Dolina Mroku – Solucja
Proszę się nie sugerować nazwą. Dolina Mroku to spokojny i cichy zakątek. Nawet w Kordonie bywało niebezpiecznie. Mutantów jest tu mało i spacerują zwykle po obrzeżach lokacji. Swoją kwaterę główną ma tu Wolność, która jest atakowana ostatnio przez tajemniczych osobników.
Zapowiada się nieciekawie. Gdy tylko usłyszysz rozkaz stań w miejscu i nie ruszaj się. Inaczej żołnierze Wolności otworzą do ciebie ogień. Poczekaj, aż jeden z nich podejdzie i pogadaj z nim. Gdy wyjaśnisz mu powody wizyty okaże się, że jedna z placówek jest właśnie atakowana.
Zadanie 2: Odpowiedz na sygnał SOS
Ruszaj w stronę z której dobiegają strzały. Niestety na miejscu nie zastaniesz nic oprócz zwłok. Wskakuj szybko na koparkę, gdyż za chwilę zostaniesz zaatakowany przez stado psów. Po uporaniu się z kłopotliwymi zwierzakami skieruj się do bazy frakcji.
Po dotarciu na miejsce udaj się do niewielkiej chatki tuż obok magazanu. Spotkasz tam Lingowa nazywanego przez wszystkich Dowódcą. Naturalnie nie ma nic za darmo. Jeśli chcesz informacji na temat Kła musisz najpierw wykonać parę zleceń.
Zadanie 4: Zniszcz norę potworów: Nędzne obozowisko
We wspomnianej Norze żyje tylko jeden Nibypies. Uważaj jednak. Ten specjalny rodzaj potrafi robić mnóstwo swoich kopii. Nie różnią prawię w ogóle od oryginału, a teź potrafią ugryźć. Po trafieniu zwyczajnie się rozpływają. Zlokalizuj więc na mini-mapie czerwoną kropkę. To pies. Wbiegnij szybko i załatw go paroma strzałami. Jeśli ci ucieknie i zacznie tworzyć swoje kopie wypatruj psa biegającego trochę dalej od innych. To ten właściwy. Po jego zabiciu wszystko wróci do normy.
Zadanie 5: Dostarcz amunicję na posterunek
Po uporaniu się z psem Dowódca rozkaże ci udać się po amunicję do Aszota, handlarza. Potem musisz zanieść ją na pobliski posterunek. Po drodze usłyszysz strzały. Biegnij zobaczyć co się stało. Niestety na miejscu nie znajdziesz nic. Wszyscy zginęli. Czechow powiadomi cię, ze jedno PDA wciąż jest aktywne. Podnieś je z ciała żołnierza leżącego na materacu (screen). Dowiesz się, że Lingow zdradził. Wracaj więc do Czechowa.
Gdy już zaniesiesz PDA Czechow powiadomi cię, gdzie jest zdrajca. To w starym gospodarstwie na drugim końcu lokacji. W „jedynce” przesiadywała tam grupa Stalkerów. Chcieli Ci sprzedać Gaussa po okazyjnej cenie. Niedaleko zabudowań otrzymasz komunikat żołnierzy Wolności, że natknęli się na Najemników. Pomóż im w walce. Uważaj jednak. Najemnicy są świetnie wyszkoleni i uzbrojeni. Proponuję zainteresować się nowym karabinem szturmowym: TRS 301. Co do walki: polecam najpierw wejść do jednego z dwóch budynków. Tam wybić wszystkich, przejść na koniec i zajść pozostałych od tyłu. Potem pozbieraj amunicję i PDA z ciała Dowódcy. Gdy zaniesiesz urządzenia do Czechowa ten zdradzi ci miejsce pobytu Kła. Możesz iść od razu, albo pomóc Wolności w ostatecznym rozprawieniu się z Najemnikami.
Zleceniodawca: Czechow (po wykonaniu zadania „odszukaj dowódcę”).
Jeśli zdecydował się zostać, przywódca Wolności wskaże ci dwie anteny. Jedną na bagnach, a drugą w opuszczonym gospodarstwie. Dzięki nim przeskanujesz okolicę i znajdziesz bazę Najemników. Ruszaj więc na bagna do pierwszej anteny. Na miejscu sojusznicy już walczą z najemnikami. Potyczka jest prosta, bo wróg zajmuje nieosłonięte pozycje i jest go mniej. Następnym krokiem jest zdobycie anteny w gospodarstwie. Taktyka identyczna jak wcześniej. Chociaż równie dobrze to zadanie mogą zrobić za ciebie żołnierze Wolności. Po zdobyciu obu anten dostaniesz nowe zadanie.
Zadanie 2: Wyeliminuj najemników: Sala fabryczna
Po zdobyciu anten
Po dostaniu informacji o bazie Najemników biegnij w tamtą stronę. Wolność już walczy.
Twoim sojusznicy i ty sam jesteście przygwożdżeni. Na początek proponują zdjąć snajperów na wprost wejścia. Uważaj tylko na granaty. Te rzucane przez Najemników oraz przez twoich. Po uporaniu się ze snajperami przenieś walkę do środka. Uważaj, bo na końcu hali czają się wrogowie obserwujący wejście. Po ich zabiciu idź w prawo. Miń dawny korytarz do X18 i rusz schodami na górę. Tam wybij resztę najemników. Na najwyższym piętrze wyjdź na zewnątrz. Powinieneś widzieć charakterystyczny komin. Przeskocz barierki i spadnij na dół. Tam rozpraw się z pozostałymi przy życiu Najemnikami. Po chwili tunel którym dostawali się wrogowie zostaje wysadzony w powietrze. Zadanie zaliczone. Teraz możesz dołączyć się do frakcji Wolność. To znaczy teoretycznie. Na razie musisz czekać na sygnał od Czechowa. W pewnym momencie skontaktuje się z tobą i powiadomi, że możesz się dołączyć.
Zadanie 3: Odszukaj przyjaciela technika
Zleceniodawca: Jar
Oprócz ulepszania broni Jar zaoferuje ci również misję poboczną. Niestety nie dowiesz się niczego konkretnego. Po więcej informacji musisz wrócić po godzinie 23.
Więc wróciłeś? Twardziel. Stalker którego masz znaleźć leży niedaleko bazy na silosach. Wchodzisz po drabinie, bierzesz PDA i wracasz do technika. Proste, prawda? Miła, krótka i pełna wrażeń wycieczka. Uważaj gdy będziesz wracał do bazy.
Wszystkich 5 pozostałych forumowiczów da z siebie wszystko! :E
Byłem tu
Gimme S.T.A.L.K.E.R.2!
Amen!
Mogli by nawet przesunąć na 2025, i tak by nie robiło różnicy