Anomalie – Zew Prypeci

Zaton

Kocioł

Anomalia termiczna znajdująca się w północno-wschodniej części Zatonu. Według stalkerów, powstała, gdy pod wodą pojawiły się anomalie cieplne. Nie wiadomo ile w tym prawdy, ale dla stalkera liczą się tylko jej twory. Artefakty często znajduje się wewnątrz, pływające w kipiącej wodzie. Można poczekać, aż któryś wyskoczy na zewnątrz, ale można też wejść do środka, lecz wiąże się to z dużym ryzykiem.

spoiler

Artefakty: Korale Mamy, Kula Ognista, Oko, Kryształ.

Cyrk

To także anomalia termiczna. Jej nazwa wzięła się z powodu niezwykłego wyglądu, który na pierwszy rzut oka przypomina ogromny dół, wewnątrz którego latają dwie anomalie typu Kometa. Gdy podejdziemy bliżej możemy trafić na artefakty, których najwięcej jest na samym środku. Najtrudniej jest się tam zbliżyć, gdyż panuje w tym miejscu wysoka temperatura. Niekiedy można tam też zobaczyć Ognistego Poltergeista, który będzie atakował, gdy znajdziemy się odpowiednio blisko centrum.

spoiler

Artefakty: Kula Ognista, Oko, Korale Mamy.

Pazur

Dziwna anomalia grawitacyjna o nieznanym pochodzeniu, która wygląda jak rozkopana ziemia. Prawdopodobnie w wyniku katastrofy osunął się kawałek terenu i otworzyła się sieć jaskiń, do których można się dostać, albo przez jeden z otworów w ziemi, albo przez szczelinę na terenie dawnej stacji benzynowej. W obrębie anomalii jest dużo Trampolin, które gęsto rozmieszczone, uniemożliwiają szybką ucieczkę. Najlepiej posługiwać się w takim przypadku śrubami, jednak należy uważać na pole promieniowania.

spoiler

Artefakty: Skrętak, Meduza, Kamienna Krew.

Sosnodąb

Anomalia chemiczna, wyglądająca jak przerośnięte drzewo rozpinające się nad siecią rowów. Pewnego razu jakiś amatorski badacz, wziąwszy kawałek kory, zlokalizował ją jako zarówno korę sosny, jak i dębu. U zbiegu wszystkich rowów znajduje się skupisko gazowych anomalii, przez które trzeba skupić się na równowadze, gdy będziemy się wspinać na górę. Oprócz dobrego widoku i punktu snajperskiego, można tam znaleźć artefakty, które oddaliły się od macierzystych terenów.

spoiler

Artefakty: Kotlet, Kulebiak, Kamienna Krew, Świetlik.

Żelazny las

Stara podstacja, na terenie której jest dużo anomalii Elektro i pól promieniowania. Anomalii łatwo unikać, po prostu należy rzucać śrubkami przed siebie i wypatrywać charakterystycznych rozbłysków i piorunów. Z promieniowaniem jest już gorzej, bo nie da się określić dokładnie jego zasięgu. Artefakty łatwo zdobyć, najczęściej leżą na samym krańcu anomalii. Pomiędzy antenami lewituje Elektryczny Poltergeist, który zasypie nas wszystkim, czym można, jeżeli podejdziemy za blisko.

spoiler

Artefakty: Blask Księżyca, Bateria, Błysk, Świecidełko.

Szrama

Ciekawa anomalia, której widok przeraża ze względu na wielkość. Wygląda, jakby ktoś przeciął kawałek ziemi siekierą. Wąski i głęboki rów, którego pochodzenie jest owiane tajemnicą. Jeszcze dziwniejsze jest wydobywające się stamtąd pole psioniczne, które w kilka chwil może pozbawić człowieczeństwa każdego nieuważnego stalkera. Gdy tam wejdziesz, dosłownie zapominasz, jak się oddycha i giniesz okrutną śmiercią, bądź zamieniasz się w Zombi, co jest jeszcze gorsze. Emisje psioniczne szybko czyszczą pasek życia, dlatego przed wycieczką w to miejsce należy zaopatrzyć się w dobry kombinezon lub artefakty chroniące przed oddziaływaniem psionicznym.

spoiler

Artefakty: Błysk, Muszla, Śnieżynka.

Bagno

Małe bagna umiejscowione na Zatonie. Promieniowanie zrobiło swoje i woda została silnie skażona. Oprócz toksycznej mgły unoszącej się nad bagnami jest tam dużo anomalii typu Trampolina, a zaburzenia grawitacji spowodowały wykrzywienie terenu i nienaturalne ukształtowanie tafli wody. Czasami znaczek skażenia chemicznego pojawia się jeszcze kilka metrów poza bagnem, co tłumaczy, dlaczego są niebezpieczne.

spoiler

Artefakty: Kulebiak, Świetlik, Kotlet, Bąbel.

Pogłębiarka

Niegdyś pogłębiarka ta miała poszerzyć dno rzeki Prypeć. Teraz stoi samotnie, otoczona radioaktywnym jeziorem. Wrak statku jest napromieniowany, w wielu jego częściach są anomalie grawitacyjne. Artefakty można znaleźć głównie poza statkiem, ale w kabinie sternika ukrywa się coś, co jeszcze do niedawna było tajemnicą. W poszukiwaniu artefaktów należy pomóc sobie śrubami, gdyż anomalii tu nie brakuje, szczególnie w jeziorze.

spoiler

Artefakty: Przemienione Koło, Złota Rybka, Gwiazda Wieczorna

Spalone gospodarstwo

Stare, zdewastowane gospodarstwo położone na zachodnim brzegu rzeki, na Zatonie. Trudno to w zasadzie nazwać gospodarstwem, anomalie zniszczyły to miejsce doszczętnie zostawiając jedynie kilka spalonych budowli. W ruinach można znaleźć artefakty, jednak szybka pogoń za nimi nie jest najlepszym pomysłem. Żeby dostać się do nich i ominąć chmarę Spalaczy często trzeba wybrać dłuższą drogę.

spoiler

Artefakty: Płomień, Kryształ, Oko.
Jupiter

Bitumin

Anomalia termiczna, która swym kształtem przypomina niewielką kotlinę. Co kolwiek ją stworzyło, było silne, ponieważ rozerwało kawałek drogi tworząc dół wypełniony gęsto rozmieszczonymi Spalaczami oraz rzadszymi, dalej położonymi Trampolinami. Gdy wejdziemy wgłąb anomalii obraz zmieni kolor na czerwony, a zabójczo gorąca temperatura będzie wykańczać nas powoli, o ile nie mamy odpowiedniego do takich wycieczek kombinezonu.

spoiler

Artefakty: Grawi, Kula Ognista, Kamienny Kwiat

Popielisko

Niedaleko wioski Kopaczi, na małym cmentarzyku czeka coś co może w kilka chwil pozbawić nas życia. Popielisko, bo tak nazywana jest przez stalkerów ta anomalia, to zbiór Spalaczy i pole termiczne. Gęsto rozmieszczone anomalie tworzą istny las, do którego nie sposób się przedostać, a jeszcze trudniej wyjść. Podczas szukania artefaktów, radzę używać śrubek oraz uważnie obserwować co ma się przed oczami. Pole termiczne stanowi dodatkowe zagrożenie, więc jest to anomalia bardzo niebezpieczna.

spoiler

Artefakty: Kula Ognista, Płomień, Korale Mamy, Oko.

Szuwary

Opustoszały i niegościnny teren. Nie bez powodu jest omijany przez stalkerów. Ta jedna z najgroźniejszych anomalii w Zonie potrafi w kilka sekund przepalić kombinezon i zabić. Woda w tym z pozoru zwykłym bagnie jest silnie skażona chemicznie, a na jej powierzchni jest dużo gazowych anomalii. Śrubki mało tutaj zdziałają. Aby wyjść cało ze spaceru po Szuwarach należy zaopatrzyć się w chroniący przed skażeniami chemicznymi sprzęt i dużo leków.

spoiler

Artefakty: Kamienna Krew, Świetlik, Dusza.

Betonowa wanna

Dawno zapomniane i nie odwiedzane miejsce. Znajduje się po zachodniej stronie fabryki Jupiter, której tajemnica odstrasza stalkerów, przez co konkurencja podczas zbierania artefaktów jest niewielka. W małym baseniku jest skażona woda, która może szybko zniszczyć nasz kombinezon i ciężko poparzyć. Czasem opłaca się zaryzykować, ponieważ można w niej znaleźć bardzo drogi artefakt. Moją ulubioną taktyką jest skakanie po betonowych bloczkach i łapanie artefaktów, gdy tylko zbliżą się na odpowiednią odległość.

spoiler

Artefakty: Dusza

Parking

Niewielki parking, znajdujący się w Okolicach Fabryki Jupiter. O starości tego miejsca świadczą porzucone dawno wraki przedwojennych samochodów. Na jego terenie jest pełno pojedynczych anomalii Elektro, między którymi można przejść używając śrubek. Balansując pomiędzy anomaliami należy mieć na uwadze silne pole radioaktywne, które może skutecznie utrudnić zbieranie artefaktów.

spoiler

Artefakty: Blask Księżyca, Bateria, Świecidełko, Muszla.

Kamieniołomy

Dawniej, przed katastrofą w 1986 roku, prowadzono tu duże prace. Jedyne co po nich pozostało to wielka koparka i kotlina przekształcona w płytkie bagno. Cały ten teren wypełniony jest anomaliami gazowymi, które w jednej chwili niszczą płuca i drogi oddechowe, nie mówiąc o skórze. Śrubki są w tym przypadku nieocenione, jednak na toksyczny gaz działają jedynie leki. Warto czasem wdrapać się po drzewie na maszynę. Jest tam dobry punk obserwacyjny i miejsce, w którym można po prostu odpocząć.

spoiler

Artefakty: Dusza, Kotlet.

Zagajnik anomalii

Silnie skażony chemicznie teren, na którym znajduje się pełno anomalii Galareta. Pod jednym ze zwęglonych drzewek, jest dziwna Anomalna Roślina. Spacerując po zagajniku, należy uważać na Galarety, które połączone z chemicznymi oparami, stanową zabójczą pułapkę. Często, gdy wejdziemy w głąb, nie mamy już jak wyjść. Jedynym sposobem na wydostanie się jest rzucanie śrubami, albo szybkie wybiegnięcie na zewnątrz.

spoiler

Artefakty: Anomalna Roślina (zadanie dla naukowców), Dusza.

Magazyn na tyłach fabryki Jupiter

Tajemnicze miejsce, do którego nikt się nie zapuszcza. Z pozoru zwykły magazyn, to prawdziwa żyła złota dla każdego odważnego, kto zapuści się na piętro. Można natknąć się tam na cenne artefakty, a konkurencja jest nieduża, ze względu na położenie w pobliżu fabryki i mutanty, które lubią tu polować.

spoiler

Artefakty: Bateria.


Prypeć

Leszczyna

Pomiędzy dwoma blokami, w północnej części miasta, można dostrzec olbrzymi obiekt. Jest to wielkie drzewo, zwane przez stalkerów Winoroślą lub Leszczyną. Jeżeli na dole nie ma artefaktów, warto poszperać na górze. Należy jednak uważać na ruchomą anomalię gazową bez nazwy, z którą zetknięcie jest niebezpieczne i może odebrać sporo życia. Na szczęście można jej unikać, chodząc po plątaninie gałęzi i szybkim przemieszczaniu się. Czasem warto wejść na górę, bo czeka tam coś naprawdę wartościowego.

spoiler

Artefakty: Świetlik, Bąbel, Kotlet.

Wulkan

Niewielka anomalia termiczna położona nieopodal przedszkola, w Prypeci. Przypomina spękaną ziemię, spod której wyłaniają się Spalacze. Swą nazwę zyskała zapewne z powodu buchających od czasu do czasu płomieni. Gdy wpadniemy w jednego ze Spalaczy możemy mieć pewność, że zaraz dotknie nas drugi, bowiem są one porozmieszczane gęsto. Dodatkowym zagrożeniem jest też wysoka, charakterystyczna dla takich miejsc, temperatura.

spoiler

Artefakty: Płomień, Kula Ognista.

Anomalia termiczna

W stanie nieaktywnym, spalacz objawia się jako ledwo widoczne, rozgrzane, falujące powietrze. Jeżeli jednak dostanie się w jej obręb jakikolwiek przedmiot, anomalia skupia się w jednym miejscu, w którym temperatura osiąga nawet 1200 stopni. Z powodu słabej widoczności anomalii w stanie spoczynku, w nocy można ją wykryć tylko detektorem, lub rzucając śrubkami. Istnieje również ruchoma odmiana anomalii termicznej, znana jako Kometa.

Anomalia grawitacyjna

Anomalia o charakterze grawitacyjnym. W stanie spoczynku można ją zaobserwować tylko dzięki poruszającym się liściom, wirującemu kurzowi, szczątkom ludzi i mutantów itp.
Znane są trzy rodzaje anomalii grawitacyjnej. Trampolina wyrzuca wszystko spod siebie – często na ogromną odległość. Wir działa odwrotnie: wsysa dany obiekt do środka, miażdży go z olbrzymią siłą, a po chwili wyrzuca z siebie jego kawałki. Karuzela unosi ofiarę w powietrze, obraca i rozrywa na strzępy… W każdym przypadku jest to nieprzyjemna śmierć.

Elektro

Anomalia łatwo widoczna, objawia się błękitną mgiełką i wyładowaniami elektrycznymi. Jeżeli w jej obrębie znajdzie się metalowy przedmiot, lub żywy organizm, wybucha serią bardzo silnych wyładowań elektrycznych. Niektórzy stalkerzy wrzucają do niej np. śrubę i natychmiast po wyłądowaniu przebiegają przez nią, zanim ta się ponownie naładuje, jednak jest to ryzykowna zabawa. Istnieje również ruchoma odmiana anomalii elektrycznej, znana jako Tesla.

Anomalia chemiczna

Ten typ anomalii zawdzięcza swą nazwę dziwnym, nieustannym procesom chemicznych, które w nim zachodzą. Takie anomalie wytwarzają kwas, który w kilka sekund rozpuszcza skórę, albo toksyczne gazy, które równie szybko niszczą płuca…Na szczęście łatwo je zauważyć na otwartym terenie. Problem zaczyna się wtedy, gdy trafi się na jedną z nich w ciemnym tunelu, wówczas pozostają detektor i śrubki.

Anomalie - Zew Prypeci
5.0511
  • Czarnobyl – 1000 mil w Zonie
    Przedstawiamy relację z wyprawy do Zony, którą odbyli nasi użytkownicy - Seek-n-Explore i Lehoslav. Dziękujemy za ciekawe materiały i życzymy powodzenia w [...]
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • Kinot32 « 26 stycznia 2024, 17:44
    Mogli by nawet przesunąć na 2025, i tak by nie robiło różnicy
  • KarwaPL « 21 stycznia 2024, 7:56
    Ciekawe, ciekawe. Wypróbujemy z synem. Pzdr
  • KarwaPL « 17 stycznia 2024, 20:27
    Spodziewałem się tego, ale i tak jest trochę zawiedziony :-)) p.s. Odpalam Gamma zatem
  • KarwaPL « 22 grudnia 2023, 21:11
    Wzajemnie, Stalkerzy
  • KarwaPL « 17 grudnia 2023, 12:03
    W mordę nie mogę się już doczekać :-) p.s. Z Synem dalej gramy w Zew Prypeci

autor działu:

PMG
PMG
30.04.2011

ocena działu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 5.0/5 (11 votes cast)