11
lut
Przejdź do komentarzy

Q&A: Zone-17 Way in the Fog

Wywiad z kierownikiem projektu - Denisem Mańko

Kto jest pomysłodawcą projektu? Jakie były jego początki?

Realizacja projektu zaczęła się od pomysłu, który narodził się w trakcie sesji RPG i przekształcił się w to, czym obecnie jest projekt czyli po żmudnej i ciężkiej pracy jaką jest kompletowanie zespołu i kontrola procesu tworzenia gry.

Skąd pochodzi i jak się nazywa studio które tworzy grę?

Praca nad projektem odbywa się zdalnie, studio nosi nazwę Crazy Bytes. Nasza ekipa składa się ze specjalistów mieszkających w różnych krajach WNP pracujących nad grą na zasadzie przydzielonych zadań.

Model przedniej części ciężarówki ZIŁ-133

Ile osób obecnie liczy wasz zespół? Czy można dołączyć do ekipy?

Obecnie nasza ekipa liczy ok. 30 osób, są to specjaliści z różnych dziedzin. Jesteśmy dumni z tego, że możemy zjednoczyć wysiłki ludzi, którzy są gotowi pracować nad projektem. Oczywiście mamy także rotację w zespole, niestety wszystkie tego typu projekty są na to narażone. Niemniej jednak z radością przyjmiemy do ekipy specjalistów z tej albo innej dziedziny, jeżeli oczywiście są zainteresowani naszym projektem i są gotowi by stawić czoło wyzwaniom. W tym celu należy skontaktować się z naszym działem kadr.

Wiele projektów boryka się z trudnościami związanymi z problemami finansowymi. Czy was też to dotyczy?

Rzecz w tym, że na bieżącym etapie tworzenia znaleźliśmy sponsora ale ponieważ projekt jest duży i złożony, niestety zaczyna nam brakować funduszy. Obecnie prowadzimy negocjacje z kilkoma inwestorami. Nieco później zamierzamy także skorzystać z serwisów oferujących usługi finansowania przez społeczność graczy. Rzecz jasna przyjmiemy każdą pomoc i liczymy na nasze oryginalne rozwiązania. Ponadto, prowadzimy studio internetowe i część dochodów przeznaczamy na tworzenie gry.

Concept-art potwora z gry

Na jakim silniku będzie działać gra?

Tworzymy własny silnik, który uwzględnia najnowocześniejsze rozwiązania obecne w branży gier.

Czym jest projekt Zone-17? Czy to będzie zwyczajny post-apokaliptyczny tytuł w klimatach gier serii S.T.A.L.K.E.R. i Fallout, liniowa strzelanka czy może cRPG?

Przede wszystkim tworzymy cRPG. Zarówno w dosłownym współczesnym rozumieniu czyli z obecnym w grze systemem rozwoju postaci jak i w pierwotnym – zżycie się gracza ze swoją postacią z gry. System rozwoju postaci został zbudowany w taki sposób, żeby z jednej strony minimalnie wpływał na część gry związanej ze strzelaniem, natomiast z drugiej strony aby dosłowności mechaniki nie rzucały się w oczy graczowi.
Chcemy, żeby gracz żył w naszym uniwersum.

Model samochodu UAZ-452 z różnych perspektyw

Opowiedz o tematyce gry, gdzie znajdzie się nasza postać i jaki świat będzie wokół niej?

Nie chcielibyśmy zawczasu ujawniać całej linii fabularnej. Ogólnie rzecz biorąc, świat Zone-17 to zamknięty obszar z agresywnym środowiskiem, które zmieniło się w wyniku nieudanego eksperymentu naukowego, przeprowadzonego z wykorzystaniem technologii pochodzącej ze świata równoległego. Na rezultaty tego eksperymentu natknęli się ludzie, którzy znajdowali się w danym momencie na tym obszarze i po wyjściu ze śpiączki ze zgrozą odkryli, że znajdują się w strefie okrytej kopułą mgły.

Kim będzie postać gracza?

Obecnie to rozważamy. Z jednej strony chcielibyśmy umożliwić graczowi pełną swobodę działań, z drugiej jednak – zachować spójność stworzonego przez nas świata.

Model samochodu ZAZ-968

Z jakimi niebezpieczeństwami zetknie się gracz?

Świat Zony jest różnorodny i pełen zarówno ukrytych jak i oczywistych niebezpieczeństw. Anomalie przeczące znanym nam prawom fizyki i jednocześnie działające w oparciu o prawa oraz reguły rodem z innego świata. Zdziczałe zwierzęta z syberyjskich lasów i dotychczas niewidziane przez człowieka istoty, które pochodzą ze światów równoległych. No i oczywiście ludzie.

Na jaką broń i artefakty natkniemy się w grze?

Początek gry w strefie to rok 2019 lecz swoją wędrówkę po światach, Zona rozpoczęła jeszcze w latach 80-tych ubiegłego wieku. Tak więc w grze możecie zetknąć się zarówno z dobrze wszystkim znanymi rodzajami broni XX wieku, jak i pewnymi nowymi, współczesnymi egzemplarzami. Oczywiście nie mogło zabraknąć także broni z innego świata ale będzie trudno ją znaleźć ponieważ jest unikatowa. Co się zaś tyczy artefaktów, mogę jedynie powiedzieć, że dla graczy zostanie udostępniona imponująca lista przedmiotów, o skrajnie różnym zastosowaniu.

Model samochodu ZAZ-968 w częściach

Czy grać będziemy z perspektywy pierwszej osoby?

Tak ale z możliwością spojrzenia na swoją postać także z boku, z określonych punktów.

Czy w grze będą dostępne pojazdy?

Rozważamy taką możliwość. Uważam, że obecnie trudno jest to obiecać. Strefa to złożona rzecz ze względu na swoją topologię i mnogość znajdujących się na niej niebezpieczeństw.

Model tylnej części ciężarówki ZIŁ-133

Czy mapa gry będzie wielka i czy będą jakieś ograniczenia?

Chcielibyśmy stworzyć mapę o rozmiarze 80km kwadratowych ale znowuż, na danym etapie trudno coś obiecać. Wielkość obszaru może się zmieniać – zmniejszając się lub powiększając się.

Na jakim etapie obecnie znajduje się projekt? Kiedy będziemy mogli zagrać w grę?

W chwili obecnej projekt znajduje się w fazie opracowania własnego silnika przy jednocześnie trwających pracach nad modelami i projektowaniem samej gry. Liczymy na to, że uda nam się ukończyć projekt w 2015 roku.

Źródło: Serwis prasowy Wieczerniaja Moskwa (rus. Вечерняя Москва); wywiad Zone-17: Way in the Fog z dnia 31 sierpnia 2013 roku.

Q&A: Zone-17 Way in the Fog5.053

informacje o wpisie:

Glaeken
autor:
Glaeken

ocena wpisu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 5.0/5 (3 votes cast)

5 odpowiedzi do Q&A: Zone-17 Way in the Fog


Leo05021
11.02.2014, 22:07

I to są konkrety

zog
12.02.2014, 18:15

Ciekawe kiedy wyjdzie i ile będzie kosztowała .już ten opis mnie zaciekawił aby odkłada kasę na nią

QrdupeL
12.02.2014, 21:20

Jestem bardzo zaciekawiony tą propozycją. :) Chyba muszę uzbroić się w cierpliwość i trochę pieniędzy.

kiper668
13.02.2014, 20:57

Wygląda na to, że będzie alternatywa dla Stalkera 2. Mam tylko nadzieję, że projekt nie umrze zanim się urodzi.

Jurassus
13.02.2014, 23:22

Śledzę poczynania autorów i trzymam kciuki za powodzenie przedsięwzięcia. Zapłacę każde pieniądze za tą grę :-)


Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • Q&A: W. Jełtyszew o planach GSC
    Brakowało nam Was. Dlaczego postanowiliście wznowić działalność studia GSC? Ponieważ najlepiej potrafimy tworzyć gry komputerowe, i to w zasadzie jest głównym [...]
  • Wheeljack « 22 lutego 2017, 12:38
    LA nie będzie.
  • PainChiller « 19 lutego 2017, 21:08
    Wiedziałem że to nie są zbędne tekstury :D Dobra robota chłopaki.
  • Matrix Strefa14 « 19 lutego 2017, 19:02
    nom
  • M3Fis70 « 26 stycznia 2017, 15:00
    Po czasie ale kij. Wzajemnie. Oby forumo żyło :)
  • caleb59 « 13 stycznia 2017, 10:25
    Dzięki za cynk!