6
lis
Przejdź do komentarzy

Q&A Listopad 2010

DraugenCP: Kiedy padła decyzja o rozpoczęciu prac nad Stalkerem 2?
Sasza Nikolski: Planowaliśmy sequel już jakiś czas temu po premierze Czystego Nieba, również wiele czynników przyczyniło się do tej decyzji.

D: Seria S.T.A.L.K.E.R. przyciągnęła do siebie grono wiernych fanów na całym świecie, zostało sprzedanych wiele kopii gier. Czy finansowy zysk jaki przyniosły poprzednie gry pomoże w jakiś sposób w projektowaniu i tworzeniu Stalkera 2?
S: Oczywiście! Jeśli dostatecznie zwróci się uwagę wydawców swoją grą wtedy to pomaga w zabezpieczeniu wydawców i technologii umożliwiającej stworzenie wizji gry marzeń. Mamy wszystko pod kontrolą.

D: Jaki był powód by przenieść Stalkera na inne platformy w przyszłości?
S: Na tym etapie nie mogę odpowiedzieć na to pytanie.

D: Niektórzy twierdzą, że Stalker jest zbyt wymagającą grą jeśli chodzi o konsole. Jak się na to zapatrujecie i czy poczynicie w tym względzie jakieś zmiany w charakterze gry?
S: Na tym etapie nie mogę odpowiedzieć na to pytanie.

D: Czy możesz określić jakie zmiany przyniesie Stalker 2 względem poprzednich części?
S: Jak już od jakiegoś czasu wiadomo w Zonie pojawią się kobiety. Po nowym silniku jaki tworzymy spodziewamy się, że cały świat gry ulegnie znaczącej zmianie. Skiny, tekstury, wydajność itd. Chcemy także by doświadczenie w eksploracji Zony stało się dla gracza czymś bardziej realistycznym.

D: Czy w Stalkerze 2 pojawi się Czarnobylska Elektrownia Atomowa?
S: Tak, ponownie ujrzymy znajome tereny wraz z całkiem nowymi.

D: Czy spotkamy na swojej drodze jakieś znajome frakcje z poprzednich części gry, czy też fabuła Stalkera 2 będzie czymś kompletnie innym, nie nawiązującym do przeszłości?
S: Na tym etapie nie mogę odpowiedzieć na to pytanie.

D: Wracając do frakcji – zawsze miałem wrażenie, że walka pomiędzy Powinnością a Wolnością uchodzi w grze za coś wręcz symbolicznego, coś jak teraźniejsze sprzeczki między politykami na Ukrainie. Czy jest w tym jakaś prawda?
S: Interesujące pytanie. Chciałbym podać jasną odpowiedź, lecz dla dobra przyszłych Stalkerów powiem i tak i nie.

D: Skoro jesteśmy przy tym temacie, która frakcja jest najpopularniejsza w Waszym biurze?
S: Najczęściej rozmawiamy o Powinności i Wolności, w sumie to opinie się podzielone pół na pół lekko na korzyść Wolności.

D: Stalker jest znany ze świetnych modów jakie do tej pory ujrzały światło dzienne, jak np. Complete 2009, Oblivion Lost, L.U.R.K. Czy jest możliwość, że ekipa tworząca grę zaczerpnie kilka pomysłów z modów jakie ukazały się do tej pory?
S: Cóż, raczej nic konkretnego. Mamy oko na mody tworzone przez społeczność graczy. Niektóre z nich wyglądają wspaniale i naprawdę ukazują w pewnym sensie miłość jaką darzą Stalkera gracze. Jeśli znajdziemy coś co wg. nas będzie miało naprawdę ciekawy wpływ na grę rozważymy taką możliwość.

D: Częstym problemem Cienia Czarnobyla oraz Czystego Nieba była wręcz porażająca ilość bugów, które musiały być załatane jak najprędzej. Zew Prypeci pod tym względem był bardzo stabilny ale teraz, kiedy powstaje Stalker 2 na kompletnie nowym silniku obawy o ewentualne błędy znowu wracają – jak się do tego odniesiesz i czy wyjątkowo skupicie się na tej sprawie?
S: Podobnie jak w przypadku Zewu Prypeci, proces zapewniania jakości będzie bardziej kompletny. Jest to jeden z głównych powodów, przez które Zew Prypeci był stabilny.

D: Niektórzy recenzenci uznali, że tryb multiplayer był dodany jakby na siłę, nie wnosząc nic nadzwyczajnego w rozgrywkę. Czy są jakieś plany na rozwinięcie tej idei w Stalkerze 2?
S: Tak! Chcemy by tryb multiplayer cieszył się większym zainteresowaniem graczy. Będziemy mieli standardowe tryby gry jak i kilka niespodzianek.

D: Wielu graczy i krytyków stwierdziło ostatnio, że gry FPS stały się monotonne i podobne, jak np. Call of Duty i Medal of Honor. Czy zgadzasz się z tym, że twórcom gier FPS zaczyna powoli brakować ciekawych pomysłów na grę?
S: Gry są dla rynku, a jeśli coś jest popularne, każdy się tym interesuje. Osobiście uważam, że gatunek gier FPS rozwija się dzięki takim grom jak Stalker, Fallout, Bioshock, w których istnieje coś więcej niż tylko bieganie i strzelanie ale też moralny aspekt gry. Nie wspominając już o otwartym świecie.

D: Jakie gry miały największy wpływ na Stalkera 2?
S: Cóż oczywiście takie tytuły jak Half-Life, Fallout i tym podobne kultowe już gry.

D: Czy Wasz kulturowy wpływ znajdzie jakieś odbicie w grze? Innymi słowy czy taka gra jak Stalker mogłaby być stworzona również w Ameryce, czy też typowo Ukraińskie podejście do tematu jest tu niezbędne?
S: Myślę, że jedną z głównych zalet tej gry jest fakt, że jest to tytuł zza Wschodniej granicy. To już samo przez siebie sprawia, że ta gra jest inna. Uważam też, że kultura odgrywa znaczą rolę w tworzeniu gry.

D: I wreszcie jaki jest Wasz główny cel do osiągnięcia w Stalkerze 2? Kiedy uznacie projekt za sukces?
S: Głównym celem Stalkera 2 jest jak najbardziej zbliżyć się do oryginalnej, dawnej wizji Zony, Stalkerów i rozgrywki. Trzeba to umiejętnie ze sobą połączyć. Wierzymy, że jesteśmy na właściwej drodze ku temu. Jeśli wszyscy gracze docenią nasz trud, wtedy gra okaże się sukcesem!

Źródło: Gamespot.com

Przetłumaczył: caleb59

Q&A Listopad 20105.056

informacje o wpisie:

atikabubu
autor:
atikabubu

ocena wpisu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 5.0/5 (6 votes cast)

11 odpowiedzi do Q&A Listopad 2010


Handlarz
06.11.2010, 19:37

Dobrze słyszeć że GSC chce w Stalkerze 2 zbliżyć do “dawnej” wizji zony – mam nadzieję że S.2 będzie tym “idealnym” stalkerem i że nie utraci klimatu poprzednich części.

Afrose
06.11.2010, 20:33

O by !!!!!!!

StalkerCiastek
06.11.2010, 20:54

“Głównym celem Stalkera 2 jest jak najbardziej zbliżyć się do oryginalnej, dawnej wizji Zony, Stalkerów i rozgrywki.”
Super! Ta gra MUSI być fajna! A co do wywiady: wersja angielska była nieco dłuższa.

caleb59
06.11.2010, 22:39

Wcale nie była dłuższa – pominąłem tylko wstęp przed wywiadem i zakończenie po wywiadzie, które są prywatnymi przemyśleniami/podsumowaniem autora wywiadu.

Moraw
06.11.2010, 22:53

Kiedy grałem w Stalker Cień Czarnobyla to zaskoczył mnie klimat połączony z muzyką, jak i fabuła ( do której palce maczał Borys Strugacki. Chyba wam go nie musze przedstawiac ) . Mam nadzieje, że w drugiej części też zachowa się te doskonałe trio. GSC Game World chce też pokazac w nowej części gry Zone, jaką miała byc na początku. Stalkerzy (a co, miałem napisac panowie?),teraz pozostaje nam czekac na premiere dwojki.

STRELOKSZRANA
06.11.2010, 23:50

Dobrze ,że będzie wydana ten Stalker 2 , dobrze też ,że będzie krokiem rozwojowym w serii liczę ,że fabuła gry bedzie ciekawa bo to nadalo urok poprzednim czescia !

Michu33
07.11.2010, 21:14

W sumie biorąc pod uwagę całą rozmowę to nic nowego, ale jest jedno pytanie+odpowiedź, które mi bardzo pasuje. Będzie ЧАЕС :D

sola sideris
13.11.2010, 21:06

Ten wywiad to pic na wodę, zero konkretów, te same formułki co zawsze, że im zależy, że są na dobrej drodze, że to będzie coś nowego.. bla bla. Z tym pytaniem o multiplatformy to czemu niby na tym etapie nie moga odpowiedzieć skoro rzekomo już podjęli decyzję że wyjdzie też na konsolę:D? W multiplayerze to też tak ciężko zrobić Powinność vs. Wolność co wydaje się oczywistym wyborem? I tak bez modów się nie obejdzie.

liszmarlewa324
26.02.2011, 19:13

Musze to mieć :>

LECH
28.06.2011, 21:14

póki co, to uważam, że klimat zony jest najbardziej realistyczny w Cieniu Czarnobyla :-D

tommy2804
05.05.2014, 14:39

Mam nadzieję, że w S.T.A.L.K.E.R.-re broni będzie więcej (szczególnie mile widziane byłoby wreszcie AK-47/AKM, inne karabiny o kalibrze 7,62 oraz ckm z prawdziwego zdarzenia na naboje 12,7 x 108 mm – na naprawdę “grubego” zwierza).


Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
  • Czarnobyl – 1000 mil w Zonie
    Przedstawiamy relację z wyprawy do Zony, którą odbyli nasi użytkownicy - Seek-n-Explore i Lehoslav. Dziękujemy za ciekawe materiały i życzymy powodzenia w [...]
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • fogbuks62 « 17 lutego 2018, 15:05
    Jakieś info na temat spolszczenia?
  • nidaros « 10 lutego 2018, 20:31
    Też macie taki problem że co chwile wywala czarny ekran i się ścina? Praktycznie uniemożliwia to grę :( Ani...
  • DreyTG « 7 lutego 2018, 17:34
    Jeżeli ma to być coś w stylu w Survarium Battle Royale to nie pogardziłbym ale znudzi mi się tak samo jak...
  • Iwanassassin « 7 lutego 2018, 13:43
    Jeśli rozgrywka będzie sztywna jak w beznadziejnym Survarium to szykuje się kolejny gniot. Ale jak by...
  • El Machor « 29 stycznia 2018, 18:41
    fogbuks62 przecież masz tutaj odpowiedź w komentarzach powyżej.
  • Będzie prequel!
    Na wczorajszej prezentacji GSC podczas targów E3, poinformowało o ...