sekund

Ekwipunek - Zew Prypeci
4.5518
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • Q&A: W. Jełtyszew o planach GSC
    Brakowało nam Was. Dlaczego postanowiliście wznowić działalność studia GSC? Ponieważ najlepiej potrafimy tworzyć gry komputerowe, i to w zasadzie jest głównym [...]
  • caleb59 « 13 stycznia 2017, 10:25
    Dzięki za cynk!
  • mkdante381 « 13 stycznia 2017, 9:29
    Zły Hed recenzował na TV Gry
  • Kalec « 7 stycznia 2017, 11:06
    Wzajemnie :D
  • Chuck Norris « 23 grudnia 2016, 12:12
    *zaciera ręce* Wracamy do Zony, panowie…
  • caleb59 « 21 grudnia 2016, 11:42
    Jakaś awaria po stronie miserymod.com, link został zmieniony na działający.

autor działu:

Michu
Michu
13.09.2009

ocena działu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 4.5/5 (18 votes cast)