7
cze
Przejdź do komentarzy

Trzy projekty ze studia 4A Games

Trio ze studia 4A Games i przeprowadzka na Maltę

Jeden z ukraińskich portali poświęconych grom komputerowym przeprowadził wywiad z dyrektorem kreatywnym i jednocześnie współzałożycielem 4A Games – Andriejem Prochorowem. Trudno w to uwierzyć ale ukraińskie studio – twórcy gier Metro 2033 i Metro: Last Light – obecnie pracują nad trzema projektami jednocześnie. Pierwszy z nich już znacie – to Metro: Redux czyli pakiet składający się z obu gier serii Metro ale nieco bardziej podrasowanych i przygotowanych z myślą o konsolach nowej generacji. Drugi projekt to strzelanka osadzona w post-apokaliptycznym świecie Metro ale tym razem ma znacznie różnić się od obu poprzednich części serii a nad scenariuszem pracuje sam twórca tego uniwersum czyli Dmitrij Głuchowskij. Trzeci projekt nadal jest owiany mgłą tajemnicy, wiadomo jedynie, że będzie to bardzo nietypowo zaprojektowana strzelanka akcja której toczy się w przestrzeni kosmicznej. Wiemy także, że to zupełnie nowe uniwersum z zapierającymi dech w piersiach krajobrazami w którym cztery poru roku zmieniają się w ciągu jednej planetarnej doby, jest zamieszkałe przez miłe i przepiękne potwory a całość zwieńcza wspaniała, wręcz zachwycająca muzyka.

Natomiast o szczegółach związanych z otwarciem nowego studia na Malcie i trailer zapowiadający pakiet Metro: Redux znajdziecie w rozwinięciu newsa.

Studio 4A Games uzasadnia przeprowadzkę na Maltę:

Główną przyczyną przeprowadzki jest ograniczenie w zatrudnieniu ważnych dla projektów 4A Games specjalistów z zagranicy. Mimo iż do studia zgłaszało się bardzo wiele pełnych entuzjazmu osób z innych krajów to jednak wszystkim im odmówiono. Kraj jakim jest Ukraina może bardzo szybko ostudzić zapał o czym świadczy obecny dyrektor generalny 4A Games – Dean Sharpe – który przywykał do realiów panujących w tym kraju aż 5 lat. Już pierwszego dnia po ogłoszeniu przeprowadzki na Maltę zgłosiła się cała masa specjalistów z całego świata – od Rosji zaczynając a na USA kończąc. Drugą z przyczyn jest ostrożność niektórych wydawców w finansowaniu projektów powstających na Ukrainie ze względu na niestabilną sytuację polityczną. I tak dochodzimy do trzeciego powodu: w ciągu kilku lat istnienia studia odeszło ok. 15 świetnych specjalistów, którzy bardzo chcieli pracować w 4A Games ale nie w takim kraju jak Ukraina. Podsumowując, przeprowadzka do państwa członkowskiego UE powinna zapewnić stabilną współpracę z wydawcami, zakończyć odpływ osób ze studia przy jednoczesnym rozroście liczby zatrudnionych specjalistów w 4A Games.
Co się zaś tyczy lokalizacji, początkowo pod uwagę brane było również miasto Wilno na Litwie ponieważ rządy zarówno tego kraju jak i Malty bardzo sprzyjają zakładaniu firm z branży IT na terenie tych państw dzięki różnym programom. Ostatecznie wybrano jednak Maltę a jednym z czynników który wpłynął na ostateczną decyzję była pogoda. Obecnie łączna liczba pracowników studia liczy 75 osób: w pierwszej fali na Maltę wyruszy 35 pracowników a później dołącza do nich kolejne osoby ale jeszcze nie wiadomo czy wszyscy.

Andriej Prochorow pragnie podkreślić, że siedziba studia znajdująca się w Kijowie nie zostanie przeniesiona, na Malcie będzie się znajdować zachodnie przedstawicielstwo ukraińskiego studia 4A Games.

Trzy projekty ze studia 4A Games5.052

informacje o wpisie:

Glaeken
autor:
Glaeken

ocena wpisu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 5.0/5 (2 votes cast)

2 odpowiedzi do Trzy projekty ze studia 4A Games


GTR
07.06.2014, 17:34

Ma się różnić od obu części serii… Obstawiłem multiplayer Metro, ale po doczytaniu że nad scenariuszem pracuje Głuchowski niestety zwątpiłem.
W takim razie 4A mnie zaskoczy, bo innego pomysłu nie mam. :P Ewentualnie jakiś sandbox w świecie Metro? Albo egranizowanie Uniwersum M2033?

Leo05021
07.06.2014, 19:54

Ja to bym chętnie zobaczył “Piter” jako grę, w sumie sie nadaje.


Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
  • Czarnobyl – 1000 mil w Zonie
    Przedstawiamy relację z wyprawy do Zony, którą odbyli nasi użytkownicy - Seek-n-Explore i Lehoslav. Dziękujemy za ciekawe materiały i życzymy powodzenia w [...]
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • zeebee « 26 czerwca 2017, 11:43
    Panowie stalkerzy, kiedy w końcu spolszczenie do Developer’s Cut 1.4002. bo grać się chce jak cholera, a...
  • Takerbdn99 « 15 czerwca 2017, 17:44
    Podpinam się pod pytanie. Właśnie udało mi się w końcu uruchomić developers cut, i boję się że dodając...
  • El Machor « 15 czerwca 2017, 14:32
    @caleb59 jak idą prace nad spolszczeniem? Jest już gdzieś na horyzoncie? ;)
  • Afrose « 14 czerwca 2017, 10:00
    @Barracuda1806 służę pomocą ;
  • Barracuda1806 « 12 czerwca 2017, 23:46
    @Afrose Dzięki za doinformowanie. Nie czytałem książki przyznam się więc po prostu nie wiedziałem jak...
  • S.T.A.L.K.E.R. Build 2205
    W okolicach 17 listopada wyciekła kolejna alpha, tym razem oznaczona numerkiem 2205. Jest to wersja ...