30
maj
Przejdź do komentarzy

Kroniki Zony: DarkScape, DeadMil, MilRad

W późniejszym etapie produkcji S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, przed twórcami gry pojawiła się wątpliwość co do zasadności możliwości używania pojazdów na lokacjach. Po zmianach w silniku gry usunięto większość związanych z nimi funkcjonalności tj.: otwieranie drzwi, zużycie benzyny itd. Po przebudowie liczne lokacje zostały zmniejszone i tym samym stały za ciasne dla pojazdów. W rezultacie twórcy gry postanowili ograniczyć funkcję pojazdów tylko i wyłącznie do scenek fabularnych. W tym celu stworzono trzy lokacje zwane także łącznikami: DarkScape, DeadMil i MilRad.

DarkScape (Dark Valley + Escape aka Kordon) – łączy lokację Kordon z Mroczną Doliną.

mapa lokacji DarkScape

Pozostałe nazwy: Jelito Zony (rus. Кишка Зоны), Mroczny Wąwóz (rus. Тёмная Лощина), Mroczny Kordon (rus. Тёмный Кордон).

Pomimo tego iż lokacja została wycięta z gry to jej zarysy nadal są wyraźnie widoczne na głównej mapie Zony do gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla w prawym dolnym rogu.

Historia:
Po zmianie koncepcji gry i zmniejszeniu rozmiarów map, pojawił się pomysł na stworzenie długich lokacji na potrzeby pościgów samochodowych. Jako bazę do stworzenia tej lokacji twórcy gry użyli jedną z testowych map pozostałą z czasów pierwotnej koncepcji gry z 2001 roku i wykorzystywaną jako podstawę dla stworzenia późniejszej lokacji Kordon. Tak pojawiła się mapa k01_darkscape.

most kolejowy

Początkowo lokacja wyglądała jak górzysta miejscowość z kanionem i żelaznym mostem, który łączył dwa przeciwległe brzegi góry. Przerabianie geometrii mapy rozpoczęło się mniej więcej w marcu 2006 roku. Most został zapożyczony z wyciętej lokacji Bagna a model stacji benzynowej częściowo wzięto z podobnego obiektu obecnego na lokacji Mroczna Dolina. Łukowate sklepienia tuneli pochodzą ze starej wersji lokacji Bar z kolei okrągłe przejścia pod mostem nad bagnem wzięto z podziemnych tuneli znanych z lokacji Agroprom. Porozrzucane na mapie skały to nic innego jak powiększone kamienie – bardzo możliwe, że jest to związane z dużym pośpiechem w trakcie pracy nad tą mapą.

stodoła w głębi lasu

Zbyt słaba jakość szczegółów i niezbyt interesująca mapa były głównymi przyczynami usunięcia tej lokacji i to dosłownie kilka miesięcy po jej stworzeniu – mniej więcej 21 września 2006 roku. Więcej nigdy do niej nie powrócono ponieważ nie podjęto żadnych prób jej dokończenia lub przywrócenia do gry. Później z gry była wycięta również możliwość prowadzenia pojazdów i tym samym istnienie tej lokacji stało się całkowicie bezcelowe.

zawalone głazami tunele

Opis:
Jest to otoczona skałami równina której środkowa i jednocześnie znacznie szersza część mapy przypomina żołądek natomiast znacznie węższe północna i południowa części odzwierciedlają jelito człowieka – stąd też jedna z nazw tej lokacji. Przez całą mapę przebiega asfaltowa droga prowadząca z Mrocznej Doliny do Kordonu. Cały obszar jest w większości porośnięty lasem. Na lokacji natrafić można na następujących przeciwników: dziki, dwie pijawki, bandytów i wojskowych. Najważniejsze znajdujące się na lokacji obiekty infrastruktury to: stacja benzynowa w południowo-wschodniej części mapy, dwa zawalone głazami tunele tuż za nią, stodoła w głębi lasku, mały most nad bagnistym terenem i najbardziej charakterystyczny punkt lokacji czyli most kolejowy.

niewielki most nad bagnistym terenem


Fabuła:
Gdy Naznaczony wydostaje się z tajnymi danymi z Laboratorium-X18 w Agropromie, zostaje zaskoczony przez wojskowych po czym wskakuje do samochodu „Zaporożec” i ucieka od wojska na lokację Wysypisko. Następnie otrzymuje wiadomość od Sidorowicza po której wsiada do samochodu stojącego obok bramy prowadzącej do Mrocznej Doliny, wywarza ją wjeżdżając na lokację Darkscape i przejeżdża przez całą mapę. Na drodze Naznaczonego miały być dwa punkty kontrolne – na początku i na końcu lokacji. O ile pierwszy z nich można było minąć bez większych problemów o tyle przez drugi należało przedrzeć się nie szczędząc amunicji. Ponadto, samochód ostrzeliwują żołnierze oraz wojskowy BTR

stacja benzynowa

i przez cały czas gracz jest prześladowany przez wojskowy helikopter, który można było strącić strzelając z zabranego jednemu z żołnierzy RPG-7u. W jednym miejscu można było uciec w głąb lasku a wtedy helikopter przestaje śledzić gracza i przekazuje za pomocą komunikatu radiowego, że stracił cel z oczu.

Lokacja w buildach: #2307 i #2571k01_darkscape.

DeadMil (Dead City + Military Warehouses aka Magazyny Wojskowe) – łączy lokację Wymarłe Miasto z Magazynami Wojskowymi.

mapa lokacji DeadMil

Historia:
Lokacja nigdy nie została ukończona. Upubliczniono ją w charakterze projektu z programu LevelEditor — redaktora lokacji X-Ray SDK.

infrastruktura lokacji DeadMil

Opis:
Lokacja mieści się w wyschniętym korycie rzeki, oprócz tego jest teren bagnisty, niewielka wioska, tunel, kanał wodny i ogromny dół, możliwe, że miał służyć jako rezerwuar dla płynącej kanałem wody.

wygląd lokacji DeadMil

Fabuła:
Po ucieczce z bazy frakcji Najemnicy na lokacji Wymarłe Miasto (Dead City), gracz miał wsiąść do stojącego obok centrum handlowego samochodu “Niwa” i uciec od najemników przez lokację DeadMil.

RadMil (Radar + Military Warehouses aka Magazyny Wojskowe) – łączy lokację Radar z Magazynami Wojskowymi.

mapa lokacji MilRad

Historia:
Lokacja nigdy nie została ukończona i nie wiadomo w jakim celu została stworzona.

wygląd lokacji MilRad

Opis:
Składa się głównie z wijącej się drogi i pagórkowatego terenu, są także wyschnięte bagna i nieduże lasy. Brak jakichkolwiek zabudowań, z obiektów są jedynie słupy wysokiego napięcia i barierki.

Źródła:
Stalker-Wiki.ru – Zone Chronicles: dział Lokacje;
Лучшие компьютерные игры 4(101)/2010 – Jurij Michajłow, artykuł: S.T.A.L.K.E.R.: Historia tworzenia gry.

Kroniki Zony: DarkScape, DeadMil, MilRad4.854

informacje o wpisie:

Glaeken
autor:
Glaeken

ocena wpisu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 4.8/5 (4 votes cast)

10 odpowiedzi do Kroniki Zony: DarkScape, DeadMil, MilRad


partyka123
30.05.2014, 20:49

a szkoda że to nie weszło było by bardziej ciekawie

Rain
30.05.2014, 21:07

Szkoda że nikt tego w modach nie wykorzystał ;]

Leo05021
30.05.2014, 22:47

Świetny artykuł. Może następny o laboratoriach X? ;)

Glaeken
30.05.2014, 23:06

Taki też jest w planach ale nie wiem czy będzie kolejnym

Meesh
31.05.2014, 9:00

DarkScape robi piorunujące wrażenie za pierwszym razem, jest upierdliwe za drugim i nieludzko wku*wiające za każdym kolejnym :)

Grzesiu10
01.06.2014, 0:09

Artykuł świetny. Fajnie jest poczytać o szczegółach produkcji o których mało kto wie. Swoją drogą. Kiedy będzie kolejna część od zera do stalkera?

Glaeken
01.06.2014, 9:32

Jestem w trakcie pisania 4 cz. ale ciezko jest mi powiedziec kiedy skoncze.

kacper_wachnik
01.09.2014, 18:22

A czy będą Kroniki Zony o labach X, tak jak mówione było w temacie o labach X? A jeśli tak to wiadomo mniej więcej kiedy?

Glaeken
04.09.2014, 23:31

Beda kroniki zony o labach X ale trudno jest mi powiedziec kiedy.

Vergth
08.09.2014, 7:59

Lost Alphie ładnie to odtworzyli, przyznaje osobiście że Dark Scape bez samochodu do przejścia to katorga (gdy heli mnie ścigał to auto już było w tragicznym stanie i trzeba było ratować się ucieczką fordem piechotą) :D


Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
  • Czarnobyl – 1000 mil w Zonie
    Przedstawiamy relację z wyprawy do Zony, którą odbyli nasi użytkownicy - Seek-n-Explore i Lehoslav. Dziękujemy za ciekawe materiały i życzymy powodzenia w [...]
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • blablablabla « 25 września 2017, 22:00
    Warto dodać że optymalizacja także została poprawiona :)
  • mayer99 « 22 września 2017, 20:58
    Dopóki nie będzie w tej produkcji choć namiastki otwartego świata to ja “podziękować&# 8221; za tę...
  • stpauli « 21 lipca 2017, 22:00
    Na jakim etapie jest spolszczenie, jeśli w ogóle jest tworzone?
  • Monus « 17 lipca 2017, 19:14
    A tak na serio to bez kitu mógł by ktoś zapodać save z końca agropromu poraz 3 zaczynam grę od nowa nie mam siły...
  • Monus « 17 lipca 2017, 19:12
    Ludzie dajcie save z konca agropromu !!! :D