24
maj
Przejdź do komentarzy

Projekty strojów do gry S.T.A.L.K.E.R. 2

Niniejszy artykuł zawiera dotychczas nigdzie niepublikowane concept-arty robione na potrzeby projektu S.T.A.L.K.E.R. 2. Opis pod obrazkami został oparty o komentarze Ilji Tołmaczewa – byłego dyrektora artystycznego projektu S.T.A.L.K.E.R. 2 w GSC, a obecnie dyrektora kreatywnego w studio Flying Cafe for Semianimals, które tworzy grę Cradle.

Stroje dla poszczególnych frakcji do gry S.T.A.L.K.E.R. 2 miały cały szereg wytycznych, do których powinni byli zastosować się rysownicy. Drugorzędne elementy ekwipunku były pomyślane w taki sposób, aby można je było “zdjąć” z modelu bez uszczerbku na realistycznym odzwierciedleniu stroju, np. nakolanniki musiały mieć wyraźnie widoczne mocowania. Z drugiej jednak strony niektórym elementom robiono wyjątek na rzecz technicznych ograniczeń albo szczególnego znaczenia dla wyglądu postaci, np. plecak należący do stalkera nowicjusza. Ponadto dla postaci z ugrupowań planowano alternatywne warianty górnego i dolnego elementów ubioru, nacisk kładziono przede wszystkim na połączenia kształtu kurtek i spodni. W kombinezonach i kurtkach miały być kaptury, które można było zakładać i zdejmować w zależności od zaistniałej sytuacji. Jeszcze jeden niuans — każda postać powinna była posiadać indywidualny system ochrony układu oddechowego, to mogły być zarówno realnie istniejące prototypy jak i samoróbki.

Wojsko

Żołnierze wojsk ukraińskich – rola wojska w projekcie S.T.A.L.K.E.R. 2 nie zamieniła się w porównaniu do poprzednich części serii. Tak jak i dawniej ochraniali oni obwód strefy Czarnobylskiej przed bezprawnym wtargnięciem i patrolowali helikopterami przylegający do Zony obszar. Za podstawę ubrania posłużył wojskowy uniform i ekwipunek wojsk ukraińskich. Wzór kamuflażu ochronnego imitują dębowe liście.

Nowa frakcja - odmiana naukowców

Instytut Naukowo-Badawczy Anomalnej Zony Czarnobylskiej – całkowicie nowa frakcja i jednocześnie pewna odmiana naukowców. Jak można zauważyć uniformy naukowców wyraźnie różnią się od tradycyjnych laboratoryjnych fartuchów — strój był tworzony z naciskiem na surowość i w pewnym sensie elitarność. Ubiór jako całość wygląda bardzo współcześnie i estetycznie.
Sama instytucja znajdowała się na granicy z Zoną i miała do swojej dyspozycji zmilitaryzowany personel ochronny, dzięki bardzo solidnemu zabezpieczeniu finansowemu. Ludzie w białych kitlach nie przypadkowo mieli taki podejrzliwy i złowrogi wygląd. Zgodnie ze scenariuszem gry przedstawiciele tej naukowej frakcji mieli skrajnie wrogie nastawienie do postaci gracza. Później wyjaśniało się, że tak naprawdę byli częścią tajnego spisku: za ich plecami stała potężna i tajemnicza organizacja, która miała swoje interesy w Zonie. A Instytut był dla nich jedynie przykrywką. Istotne jest też to, że administracja filii głównej tego Instytutu w Kijowie niczego nie wiedziała o tajemniczym spisku i nie miała z nim nic wspólnego. W taki oto sposób ludzie w białych kitlach mieli być głównymi antagonistami gry S.T.A.L.K.E.R. 2 i zajmować najważniejsze miejsce w scenariuszu tego tytułu. Jakie więc cele przyświecały tym spiskowcom? Sądząc po opisie, starali się poskromić anomalną przyrodę Zony, by pozyskać jej energię za pomocą nowoczesnych rozwiązań technologicznych i przy okazji nieźle na tym zarobić.

Bandyci

Bandyci – w nowej grze wygląd bandyty powinien był łączyć w sobie typowe, tradycyjne elementy takie jak spodnie sportowe, skórzane płaszcze i kurtki z zupełnie nowymi. Jak widać na rysunkach wszystkie “firmowe” atrybuty dresiarstwa są na swoim miejscu: spodnie dresowe z paskami na boku, adidasy, imponującej wielkości sygnety na palcach i rzecz jasna tatuaże. Można także zauważyć wariant bandytów w kominiarkach, zostało to zrobione specjalnie po to by ukryć unikatowe rysy twarzy. Poza tym bandyci robili to co i ich koledzy z serii S.T.A.L.K.E.R.: nadal rabowali, zabijali itd.

Powinność

Powinność – tych zuchów można było zobaczyć na innych rysunkach, które pojawiły się w tym samym dniu, w którym zwolniono ekipę tworzącą grę S.T.A.L.K.E.R. 2. Jednak zasadnicza różnica tkwi w zupełnie innej wersji egzoszkieletu. Inaczej rozmieszczone elementy przypominają pająka, który przyssał się do pleców postaci. Oprócz utrzymania “firmowej” czarno-czerwonej kolorystyki, zadanie dla rysowników niczym nie było ograniczane i dlatego skorzystali z tej możliwości puszczając wodze wyobraźni. Pierwsze co się rzuca w oczy to imponujących rozmiarów karabin obrotowy. Ale niektóre osoby z ekipy studia miały wątpliwości co do praktyczności korzystania z takiego gnata. Na początku oburzali się lecz później, jednak zmienili zdanie i tak już zostało. Poza tym jeszcze z czasów Cienia Czarnobyla w wygląd ekwipunku tej frakcji dobrze wpisywały się elementy ubrań dla motocyklistów.

Monolit

Monolit – ich ideologia w S.T.A.L.K.E.R. 2 pozostała nietknięta — to nadal są stalkerzy, którzy wpadli w obłęd na tle wiary i całkowicie oddali się służbie wielkiemu Monolitowi znajdującemu się we wnętrzu sarkofagu Czarnobylskiej elektrowni atomowej. Rysownicy otrzymali za zadanie odzwierciedlić poświęcenie i bezgraniczne oddanie Spełniaczowi Życzeń w odzieniu grupowania. Elementy ekwipunku tej frakcji są niemal całkowicie pozbawione praktyczności i logiki. Do tego stopnia, że na jednym z powyższych obrazków jeden z przedstawicieli frakcji Monolit przyszył sobie maskę do twarzy. Ubranie mogło mieć w sobie coś z dawnego uniformu, jeszcze zanim stalker został zwerbowany do Monolitu. Systemy ochrony układu oddechowego przyjmowały jakieś dzikie formy, zupełnie nie mieszczące się w ramkach zdrowego rozsądku. Nawet egzoszkielet ma bardzo dużo dziwnych ulepszeń własnej roboty przez co podobieństwo do wersji początkowej jest praktycznie znikome.

Naukowcy

Naukowcy – znacznym zmianom uległ wygląd stroju uczonych co uczyniło postacie z tej frakcji bardziej dziarskie. Zewnętrzny wygląd tych pracowników państwowej organizacji ds. badań problemów ekologicznych Strefy Czarnobylskiej wydaje się być archaiczny i kontrastuje z uniformem przedstawicieli nowej odmiany frakcji naukowej. Wyjaśnienie tego jest bardzo proste: państwo bardzo słabo finansowało ich działalność. Naukowcy nie mieli własnej stałej ochrony a na ekspedycje badawcze udawali się na własną odpowiedzialność, z kolei ich zapleczem naukowym były stare bunkry badawcze. Jednak pomimo ciężkich warunków pracy, badacze wciąż byli przepełnieni entuzjazmem i ochoczo kontynuowali swoją działalność naukową. Na obrazku widać także alternatywny strój przeciwchemiczny, następca znanego kombinezonu SSP-99 Ekolog.

Źródło:
exgsc.com – artykuł: Stracone w Zonie S.T.A.L.K.E.R. 2 datowany na 22 maja 2014 roku.

Projekty strojów do gry S.T.A.L.K.E.R. 25.055

informacje o wpisie:

Glaeken
autor:
Glaeken

ocena wpisu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 5.0/5 (5 votes cast)

20 odpowiedzi do Projekty strojów do gry S.T.A.L.K.E.R. 2


Kamieniarz
24.05.2014, 11:16

Jak patrzę na te niektóre concepty i opisy to tak sobie myślę, że może dobrze, że S.T.A.L.K.E.R.2 nie powstał…

xKoweKx
24.05.2014, 11:26

@Kamieniarz, nie bluźnij.

lehoslav
24.05.2014, 11:28

Z tymi dozymetrami rysownicy dali czadu. W pierwszym dwie sondy na raz, założony tyłem naprzód :D No i to akurat nowoczesny i bardzo drogi sprzęt, co nie bardzo pasuje do biednych naukowców. Drugi to spłaszczona wersja lub panel górny DP-5(a/b) :D

lehoslav
24.05.2014, 11:32

Pierwszy dozymetr nie tylko założony jest tyłem na przód, ale część elementów pokrowca jest umieszczona nie z tej strony, co trzeba ;)

Wiewi0r
24.05.2014, 12:41

Monolitianin w egzo po prawej (zresztą ten drugi też, ale mniej), wygląda jak mudżahedin czy inny talib. :)
Co do naukowców, obie opcje są trochę przegięte, ale każda w przeciwną stronę. A Powinność – taki ładny facehugger na plecach… Gdyby go umieścić na twarzy… ale rozmarzyłem się.
@ Kamieniarz, lepiej siedź cicho. Widziałeś concept-arty do jakiejkolwiek gry, i drogę jaką przechodzą do umieszczenia w finalnej wersji? TO tylko pierwsze pomysły.

P.S. Dla takiego ładnego szpeju warto by było zostać wojenstalkerem. :P
P.S. 2 Nie pokazano strojów samotników/Wolności?

xKoweKx
24.05.2014, 12:53

Wiewi0r, zajrzyj do galerii na facebooku Stalker.pl – są tam gotowe i ukończone już modele samotników.

Szpagin
24.05.2014, 22:12

Żołnierze Monolitu z pierwszego rysunku wyglądają, jakby urwali się z Afganistanu.

Jurand
25.05.2014, 19:04

Wydaje mi się że Instytut Naukowo-Badawczy Anomalnej Zony Czarnobylskiej mógłby mieć powiązania ze Świadomością-Z.

tommy2804
25.05.2014, 20:20

Ciekawe i ekscytujące pomysły. Mam nadzieję, że S.T.A.L.K.E.R. 2 jednak powstanie…

Alchemik
26.05.2014, 12:41

Monolitianie wyglądają jakby szli na wojnę z okrzykami ”Monolit Akbar!” Mam nadzieję, że by to zmienili w grze, jakby powstała.

Pilot
27.05.2014, 21:37

O jejku! JEDEN członek monolitu przypomina arabskiego wojownika gdyż myślę stereotypowo… Chamstwo i dobrze że S.T.A.L.K.E.R. 2 nie powstał! Gdy powstanie, a ten skin zostanie to nie zagram w niego!

Dobra koniec bólu tego miejsca gdzie plecy kończą swą szlachetną nazwę i czas, aby coś normalnego napisać:

Wojsko: Fajny kamuflaż i gdyby zona była zieleńsza to stanowili by o wiele większe zagrożenie dla gracza.

INBAZC: Troszkę powało Deus Ex’em na pierwszym obrazku, a ten gościu wygląda w okularach jak stary Postalowy Koleś. Już widać że to złoczyńcy.

Bandyci: Chwali się to że concepty nie chciały zmienić poczciwych bandytów, a tylko ich dopracować. Stylowy i ponadczasowy dres ze skórzaną kurtką, a pierwszy facio naprawdę wygląda jakby był po trzech gwałtach i dwóch morderstwach. Łapy mają jak bocheny!

Powinność: Egzoszkielet wygląda o wiele lepiej i aż “czuć” że cały ciężar utrzymuje się na ziemi, a nie jakieś grube kable omotujące stalkera, wcale nie dający tego uczucia.
Powinnościowcy wyglądają teraz jak prawdziwe bad-assy, którzy masakrują mutanty i anarchistów niczym Korwin lewaków. Ta obrotuwa trochę mi nie pasuje, ale dzięki artefaktom technologia musiała pójść naprzód i kto wie…

Monolit: Cóż… Mieli wyglądać jak szaleńcy bo są szaleńcami modlącymi się do prowizorycznych anten… Bandyta ma wytatuowany sierp i młot na łysej glacy to cisza, a jak monoliciarz ma materiał na głowie przypominający muzułmańskie nakrycie głowy i wszystkim… odpie*dala…

Subiektywnie, ale z sensem przynajmniej.

djcycu
27.05.2014, 21:52

Rewelacyjnie, tyle z mojej strony. Ci pierwsi naukowcy nie robią jakiegoś szału ale Powinność? Aż sam chciałbym to w realu włożyć! Monolitowcy też niczego sobie. Sądząc po tym że działają oni w najgorszych warunkach fajowsko wygląda ta maska przeciwgazowa. Masa filtrów, jakieś kolanka, rurki, miód! A turban na głowie? Hmm, zastanawiali się czasem czemu monolitowcy nie chodzą z wypalonym mózgiem? Piernik wie co pod tym mudżahedińskim turbanem jest. Mi się on podoba, monolitowcy w końcu wyglądają groźnie i oryginalnie.

STALKER wesoek
30.05.2014, 15:44

Bandyci są naprawdę UUDDAANNII. Ten tatuaż z sierpem i młotem jest dobry, naprawdę dobry. A ci monoliciarze w turbanach to już w ogóle.

“Hmm, zastanawiali się czasem czemu monolitowcy nie chodzą z wypalonym mózgiem? Piernik wie co pod tym mudżahedińskim turbanem jest.”

Zgadzan się z Djcycem. W ogóle to w ekwipunku monoliciarza winien być jego własny mózg, bo na miejscu go niemają.

Stalker120
01.06.2014, 17:31

Ale się czepiacie, ludzie – te arty są, aż nadto zarąbiste. Monolitowcy w turbanach wymiatają, odsyłam na oficjalną stronę – zobaczcie tych z wielkimi oczami!

partyka123
18.06.2014, 7:10

a się czepiają ludzie choć te stroje są 1000 razy lepsze niż w poprzednich czeńściach

partyka123
23.06.2014, 18:40

wy to jacyś nie w czasie RIP stalker 2 co wy w ogóle gadacie oglądam filmiki na YouTube z najnowszymi info o stalker 2 i on wyjdzie wkrótce a tu linki z info
https://www.youtube.com/watch?v=6hFpzdq2q9o
https://www.youtube.com/watch?v=HhpYWwpmWa8
i czytam rosyjskie fora więc wiecie

mozgwfiolce
17.07.2014, 22:21

Zdaje mi się,czy Wolność wypadła z fabuły S.R.A.L.K.E.R.-a 2?
Jeśli tak,to w zasadzie lepiej,że nie powstał.

xKoweKx
13.08.2014, 12:06

@mozgwfiolce, to że nie ma Wolności w zestawieniu nie znaczy, że GSC usunęło tę frakcję z fabuły S2.

Kompas
29.08.2014, 3:26

Ładnie i klimatycznie to wygląda, ale z tym KM-em u powinnościowca na moje przesadzili.

Mikus47221
12.11.2015, 21:01

Boże,
spraw, aby to durne studio STWORZYŁO TĄ PRZE-ZAJEBISTĄ GRĘ!
Ciebie prosimy,
wysłuchaj nas Panie.


Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
  • Czarnobyl – 1000 mil w Zonie
    Przedstawiamy relację z wyprawy do Zony, którą odbyli nasi użytkownicy - Seek-n-Explore i Lehoslav. Dziękujemy za ciekawe materiały i życzymy powodzenia w [...]
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • zeebee « 26 czerwca 2017, 11:43
    Panowie stalkerzy, kiedy w końcu spolszczenie do Developer’s Cut 1.4002. bo grać się chce jak cholera, a...
  • Takerbdn99 « 15 czerwca 2017, 17:44
    Podpinam się pod pytanie. Właśnie udało mi się w końcu uruchomić developers cut, i boję się że dodając...
  • El Machor « 15 czerwca 2017, 14:32
    @caleb59 jak idą prace nad spolszczeniem? Jest już gdzieś na horyzoncie? ;)
  • Afrose « 14 czerwca 2017, 10:00
    @Barracuda1806 służę pomocą ;
  • Barracuda1806 « 12 czerwca 2017, 23:46
    @Afrose Dzięki za doinformowanie. Nie czytałem książki przyznam się więc po prostu nie wiedziałem jak...
  • Solucja do Zewu Prypeci
    Były szczegółowe mapy, teraz czas na coś innego - solucję, którą wraz z djcycem przygotowaliśmy dla ...